Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou waar bemoeien mensen zich mee!
    Moet je toch zelf weten!

Ik hou de sowieso niet van als mensen je vreemd aankijken en vooral niet van "ja maar wij deden dat altijd zo en zo". Bah!

Nou toen mn kleine man sliep heb ik de kids ingelaaien en ff naar de stad geweest,daarna thuis een luiermotor gemaakt voor mijn nichtje die bevalt in februari.
    Tijdens het eten werd ik ineens ontzettend dizzy terwijl ik niks deed. Morgenvroeg ff n testje halen (zou in principe echt niet zwanger kunnen zijn maar toen ik net zwanger was van ons manneke was ik ook dizzy zomaar).
    Ik lig in bed nu. Lees morgen op de laptop ff alles en dan reageer ik ff uitgebreider op alles.

Fijne nacht!!!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @miis, met een nieuwe durf ik dat niet aan, R. spuugt nogal dus dat gaat ze dan geheid doen ;)
    Hier deed ik meestal als ze even rustig was snel de wc en afnemen en dan met haar bij me stofzuigen en dweilen.
    Maar nu ze gewoon gaat slapen hoeft het ook bijna niet meer, soms s avonds even stofzuigen maar dan valt ze tenminste nog even bij me in slaap ;) En als ze genoeg heeft geslapen, is ze ook heel tevreden en speelt ze even in de box en anders zet ik haar in de wipstoel erbij en heeft ze een speeltje of zit ze rustig te kijken wat ik doe.
    Maar onze kinderwagen past niet in de auto en ze slaapt er hier eigenlijk alleen soms in in huis dus buitenshuis draag ik haar vrijwel altijd.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja dat komt vast wel goed hoor!! het gaat nu steeds beter toch!?
    tis gewoon heel fijn in de eerste 3 maandjes, daarna kun je ze wat meer entertainen dmv speeltjes enz...
    mn zoontje nu 5 mnd vermaakt zich ehct prima in de box, zo bezig met grijpen en pakken en kijken enz dus dan wordt het allemaal weer makkelijker....
    En ach, daagg dan moet man maar ff het toilet cleanen hoor :):)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Jamietje, ik zou eerder denken dat het bij het ontzwangeren hoort maar ik kan dan hier ook niet zwanger zijn haha. Weet jij zelf het beste.

Ik zal m'n bed in, dames slapen lekker beide en m'n man komt pas om half 1 thuis.
    Baal wel, zou morgenochtend peuterzwemmen met D. Normaal gaat ze naar de psz op donderdag maar vanwege de herfstvakantie niet.
    Heeft m'n man om half 11 een afspraak bij de huisarts en ik hoef er natuurlijk niet op te rekenen dat hij R. meeneemt dus kan ik niet heen. Wilde juist weer s wat met D. doen want die is er erg bij in geschoten doordat R zo onrustig was en ze moet nu nog vaak even wachten of zichzelf vermaken als ik R in slaap moet krijgen aan het einde van de middag. R meenemen met zwemmen is ook geen optie, doe ik haar geen plezier mee en ze kan maar een uurtje wakker zijn en moet dan ook echt slapen en dat doet ze alleen in bed.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja hier begint ze nu ook echt te spelen. Sinds 3 weken begon ze naar dingen te grijpen en nu pakt ze echt goed gericht en begint ze alles uitgebreid te bekijken en te proeven ;)

Mijn man vindt het maar onzin dat ik zo vaak schoonmaak dus als ik het niet doe, doet hij het ook niet als hij het niet nodig vindt.
    Of hij gaat alleen een doek over de tafel en bank halen en stofzuigen en is het huishouden wel weer gedaan.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    red, oh das echt kut ingepland dan heh, dan kun je zo balen!..moet hij per se nu naar de huisarts dan?..

anders ga je als hij terug is, sowieso iets met d alleen doen..al is het even wandelen...

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja echt wel! Ik was even snel naar de winkel geweest, beide meiden lagen op bed, toen hij de huisarts had gebeld. Hij heeft erg last van z'n enkel, heeft MRI gehad, weten niet wat het is en willen 'm 6 weken in het gips hebben zodat z'n enkel rust krijgt. Maar hij is uitzendkracht en komt dan zonder werk te zitten en hij weet niet eens of het het oplost. Dus hij belde de huisarts voor pijnstillers, die waren op. Maar die kreeg hij niet en hij moest maar langskomen en dan kan hij voor een second opinion naar een ander ziekenhuis dus toen die afspraak gemaakt. Hij legde net neer toen ik terug kwam en zei gelijk, jij had ook wat toch? Zucht.... ipv dat ie die afspraak een uur later maakt. Had m'n zusje nog gevraagd om even op R te passen maar die kon niet en gastouder ook niet.
    nadeel is ook dat hij nu late dienst heeft dus s middags moeten we warm eten dus is de ochtend ook zo om. Zwemmen is van 9-10, loopt vaak uit tot half 11 en was ik 11 uur weer thuis.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    balen is dat heh, dat geplan...maarja dus wel btj noodzakelijk voor hem om te gaan...

