Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Viviane, oh schattig is dat!! Haha en nee maar mijn zoontje hoeft niet door te slapen maar hij wilt t wel want zodra mijn productie stabiel is doet hij dat ...ik zie gewoon dat t echt ligt aan m'n productie maar k verdenk mijn schildklier weer dat had k ook bij de oudste!!

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou moet ik toch ff wat delen..voel me zo rot.
    Ons manneke heeft zn eerste prikkies gehad...brullen en zo zielig,kon wel janken.
    Thuis meteen in een lekker warm badje gedaan en pyama aangedaan (ik dacht: dat zou ik zelf ook fijn vinden).
    Heb m net gevoed om heb nog wat te troosten en zodat hij ging slapen.
    Nu voel ik me zo klote :(
    Kan niks voor t arme kind doen.

@drukke dag
    Ja vanaf nu Ist rustig en er staat niets meer gepland voor vandaag en morgen

3. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    @alle dames. Wat vind ik jullie allemaal lief!

@jamietje ahh dat eerste prikje ik weet nog dat ik ook een potje heb zitten janken. We zijn er snel vandoor gegaan lekker naar huis. Tweede prikje ook trouwens.

@vivian, bedankt voor je lieve woordjes! Doet me goed! Wat superschattig van je dochter dat geeft toch heel de dag een smile op je gezicht.

@anouk khoop dat de virussjes snel vertrekken want je loopt nu al een tijdje te sukkelen met de kindjes. Is nu wel tijd dat de snotneusjes opklaren (zeg je dat zo?)

@ hanna ben ook benieuwd hoe het gegaan is en wat voor band je speelt!

@hier. Ze hebben weer nieuwe namen verzonnen voor mij en mn boy. Ze vinden mij een geitenwollensok en ik heb een bio-baby. Dit omdat ik nog steeds bv geef en geen potjes wil geven en hier ook nog niet aan begonnen ben en hem vers wil geven. Hier kwamen ze op toen ik mijn draagdoek aan het omknopen was en dat vonden ze al helemaal een raar iets en niet voor de moderne mens.

Ow ow ow. Ik ga ze maar laten kletsen :D

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @pugga: laat lekker kletsen! Mijn familie vindt het super dat ik geen potjes geef. Over de bv, ze zien nu dat het heel goed is voor Hidde, maar hadden het ook ok gevonden als ik naar de fles was overgestapt. En nu heb ik mijn moeder al een keer "trots" horen zeggen dat haar kleinkind nog bv krijgt. Zelf heeft ze namelijk nooit bv kunnen geven.

@jamietje: zielig he? Ik had dat pas bij de 2e prikjes, bij de eerste was hij nog geen 6 weken (en 6 te vroeg!) en heeft niet gehuild of is niet ziek geweest, alleen veel geslapen. Bij de 2e prikjes was hij echt ziek met verhoging en heeft veel gehuild :( Gelukkig bij de 3e prikjes minder. Over een maand de 4 prikjes alweer!

@vivian: schattig je dochter met de pop! Wil ze de pop ook aan haar borst leggen:p

@ingrid: hoe is het met verkouden eva? En heb je al een kolf gehaald? Dat zal wel een opluchting zijn!

@hier: wisselend, ik ben niet meer ziek, maar wel moe... Zal wel een combinatie van weinig slaap en eindelijk rust van de vakantie zijn. Hidde heeft minder last van zijn tandjes alleen de hele dag (en nacht!) honger! Ook best. De laatste 3 nachten weer een late avondvoeding en een nachtvoeding! Terwijl de avondvoeding al een maand of 2 weg is en alleen een of 2 keer per week nog een nachtvoeding. Het gekke is dat we ook niet zo snel meer denken aan "honger" 's nachts. Mijn productie wordt ook weer opgeschroefd zo, vanochtend zelfs even voor de pap gekolfd, zo vol zat ik! Soms wil hij ook gewoon "iets" doen en niet in het donker liggen, dan maar een lampje aan en met zijn knuffel spelen.

