Mag ik ook meekletsen? Ik kom pas net kijken met mijn eerste kleintje dat nu twee maandjes lekker drinkt, maar hoop uiteindelijk haar met 1 jaar aan de gewone melk te krijgen zonder ooit kv te hoeven geven (met een tiet in de ochtend en/of avond zolang we beiden willen) Spannende tijden: ik moet volgende week en de week erna een paar dagen op cursus. Ze doet deze week weer moeilijker tegen een flesje. Vandaag de freestyle en de calma spenen binnengekregen, dus flink aan de bak dit weekend om haar eten voor maandag bij elkaar te krijgen! In de vriezer ligt wel wat, maar echt gecharmeerd lijkt ze niet van diepvriesmelk...
Als ik al die flesjes en diepvries weigeraars lees ben ik echt gezegend met mijn zoontje. Alles gaat erin! Nooit problemen met fles of uit de diepvries. En ik ben nu bezig mijn diepvries voorraad (en dat is heel wat) te laten slinken door hem in de ochtend bambix te geven. Vindt hij heerlijk!
@ miis, twee aan de borst is makkelijker dan het lijkt. Allebei in de rugby houding liggend op een voedingskussen en dan heb ik zelfs mijn handen vrij Alleen nu ze groter worden wordt rugbyhouding wat lastiger (ze worden te lang en zoontje gaat zich afzetten tegen bank/bed) en dan moet ik even gaan uitproberen wat ik dan handig vindt. Ik heb ook het idee dat er weinig tweelingmoeders volledig borst geven. Overal waar ik kom wordt er verbaasd gereageerd. Op het CB werd er laatst ook zo raar gedaan. Ze ging er vanuit dat ik fv gaf. Ik zeg nee bv. Oh via de fles zeker? Nee via de borst. Oh misschien moet je dan maar fles gaan geven ivm reflux bij mijn meisje, tja . Ik heb maar niets gezegd @ Salapio, blijf het knap vinden hoor hoe jij die heftige nachten met M, T en S doorkomt! @ Anni, combi werk en bv. Als bv lekker loopt en het goed bevalt zou ik zeggen ga kolven op je werk. Bij mijn dochtertje heb ik een enkelzijdige electrische kolf gebruikt. Vooral omdat ik niet wist hoe ik moest omgaan met dubbelzijdig, ging prima, heb tot 9 mnd gekolfd. Nu voor mijn tweeling moest ik wel aan de dubbelzijdige anders ben ik helemaal lang bezig, haha. Inmiddels gewend aan dubbelzijdig (met hulpstukken zodat je je handen vrij hebt) en bevalt super. Zo ben je echt snel klaar . @ Mopje, ja die vraag "wanneer ga je stoppen" krijg je steeds vaker . Heerlijk toch als je zoontje nooit moeilijk doet over fles en hoe de melk is bewaard. Zo was mijn oudste ook, het boeide haar echt niet wat en hoe het werd aangeboden als ze maar eten kreeg als ze honger had, haha. Mijn twee jongste hebben wel wat moeite met de fles en ik vermoed ook met diepvriesmelk. Ach het is ook wel weer strelend dat ze het liefst live bij je drinken . @ MadeInUSA, spannend zeg als je kleintje moeilijk doet met de fles en jij weg moet voor een cursus. Hopelijk bevalt de freestyle, lukt het je een mooi voorraadje bij elkaar te kolven en wil ze straks toch lekker drinken als jij weg ben. Hier ook druk bezig voorraadje aan te maken en oefenen met de fles voor als ik volgende week weer aan het werk ga. Is toch weer heel spannend om mijn kleintjes straks af te geven op het kdv. Gelukkig zijn ze heel soepel met bv via de fles. Ze vinden het geen probleem dat wij nog geen goed beeld hebben hoeveel onze kleintjes straks gaan/willen drinken dus zullen ze straks beginnen met kleine beetjes tegelijk aanbieden.
