Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @vivianbraak:'t zijn zeker lekkere meiden haha.
    Jouw mannetje is ook om op te vreten en hij heeft ook zoveel donkere haartjes.Eva heeft ook echt een koppie met haar.
    Hadden mijn andere 2 kinderen ook wel maar niet zoveel.
    Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk voor haarkleur zal worden.
    Anouk is hoogblond en mijn zoon middenblond.We gaan het meemaken.

@pugga:je bio-baby doet het goed,lekker mannetje!!.

@hier:vandaag eindelijk mijn kolf gekocht.Ik heb de Medela swing genomen want die is nog redelijk betaalbaar want het is immers maar voor een aantal keren per week en niet om full-time te gaan kolven.Nu nog maar eens zien of Eva uit een flesje wil gaan drinken.
    Gisteren eindelijk weer eens met Anouk mee kunnen gaan naar een handbal wedstrijd.Eva had ik net daarvoor gevoed dus die kon ik bij mijn man thuislaten want die was al de hele morgen in de weer geweest voor de voetbal.Was echt even gezellig om daar te zijn zonder continue aan het sjouwen te zijn met baby en kinderwagen ed.
    's middags met de meiden naar de verjaardag van een buurmeisje geweest.Ging harstikke goed met Eva.Ze heeft een 1/2 uurtje erbij gezeten en toen ruim 1 1/2 uur in de kinderwagen liggen slapen.Het was helemaal relaxed en we konden lekker mee eten.
    Helemaal leuk en gezellig!!.
    Morgen gaat mijn man tot vrijdag naar het buitenland dus het zal wel weer een pittig weekje worden pff.
    Morgen ook met Eva naar het CB maar ik twijfel nog wel of ik haar morgen ook haar 1ste prikjes wil laten geven omdat ze nog steeds verkouden is.Ze is helemaal niet ziek oid en als het een beetje tegenzit is ze volgende week ook nog verkouden.Ik zal het morgen eens overleggen met de wvp.
    Ga nu zo lekker mijn bedje in want ik voel dat uurtje wel moet ik zeggen.

Welterusten allemaal en een rustige nacht.

Gr Ingrid.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @eefje:wat een knappe mannetjes heb jij,heerlijk!!

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    anouk, als ze niet echt ziek is zou ik t gewoon doen, althans mijn beide zoontjes hebben amper last van de prikjes gehad...behalve veel slapen en wat lichte verhoging...
    dan heb je het maar gehad denk ik dan..als ze er echt last van hebben mag je altijd ene zetpilletje geven, is mij al meerdere keren geadviseerd..heb het nooit hoeven doen, maargoed, als ze van de verkoudheid ook al erg last zou hebben, zou je het kunnen overwegen!

@hier, net gekolfd, na 3/3,5 uur, maar 70 cc...bar weinig dus :p
    Achja, we zullen zien wat meneertje vannacht doet, ik ga ook zo mn bedje in hoor...nog lekker uitzending gemist kijken in bed hihih

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Even goed nieuws voordat ik ga werken:

Vannacht heeft Hidde de hele nacht in zijn eigen bedje geslapen:)
    Om 10 uur wat onrustig en in slaap gewiegd, om half 11 hoorde we hem half zingen/praten/huilen in zijn slaap maar na 5 minuten was het stil en zijn wij ook in slaap gevallen. 3 uur wakker voor de borst, heb hem daarna slapend in zijn bedje kunnen leggen... Om 6:20 ging zijn interne wekkertje (en lag hij dwars in bed:p), tot 7 uur heeft hij nog naast mij gedoezeld. Alleen heb ik vanaf half 4 slecht geslapen omdat ik hem miste...

Slechte nieuws: vanochtend na de voeding gekolfd (doe ik altijd op een werkdag) en maar 100cc totaal:( Dat beloofd wat voor de rest van dag!