Nu is hij rustig met de CD met kinderliedjes (die van de bibliotheek!) op, zo maar eens boodschappen doen.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jamietje, ja sneu is dat heh...hopelijk heeft ie er niet al te veel last van!

mopje, oh gelukkig tandjes leed wat onder controle, ja mijn zoontje had met die leeftijd last avn verlatingsangst en werd dus ook vaak wakker... hopelijk vannacht wat meer slaap!

pugga, hihi ach jaaaa, alhoewel het valt mij op dat er toch juist mee r"moderne jongere moeders" alsnog daarvoor kiezen, ik ben verre van een geitenwqollen sokken type, en toch heb ik het ook zo gedaan...ik vind het wel lachwekkend, die associatie had ik voorheen eigenlijk stiekem ook, maar kwam er achter dat dat helemaal niet zo was!!

@hier, nou mn melk is duidelijk weer heel weinig, zoon drintk echt rete kort en steeds hongerig, pff irritant

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamietje,is zeker niet leuk die prikjes.Krijgen ze nu 2 prikken ipv 1 prikje?.
    Eva moet as maandag mits ze goed is opgeknapt van de verkoudheid want anders stel ik hem een weekje uit.Ik hoop niet dat het nodig want ik wil dat ze zo snel mogelijk 3x de DKTP prik heeft gehad zodat ze ieder geval voldoende antistoffen heeft tegen kinkhoest.Kinkhoest komt steeds vaker voor en vooral bij onvolledig gevaccineerde kinderen kan het heel gevaarlijk zijn en als ze dan in februari volgend jaar naar het kdv gaat heeft ze ieder geval wat afweer.
    Anouk heeft afgelopen maart mogelijk kinkhoest gehad en dat was geen pretje met al die hoestbuien tot brakens toe.Moet er niet aan denken dat zo'n kleintje dat zou kunnen krijgen.
    Lekker kroelen met je mannetje!!.

@Pugga:allemaal lekker laten praten en je er niets van aantrekken.Ze weten niet beter.Mijn schoonmoeder deed pas ook al afkeurend toen ik vertelde dat ik Eva ook weleens na 2 uur weer aanleg omdat ze aangeeft honger te hebben.Dit vond ze ook maar onnodig en zo'n baby moet gewoon op vaste tijdstippen eten haha.
    Hier het ene oor in en het andere oor weer uit.

@Mopje:ik ben er vandaag niet aan toegekomen om de kolf te kopen maar voor het aankomende weekend zal ik hem in huis hebben.Ik ga liever even kijken zonder kinderen erbij want het is altijd zo'n gesleep en ze hebben een hekel aan winkelen en lopen dan continue te zeuren en te klieren met elkaar(de 2 oudsten dus en niet Eva haha).Ik hoop dat ik morgenavond even kan gaan want dan is mijn man thuis en kan die bij de kinderen blijven.
    Gelukkig ben je niet meer ziek maar idd door die gebroken nachten blijf je kwetsbaar.

@Vivian:heerlijk is dat zo'n zoet kindje.Eva is ook echt een lieverd.Lekker tevreden en zoet.Ze brult natuurlijk weleens maar altijd met een reden.Mijn man grapt weleens dat we nogeens aan elkaar vergroeid raken.Als die thuiskomt ligt Eva of aan de borst of zit ze helemaal voldaan uit te buiken op mijn schoot.Ze heeft ook zo'n lekker guitig koppie.De oudste 2 waren ook wel zoete kindjes moet ik zeggen maar ik vond het toen wel druk omdat ze krap 2 jaar van elkaar scheelden.
    Hoe oud zijn jouw andere 2 kinderen??.