Dubbelzijdig elektrisch! Ik kolf op een werkdag 1x (max 10 min), dan kolf ik tegen de 300 ml. Dat is niet genoeg, de rest vul ik aan met poedermelk. Als je 2 of 3x kolft (min of meer tijdens de drinkmomenten van je kind) dan is de kans dat je genoeg kolft wat groter, dus kun je het helemaal af zonder poedermelk. Vandaag zat ik te kolven op mnn werk. Wordt er aangeklopt. Ik: NEEEE!. Weer geklopt. Omdat het ook de ehbo ruimte is toch gestopt, shirt netjes en opengedaan. 'Ik wil ook kolven en ik sta hier al even dus ik wilde weten wanneer je klaar bent' . Ik was niet langer binnen dan 10 min (nog geen 5 min aan het kolven) ... Ik zou dat echt niet in mijn hoofd halen.
madeinusa, welkom! succes, hopelijk lukt het dit weekend allemaal! afrola, ja ik heb dus maar een bescheiden d cupje. en dan meer naar de zijkant als naar voren, dus rugby vind ik noit ehct fijn...al ligt ie op een voeidngskussen dan nog is het te laag voor me...of nouja ik weet niet...ik doe het wel es...maar dan houdt ik hem echt vast... En dat wile bewegen helpt ook niet ehct mee hihi salapio, haha jezus lekker bijdehand ook..alhoewel ik zou er geen problemen mee hebben, tegelijk kolven... @hier, nou ik ben bang...lijkt wel of mn proudctie egct aan het kelderen is...ik begrijp er niks meer van...gister kreeg ik niet een een tsr, kind helemaal gefrustreerd...maar zo moe, dat ie maar liever was gaan slapen.. maar gekke, dus hij dornk rond 19u paar druppels...sliep wel tot 00u...en daarna pas om 6 ( nachten ervoor was het 3 of 4 uur) ik hoop maar dat het snel overgaat...want dit is niks
tuurlijk, er bestaat toch OPVOLGMELK?! Ik ken het helaas. Ik heb mijn oudste 13 maanden gevoed en werd door mijn familie aangekeken als een melaatse. Maar ik ben altijd al een buitenstaander geweest dus ik laat het maar van me afglijden.
Miis, regeldagen? Ik heb hier al een maand problemen met mijn productie. Ik eet me gek, ook vitaminepillen, veel drinken, veel rust (voor zover dat gaat), maar het blijft kwakkelen. Ik heb een week echt regeldagen gehad, toen 1,5 week wat beter, toen weer een week minder en nu sinds gisteren gelukkig weer meer voeding. Maar volgens mij is het wel herkenbaar rond deze leeftijd van je kindje, wat regelen. Madeinusa, komt vast goed joh, proberen een beetje een voorraadje aan te leggen en goed oefenen! Mopje, inderdaad in je handen knijpen, want wat een gedoe... Ik ben nu bezig om tussen de voedingen door een klein voorraadje aan te leggen. Ik heb geen kolf (ja een hele oude slechte, doet meer kwaad dan goed, pijn!) dus ik kolf gewoon met de hand, en dat gaat aardig. Zoals nu, ik had best een volle borst, en dan kolf ik zo 50 cc en nu zittie nog vol genoeg om straks een voeding mee te doen (duurt nog 2 uurtjes). Volgende week gaan we een keer proberen om een avondvoeding te vervangen door pap, kijken hoeveel ze wil en of ze dan zonder aan de borst te drinken gaat slapen! Ik lees trouwens weer tegenstrijdige berichten over met 6 maanden met bijvoeding beginnen of juist eerder (ook met KMA). Iemand daar wetenschappelijk iets nuttigs over gelezen? CB zei dat de richtlijnen weer veranderd gaan worden...
Stoppen, ik merk dat als ik het uitleg (flesweigeren en kma) dat mensen meestal heel begrijpelijk reageren als ik zeg dat ik ga proberen om tot 1 jaar door te gaan. Scheelt ergens wel, hoef ik ook niet per sé uit te leggen dat ik het sowieso heel graag wilde. Nu is stoppen gewoon geen optie. De enige optie is een flessendrama en terug naar de KA voor pepti voeding... Nee, bedankt!
