Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @Ingrid: ook zo'n nachtje gehad dus, zit blijkbaar in de lucht ;)

2. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hoi allemaal!

hier een hele zware week gehad. hondje heeft een ongelukkie gehad en had en heeft nog steeds veel zorg nodig. baby is helemaal uit zn doenlijkt het. bij visite is het echt de ideale baby ook als we op stap zijn maar als ik alleen thuis ben met hem dan is het DRAMA!! ik zit nu zelf ook absoluut niet lekker in mn vel door van alles en nog wat en je snapt al voel me dus weer een slechte mamma en heb het idee dat hij zoveel huilt bij mij omdat hij me gewoon helemaal niet leuk vind.

ook lijkt het of de borstvoeding wat terugloopt heb ergens een recept gevonden voor melkbom het schijnt de productie te verhogen dus vandaag gemaakt en vanaf morgen proberen. ik ben ook al een paar dagen aan de kabouter thee ook omdat dit goed schijnt te zijn voor de darmpjes want meneertje heeft al een week niet gepoept en heeft hier af en toe echt last van.

het lijkt wel of iedereen kritiek op me heeft op hoe ik hem wil op voeden. het langvoeden, rapley, niet laten huilen enz.

vandaar dat ik dus even niet zo vaak hier geweest ben. ik lees wel mee maar gewoon echt even geen puf om te reageren

sorry

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @pugga
    Wat kut zeg!
    Als jij zo tot rust komt word hij hopelijk ook rustiger,ze zijn zo gevoelig.
    Hopelijk helpt je melkbom hahaga klinkt wel lollig.
    En omdat jij niet lekker in je vel zit hoef je je echt geen slechte moeder te voelen!
    We hebben allemaal ups en downs;)
    En wat anderen zeggen: ene oor in, t andere weer uit,tis jouw kind!!
    Digi knuffel en hoop dat t gauw beter gaat daar!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @miis:ben je weer een beetje opgeknapt tov gisteren?.

@Mopje:is Hidde weer een beetje in zijn goede doen?.
    Eva was gisteren ook huileriger en vandaag gaat het gelukkig al iets beter.

@bellabella:pittig hoor je 1ste werkdag.Ik benijd je niet moet ik zeggen en dan vooral nog met die nachten erbij pfff.
    Gaan je kindjes straks wel allebei naar het KDV of past familie op?.
    Succes morgen op het werk!!.

@pugga:vervelend dat je je zo rot voelt maar probeer je niets aan te trekken van wat anderen zeggen en je moet al helemaal niet aan jezelf twijfelen als moeder.
    Soms zitten er gewoon weleens van die dagen bij dat het gewoon niet lekker loopt maar gelukkig ziet het dan de volgende dag er alweer beter uit.
    Kop op meid!!

@hier:Eva had gisteren echt een off-day.Zijn we niet van haar gewend.Erg huilerig en moeilijk te troosten en veel aan de borst willen drinken.Misschien toch een beetje overprikkeld van de dag daarvoor of er zat gewoon iets niet lekker.Ze had afgelopen nacht wel heerlijk geslapen.
    10 uur naar bed en tot 6 uur,WoW,ik lag alleen zelf al rond 3.30 min of meer te wachten wanneer ze zou komen maar het bleef uit haha.Nu vanavond lekker in bad gedaan en aan de borst laten drinken en een kruikje in bed dus ik ben benieuwd hoe het komende nacht zal gaan.Zal je zien dat ze om 3 uur alweer komt voor een voeding.Vandaag was ze wel iets beter geluimd dan gisteren maar nog wel steeds vaker willen drinken.Ik laat het maar een beetje over me heen komen.Ik heb ook niet veel buitenshuis gedaan behalve dan de kinderen van en naar school brengen en nog een stukje wandelen toen het nog droog was.
    De BV gaat nog steeds heel goed en mijn borsten lopen weer aardig vol nu ze vaker wil drinken.
    Ga nu lekker mijn bedje in want je weet maar nooit,

Iedereen een rustige nacht en tot morgen.

Gr Ingrid.

@vivian:voor Eva koop ik ook alleen nog maar maatje 68 want al het andere wordt echt te klein en dan kruipt het iedere keer omhoog.

@jamietje:kleine Quinn groeit ook als kool,super!!.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tekst onderaan stond eingelijk bovenaan.Wschl iets te fanatiek aan het scrollen geweest,

Doei!!!