@hier:vanmiddag weer naar de zwemles van Anouk geweest.Ze is nu bezig voor het B-diploma.Ze is ieder geval door het gat gegaan want dat blijft altijd lastig.Misschien mag ze over 2 weken afzwemmen en anders wordt het 1 december.Zal blij zijn als we dan ook daarmee klaar zijn en dan over 5 jaar weer met Eva starten maar dat duurt nog wel even haha.
    Eva kan zich nu wel steeds beter in de box vermaken.Ze vind het echt leuk om naar haar mobiel te kijken maar ook naar het bankstel waar ze naast staat vind ze erg mooi,Ze vind het zeker een leuk stofje haha.
    Ze is nog wel steeds verkouden maar het lijkt iets beter te gaan en ze drinkt voor de rest heel goed uit de borst en is tevreden.
    Ga nu kleine meid even een schone luier aandoen.

Mocht ik iemand zijn vergeten,Sorry,

Tot later,

Gr Ingrid.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mag ik jullie even snel wat vragen? Ik lees nog steeds mee hoor maar loop echt op mijn tandvlees, dit typen kost al zoveel energie..
    Vandaag bij het CB vonden ze dat ik nu wel een ritme moet hebben met de bv en dat om de twee à drie uur drinken nog wel veel is. Ik adviseerde haar om dat tegen mijn zoontje te zeggen :).
    Maar wat vinden jullie daarvan?

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik hou altijd minimaal om de 2 uur aan ( ander sis het naar mijn idee geen honger), en om de 3 uur heeft mijn oudste ook altijd gehad..

om de 4 uur drinken is typisch iets voor kunstvoeidng...dus sorry nee vidn het niet veel..
    en met 3 mnd ???? nee hoor...open maar een topic en kijk maar es hoeveel babies er om de 2,5/3 uur drinken met die leeftijd...

Wie weet kom je in hetzelfde als ik terecht, 3 mnd regeldagen die overgaat in de 4 mnd dip..in combi met groeispurt en het sprongetje!!!...gewoon erg vermoeiende fase, heb het met de oudste preces zo gehad...

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zit ook in de meeleesmodus

@Ratatosk, ene oor in, andere oor uit. Hier ook om de 2 a 3 uur hoor. Maar heel enkel een keer 4 uur er tussen, s avonds maakt ze wel een langere ruk van 5 uur ofzo.
    D. dronk met 4 maanden maar 4-5x maar vanaf 6 maanden weer een keer of 8 en pas rond een maand of 10 nam dat weer iets af naar 5-6.
    Hier nu net een paar dagen dat ze wat eerder wil drinken, ook prima. Gisteren zat ze bij papa op schoot en ik ging er naast zitten en kwam ze bijna met open armen op me af want ze wilde drinken *smelt*
    Al een goed gesprek gehad met je man?

@prikjes, hier uitgesteld tot 6 maanden. Ze is ook nog lekker bij mij thuis en kom ook bijna nergens met 'r dus maak me er niet zo druk om. Voelde voor mij beter. Ga denk ik ook 1 prik per keer doen. Weet alleen niet of ze ze dan om en om krijgt?
    Hier overigens niet zo'n moeilijk cb. Arts keek er wel van op dat ik nóg borstvoeding gaf, mijn antwoord was dat ik nog maar net begonnen ben. 3 maanden is nog maar zo kort en hoop toch wel 2 jaar te voeden.

@miis, wat vervelend dat je productie steeds zo terug loopt! Had je al een afspraak bij de huisarts?