gentle, ja zijn ook regeldagen, alleen t lijkt erger te worden, terwijl het eergister nog beter leek te gaan...maar qua plasluiers zie ik niks...en hij drintk nog steeds om de 3 uur...dus hmm..maar heb echt een tekort aan iets, lukt me steeds geen gaatje te vinden om mn bloed te prikken.. ( met 2 kinderen pff) maar ik vergeet mn vitaminepillen steeds, dus thanks haha die ga ik n zeker weer nemen! ook ben ik ernstig moe..dus ik vermoed mn ijzer...tja dat helpt ook niet echt alelmaal.. zo mn syntocinonspray halen...ik kan niet zonder! ( kolven dan) wat goed dat met de hand zo lukt...mij lukt het wel..maar ik vind het btj vervelend om te doen..en ik heb een kolf dus ja
He miis, wat vervelend allemaal. Hopelijk is je productie gauw weer op orde! Anders misschien domperidon gebruiken? Heb ik zelf geen ervaring mee... Gentle, ik snap niks meer van die richtlijnen over beginnen met bijvoeding. Voorlopig heeft mijn mannetje nog voldoende aan de borst dus ik heb nu het voornemen met 6 maanden pas te starten. Misschien iets eerder, met 6 maanden nl weer aan het werk dus dan kan ik het rustig zelf introduceren. Ik krijg eigenlijk nooit de vraag wanneer ik ga stoppen. Heb eerlijk gezegd ook geen streefdatum in mijn hoofd, ga gewoon door zolang het ons beiden bevalt!
Topic gevolgd en ga nu ook meekletsen het lijkt dat de regeldagen over zijn maar morgen krijgt mn kleine grote man zn 2e prikjedus dan zal het wel even opnieuw beginnen. En ik wilde gewoon even vertellen dat ik me zelf een ontiegelijk stoer wijf vind! Ik ben super preuts mag niemand bijkomen als ik aan het voeden ben en gister gewoon in het openbaar gvoed! Uiteraard wel op een bankje wat erg rustig was en een doekje erover maar echt ben gewoon btje trots op mezelf die toch echt gewoon alles over heeft voor het kleine manneke Groetjes
Eefjuh, ja ik ook niet maar hou t in m'n achterhoofd mocht t niet beter gaan! Pugga, welkom! Stoer hoor! Ik voelde me laatst heel stoer dat ik eigenlijk zonder bij na te denken na boodschappen voor de supermarkt op het pleintje op een bankje bn gaan voeden! Zonder doek oid! Ineens dacht ik oh shit kan iemand eigenlijk wat zien @hier, nou sinds gister bn ik om d 2 uur gaan voeden of hij er nou om vroeg of niet! Snachts kwam hij ook om de 2,5 ofzo pff ik bn benieuwd ergens lijkt t wel iets beter te worden tsr komt steeds sneller weer ! Echt zo zuur een kindje die nooit eerder als om de 3 uur kwam en sowieso al van 20 tot 7 sliep Hihi
Pugga, heel goed!! Ik word steeds gemakkelijker merk ik, mensen zien bijna niets met je kind er voor (ene shirtje omhoog, andere omlaag) en ik vind het best. Op die manier heb je ook optimaal profijt van het gemak van BV!
Gentle ja dat vind ik ook, laatst ook waren Nasr Ikea geweest maar was druk dus niet daar gebleven maar moesten onder nog ff ergens naar de mediamarkt Nou hup ff in de garage relax drinken Toen dacht k ook zoooo fijn dit geen stress om fles te maken ( natuurlijk kun j koud en hert water meenemen maar dit was ff snelsnel)
@ pugga... dat is toch ook stoer, voelde mijzelf laatst eigenlijk ook best wel stoer toen ik midden in het centrum van arnhem aan het voed was. Gewoon shirt omhoog en gaan. Ik heb er een andere uitdaging bij...zo goed als ze de fles pakte...nu weigert ze op een haar na de fles. Een paar slokjes en vervolgens bleren. Ik ga nu maar weer fanatiek oefenen...voorheen pakte ze bij mij zonder problemen ook de fles...denk dat ik manlief maar eens in ga schakelen hiervoor haha Heb gelukkig nog tot 1 oktober...hopelijk krijgen we haar voor die tijd weer aan de fles.
@ openbaar voeden Spannend he, maar wat stoer als het dan lukt Gisteren zag ik een moeder bij de Ikea naar dochtertje voeden. Je zag haast helemaal niks. Onze Uk moest ook nog een voeding en door die moeder kreeg ik net een beetje extra lef. Duss rustig plekje opgezocht in het restaurant, shirt omhoog... Vertikt meneer het om te drinken . Uiteindelijk maar in de auto gevoed. @ productie Ik heb nog steeds een heel erg wisselende productie. De ene week knal ik uit elkaar van de stuwing en lek ik als een gek. De andere week zijn 'ze' zo slap als wat en loopt de andere kant niet eens mee als ik voed. Nu ook weer zo'n week. Ben dan altijd bang dat er niet genoeg meer in zit. @ stoppen Hier nog niet de vraag gehad of het nog niet eens tijd werd. Dat zal zo wel gaan komen als ik weer begin met werken . Het lijkt me erg vervelend als je jezelf dan steeds weer moet verdedigen.
