Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @eefje

Ik heb niet eens gepoetst, ben zo in de weer met de kleine man de hele dag..Nu ga ik wel ff snel poetsen want heb t gister ookal niet gedaan.
    Nu slaapt hij ff

@Bella
    Ja ik weet niet wat het is... vandaag al 5 keer aan moeten leggen en hij lijkt steeds wel een lege buik te hebben terwijl dr echt weinig tussen de voedingen zit en hij echt vol zit als hij in slaap valt.. zou haast zeggen een groeispurt ofzo! Als hij huilt issie ook niet te troosten tenzij ik heb voed.

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    R. wordt juist boos tijdens het drinken. Dan drinkt hij eerst een paar minuten maar gaat dan opeens krijsen (soms als ik me beweeg). Moeilijk te troosten en dan lijkt het alsof hij weer wil aan happen maar dan gaat hij weer krijsen... Dit doet hij niet alle voedingen maar wel vaak. Verder nog steeds vieze stinkscheten.

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Jsmietje, denk j niet dat hij mss pijn probeert te verzachten door middel van veel drinken? Denk aan maagzuur of krampjes

Bella, klote heh die vermoeidheid .. Ik zeg laat j bloed prikken, j kunt er maar beter vroeg bij zijn, kan zomaar je ijzer, bloeddruk, vit d vit b12 of schildklier zijn!
    Ja man verdient dus alleen al in de schaal van 42% dus als k ga werken kan k volgens mij de helft al in leveren als t niet meer is ... Pfff wat een gedoe... Wtf 500 euro aan zorg premie wordt t dan voor ons !!!!!

@ hier, nou zoon had van 11 tot 1330 geslapen en hb hem direct bv gegeven 15uur weer terug in bed tot 17:15!
    Om 19 fles kv + bv gegeven en legde hem in bed en ging direct slapen!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @mi is
    Ja ga vanaf vandaag weer voor elke maaltijd infacol geven

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Kraamzorg vertelde mij trouwens dat j t wel een week moet gebruiken !

Bij oudste werkte t trouwens echt goed plus fietsen met beentjes

Bella, die stinkende scheetjes heeft j kindje dat altijd al? Of ineens? Hoe is de ontlasting?

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja heb t sinds geboorte gebruiktmaar was aant afbouwen maar dan beginnen we maar weer

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Sorry misschien morgen meer tijd, zo eerst m'n bed maar in. Vanmiddag ook al even lekker op bed gelegen. Helaas niet kunnen slapen door de dames die elkaar mooi afwisselden.

@nijn, ik kan helaas niet. R. gaat voor 't eerst naar de gastouder en ik ga dan ook mee. Volgende keer moet ik werken denk ik. Maar wil nog wel een keer heen.

8. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Vind t zo jammer dat hier geen bv café in de buurt is!

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bv café?

Weet nu waarom ik 2 dagen dood op was! Ben ineens flink aant snotteren en last van mijn keel

10. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Jamietje, balen!!! Wat ik altijd doe is citroen uitknijpen als shot in 1 x opdrinken voor vitamine boost :)
    En als j echt pijn kn j keel hebt .. Schijf citroen verwarmen of ff bakken met zout en in j keel druppelen en slapen met een ui :p

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

Even snel want wij moeten naar het CB...:(

Maar ik moet even klagen!! Als die inkomensafhankelijke zorgpremie erdoor komt gaan wij gewoon over de 700 euro p.md betalen!!!! :x:x:x Even serieus dat is toch niet normaal!! Ik heb net de berekening gemaakt op rtl nieuws... Sorry ik vind best dat wij als hogere inkomen wat meer kunnen betalen, maar dit is belachelijk!! Mijn man maakt zich overgens niet druk..:(

Tot later!

12. vivianbraak

Wat een rust hier! Ik ben alweer over mijn frustratie zorg kosten heen..;)

Luca is net geprikt ach germe zo hebben wij hem nooit horen huilen... Zo zielig! :( Heb hem lekker pcm gegeven en hij slaapt nu. Dat hebben we iig gehad. Hij woog overgens 6300 gram :$ Slagroom!! en hij was 59,5 cm! Ben ik echt trots op en dat alleen op bv! :D

@ Jamietje: Beterschap meis!

@ Miis: Jullie zitten dus ook in de hogere schaal, echt niet normaal he!!

@ Bella: Alweer wat opgeknapt meis?

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian..

hier hetzelfde!! Ik werk niet maar met de premie die mijn man dan moet betalen komen we amper rond... en dat heeft dan dus effect op ALLLESSSSS incl. onze toekomstplannen om nog meer kinderen te maken.
    Ik kan er heel boos om worden!!! Gelukkig hoeven we pas in 2014 naar dat probleem te kijken maar toch!
    Ik kan me toch nooit voorstellen dat zo iets doorgaat!!!!!!!

En thanx :D
    Ohhh Vivian.. groeit goed dan!!!!!