@geitenwollensok, hier ook langvoeden, rapley, co-sleepen en dragen. Reacties vallen tot nu toe aardig mee maar bij D. gingen de roddels ook al door het dorp dat ik m'n kind hele sperziebonen gaf (gastouder vond het maar niks), heb ik me regelmatig moeten verdedigen over het langvoeden, moest D. toch maar eens door gaan slapen (doet ze nog niet elke nacht) en de assistente op het cb vroeg zich af of het wel zo goed was om je kind een groot deel van de dag bij je te dragen, ze moest toch ook liggen?
    Overigens is de helft van de reacties vaak wel goed bedoeld en gewoon onwetendheid.
    Maarre ik ben geen geitenwollensok hihi

Overigens soms van vreemden vaak leuke reacties op het dragen. Doek vond m'n jongste jammer genoeg niks toen ze zo onrustig was, kreeg haar er gewoon niet goed ingeknoopt omdat ze zich zo erg afzette. Laatste maand pakte ik uit gemak ook steeds de bondolino en stelde het steeds uit om de doek weer uit te proberen dus die maar verkocht. Mocht er ooit een 3e komen proberen we het wel weer. D. uiteindelijk in een Manduca gehad, voor R heb ik een bondolino. Vindt het alleen wat vervelend dat het rugpand kort is en beentjes spreiden voelt nog te geforceerd dus ze zit er vrij hoog in, ze is ook aardig flink, en moet haar hoofdje dan wat tegenhouden omdat het bovenstuk alleen met klittenband vast zit en als ze zich afzet, laat dat los

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    red, ja morgen ga ik ff mn bloed prikken! eindelijk! hihih
    wow heeeele sperziebonen haha :)
    ik heb de storchenweige, en ik vind hoe zwaarder hij wordt hoe fijner dragen, hoe minder ik voel zegmaar..
    wanneer denk ej dat het prettig is om op je rug te dragen?...nu ben ik steeds bang dat als ik dan op pad bent, en hij ineens niet meer wilt ofzo...ik dan ineens midden op straat hem eruit moet halen..Ook omdat ik natuurlijk de oudste erbij heb, maakt de gedachte me wat zenuwachtig hihi..mss gewoon es proberen...of is wat ouder beter

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Miis, geen idee. Heb D vanaf 9 kg ofzo op mn rug gehad en alleen als mn man er ook was.
    Begin soms ook te twijfelen of ik geen storchenwiege moet hebben hihi, jammer dat je niet dichtbij woont, wilde ik 'm wel eens uitproberen.
    Hier een bondolino gekocht omdat m'n man veel breder is en we 'm niet hoeven verstellen. Maar jij kunt moeiteloos je huishouden doen toch met je kleine erin? Voel me hier best wel beperkt, denk ik ook omdat de bondolino door het gevoerde rugpand stugger is en nu ze langer is en nog met opgetrokken beentjes erin zit, is het rugpand niet hoog genoeg. Er zit nog wel een verlengstukje aan maar dat zit met klittenband vast en als ze zich af zet met haar hoofdje laat het klittenband los. Dus kan ook niet bukken zonder haar hoofdje tegen te houden en als ze niet goed in slaap is, kan ik vaak maar met 1 hand wat doen.
    Volg je 't nog? hihi

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bedankt! Niks is waardevoller dan vergelijken met andere moeders. Een CB of zelfs LK is toch anders...
    Ik twijfelde al maar nu weet ik zeker dat ik de wijkverpleegster niet langs ga laten komen om te kijken hoe we dat ritme erin kunnen krijgen. Ik was al duidelijk dat ik absoluut niet wil rekken en toen kreeg ik al opgetrokken wenkbrauwen.

@Red, mijn man heeft zich sinds mijn overtrokken schreeuwpartij van zijn beste kant laten zien. Normaal gesproken duurt dat twee dagen en dan is het weer zoals vanouds. Nu toont hij zelfs initiatieven op verschillende vlakken. Ik hoop dat het zo blijft want ik wil zo graag dat hij meer is dan alleen maar meubilair. Echt een partner waar ik wat voor doe en waar ik wat aan heb.

@prikjes, De tweede prikjes zitten er hier net in. Ik heb morgen vrij genomen om ukkie thuis te kunnen houden.

@geitenwollensok, zo word ik ook vaak aangekeken wanneer ik mijn mooie girasol ombind. De kinderwagenbak is zowat ongebruikt naar de zolder verbannen. Ukkie wil niet..