ik gign altijd babyzwemmen, maar gewoon vrijzwemmen is toch ook leuk, anders ga je toch als hij terug komt ff uurtje zwemmen met haar...
    Ik neem altijd ene bal mee en er is een glijbaan, emmertjes en gietertjes, nou hij vermaakt zich wel!
    We zijn voor het laatst met zn verjaardag geweest...wil ook binnenkort weer es gaan, en dan met papa erbij ..laat ik jongste bij mn moeder...toch heel leuk voor de oudste ff alleen met papa en mama iets doen..

Met de jongste echt babyzwemmen zal mij niet gaan lukken...denk niet dat mn moeder elke week zo vroeg wilt oppassen..

Ja haha het leed dat mannen en schoonmaken heet- syndroom ..wie kent het niet hahahah

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dan zijn de oudjes daar aan het zwemmen ;) Andere zwembaden zitten wat te ver weg om weer op tijd terug te zijn als m'n man moet werken.
    Hier volgende week vrijdag met de jongste naar de gastouder, probeer ik haar daar in bedje te laten slapen en kijken of dat goed gaat.
    Ga ik week later met de oudste een keer met de trein en bus naar Groningen naar een overdekte speeltuin. Trein en bus heeft ze nog nooit ingezeten dus dat is al een feest opzich.

We zijn 3 weken terug een midweek weg geweest en wezen zwemmen met 'r. Jongste vond het te koud hihi, maar even in het bubbelbad geweest, later de borst en toen viel ze op schoot in slaap. Eén van de vrij zeldzame momenten van haar

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    haha oh wat grappig, bus en tram is hier orde van de dag ( nouja erin zitten heb ik niet vaak zin in, dus doe erg veel lopend, maar hij ziet ze wel dagelijks)
    Trein heb ik ook nog nooit gedaan, geen zin in hahaha..

Maar shit haha kotm allemaal echt net niet uit dan heh!
    Nee met de jongste wacht ik ook nog ff...ik vond persoonlijk met 6/7 mnd beginnen vroeg zat...en met 8/9 mnd vond ik het echt het leukst...ook makkelijk, toen kon hij al even met een rijstewafeltje zitten wachten in zn maxi cosi enz...en had ie het niet zo snel koud idd...

We hebben nog kaartjes voor plopsaland, lijkt me zo leuk voor de oudste, dus dat gaan we binnekort es doen! had via vakantieveiling...geloof 25 euro voor 2 kaartjes, nou harstikke leuk...toch 10 euro korting
    Nou ben ik nog benieuwd of zoon gratis is nog of al moet betalen..

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zaten wij ook over na te denken toen we laatst in Drenthe waren maar als ik op internet lees kun je beter gaan als ze wat groter zijn omdat ze niet overal in mogen.
    Zijn naar speelstad Oranje geweest, was ook een succes.

Ik zat er idd ook aan te denken om straks met de jongst te gaan als ze wat langer wakker is en het wat beter vol kan houden. Oudste gaat naar de psz en dan kan ik het precies redden met zwemmen. Maar werk ook om de week dus eerst dat straks maar zien hoe dat gaat.

Hihi trein ziet ze soms onderweg langs gaan en vindt ze erg interessant. Maar wij wonen echt in een gehucht en je ziet hier alleen auto's, trekkers en fietsen haha.

Zat ook te denken om vrijdag te gaan maar die dag gaat ze naar de gastouder en wil ik eigenlijk ook wel zo laten. Moet nodig het hele huis grondig schoonmaken en ben boven al een heel eind, wil ik ook even lekker verder mee gaan als ze er niet is. Heb nog een hoop dingen die ik eigenlijk klaar wil hebben voor ik weer moet werken.

Maarre ik kruip lekker naast m'n meisje voor ik er morgenvroeg weer niet uit kan komen en man sjaggie wordt omdat hij er laat in ligt hihi

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja maar wat ik heb begrepen is dat het sowieso leuk is met deze leeftijd en dat er wel genoeg dingen zijn waar ze in kunnen en dat dat leuk zat is..omdat het toch al zoveel indruk is...
    Ach en anders gaan we nog een x....er is geloof ik ook een speeltuin enz dus dat is opzich al een feest! en Bumba ontmoeten..ach denk dat ie het geweldig zal vinden..
    Toevallig is neefje ook geweest die was toen zelfs iets jonger en volgens mn nichtje wa shet echt een succes...nouja we zien wel!
    Hij is sowieos nog nooit in een attractie geweest echt...dus mss zou hij het niet eens willen hhihiih

slaap lekker, ik ga douchen en dan duik ik er oook in..net gekolfd...110cc, na 5 uur! echt slechte productie dus! ben beneiuwd vannacht

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe is het gegaan vannacht? Hier is ze 2x geweest, tegen de morgen wilde ze alleen niet echt meer slapen in haar eigen bedje en D. was vannacht bij ons in bed gekropen en werd ook wakker.
    Nu slaapt R. weer en ben ik met D. beneden.

