Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wat een rust hier!

@ Ingrid het gaat indd super snel, echt genieten he! Eva slaapt toch ook heerlijk zo. Luca komt ook nog 1x in de nacht maar dat vind ik niet erg de rest slaapt hij lekker dus Mama ook.

@ Hier: Net even lekker gaan wandelen volgens de buienradar zou het niet gaan regenen en dat klopte. Nu lekker nog wat in huis rommelen. Tot later!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zwaai zwaai! Hier even druk in huis bezig. Diepvries ontdooid en koelkast schoongemaakt. D. is naar de oppas en R. slaapt.
    Net even gekolfd. Hier last van 4 maandendip/regeldagen. Overdag dronk ze al vaak, elke 2 uur ongeveer en ik legde haar vaak voor het slapen gaan nog weer even aan en s avonds voor ik zelf ga slapen.
    Vannacht kwam ze eerst al na 2 uur, toen na 1,5 en daarna bleef ze bezig tot vanmorgen vroeg. Pas rond 7 uur is ze weer gaan slapen.
    Om half 11 nog mooi even aan 1 borst laten drinken half in slaap en toen is ze lekker gaan slapen. Heb 2x een speentje gegeven toen ze huilde in haar slaap en zal zo even gaan kijken. Ik heb weer 150cc gekolfd en ze begint zich weer wat te verslikken in de melk dus zal de goede kant weer op gaan.

Even met m'n werk gebeld, ik werk in de kraamzorg en draai normaal wachtdiensten van 24u tot ik wordt gebeld. Gelukkig hoef ik nu geen bevallingen te doen (dus niet a la minute weg) en tussen 7 en 20u kan ik gebeld worden. 1e jaar is dat zo, mits ik borstvoeding geef, dus lekker! Rond 1 december begin ik, deze week nog maar even een keer met de planning een afspraak maken.

Ik ga snel weer verder ;)

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    *even inbraakje*
    @Red Wat spannend dat je straks weer gaat beginnen! Je bent wel lekker lang thuis geweest of niet? Kolf je nu nog steeds zo makkelijk?

zwaait naar de rest :)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.289
    16.693
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zeker rustig hierzo!!
    Zijn zeker allemaal aan het shoppen haha.

Met Eva gaat het gelukkig al stukken beter en is alweer volop aan het kletsen en lachen(heerlijke meid),

Vanmorgen een lekker stuk gelopen en nu ligt ze alweer lekker in de wieg te slapen(slaapkop).

Mijn man zit nu voor zijn werk in Spanje,beetje bewolkt en 18 graden.Hij heeft veel werk te doen en als de planning gaat zoals die moet gaan dan komt die donderdag avond laat thuis.Vrijdag is die dan vrij en kan ik mooi een keer naar de kapper want ik krijg ondertussen steeds meer grijze haren en die moeten nodig worden weggewerkt.

Ga nu even spenen uitkoken en nog even stofzuigen voordat de kinderen weer thuis komen.

Gr Ingrid.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ Ingrid: jeetje, dat jij dat ook zo erg hebt gehad als kind en je dochtertje ook bij de geboorte. T. was ook opgenomen in het ziekenhuis met verdenking RS virus toen ze net een week was: ik werd gek van ongerustheid! Gelukkig viel het mee en mochten we na twee nachtjes naar huis, maar verkoudheid is op die leeftijd gruwelijk omdat het drinken zo moeilijk gaat!
    Mijn dochter hoest wel erg maar niet zo blaffend als bij kinkhoest. Maar ik hou het zeker in de gaten. Helaas heeft ze het vaker en de vorige keer kreeg ze hoestdrankje van de huisarts (meer kan je eigenlijk niet, ventolin is te heftig voor deze milde klachten) maar die krijgt ze niet weg en kotst alles gelijk uit. Ze moet gewoon uitzieken...
    Fijn dat Eva weer wat opgeknapt is! R. heeft er ook lang over gedaan voordat hij zich weer wat beter voelde...