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    #986 Momof3, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt: 6 nov 2012
    Wow Quinn lag er om 11 uur in en slaapt nog steeds!!!
    @Ingrid
    Vervelend als ze overprikkeld zijn...we doet sinds 2 dagen geen bezoek meer savonds als Quinn moe is want schoonouders waren zondag hier en Quinn ook zwaar overprikkeld omdat hun hyper waren

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamietje:wow kleine Quinn neemt het er lekker van,heerlijk!!.

@hier:Eva lag er om 10 uur in en kwam om 5.30 dus ook heel netjes.Ze ligt nu ook weer te pitten.
    Nu even snel de kinderen de deur uitwerken.
    Kom later weer terug.

Gr Ingrid.

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Bellabella: Mijn respect voor jou! Petje af hoor die nachten en dan werken.. Kan mij voorstellen dat jij het erg prettig vind dat je moeder oppast! En je vriend, fijn! Hoe vind jij het om weer aan het werk te zijn zo?

@ Miss: Hoe is het? Al weer wat meer energie?

@ Jamietje: Lekker gegroeid dus! En heeft hij geslapen vanaf 23:00 uur gister avond? Wow!

@ Pugga: Erg naar dat je niet lekker in je vel zit en dan de kleine zo onrustig voel jij je helemaal ellendig. Ik herken het van de oudste hier. Ik zat toen ook niet lekker in mijn vel en had het idee dat ik het voor haar ook niet goed kon doen...
    Maar je bent echt een goede moeder! Het is echt alleen gevoel! En laat die kritiek lekker varen!! Je weet het zelf echt het beste!

Ik ben benieuwd of die melkbom helpt :D Laat je het even weten?

@ Ingrid: HAhahaha ik herken dat omhoog kruipen!

@ Hier: Meneertje zuigt als een gek al een week of 2 op zijn handjes echt hillarisch om te zien. Hij begint ook naar speeltjes te "grijpen" dat is misschien niet het juiste woord.. Maar iig hij begint het door te krijgen dat hij zijn hand er toe kan brengen. En dan gaat hij vaak scheef maar hij kan zich er aardig zoet mee houden tot hij het zat is. Ook trekt hij zijn benen omhoog en gaat op zijn zij liggen..
    Hij word ook steeds bewegelijker in bed! Hij beweegt echt naar je toe een soort van tijgeren zeg maar. Als ik hem voed zet ik nu maar zijn wieg tegen ons bed aan want ik ben bang dat hij er anders door het bewegen uit kan rollen.

Nou ik ga weer even wat doen, tot later!

9. vivianbraak

@ Ingrid: Eva heeft ook heerlijk geslapen!

@ Iverprikkeld: Visite gaan en ontvangen doen wij ook overdag om die reden. In de avond op visite gaan met Luca doe ik sowieso niet en als mensen toch graag willen komen en Luca raakt overprikkeld dan ga ik naar boven met hem. Ik heb ze dan al wel ingelicht hoor. Dan is het eigen keus.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @vivian:Eva is idd ook bezig met grijpen.Vooral aan haren trekken is momenteel favoriet.Alleen vervelend dat ze niet meer los wil laten haha.Ze probeert ook continue te duimen maar dat wil nog niet altijd helemaal lukken.Het allerleukste vind ik het brabbelen wat ze nu volop doet.Ze houdt ondertussen hele gesprekken en blijft je dan heel doordringend aankijken,echt zo leuk!!.

@hier:kinderen weer lekker op school en blijven ook over op school dus we hoeven niet op de klok te kijken.Ze hebben vandaag een feestdag omdat het schoolgebouw 10 jaar bestaat dus ze hadden enorm veel zin om te gaan.
    Heb momenteel wel het gevoel dat ik weleens ongesteld zou kunnen worden.Zeurderig gevoel in rug en onderbuik.Het zou lekker wezen als het voorlopig nog even uitblijft want de 1ste menstruatie na de vorige 2 bevallingen waren toch erg pijnlijk.Ik heb ook het gevoel dat de spruw weer terug begint te komen aan de ene kant.Is weken goed gegaan maar met voeden is het weer een beetje gevoelig aan het worden.Ik ga dan toch maar weer starten met Daktarin na iedere voeding te smeren.
    Eva ligt nog steeds te slapen.Straks eruit en voeden en dan lekker naar buiten.Het is hier momenteel erg zacht buiten.Ik liep als een gek te zweten in mijn winterjas pfff.

Ga de ontbijtboel opruimen.

