Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ben te moe om alles terug te lezen :)Twee drukke dagen practicum geven met een stelletje "piep" jongens op zaal...

Maar nu vakantie!

@shoppen: ook zin in! Maar salaris moet nog komen volgende week:p

@avondritueel: werkt goed bij ons. Eerst spelen op bed met papa, tanden poetsen, in bad, uit bad en heel hard huilen:), rompertje en slaapzak aan, in het donker bv op bed en dan slapen... Haha, zie nu dat het om oudere kindjes gaat :D

@nijn: gefeliciteerd met je kindje. Wat fijn dat je beiden kan voeden nu!

2. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Heb alles bijgelezen, maar ga niet uitgebreid reageren :).
    Vandaag naar Burger Zoo geweest met het hele spul, erg leuk, maar nu moe. Kate was vannacht wat aan het spoken, doet ze normaal nooit!
    Ik ga haar vannacht met de kinderwagenbak en al in de wieg leggen, want 2 nachten geleden heeft ze er zo 7 uur! tussen gelaten. Wie weet helpt het ;).

@Ritueel. We bakeren Kate in voor de nacht, dus ze weet dan vrij goed dat de nacht gaat beginnen.

@Flesvoeding. Morgen toch wat flesvoeding halen en ik ga combineren... Nu even uitzoeken hoe dat het handigst is :D.

Fijn weekend allemaal! Nog even the voice uitkijken, Kate voeden en pyama aan en dan lekker op bedje!

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hanna, leuk burgers zoo, wil ik ook heen!
    mijn oudste heeft tot 5,5 mnd in de kinderwagen bak snachts geslapen ( als wiegje zegmaar) en altijd goed geslapen!, vond het fijn dat ik het lekker kon wiegen met mn arm vanui het bed hihihi

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Heb net de kast uitgemest en heb een overvolle wasmand kleding die ik niet meer hoef hahaha
    Nu ga in naar bed"
    Succes vanacht dames!(onze man slaapt al sinds 9uur dus dat word zeker nachtwerk).
    Slaap lekker!

5. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Half4 werd meneer wakker en wilde eten :$:$ dit ben ik niet gewend hoor

Kbaal er eigenlijk wel beetje van khoop dat het even door die 4 maanden dip komt maar dat hij volgende week gewoon weer doorslaapt

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat vervelend! Hoop voor je dat het bijtrekt.
    Hier is het echt vaag..had tegen man voorspeld dat t kereltje rond 5uur kwam....et voila! Hij zit weer te eten.maar vind ik niet erg! Leg ik m zo terug en kan ik nog een paar uur met manlief slapen

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hier begon het circus weer maar nu al om kwart over elf! Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met man die naar bed kwam.
    En toen weer elk uur....

8. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ratatosk, ja met 3 mnd waren het bij mij echt regeldaaagen ;) wat over ging in 4 mnd dip..echt heel jammer...

pugga, ja hier heeft t dus 2/2,5 week geduurd ofzo...bij mn oudste ook zoiets

@hier, nouuu gister visite gehad enz...19u voor het laatst gevoed maar rond 2230 spoken onrustig doen, dahct ik voed hem maar, mss heeft ie wat in te halen van ocerdag

nou erg veel gedronken...ja hoor vanaf 2330 spoken, wakker ...niet kunnen en willen slapen..en dat terwijl ik buikkramp had en naar de wc moest!!!
    uiteindelijk sliep hij pas 02u!!!

hij zit in die omrol fase...dus telkens als ie zich omrolt is hij wakker spelen en kieren hihi..gelukkig naast mij, dan draai ik hem om, of houd hem wat vast zodat hij toe kan geven aan zn slaap, want hij was wel erg moe...gekkie!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onrustig nachtje gehad met vrnl oudste dochter haha.
    Eva kwam om 3 uur voor de voeding en was na 15 minuten klaar met drinken.Gelijk teruggelegd want anders wordt ze weer zo druk en ze sliep vrijwel direct.
    Toen ik eindelijk lekker lag nadat ik haar speentje had weggelegd hoorde ik Anouk roepen.Die is gisteravond ziek naar bed gegaan.Verkouden,hoofdpijn en keelpijn en was nu dus wakker geworden.Zere keel,volle neus,hoofdpijn en buikpijn.Getroost ed maar daarna begon ze weer te roepen want had het warm en koud tegelijk.Daarna heb ik man maar gestuurd want ik lag al van 3 tot 5 uur wakker.Hij heeft haar een paracetamol gegeven en wat te drinken en toen is ze gelukkig weer gaan slapen en kon ik ook nog even een paar uur pakken.Eva werd om 8 uur wakker en ligt nu nog lekker op de bak maar ga d'r zo in haar wiegje leggen om te slapen.Anouk voelt zich nu wel iets beter maar vandaag maar even een rustig dagje voor haar inlassen.