R. komt 1 maar meestal 2 x per nacht, behoorlijk vermoeiend!

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Niet meer in bad geweest gister...ik was ontzettend dood op, nu weer t zelfde.
    T manneke huilt veel vandaag en ik ben doodmoe maar wel wat gedaan gekregen in huis

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    R. huilde net ook al zonder reden voor het slapen gaan. Nu gelukkig rustig in zijn cosleeper, ik ernaast in bed en dochter ook naast me want net weer overgegeven van het hoesten... Vriend is nog aan het werk. Poeh! Ik vind het soms maar zwaar hoor allemaal!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @nijn, hoest daar? Hoe vindt grote zus haar broertje? Ik wil nog een keer langskomen hoor maar heb nog aardig wat dingen op m'n lijstje wat nog even moet ;) Ben dan een mooi poosje thuis geweest ja, gelukkig ook maar, eerste maandjes waren hier knap pittig.
    Kolven gaat wel iets minder als bij D. maar doe het nu ook niet zo vaak en heb 't drukker.

@anouk, fijn dat het een stuk beter gaat!
    @bellabella, vindt het hier ook knap pittig als ik er s avonds alleen voor sta! Succes daar! Hier volgende week weer.

Zo hier beide dames op bed. R. had ik om 7u er in, die wilde om half 6 niet meer slapen. Helaas werkte de babyfoon niet en waren muziek aan't luisteren dus hoorde haar niet. Arm kind lag te brullen. Duurde wel even voor die weer rustig ging slapen. Toen D. op bed en nu lekker rust. Hopelijk vannacht een nachtje met wat meer slaap. 2 nachtvoedingen is niet zo erg maar vannacht waren het er wel een heleboel.

9. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    @Red Hier is alles goed! Grote zus is megatrots en kleine broer groeit als kool! Lichamelijk gaat het met mij niet helemaal super. Ws door de stortbevalling. as vrijdag is het bvcafe050 ik ga. Jij mss ook?
    En je bent natuurlijk van harte welkom hier!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.289
    16.693
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een vermoeide mama die er alleen voor staat.Man zit in het buitenland en ik ben doodop.Heb een aft in mijn mond en mijn keel en oren doen zeer,bah!!.

Eva is gelukkig wel helemaal opgeknapt en was vanavond weer harstikke vrolijk en gezellig.Ze ligt nu lekker te slapen in de kinderwagenbak.Vanmiddag heeft ze 4 uur achter elkaar liggen slapen,zal nog wel een beetje van de prikken komen.
    Om 22.30 maak ik haar wakker voor de voeding en dan lekker naar bed.
    Ik ga nu nog even lekker op de bank hangen met een kop thee.

Iedereen alvast een rustige nacht.

Truste,

Gr Ingrid..

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Volgens mij is iedereen.moe,zou t aan t weer liggen?
    Meneertje heeft hier een week ver woedde pogingen gedaan tot duimen,ligt ie naast me in bedineens te duimen!
    Dat wilde hij met alle geweld en nu kan ie t (hij word wel heel erg van streek als hij zelf zn hand weg beweegt en zn duim kwijt is.
    Ook heeft ie ineens behoefte om tijdens de voeding rond te kijken... en en en hij krijgt zijn eerste spoortje bruin in zijn ogen.
    Wow wat gaat het ineens snel. Hij is wel heel onrustig overdag en uit t niets overstuur soms.

Hijs nu lekker aant eten,liggen saampjes in bed...zo kan ie ontspannen ipv rondkijken

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hoi allemaal hb alles gelezen maar ik kan niet alles onthouden om nu te reageren dus sorry sls k iemand oversla

Viviane, mooi zwart wit

Anouk, fijn dat Eva t goed doet nu

Jamietje, ik zou bloed prikken als k jou was, wie weet j ijzer, bloeddruk, vit d, vit b12 of schildklier je kan er maar beter vlug bij zijn
    Jij ook weer werken wel fijn eerst 4 uurtjes dat moet goed komen, heeft j schoonmoeder al Es' opgepast of is ze er al een halve dag bij geweest? Dat ze je maniertjes ook kent enz? Dat lijkt mij namelijk wel fijn, mijn moeder is bij elke handeling wel Es' bij geweest enz dus zij weeg ook hoe en wat ...

Red, oh spannend werken! En balen zEg zo die dip!! Maar jij merkt dus al wat van je productie, dat us goed!