Zo misschien nog even proberen of ik die afspraak van m'n man naar een uurtje later kan verzetten.
    Zal even D een broodje geven en zelf in de kleren gaan, als het nog wel kan moet ik straks wel klaar zijn.

Groot gelijk dat je wel gaat hoor! Hij zal het vast erg leuk vinden!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja gelukt! nu even snel leegkolven en dan gaan we.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    Yay, veel plezier Red!

Wanneer namen jullie je kleintjes voor t eerst mee naar babyzwemmen? Lijkt me heerlijk voor haar, maar vind zwembaden zoals ik ze hier ken ook nog wel een beetje vies voor haar.

Bv gaat zo zijn gangetje, meisje wil weer nachtvoedingen deze week, tsja bijna 4 maanden hè! Gisteravond laat was ik nog even aan t kolven, na zeven minuten 170 cc drie uur na de laatste voeding, dus dat is niet slecht. En toen steeg er weer wat geschuif en getuttel op uit t wiegje, ze kreeg er nog aardig wat slokken uit en viel toen al zuigend in slaap, maar liet zich niet wegleggen: maar even laten jengelen terwijl ik de melk wegzette en kolf afwaste en in de sterilisator deed, en toen samen op bed de andere borst en samen naar dromenland...

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    @geitenwollensok: wie zegt dat dan? Collega's? Familie? Vrienden? Lekker laten kletsen, als je serieus denkt dat je beter een potje kan geven heb je iets niet begrepen. al ken ik ook volwassenen die bijna alleen potjes-groenten eten (maar zelfs die maken regelmatig vers voor hun dochter). Ik heb t wat dat betreft wel makkelijk: mijn omgeving is of zelf relatief geitenwollensok (langvoeden, dragen, rapley) of nog naïef mbt kinderen. Mijn moeder heeft ooit nog zelf een draagzak genaaid omdat ik te klein was voor de gewone draagzakken :)

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Jamietje: Ach!! Zo zielig die rot prikjes he!! Luca moest eigenlijk vandaag voor zijn eerste prikjes maar ik heb het afgezegd en hij moet nu volgende week donderdag. Mijn schoonmoeder is jarig vandaar. Hoe is het nu met je manneke? Komt de 3e toch nog eerder dan gepland..? :D

@ Pugga: Fijn dat je er wat aan had! Geitenwollensok! :p Heerlijk toch alles vers! Ik vind dat ook fijn om te geven gewoon voor het gevoel. Zal vast af en toe een potje gegeven worden hier maar voorheen deed ik het ook dus nu weer.

@ Mopje: Fijn dat je weer bent opgeknapt! Knudde zijn die doorkomende tanden he!

@ Miss: Hoe is het vandaag met de productie?

@ Ingrid: Mijn man zegt dat ook. hij roept telkens ik kom zeer duidelijk ergens op de 2e plaats hahaha! Heerlijk he zo'n band hebben met de kleine. Mijn oudste is 10 jaar en dan heb ik er één van 4 jaar en Luca. Dan heb ik ook nog een bonus-dochter ( stief dus) Dus wij zijn een aardig druk draaiend gezinnetje! :D Mijn bonus-dochter is overgens ook 10 jaar.

Fijn dat de zwemlessen er bijna op zitten!! Die van 4 moet er ook aan gaan geloven... Dus Mama ook.

@ Ratatosk: Als je mijn mening wilt hebben doe waar jij je goed bijvoelt. De adviezen veranderen namelijk met het jaar. Echt! 10 Jaar geleden was het weer totaal anders dan moest e kindjes laten huilen etc nu mag dat absoluut weer niet. Neem het mee en doe lekker waar jij je goed bijvoelt. Dat doe ik iig na 2 kids ;)

@ Red: Kan je de prikken uitstellen? Dat wist ik helemaal niet? Hoe gaat dat dan? Veel plezier bij het zwemmmen!

@ Hier alles zijn gangetje straks op feest bij ons Mam en verder lekker rustig. Tot later!

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier een goede nacht gehad.Eva om 22.30 haar wiegje in en om 4.30 wakker.Borst helemaal leeggedronken(opluchting) en weer lekker doorgeslapen tot 9 uur vanmorgen,helemaal Super!!.