Loop nog steeds als n gek te snotteren en zit aan de tussistin van vsm tegen mn hoest. De kleine man slaapt EINDELIJK een paar uur achtereen in zijn bed. Zo ff snel stofzuigen en dan ff vogelspeelgoed gaan scoren bij de outlet.
    Heb al de hele ochtend rugpijn... zou ik dan onderhand eens ongesteld worden???
    Bleegh tis hier een zooi! manlief heeft gister papierwerk gedaan, overal mappen en papieren en de laptop.

Wel lollig dat t klaagtopic bij zwangerschap totaal niet meer gebruikt wordt he hahahahaha

14. vivianbraak

@ Jamietje: Men dat zou helemaal zuur zijn..! Als het toekomst plannen in de war schopt! Ik hoop ook niet dat het doorgaat want dan kan je beter een andere baan nemen... Komen we op hetzelfde netto uit straks! Maar goed indd het is de zorg pas in 2014.

Ja dat het klaagtopic niet meer gebruikt word komt omdat de brabo's weg zijn! :D Wij kletsen teveel. Waar woon jij eigenlijk? Ik woon in het wel bekende Maaskantje :p

Maar is je ventje zo onrustig joh? Wel vervelend kom je zelf ook nergens aan toe. Luca ligt nu op ons bed naast mij te slapen, hij heeft last van zijn prikjes dus ik doe mooi niks meer vandaag.

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hahahaha zou dat t zijn? Maar nu kunnen we af en toe hier klagen hahaha
    Ik woon in Helmond...niet mega ver uit elkaar dan!
    Ja hij heeft vanacht weer door geslapen en is vandaag rustig...snap dr niks meer van.
    Maandag is ff meten bij het cb..misschien issie wel ineens gegroeit ofzo (weet ik veel).
    Ja de prikken zijn echt gemeen :(

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @VivianBraak:zielig idd die prikjes.
    Eva was er ook zo beroerd van.Echt niet leuk om te zien maar we weten ieder geval wel waardoor het komt dat ze zich zo rot voelen en dat het ook weer snel voorbij gaat.
    Jouw kleintje is zeker hard gegroeid.Ik vind Eva al enorm met haar 5500 gram haha.
    Geeft idd een lekker gevoel dat ze het allemaal op de BV doen.

@Jamietje:ik denk dat jouw kleintje een sprongetje aan het maken is.Eva slaapt momenteel ook minder makkelijk en wordt snel wakker en gaat dan liggen huilen.Ik heb het boek Oei ik groei en daar staat het ook beschreven.Ik herken er veel in moet ik zeggen.

@hier:vandaag met Eva een bakkie bij mijn collega's op het werk wezen doen,was gezellig en ze waren helemaal verzot op Eva.Ze lag er dan ook weer bij als een voorbeeldige baby.Ogen wijdopen en zo nu en dan een lachje en een brabbeltje en maar kijken kijken kijken haha.
    Heb gelijk even mijn bloeddruk en Hb laten nakijken door een collega.Bloeddruk iets aan de lage kant en Hb op het randje wat dus ook de vermoeidheid kan verklaren en de hoofdpijnen.Ik wacht nog even om aan de ijzermedicatie te gaan want dat heeft ook weer allerlei bijwerkingen zoals obstipatie en misselijkheid en daar zit ik echt niet op te wachten.Moet toch echt meer mijn rust gaan pakken en proberen iets meer uit handen te gaan geven maar ik vind dat zo ontzettend moeilijk maar mijn lijf schreeuwt er wel om.Gelukkig gaat het met de BV wel goed en blijft de produktie goed.

Anouk mag komende zaterdag afzwemmen voor haar B-diploma.Ze heeft maar 5 lessen gehad in het B-badje en kwam gisteren al met een briefje aan.Is wel heerlijk dat dit dan verdwijnt en ieder geval weer een stressfactor minder met al dat geren en gevlieg.

Ik ga nu de kinderen uit school halen.Even frisse neus halen.
    Mannetje komt vanavond weer thuis,gelukkig!!.

Gr Ingrid.

PS:ik word ook niet vrolijk van de zorgpremie en kan me daar best zorgen over maken met wat dit gaat betekenen voor de toekomst en of we het allemaal wel gaan redden.Dat laatste zal wel maar dan moeten er wel zaken gaan veranderen mbt uitgaven ed.Pfff.

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ Ingrid

Spannend!!!
    Danisha (mijn dochter) mag dit weekend op voor haar A!

Ja maar zoveel sprongetjes achter elkaar??? Hij heeft nog een maand geleden een sprongetje gehad....