@hier, nou vorige nacht sliep zoon nog 12 uur nonstop en vannacht kwam hij ineens om 2 uur en op 7 ,.

Ben begonnen met d'r medicijnen voor m'n schildklier, m'n waardes waren wel echt heel erg...dus dat ik zo slap en moe was is niet gek ! Hb ook last van veel andere symptomen dus hoop dat t snel aanslaat

Oudste slaapt nog en m zit al aan m'n bakkie jongste speelt lekker in de box !

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.289
    16.693
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Jamietje:Eva doet dat idd ook het rondkijken tijdens het drinken,Gisteren lag ze op een gegeven moment met d'r tong naar buiten en naar me te lachen(vlgns mij nam ze me in de maling haha).
    Duimpje zoeken doet ze ook maar heeft hem nog niet definitief gevonden(gelukkig enerzijds),
    voorlopig is ze tevreden met een speentje maar die gooit ze ook vaak uit alle gemak er in ene keer weer uit.
    Lastig in te schatten waarom ze soms in ene keer zo onrustig en huilerig kunnen worden.Eva had het vorige week maar die werd toen zo ontzettend verkouden en wschl voelde ze zich niet helemaal lekker.

@hier,kleine meid geslapen tot 5 uur en om 6 uur weer erin gestopt en ligt nu nog lekker te slapen.
    Ben weer opgestaan met hoofdpijn pfff,
    Ik slaap gewoon zo vast en dan moet je er toch weer uit.
    Het lijkt me zo heerlijk om me weer eens een keertje echt uitgeslapen te voelen.Vanmorgen de kinderen lopend naar school gebracht.Even een frisse neus.
    Straks komt mijn moeder en kan ik wat in huis doen en boodschappen.Vanmiddag kan ze dan op Eva passen want dan kan ik met Anouk naar zwemles.

GA nu even de boel opruimen,

Tot later,

gr Ingrid.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ Ingrid

hahahahaha ja ze kunnen toch zo leuk kijken en gekke bekkies trekken he. Quinn vind tong uitsteken erg grappig en probeert t na te doen.

Heb gister Tante Perenboom op de muur geschilderd.. super mooi gelukt! Nou ga ik vandaag maar eens flink poetsen (als t manneke t toelaat).

15. vivianbraak

Hey Meiden!

@ Nijn: Ik zwaai terug ;)

@ Ingrid: Jou man heeft zo te lezen ook ee drukke baan. Wat doet hij voor werk? Mijn man is vertegwoordiger maar nu gelukkig alleen in NL. Dus hij is ook thuis en kan dan gewoon meehelpen. Voorheen moest hij ook naar het buitenland maar dat wil hij niet meer en zit nu gewoon lekker hier.

@ Miis: Ik hoop dat je medicatie snel aanslaat meis! Kan je weer wat op krachten komen!

@ Red: Lekker dan dat de babyfoon het niet deed. Ik heb het wel eens gehad met douchen, douch uit en toen hoorde ik het gehuil pas. Snel handdoek om gedaan en rennen :p

@ Moe: Nee meiden ik heb nergens last van, gelukkig!

Straks hier maar eens lekker wandelen! Prachtig weer !! Gisteren al de sinterklaas inkopen gedaan. We hadden een bon voor 15% korting voor een speciale koopavond bij Intertoys toch lekker! Als het goed is komen vandaag mijn nieuwe laarzen binnen, kan niet wachten!

16. vivianbraak

@ Jamietje: Wat ben jij toch lekker crea bea ik kan dat zo niet! :D

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Viviane, heerlijk heh wachten op j pakketje Hihi
    En idd mooi meegenomen die korting!

@hier, opzich gaat t hier qua productie wel stuk beter weer ... Gister pas savonds een flesje bijgegeven
    Dus overdag was t steeds genoeg!

18. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @Miis, fijn dat je productie beter lijkt. Kom dat door de midicijnen of kan je daar nog niks over zeggen? Mijn man doet altijd veel met de oudste: aankleden, verschonen, badderen, spelen... Maar de jongste was tot dusver mijn project, haha.
    @Vivian, zijn je laarzen er al? Leuk he, als ze een pakketje komen bezorgen. Ik kan daar ook altijd zo blij van worden!
    @Jamietje, vervelend dat je zo moe bent. Zijn we niet van jou gewend... Sla het poetsen eens over en ga lekker languit met een kop thee en een tijdschrift op de bank, meid.
    @Ingrid, fijn dat het beter gaat met Eva. Is het ergste leed gelukkig alweer geleden. Ben je al begonnen met kolven?
    @Red, balen zeg, die babyfoons... Mijn oudste wil de onze nog wel eens uitzetten. Gelukkig hebben we houten plafonds en hoor ik het altijd heel snel als er gehuild wordt.
    @Bella, lastig dat je man er niet is... Ik vind dat ook zwaar hoor, maar gelukkig gaat het naar mate de kindjes ouder worden steeds makkelijker. Niet te moeilijk denken: dan maar een keertje niet in bad en een (gezonde) kant-en-klaar maaltijd op tafel.
    @Nijn, wat leuk, twee kindjes aan de borst! Dus jouw productie heeft je zwangerschap overleefd, dat hoor je niet zo vaak!

Hier: morgen weer werken en ik moet zeggen dat de zin nu wel begint te komen. Ben er klaar voor: instructies voor manlief opgeschreven, kolf staat klaar, nageltjes gelakt, haha.
    Kleine heeft vannacht goed geslapen, een keer wakker geworden voor een voeding en de tweede keer nam hij genoegen met zijn speentje en heeft hij tot 6.30 geslapen. Fijn! Nu hopen dat hij dat komende nacht weer doet, zodat ik fris en fruitig aan mijn eerste werkdag kan beginnen.

Straks even naar buiten, hier schijnt de zon!

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Eefjuh, alvast veel plezier! En succes en sterkte hihih wel fijn dat j man toch al wat ervaring heeft haha
    Nou hopen op een goede nacht!

@hier

Nou jongste heeft lekker van 11 tot 1330 op bed gelegen ! Tussendoor eventjes wakker en duurde t min of 10 voordat ie weer sliep maar lekker uitgerust dus

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ Jamietje: R. huilt ook vaker en is minder content dan dat hij vroeger was. Ik heb het idee dat het sinds de prikjes is maar misschien is dat toeval en heeft hij nu een sprongetje ofzoiets... Verder probeert hij ook te duimen, maar stopt meestal zijn hele hand in zijn mond, soms tot kokken toe! Ik wil liever niet dat hij gaat duimen dus probeer de speen dan maar meestal spuugt hij die gelijk uit en gaat verder kwijlen op zijn handje ;). 's nachts kan hij dit niet omdat hij in de puckababy slaapt.

@ MIis: lekker zeg zo lang slapen! Zo lang slaapt R. in de nacht niet eens!

@Ingrid: Fijn dat je moeder komt helpen. Dat graag willen uitslapen zou ik ook graag willen, uberhaubt langer dan 3 uur slaap...

@Eefje: had ik op zich gedaan hoor: even groenteburger gehaald bij de macdonalds toen we in de auto zaten. Verder vroeg op bed gelegd. Veel plezier morgen op het werk! Je hebt best lang verlof genomen! Lekker hoor, maar kan me voorstellen dat je weer zin zin werken hebt!

Hier: pijnlijk rechtertiet, geen koorts. Verder dood en dood moe. T. is gelukkig even spelen bij vriendinnetje en R. slaapt nu in draagdoek. Heb even kunnen stofzuigen en wat wasjes gedaan en keuken opgeruimd. Verder staat de vega-saus al klaar zodat ik alleen nog pasta op hoef te zetten. Morgen heeft mijn vriend vrij genomen zodat hij me even kan helpen want ik trek het allemaal niet meer. Ben echt moe en heb kort lontje en weet niet hoe ik eruit kan komen.
    Verder hoop ik dat het allemaal mee gaat vallen met die zorgverzekeringen want volgens mij moeten wij anders naar de voedselbank met zulke hoge premies! Of minder uren werken om zo in lagere schaal te komen. Want het betreft gezinsinkomen, toch?

Deel Deze Pagina