Eva is ook een beetje verkouden,vol neusje en niezen maar ze heeft er geen hinder van.
    Het voeden aan de linker kant gaat de laatste dagen steeds moeizamer.Ik krijg Eva heel moeilijk aangelegd aan deze kant,erg vermoeiend en vervelend en ook belastend voor mezelf.
    Rechts is nooit een probleem.Misschien dat ik straks dan links maar moet gaan kolven en dan een flesje moet gaan geven of zal ik eens een lactatiedeskundige laten meekijken??.

Wat denken jullie??.

Ik ben ook bang dat op deze manier de melkproduktie aan deze kant gaat teruglopen want ik heb ook het idee dat ze er onvoldoende uit drinkt hoewel ze best goede natte luiers heeft.

Ik kom later terug om verder te reageren want ga kleine meid in haar wiegje leggen.

Gr Ingrid.

10. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Ingrid balen van zon gebroken nacht mss kun j Es' een fysio of osteopaat laten ikijken want mss heeft Eva wel moeite haar nekje goed te draaien wellicht bekneld werveltje oid
    En idd j zou een lk kunnen bellen voor advies en wie weet kan zij wat voor j betekenen!

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Zo, stil hier zeg!

Ons manneke heeft al 2 daagjes onrustige momentjes maar snachts slaapt ie gewoon goed door!
    Ik heb vandaag flink lopen knutselen voor zijn kamer :D
    Alle poppetjes van woezel en pip gemaakt van karton en knutselpapier. Die gaat op de muur bij zijn verschoonkussen.

Ik ben zoo blij he dat de bv goed gaat. Heb besloten zolang mogelijk live bv te geven (met uitzondering van een enkel flesje als het niet anders kan) en als hij tanden krijgt of echt veel vast voedsel mag hebben over te stappen op afgekolfde bv. Dat mag hij van mij zolang als hij wil hebben.
    Maar aangezien komende zomer wij misschien voor de volgende willen gaan blijft de bv toch wel op gang hahahaha.

Ons manneke groeit zo hard op de bv!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ingrid, het is nooit verkeerd om een lk mee te laten kijken. Wellicht is het iets kleins. Wat ik zelf met beide kinderen gedaan heb is een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Die man verricht wonderen :).

Jamietje waarom zou je bij tanden of vast voedsel gaan kolven? Dan zijn die intieme momentjes met je grote baby juist zo fijn!

Regelnachten: vannacht was het 23:30, 01:15, nog een keer maar ik weet niet hoe laat en nu om 04:30.
    Manneke ligt net weer heerlijk naast me te knorren, helemaal in het dekbed gewikkeld omdat hij me anders flink kan schoppen.
    Zometeen maar eens over probere te leggen in zijn wieg.

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ratatosk

Omdat ik bang ben dat hij bijt hahaha
    Wat rot dat hij regelnachten heeft zeg. Ben je niet ontzettend doodop?

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    @jamietje, niet bang zijn voor bijten! Hidde heeft 1x gebeten, gelukkig in het hoedje, maar toch voelde ik het, daarna niet meer. Juist nu zijn de drinkmomenten zo heerlijk intiem met z'n tweeën....

@ratatosk: tuurlijk in de nacht, dan is alles stil en dan krijg is honger:p

@ingrid: waarom gaat links voeden niet? Wil ze niet happen? Ik heb ook een tijd links wat problemen gehad met drinken. Ik kolfde dan wel eens links en legde rechts aan als het niet lukte. Wel blijven proberen. Andere houding misschien?

Tandjes zijn er nog niet door, gelukkig was de nacht niet slecht. Alleen ben ik zelf ziekjes, verkouden en alles doet pijn. Vandaag naar de kinderboerderij met vrienden en hun dochtertje, zin in!