hoe is het met iedereen???? @hier, nou vannacht kwma hij om de 3/4 uur, dus lijk t beter te gaan haha...maar snachts hoor je ook echt veel melk dirnken..terwijl overdag is het net als wat Ukkepuk zegt, de ander eborst niet eens mee... maar ik heb het idee dat het wel langzamer meer wordt.. ik ben zo blij dat ik al 2 flesje sin de vriezer heb staan...wnat moet woensdag ochtend met de oudste naar de kapper en vrijdag is hij jarig en gaan we zwemmen en past mn moeder op.. ik heb wel fv in huis ( proefverpakking, mocht ie de vriezer niet lusten, althans...ik heb het nog nooit geprobeerd...maar ik denkd at het wel goed komt..
Terug na een weekend bottle bootcamp en de eerste dag cursus... @pugga: hartstikke goed! En dat je hebt doorgezet na je eerdere draadje! @kattekit: die eigenwijze donders hè! De aanhouder wint @miis: Als ie z'n neusje al ophaalt voor vriezermelk, zou ie kv dan wel blieven? @stoppen: hier ook die vraag nog niet gehad. Vandaag naar t werk voor de cursus, paar collega's gezien, die vinden t wel interessant, borstvoeding... Weekend was even doorbijten, onze boodschap "melk zit vandaag in een flesje, je doet t er maar mee" werd niet in dank afgenomen. Na veel traantjes van ons allebei dronk ze uit de fles. Zondagochtend ging ook goed, maar nadat ze op een verjaardag weer live gedronken had moest ze er weer niks van hebben, en toen wij ons gewonnen gaven ging ze clusteren dus van kolven kwam ook niet veel terecht. Vanochtend eerste voeding live (7 uur pas), bij oma gekolfd en toen nog een keertje live voordat ik om kwart over 9 wegging. Tegen 12 uur berichtje: ze weigert, wat te doen? Pfffff... Gelukkig bleek dat ze de melk van zondag wel lustte, maar die van twee dage oud blijkbaar niet lekker genoeg was... Hoezo kieskeurig? Mijn dames lieten me ondertussen niet in de steek en leverden ruim 150 cc in de pauze. Toen ik kwart over 5 terugkwam had schoonmama net het flesje in de flessenwarmer, dus ik heb haar deze gegeven en maar gekolfd voor morgen - er staat nu ruim 400 cc klaar en moppie ligt ondertussen recreatief te sabbelen
madeinusa, nee dat weet ik dus nog niet! tot nu toe lust ie ook 2 dgn oude melk..maar nog nooit vriezer melk geprobeerd, woensdag waarschijnlijk voor t eerst..maar mn moeder gaat het geve, dus zou zo maar kunnen dat ie het echt wel drinkt..Mn oudste dronk ook zonder problemen.. Jij een lekkere voorraad dus fijn is dat! ik had ook gedacht dat ik lekker zou kolven, maar nu met dat regelen en om de 2,5ur drinken werkt dat niet...hij drinkt toch effectiever dus laat hem maar alles eruit krijge @red, heb de luiers binnen thanks ! al zijn ze wel lekker zacht en lekken niet door..ik vind dat mn zoontje echt nat is als ik de luier uit doe...dat heb ik bij kruidvat en pampers niet... Die 4+ zat wel heel goed, ga morgen 5 aan doen..eens kijken of dat verschil geeft!
@Miis, ik ga ze s vergelijken van de week. Kreeg ze vandaag binnen hoor, bedankt! Hier Aldi geprobeerd voor Kruidvat dus nooit zo opgelet of ze nat is als de luier afgaat. Hier woensdag voor t eerst wat langer van huis zonder R. Heb van 15-18 een bijeenkomst en daarna etentje van mn werk tot 20.30. Afgesproken dat ik vanaf 17u ga. Ik breng D naar mn ouders en papa is om 16u vrij, heeft ie 1 dochter om voor te zorgen. Diepvriesmelk was hier ook niet zo favoriet. Heb nu niks op voorraad. Morgen maar even wat kolven voor woensdag.