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Jamietje:ik heb even gekeken in het boek Oei ik groei en het 1ste sprongetje is rond de 5 weken en de tweede sprong rond de 8 weken(7-9) dus het kan echt wel kloppen.
    Eva is momenteel zo ontzettend snel aan het ontwikkelen en vooral haar eigen geluidjes vind ze fascinerend en ze kan nu echt gericht terugkletsen maar door al die ontdekkingen komt ze momenteel gewoon niet in slaap.
    Ik denk dat ze vandaag vanaf het moment dat ze vanmorgen uit bed kwam( 9 uur) maar 2 uurtjes heeft geslapen.Is natuurlijk veel te weinig.Nu ligt ze naar mijn idee aardig diep te slapen in haar wiegje.Ze lag een 1/2 uur terug wel weer te brullen maar moest 2 harde boeren laten en ze laat ook continue winden dus vanbinnen zit er ook iets te broeien.Als ze uit bed is is ze wel heel tevreden en lekker aan het spelen en kletsen dus ze wordt niet zeurderig maar ik hoop wel dat het slapen snel beter zal gaan.Ik heb geen last van d'r omdat ze verder heel lief en gezellig is maar voor haarzelf is het beter dat ze goed slaapt.Dit staat dus ook beschreven in het boek Oei ik groei dus ik ga er maar vanuit dat het straks ineens weer over is.

Spannend dat je dochter ook gaat afzwemmen dit weekend.Zij is dan zeker een stuk later begonnen met zwemmen of was er misschien een andere reden om te wachten?.

@vivianbraak:gaat het een beetje met je kleine mannetje?.
    Ik hoop dat die vannacht goed kan slapen.Eva sliep heel veel.Zal dan wel de reden zijn dat ze nu niet meer hoeft te slapen overdag haha.Ze heeft teveel uren gemaakt.

@hier:ik ga zo lekker mijn bed in en hoor wel wanneer het kleine meisje wakker wordt.Ik ben ondertussen zo moe dat ik gewoon overprikkeld raakt wanneer de kinderen naar de tv zitten te kijken met al die toontjes en stemmen en geluiden.Heb daar normaal nooit last van maar nu dus wel en is toch ook wel een duidelijk signaal om even gas terug te nemen.
    Morgen ga ik gewoon eens lekker een relax dagje doen.Mijn man is dan weer thuis en kan ik evt even weg zonder Eva weer mee te hoeven slepen.Morgen nog even bellen om te horen of er nog een plaatsje bij de kapper is.
    De osteopaat heb ik toch maar afgebeld.Eva begint de niet voorkeurskant steeds meer te gebruiken en op het cb zagen ze ook geen reden om er naartoe te gaan omdat ze helemaal geen afplatting oid heeft en ook haar hoofdje goed meedraaide.Zij zouden dan eerder kiezen voor een kinderfysio want zij vertelde ook dat zo'n osteopaat altijd wel iets meent te voelen van een beknelling oid.Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn maar ik wacht het liever even af en bij twijfel overleg ik dan wel met het cb.
    Heb trouwens gisteren al een berg babykleertjes opgeruimd.Maatje 50/56 is nu naar zolder verhuisd.Ongelofelijk hoe snel het kan gaan.Rompertjes ook opgeruimd en nu alleen nog maar 62/68 met vrnl lange mouwen.Broekjes kan ze vaak nog wel een maatje 56 van aan omdat d'r beentjes niet zo lang zijn maar boven ziet er dan echt niet meer uit en krijg je meer het idee van een navertruitje haha.
    Ga nu lekker mijn bedje in.

Welterusten en een rustige nacht.

Gr Ingrid.

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Ik heb in juni mijn 4jarige opleiding paraveterinair afgerond en dat was best veel stage lope..wilde haar daarna op zwemles doen maar toen deed haar vader dat dus als ze bij hem is zwemt ze af..

Oh van dat sprongetje...ja dan zou het idd kunnen.

Jeeeeeeej manneke heeft van 23 tot 7:20 geslapen whoeiii

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Jamietje:heerlijk zeg dat je kindje zo heeft doorgeslapen.Ik zou ook weleens zo'n lange nacht willen maken.
    We blijven geduld houden.

@hier:eek:m 21.30 lag ik in bed en ben vrijwel direct in slaap gevallen.Om 1 uur vannacht kwam mijn man thuis en toen werd Eva ook wakker en wilde drinken.Het viel niet mee om d'r weer terug in bed te krijgen want ze was veel te wakker.Uiteindelijk tot 2.30 bezig geweest pfff.
    Om 6 uur werd ze alweer wakker voor een voeding en toen de borst helemaal leeggedronken en direct weer slapen.
    Mijn man brengt de kinderen zo naar school en kan ik even uitgebreid douchen.
    Ik moet wel zeggen dat ik die nachten een beetje zat begint te worden.Ik zat me te bedenken dat ik eingelijk volgende week alweer had moeten beginnen met werken.Ik ben zo blij dat ik lang verlof heb opgenomen.Ik had het echt niet kunnen opbrengen met al dat slaaptekort.
    Mijn man vond Eva in die paar dagen tijd al wijzer overkomen en vooral pinniger uit d'r oogjes kijken haha.
    Ze verandert echt ontzettend snel.
    Ik ga nu even Anouk d'r haren uitkammen en klaar maken voor vertrek.

Kom later nog even terug.

Gr Ingrid.

PS:mad:vivian:hoe is het met je kleintje?.
    Beetje kunnen slapen afgelopen nacht?.

Share This Page