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Mopje: Wat fijn! Heerlijk voor je! Dat kolven is wat jammer maar ja dat heb ik ook steeds, dan weer minder dan weer meer.. Ik spaar het gewoon op. Werkse he! Maar dat zal vast goed komen! :D

@ Ingrid: Mijn meiden hadden ook een volle bos met haar toen ze werden geboren is ook nooit uitgevallen of zo dat hoor je ook nog wel eens. De oudste is donker gebleven en de jongste is donker blond. Ik heb van mezelf ook donker haar en mijn man ook dus ben benieuwd hoe het van Luca word. Sterkte met de prikjes.. Luca moet donderdag.. Ik zie daar zooo tegen op. :( Pcm in huis halen iig.

@ Miis: KV en BV combineren gaat goed zo te lezen, fijn voor je!

@ Red: Aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen dan! Ik herken het als Luca het heeft plant ik mij gewoon de hele dag maar op de bank. :D Hoe ging het op visite?

@ Hier: Gisteren een lekkere dag gehad we zijn in de middag lekker gaan wandelen toch 1,5 uur! Luca heeft lekker liggen kijken en is later in slaap gevallen. Was echt heerlijk weer ervoor.

Ook nog heerlijk bij schoonouders gegeten dus lekker niet gekookt. Nou ga weer wat schoonmaken e.d tot later!

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mopje, goed dat ie zo lang in zn bedje heeft geslapen maar weer jammer dat jij dan weer niet kon slapen haha!
    Maar hoeveel drinkt hij nou nog bij je...? wie weet is zn behoefte ook minder per x geworden en kolf jij daarom nu wat minder!? offf mss wordt je ongesteld? ben je dat alweer?
    Eet hij nu meer bijvoeding, daar kan het ook nog aanliggen? anders kleinere flesjes aanbieden en iets meer bijvoeding op die manier compenseren?

Vivian, lekker lang gewandeld, ik ben gister binnen gebleven voelde me erg slap!
    Ja ister heb ik maar 1 flesje van 60 cc hoeven geven over heel de dag, dus blijkbaar krikt mn bv toch weer wat op!
    9zo gaat het dus al weeeeken, op en af)

@hier, Nou gister om 1830 flesje 100cc BV gegeven+ live drinken...toen heeft hij tot 6u geslapen :D:D:D

Daarna is hij naats mij van 0630 tot 0730 nog een dutje gaan doen...en om 0845 nog aangelegd en is hij gaan slapen tot 10u

Heeft wel wat last van poepen, wel zielig, dan huilt ie echt zo bangerig, van de krampjes ( dat heeft ie nooit echt gehad namelijk, krampjes)
    Tis een dikkige zalfachtige poep, maar hij vind het blijkbaar geen fijn gevoel om te drukken ofzo, wnat dan begint ie wat te huilen aahhhh hihih...

Hij ligt nu wel al bijna een uur in zn box te spelen!
    Heb lekker veel strijkwerk weggewerkt, en al wat wasjes gedaan en opgehangen en gevouwen...ga zo ff stofzuigen..en mezelf aankleden ...maar dat doe ik pas als de jongste dan weer gaat slapen! fijne dag allemaal!

7. vivianbraak

Meiden van deze foto ga ik een canvas laten maken maar ik wil hem ook even showen! Ik vind dat deze foto precies weer geeft hoe Luca is, tevreden en vaak lekker aan het lachen. Ik ben zo *TROTS* en helemaal *VERLIEFD* op dit manneke! Show Show :D

8. vivianbraak

@ Miis: Fijn om te lezen dat hij het zo goed doet! En jij daar dus ook weer van geniet! Krampjes blijven zo zielig, er is zo weinig wat je dan kan doen he..

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Vivian:echt een knapperd!!.

Zojuist met Eva bij Cb geweest en ik heb de prikken laten zetten.Het viel gelukkig mee.Ze moest wel even flink huilen maar was ook weer snel getroost en ging gewoon weer verder met haar verhaaltjes.Wel even paracetamol 60mg in huis gehaald.
    Ze weegt nu 5500 gram en is 60 cm.Dus een lange meid.Ze zit wel in de bovenste curve maar alles in proportie haha.
    Voor de rest alles in orde maar dat wisten we al want ze doet het gewoon ontzettend goed.
    Ik ga d'r nu even uit de wagen halen want ze ligt behoorlijk te ronken en er moet toch nog even worden gedronken.
    Ik kom later nog even terug om verder te reageren.

Gr Ingrid.

10. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @Ingrid, wat een heerlijke meiden heb jij! Je dochter is zeker helemaal verliefd op haar zusje? Ik hoop dat Eva niet te veel last heeft van de prikjes.
    @Vivian, jouw mannetje is echt een plaatje, en wat een mooie foto! Luca ziet er zeker heel tevreden uit.
    @Miis, fijn dat je zo'n goede nacht gehad hebt! Een prettig idee dat je zoontje nu geen honger meer hoeft te lijden, dat lijkt me zo naar. Hopelijk slaan je medicijnen snel aan en krijg je weer een super-productie.
    @Mopje, wat is dat stiekem ongezellig he, zonder kind in bed. Mijn zoontje slaapt nog in zijn ledikant naast me, maar toch laat ik hem na de nachtvoeding vaak lekker naast me in bed liggen.

Hier, kort nachtje gehad! Om 4.00 werd zoontje wakker om te drinken en produceerde meteen een poepluier. Door het verschonen natuurlijk klaarwakker, dus het was 5.00 voor hij weer sliep. Toen ging de wekker van manlief, en vervolgens werd mijn oudste wakker van zijn eigen gehoest. Slokje water gegeven, maar slapen wilde hij niet meer... Hem maar bij me in bed genomen, jongste lag er al... Maar geslapen hebben we niet meer! Uiteindelijk om 6.30 maar naar beneden gegaan.

Net een heel A4'tje volgeschreven voor mijn man, die heeft donderdag zijn eerste echte papadag. En ik dus mijn eerste werkdag... Slik!

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Anouk, ah nou gelukkig maar!!

Vivian, ja precies thanks! En wat een schatje!!!! Wordt vast mooi op Canvas laat j t nog bewerken of gewoon in deze kleuren ?

Eefjuh, whaaaa wat een nacht dan heh! Vermoeiend zeg! Aaahh lijkt me ook zo moeilijk weer te werken maar papa kan t vast goed! Deed ie al veel qua verzorging bij de oudste? Spannend in elk geval!

@hier nou jongste laten drinken bij me maar was echt te weinig dus flesje kv van 60cc bijgevoed en hij sliep direct tien ik hem in bed legde 12:15u

Wij hebben net uitgebreid gelunched dus k ga die bende ff opruimen !

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Pfoeh vermoeiende dag!
    T manneke is ernstig op zoek naar zijn duimpje...als dat niet gaat zoals hij wil raakt hij zo overstuur...daarbij doet hij steeds korte slaapjes...
    Heb daar mooi "misbruik" van gemaakt door m vaker aan te leggen en productie te verhogen.
    Maar ontzettend vermoeiend als hij zo overstuur is,dochter komt nu uit de douche,die gaat zo naar bed en dan kan ik ff niks doen tot manlief belt dat hij bijna thuis is.
    Ben toe aan een lang heet bad!
    Ff wat mommy-time want dat heb ik laaaaang niet gehad.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Net even een potje mee zitten janken met mijn lieve kleine Eva.
    Rot prikken!!.
    Ze heeft er echt pijn van en ook is het een beetje gezwollen en rood.
    Zojuist een koud doekje erop gedaan en lekker tegen me aan gehouden.Ze heeft nu ook een paracetamolletje en ligt lekker in de kinderwagen te slapen.
    Ik hoop dat we een beetje normaal de nacht zullen doorkomen.Ik denk dat ik haar maar bij me in bed neem want mijn man is voor een aantal dagen naar het buitenland.
    Ik hoop dat ze morgen weer een beetje de oude zal zijn want dit is echt zo zielig hoe ze nu is.Ze heeft ieder geval nog geen koorts dus ik hoop dat dat uit zal blijven.

Ga nu even een tosti want door alle commotie zijn we nog niet aan eten toegekomen.

Gr Ingrid.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Echt k*t he!!!!!
    Succes!
    Dikkke knuf!

15. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Mag ik misschien meekletsen hier? :)

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ach Ingrid: inderdaad zooooo klote die rotprikken! Hopelijk valt de nacht mee.. Sterkte! Mooie meiden heb je!

@Vivian: prachtige kerel en zeker op canvas zetten.