We hebben hier zo'n foam puzzelmat met cijfers gekocht om op te spelen. Maar Hidde heeft ontdekt dat het een puzzel is en de stukjes eruit kunnen. En in de mond... Handig!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Beterschap Mopje.

Jamietje niet bang zijn, niet alle babies bijten en sommige doen het maar een paar keer.
    Enne, jah, ik ben kapot :).

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou vooruit,ik zal t proberen ;)
    Ik heb net zo'n super cute fotos van ons manneke gemaakt!
    Hij ligt nu op mijn buik bijna te slapen,heerlijk lekkker knuffelen
    Wat gaat t toch hard he!
    gister 2 volle bakken vol te kleine kleertjes.

Kleine mannetjes worden groot ;)

17. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Eefje. Hoe gaat het me bijvoeren? Moet je kindje erg wennen?

@Anticonceptie. Hier gaat het binnenkort definitief worden ;). En voor nu doen we gewoon voorzichtig. Zijn nog niet zo actief haha.

@Anouk. Ik kan er best over praten hoor. Maar nee, er is niks gevonden. Bij Kate was ik drager van streptokokken b en ik vraag me weleens af of het kan zijn dat het daardoor verkeerd is gegaan, want ook toen had ik blaasonsteking (heb met Kate met 27 weken met vroegtijdige weeën ivm blaasontsteking in het ziekenhuis gelegen).
    Heb je de kolf inmiddels?
    Als ze goede plasluiers heeft en voldoende tevreden is, is er denk ik niks aan de hand. Maar altijd je moedergevoel volgen en een lactatiekundige kan je altijd adviseren natuurlijk.

@Vivianbraak. Ah ik dacht al, meteen niet hoeven te eten 's nachts is bijna onmogelijk haha.
    Lekker geborreld vrijdagavond?

@Miis. Wel fijn dat je iets van een ritme hebt, daar ben ik enorm naar op zoek haha. Wil graag weten waar ik aan toe ben.
    Omrollen is wel leuk, maar niet midden in de nacht en dan wakker worden! Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

@Pugga. Oh helemaal als je het niet gewend bent is het vreselijk als ze wel wakker worden 's nachts he!

@Bellabella. Wat grappig! Ja ik ben ook erg blij dat de oudste al wat ouder is, dat scheelt. Ze is ook helemaal niet jaloers en red zichzelf prima. In januari gaat ze dan naar school en dan lekker thuis met onze Kate. Lijkt me heerlijk! Ook is ze lekker zindelijk en alles. Fijn he!

@Jamietje. Respect hoor! Ik ben zo blij dat ik kan kolven en even een avondje weg zou kunnen... Aankomende woensdag waarschijnlijk voor het eerst. Nu al zin in :).

@Hier. Gisteravond de laatste voeding om 22.00 flesvoeding gegeven en mevrouw heeft geslapen tot 8.00 uur! Zo, dat doet een mens goed! Die voeding gaan we dus standaard vervangen voor flesvoeding. Ik heb echt mijn rust nodig en dit is zo fijn!
    Ik moet aan de bak, want ze krijgt honger haha. Doegie!

18. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Jamietje, fijn heh zo goed groeien op jouw melk!

Rata, echt flink regelen heh vermoeiend!!!

Hanna, ja maar jouw kindje is nog zo jong voor wen ritme ...en met 6 wkn ( en 3 mnd)krijg j nog Regeldagen dus ja! Als j nu al die voeding standaard gaat vervangen hb j wel kans dat j bv flink achteruit gaat zeker in combi met aankomende Regeldagen! Wel fijn dat j van d rust hbt genoten
    Maar pas na 3/4 mnd een ritme krijgen is normaal.. Eerste 3 mnd is een hoop geregel met slaapjes en voeding en sprongetjes

@ nou zoon heeft om 19 gedronken en 0430 kwam hij pas! Nou heerlijk! Beide zoons werden pas 9 uur wakker .. Hb echt super geslapen!

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Goedemorgen deze morgen!
    Ik heb heerlijk geslapen en t manneke ook. Hij is nu aan het eten.
    Ik moet om kwart over 7,half 8 op dus kan niet terug gaan slapen dan word ik mega brak. Dus zo maar poetsen ofzo

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

Even kort want ik heb nu niet zolang ik reageer zo even. Hier weer een heerlijk weekend gehad en vrijdag was gezellig!

Visite gehad en op visite geweest. Kortom lekker weekend!

Share This Page