Tot later,

Gr Ingrid.

11. vivianbraak

@ Ingrid: Ja lief he dat brabbelen Luca doet het ook. Hij kan ook boos brabellen hahaha! Om je gek te lachen, heerlijk he die ontwikkelingen!

@ Hier: Is het ook heerlijk weer dus we gaan straks lekker wandelen. Alle strijk net gedaan de was is weer bij straks beneden nog wat poetsen. Eten is ook al voor bereid heerlijk!

Tot later!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @vivian:jij hebt al veel gedaan in de ochtend.
    Eva begroette me een uurtje geleden met een dikke vette glimlach in de wieg,Wat is het leven toch mooi!!.
    Ze ligt nu te genieten van haar mobiel in de box.
    Nu de kinderwagen klaar maken en bij de Hema even kijken voor een slaapzakje met lange mouwen.Wil binnenkort beginnen om het inbakeren af te bouwen.Heb boven alleen slaapzakken van 90cm met lange mouwen maar heb nog wel een zomervariant met korte mouwen van 70 cm dus daar kan ik evt ook al mee beginnen.

Tot later.

13. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @Bella, fijn dat je eerste werkdag goed bevallen is!
    @Jamietje, zo, Quin slaapt goed zeg. Heerlijk!
    @Ingrid, naar, dat de spruw weer terug lijkt te komen. Meteen smeren! Wat leuk dat Eva zo snel gaat. Je krijgt nu echt contact met ze, he?
    @Vivian, lekker gewandeld? Ik wacht tot mijn mannetjes wakker zijn en dan gaan we ook naar buiten.
    @Pugga, vervelend meid, maar je zoontje is echt wel dol op je hoor! Bij jou, zijn moeder, durft hij zich gewoon van zijn slechte kant te laten zien... Omdat jij toch onvoorwaardelijk van hem houdt. Je doet het prima, echt waar!

Hier begon de dag al om 5.45, gaaaaap.... Jongste was wakker en wilde na even gedronken te hebben niet meer slapen. 's Nachts om 23.30 en 4.00 gevoed, dus echt honger had hij ook niet. Wel nog steeds aan het snotteren, misschien heeft dat er ook mee te maken. Nog even gezellig in bed gelegen en toen de oudste wakker werd eruit gegaan.

Net op het cb geweest en volgens de arts wordt de nachtvoeding nu een gewoonte. Dat zal best, maar hoe leg ik dat Daniel uit, haha. Vind het prima hoor, ga gewoon lekker door zo. Hij was trouwens weer goed gegroeid, nu bijna 8 kg bij 66 cm.

14. vivianbraak

@ Eefje: Een gewoonte, tja hahahahaha! Geweldig hoe jij dat omschrijft! Hoe leg je dat uit...
    Lekker vroeg dagje voor jou dus! Hier sta ik vast om 07:00 uur op en Luca maak ik standaard wakker dan is er altijd iig ergens een ritme !:D Fijn dat je ventje weer lekker gegroeid is!

@ Hier: Mijn man belde net hij is niet helemaal fit, gisteren ook al niet. Hij komt wat eerder naar huis en gelijk heeft hij. Sraks nog even bij het dansen kijken bij de meiden. Enne wandelen heb ik nog niet gedaan, Luca slaapt nog steeds. Wel is het huis aan kant

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou zoveel als Quinn vanacht geslapen heeft, zo onrustig is hij nu.
    Kom echt nergens aan toe hahahaha
    Hij eet vandaag ook om de 2-2,5 uur.

ff snel proberen het toilet te poetsen hoor hahaha
    en ik had zo'n grootse poetsplannen vandaag!

@Vivian, vervelend voor je man!
    @Eefje... zo lekker vroeg!
    @Ingrid.. mooi he zo'n glimlach :D:D:D

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @hier:net voor de 1ste keer gekolfd en ik had 70 cc uit de rechter borst.Lijkt mij best netjes voor een 1ste keer.
    Eens zien of papa vanavond of morgen een flesje kan proberen.
    Ik moet zeggen dat ik liever Eva aan de borst heb als zo'n brommend ding haha.
    Nu snel kinderen uit school halen.

Tot later.