@miis, wat is er met je schildklier?

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Pfff het huishouden kan ik helemaal niet met de draagdoek hoor!
    Knap dat jullie dat wel kunnen.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hahaha ja nouuu uh, haha nee maar wat jij allemaal omschrijft als dat niet werkt, dat werkt hie ridd wel..omdat je natuurlijk heel het lijfje kunt aanspannen zegmaar dmv trekkoordjes zowel in de breedte en lengte

maar natuurlijk als ik echt lastige moves moet maken, verschuift hij wel..alelen ik vind het niet zo'n moeite om hem bijv dan tussendoor weer ff aan te spannen..

in het begin, toen het ritsje nog dicht was, wa sdat nekje ook erg open zegmaar, dan moest hij ooke hct tegen me aanliggen en dan nog hield ik bij bukken hem vast..nu het ritjse open is, dus het hele rugpand open staat, sla ik het bovenste om, heb dus nog ruimte hoe langer hij wordt...

maar idd ik ga het dan pas rond een maand of 7/8 ofzo proberen...dan is hij zelf ook steviger...ook qua postuur niet zo teer meer, vind ik nu nog steeds namelijk!

ja idd anders had je em echt kunnen uit proberen...jammer ze hebben dat niet in de doekenbieb heh?
    Tja of je zou em moeten bestellen, uitproberen en retouren als je het toch niks vind...maarja dan moet ej em dus wel eerst aanschaffen...

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ratatosk, weetje op zich is er niks mis met het sturen van een ritme..
    ik bijv voed altijd op MIjn verzoek bij de laatste voeding...gewoon omdat ikd at prettig vind, al vanaf het begin, do eik hem tussen 19 en 20 op bed..dat zit ook echt in zn systeem nu, wordt ehct moe tussen die tijd en gata dan ook de nacht in..

heb dat ook een btj bij de oudste laten gebeuren op den duur...hun lieten beid ede late avondvoeing ook erg snel vallen..omdat ze gewoon erg diep sliepen al..

En overdag kun je ook wel wat aansturen, om op een bepaalde tijd uit te komen oid...tis ook wel rustigevend voor je kindje zelf..als het weet wara hij aan toe is..bivj duidelijk rit me in..als hij de eerste ochtend voeiding heeft gehad...

Bijv direct opstaan, luidruchtig de dag begoinnen, hij gelijk in de box spelen...en hup na max 1,5 uur naar bed.. ( mijn zoontje kan max 2 uur wakker zijn, maar sochtends is hij nog wel sneller moe)

Dat dutje doet hij vrijwel altijd goed...en dna smiddags ligt er aan wat we gaan doen, soms izjn we buiten of gewoon thuis doe ik ook hetzelfde..
    Als je bijv een wakker-tijd aan houdt, creeert dat vanzelf ook ritme...gaat ie niet te laat op bed en pakt ie gewoon zn rust...en ja soms moet ik er wel 4x heen ofzo...of duur thet een half uur voordat ie uitndelijk slaapt, maar dan ligt ie alvast in bed gewoon..

@schildklier, ja joh bij de oudste had ik daar ook problemen mee, schijnt normaal te zijn na bevallingen...google maar es...kan in elk geval echt effect hebben op je bv en je bent dan extreem moe en nouja veel soorten symptonen zijn er!