Voor de rest een lekkere chaos ochtend hier in huis haha.
    Anouk moest met haar voet in een voetenbadje omdat ze een splinter in haar voet had zitten en die moest er gewoon uit omdat ze er echt last van had.Gooit ze per ongeluk die hele teil om met water.Alles drijfnat.Gelukkig niet bij de snoeren en stopcontacten en het is niet onder de vloer gekomen.1/2 uur bezig geweest om alles droog te krijgen en stoot ze ook nog een leeg koffiekopje van de salontafel dus weer overal scherven pfff.Alsnog de stofzuiger er doorheen gehaald,Toen een gevecht aangegaan om de splinter uit haar voet te krijgen wat nog redelijk snel is gelukt(opluchting).
    En toen kwam Thijs via de achterkant binnen dat die met voetballen in de hondenpoep was gevallen,heel zijn traininggbroek onder de hondenpoep,gatver gatver,
    Schone kleding aan en handen gewassen en weer naar buiten gestuurd en nu even bijkomen met een kop koffie haha.

Eva ligt nu in de wieg maar die heeft weinig zin om te slapen vlgns mij want ligt een beetje te pruttelen.Even afwachten en anders maar eruit halen want zou zomaar kunnen dat ze honger heeft.

@jamietje:heb je al een test gedaan??..Niet te hopen dat je zwanger bent lijkt mij.
    Ik ben ook regelmatig duizelig en ik was ook steeds misselijk tegelijkertijd maar zeker niet zwanger haha.
    Ik wordt dan vooral dizzy wanneer Eva net ligt te drinken,heel gek....

Nu even de ontbijtboel nog opruimen want is er bij ingeschoten deze morgen.
    Ben sowieso geen top huisvrouw en tegenwoordig is het helemaal drama.Kan er niet mee zitten.Het is schoon maar wel vaak een rommeltje maar dat is ook niet zo verwonderlijk met 3 kinderen en de nodige kinderen die over de vloer komen.
    Wordt wel weer een keertje beter (hoop ik).

Tot later,

Gr Ingrid.

Ps:de geboortewinkel heeft het geld teruggestort dus wel netjes en snel.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Vivian:mijn man roept regelmatig dat die ergens op de 4de plaats komt,eerst de kinderen en als die een beetje geluk heeft komt hij ook nog een keertje aan de beurt haha.
    Jij ook een lekker druk gezinnetje,leuk!!.

Gr Ingrid.

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ Pugga
    Dat geitenwollensokkengedoe... lekker negeren ;)
    Ik zeg altijd maar.. je moet je pas zorgen maken als ze niet meer over je praten.

@Ingrid
    ja nu zijn het er 2.. stond ff verbaasd te kijken want bij mijn dochter was t er maar 1 per keer.

@Ratatosk
    Nou die van mij drinkt soms om de 4 uur, soms om de 5 en soms om de 2. Je moet m lekker eten geven wanneer ie dat nodig heeft. Neem t sowieso nooit zo nauw met wat het cb zegt.

@Vivian
    Ja echt kl*teprikjes...Ennuh gefeliciteerd!
    Nou nee test was negatief.
    Zat me gister echt druk te maken om wat het in zou houden als ik zwanger was en hoopte eigenlijk dat ik niet zwanger was.. maar toen ik vanmorgen een negatieve test in handen had was ik teleurgesteld. Manlief verklaarde me voor gek maar ja ik kan er niets aan doen dat ik dat zo voel.

@Hier
    De kleine man heeft weer crap geslapen vanacht! zucht!
    Hij werd om kwart voor 2 wakker van mijn dochter die op haar kamer t licht aan deed en op muggenjacht ging. Toen meneer gegeten had en terug in bed gelegd werd was het brullen. Eventjes laten huilen maar t werd alleen maar erger.Naast zijn bed op de grond gezeten en over zijn bolletje geaaid. Hij viel in slaap, loop ik zijn kamer uit.. brullen.
    Toen maar mee naar ons bed genomen en heeft ie nog tot 4 uur half 5 wakker gelegen en rond liggen trappen en slaan. Toen sliep hij ineens.

Ineens komt hij weer voor nachtvoedingen terwijl hij zo mooi doorsliep. Man en ik gaan nu toch twijfelen of we hem overdag niet wat meer wakker moeten houden. Nog meer met hem spelen ofzo.

Kleine man woog trouwens 6110 en was 60,5 cm lang.
    Gister was een vriendin hier met haar 5 maanden oude dochter.. die was 63 cm en lichter en dunner dan mijn bolle beer.

Ik ben eigenlijk wel supernieuwsgierig hoe iedereens kids eruit zien nu

Deel Deze Pagina