@Ronja: nog gefeliciteerd en tuurlijk! Gaat alles goed met de BV?

@Jamie: moet je je productie verhogen dan? Waarom denk je dat?
    Ik heb juist het idee dat het wat naar beneden moet dus kolf de laatste dagen niet meer en loop nog steeds met zware stuwbommen rond soms.. Rot gevoel!

Maandag is mijn eerste werkdag, nou ja dag: 4 uurtjes gelukkig maar. Ik ben benieuwd hoe het oppassen gaat: schoonmoeder voor het eerst.
    Mijn dochter hoest zo verschrikkelijk erg dat ze gisteravond en nacht de hele tijd moest overgeven en nu vanavond weer. Ik lig nu dan ook in bed maar R. en T. naast me zodat ik bakje kan pakken als het weer mis dreigt te gaan. Arme meid geeft zo makkelijk over als ze hoest en hoestdrank vindt ze zo vies dat ze daar ook van over haar nek gaat... Ik kan dus niets verzinnen om haar te helpen: jullie?
    Ik ben best wel moe van het continu verzorgen van de kinderen en weet soms niet waar ik het zoeken moet! Even handen vrij en geen zorgen over hun welzijn is echt iets waar ik naar snak. Hopelijk lukt me dat als ik op mijn werk zit en R. echt even niet zie/hoor. Want als mijn vriend R. vasthoudt en hij begint te pruttelen of te huilen wil ik hem toch snel troosten omdat dat natuurlijk het makkelijkst is.

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @bella
    Ja hij is de laatste tijd gewoon onrustig en heb links weinig naar mijn idee

@Ronja , natuurlijk! Welkom!

18. vivianbraak

Goedemorgen meiden! Bedankt voor de reaties ik vind hem ook een plaatje! :p

@ Miis: Ik ga hem zwart wit afdrukken en dan die strepen in het blauw. Geeft een heel mooi effect.

@ Eefje: Werken.. Lijkt mij zo moeilijk nu! Hoe ben jij er zelf onder? Ik zou Luca echt nog niet willen missen.. Wel heel fijn dat Papa, Papadag heeft!

@ Ingrid: Aaahhhh germe arme Eva :( Het is allemaal voor een goed doel die prikjes maar het is zo zielig! Hoe is het nu met haar?

@ Ronja: Tuurlijk! Welkom! :)

@ Jamietje: Tijd voor jezelf is heel belangrijk! Nog gelukt om in bad te gaan?

@ Bellabella: Jij ook al de eerste werkdag... Moeilijk lijkt mij! Zielig voor je dochtertje! Ik herken het wel vroeger kon ik ook hoesten tot overgevens aan toe. Ik heb toen ik klein was kinkhoest gehad en ik heb dat altijd als een rest verschijnsel eraan overgehouden dus ik weet hoe ze zich voelt!

@ Hier: Gisteren nieuwe laarzen voor mezelf gekocht in de stad echter de juiste maat hadden ze niet meer dus deze word als het goed is morgen geleverd. Schandalig duur maar mijn man zei doen! Ok schat...:p

Gisteren ook nog een uur gaan wandelen, Luca vind dat heerlijk dus dat blijven we lekker doen als het weer het toelaat. Hij zit dan mooi een half uurtje te kijken en dan valt hij in slaap. De SCHAT!