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Miis, ja jammer anders had ik 'm wel even geleend. En vindt 90 euro toch wel veel om even uit te proberen. Draag nu ook een stuk minder, vaak s avonds even en buitenshuis.
    @ratatosk, hier al wat eerder 'dat gesprek/ruzie' moeten voeren bij D. al dat ik 'm meer nodig heb dus hij doet z'n best ook wel. Neemt niet weg dat ik me soms wel eens irriteer hihi en vooral als je vermoeid bent kun je niet zoveel hebben.
    Wat betreft huishouding, ik vind het maar niks om dat te doen terwijl ik haar bij me draag. Duurt allemaal 3x zo lang, ik zit me dan inwendig al helemaal op te vreten omdat ik het snel wil doen, was ophangen vind ik al geen succes omdat ik vaak haar hoofdje wat tegen moet houden. Was opvouwen ook niet want dat vind ik zittend het prettigst maar dan wordt ze wakker en staand is de tafel net wat te laag en zit ze in de weg. Buitenshuis vind ik het ideaal, binnenshuis soms wat noodgedwongen.
    Wat betreft ritme, ze begint hier nu beter te slapen (met stofzuiger ;)) en ligt nu overdag in haar bedje. Ik probeer haar in bed te houden tot de volgende voeding, ze wordt nl. na 45-60 minuten wakker maar als ik haar weer in slaap help, slaapt ze vaak wel weer verder. Ik probeer dan om de 3 uur aan te houden, ze is steeds 1 uur wakker en dan probeer ik haar 2 uur in bed te houden. Mits dat lukt, anders haal ik haar er uit. Als er 3 uur tussen zit, leg ik haar gelijk aan na het slapen, zit er korter tussen, kijk ik wanneer ze het aangeeft. Laatste dagen soms na 2/2,5u al, ook prima. Of ik geef haar voor het slapen gaan de borst.
    's Morgens is ze nu tussen 8-9 wakker, s avonds gaat ze er rond 8 uur in, duurt een half uur ongeveer voor ze slaapt en dan komt ze ergens s nachts. 's Morgens slaapt ze of een lange ruk van 3 uur of een kortere en dan s middags een langere.
    Momenteel hou ik haar zoveel mogelijk thuis omdat ik het nu even het belangrijkst vind dat het slapen steeds makkelijker gaat.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wauw! kippenvel!

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    @cygnet, wow mooi zeg

@red, ja nee ik bedoel dat je hem dan gewoon terug brengt en geld terug ...maarja weet nie of het mogelijk is..

@huishouden, nou nu doe ikd at niet meer hoor! doe alles al shij in de box speelt of slaapt...
    maar oet zeggen hij is extreem tevredne vanaf het begin..

hooguit eerste weekjes dee dik dingne met hem bij me, omdat ik nou eenmaal wienig tijd had echt alleen met hem te gaan liggen, was dit de optie om hem toch lekker tegen me aan te hebben..
    Maar ik deed ook niet meer als, afwas, stofzuigen, dweilen of kastjes afnemen etc heh...dus dat is allemaal te overzien nog hihih..
    Maaar ik kon wel zegmaar knielend iets doen op de grond of in een kastje...soms btj op en neer haha goed voor je kuitspieren hihihih

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mooi! Heel knap ze gedaan heeft.
    Maar wat ontzettend Amerikaans... En die namen! Gorgeous en Gooney Bear...

@dragen: ik heb een draagdoek, maar eigenlijk te weinig gebruikt, Hidde spuugde heel vaak in de doek... Hij spuugde juist niet liggend, maar als wel zittend en dus ingetrokken in foetus houding in de doek. Nu vind ik hem te zwaar voor de doek, ben het ook te weinig gewend.

@ritme: met een maand of 4 ben ik ook wat gaan sturen, dus vaste tijd naar bed in de avond, rond 7 uur, dus dan ook voeding ookal heeft hij geen honger. En 's ochtends met het wakker worden eerste voeding, maar dat kan ook eerder zijn. Wij hebben tot een maand ofzo geleden om de 3 uur gevoed, Hidde was daar vrij stipt in:p Nu wat minder, soms 4 voedingen overdag, maar ook nog vaak 5. En dan af en toe in de nacht (zoals afgelopen nachten!)

Ik weet ook waarom ik zo moe ben: moet ongesteld worden, de eerste keer na de bevalling en zonder pil! De puist zit ook weer op dezelfde plek:p

Deel Deze Pagina