19. vivianbraak

En hoera Luca is vandaag 2 maanden!! :D

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Bellabella:idd vreselijk dat hoesten bij die kinderen.Onze zoon heeft tot zijn 4de jaar ook zo ontzettend moeten hoesten tot spugens toe.Hele nachten kon die alleen maar hoesten hoesten hoesten en ik werd er ook weleens radeloos van.Hoestdrankjes hielpen hier nooit.Het enige wat ik deed was zijn kamer zoveel mogelijk ventileren en alle zuivelprodukten schrappen omdat die alleen maar slijmvorming geven en wachten wachten tot het weer overgaat.
    Wees wel allert op kinkhoest want dat blijft nog steeds de ronde gaan.Anouk heeft wschl afgelopen maart kinkhoest gehad en die had ook enorme hoestbuien tot brakens toe en dan met zo'n gierende uitademing op het einde.Ze heeft hier echt wel lang last van gehad maar had wel baat bij Ventolin wat ik via de huisarts heb gekregen,Daardoor kreeg ze net wat meer lucht en kreeg ze ook het slijm weg.Misschien een optie om dit bij de huisarts te vragen.Het kan haar net dat duwtje geven en dan voorkom je misschien ook het braken.Dat gevoel van continue moeten zorgen herken ik heel erg.Nu herken ik het ook maar ik ervaarde het vooral toen mijn andere 2 kinderen nog in de luiers zaten.Ze scheelden krap 2 jaar en was de één net ziek geweest dan begon de ander weer en dan weer opnieuw en opnieuw en dan continue die verkoudheden en al die andere virussen.Als ik er weleens op terugkijk dan vind ik het nog een wonder dat ik daarnaast nog gewoon bleef functioneren.Bij Anouk had ik helemaal geen leuke kraamtijd omdat Anouk vanaf dag 1 verkouden was en de 1ste maanden alleen maar aan het rochelen en zagen was en ook hebben we meerdere malen met haar bij de HAP gezeten en toen werden we zelf ook ziek.Ik kreeg een longontsteking en mijn man werd ziek blehhh.Toen ik na 4 mnd weer ging werken gaf mij dat wel meer lucht moet ik zeggen.Even weg uit de luiers en snottenbellen en de zorgen over koorts ed.
    Wel pittig hoor dat je volgende week weer gaat beginnen.Ik had eingelijk ook volgende week moeten starten want we zijn op dezelfde dag bevallen maar ik heb er nog een aantal vakantieweken en overuren aan vastgeplakt en de rest als ouderschapsverlof.Ik begin pas februari volgend jaar maar misschien ben ik het straks zo zat dat ik wel eerder ga beginnen haha.
    Slaapt je kleintje al door of komt hij nog steeds 's nachts?.
    Eva komt iedere nacht nog een keertje en dat vind ik toch ook wel intensief en daardoor ben ik ook wel moe.Ik vind de hele BV best intensief want soms heb je het idee dat je 24/7 paraat moet staan want ook ik kan net als jij heel moeilijk dingen uit handen geven.Zit Eva bij haar vader op schoot en begint ze te pruttelen dan spring ik ook direct overeind,erg vermoeiend voor mezelf pfff.

@vivianBraak:leuk jezelf lekker verwennen met kei dure laarzen,Moet ook eens een keertje kunnen want we verdienen het haha.
    Nu gaan we idd in maanden rekenen ipv weken,Gaat zo ontzettend snel allemaal!!.
    Vanacht zat ik beneden iets na 4 uur en toen bedacht ik me ineeens dat ze precies 9 weken terug op dat tijdstip werd geboren en nu is het alweer een bolle baby van 5,5 kilo die lekker tegen je aan ligt te kletsen haha.

@hier:gelukkig een redelijke nacht gehad.Gisteravond was ze al iets opgeknapt na de paracetamol en begon ze alweer een beetje praatjes te krijgen.Om 21 uur heb ik haar in de kinderwagen gelegd en sliep ze vrijwel direct.Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar wakker te maken en naar boven te nemen dus ben ikzelf op de bank gaan slapen met de wekker om 3 uur.Gelukkig hebben we een ruime bank dus daar lig je prima op.Om 2.45 werd ze zelf wakker en had ze honger.Toen is ze nog even lekker wakker geweest en om half 4 heb ik haar in haar wiegje gelegd en viel ze vrijwel direct weer in slaap tot vanmorgen 7 uur.Gegeten en daarna viel ze ook weer gelijk in slaap in de box.Vlgns mij heeft ze ietstjes verhoging want ze voelt een beetje warm maar niet overdreven maar ze is nog helemaal fit maar ik denk dat ze in de loop van vandaag wel meer zal opknappen.Straks even lekker naar buiten want momenteel is het droog en redelijk zacht buiten.
    Kinderen blijven vandaag over op school dus we hoeven niet op de klok te kijken.

Ik ga d'r nu even pakken want ze ligt te pruttelen in de box.

tot later,

gr Ingrid.

Deel Deze Pagina