Gr Ingrid.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik val ook weer even binnen ;) Hier lijkt m'n productie weer aardig op peil. Vannacht kwam ze om 1.15 en 4.45 en daarna weer gelijk slapen.
    7u krijgt ze de laatste voeding. Kijk even wat ze vannacht doet en anders probeer ik wel weer eens een voeding voor ik ga slapen of ze dan later komt. Maar vindt dit niet zo erg, ga ik zelf ook op tijd slapen en heb ik al mooi even geslapen voor ze komt.
    Gisteren sliep de oudste tot 8.15u dus dat was ook wel erg lekker! R. zelfs tot half 10 haha.
    Vanmiddag heeft R. ook 3,5u geslapen dus kon mooi even wat doen. M'n man heeft late dienst, gisteren was even pittig maar vandaag deden ze het perfect.

@Eefje, haha niks mis met gewoontes en ooit gaat het wel over ;)
    R. zal ook wel rond de 8 kg wegen en ik gok rond de 65 cm.
    @Anouk, netjes! Hopelijk wil ze de fles wel pakken!
    @jamietje, haha hij kan ook niet altijd slapen he ;)
    @vivian, pff 7 uur vind ik wel vroeg. Zolang ik niet zoveel hoef, slaap ik mooi tot 1 van de dames wakker wordt.
    Lekker geshopt dus! Jij was al lekker actief zeg vanmorgen!

18. vivianbraak

Hey Meiden!!

Jullie ontvangen denk ik ook nog de wij jonge ouders he? Daar in is toch altijd de bel en win actie? Ik heb cadeua 9 gewonnen!! 1 smsje aan gewaagd gisteren en meteen gefeliciteerd u heeft gewonnen!! :D Ik heb het pakket bounchy, baby spike en elfjesachtbaan twv 114,85 euro gewonnen !! Hoe vet !!! :D:D:D

@ Jamietje: Jou ventje moet het dagritme nog wat meer onder de knie krijgen he. Komt wel goed miss wat het gewoon clusteren? Juist omdat hij de nachten zo goed maakt miss.

@ Ingrid: Kei goed voor een eerste keer kolven hoor!

@ Red: Fijn hoor dat je productie weer zo goed is! De nacht is ook goed gegaan en deze nacht nu?

@ Miis: Hoe is het meis?

Ik ga weer even wat doen, tot later!

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    Nice! Gefeliciteerd!

Ja hij moet ff wennen aan dat hij overdag niet zoveel hoeft te slapen nu hij snachts zoveel slaapt.
    Vanacht van 22:45 tot 8:20 geslapen!!!!!!!!!!!
    Ik wil eigenlijk met hem naar t dierenparkje hier in de buurt met lama's,emoe,geitjes,ipjes en wallabies...maar zou hij er überhaupt iets aan hebben???

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    viviane, zoooo gefeliciteerd wat gaaf! ik doe heeeel soms wel even mee, maarja win nooit hihihi cool joh!!

eefjuh, ja gewoonte, op zich gelof ik er wel in...tooen ik t bij mijn zoontje dacht ging ik gewoon alleen troosten of wiegen en ik merkte dat het werkte, want hij deed dan niet extreem hongerig en was tevreden met speentje, maar moest hem daar wel even voor oppakken..
    Je moet er wel de energie vor hebben om er wat vaker uit te gaan, maar het beste zou nog zijn dat papa gaat troosten...
    Maarja dat ligt eraan he erg je het vind, f hoe duidelijk het is dat het echt gewenning is haha Hij groeit lekker zeg, ik moet maandag ben beneiuwd!

Jamietje, en was ie verder ng onrustig?...ik houd vor mn zntje een max van 1,5 uur wakker aan..en dan gaat ie op bed...hij slaapt zeker 3x en vaak een 4e hazeslaapje nog..en dan ligt ie van 19 tot 7 op bed....dus dat is jyist goed hoor, veel slapen...heeft mn oudste ook gedaan!

Red, het slapen overdag gaat goed heh!? fijn dat je uit je dip bent!!

Rest, sorry niets onthouden, maa hoe gaat het met jullie!?

@hier, lijk me enegieker te voelen sinds gister een btj maar deze ochtend wel stuk meer!!!

Mn jongste is zo zielig...poepen deed hij al weinig..maar nu heeft ie telkens zooo'n pijn ...het is kleiachtig...gister echt een grote bonk..gillen, paniek en overstuur huilen, zo zielig...!!

Komt door de flesvoeding natuurlijk, ik geef al extra water en leg hem aan wanneer het kan..
    komt weer vor nachtvoedingen sinds aantal dgn...vanmrgen weer pijn...gelukkig was de poep iets zachter ...maar echt zo sneu :(

Verder is mn productie gewoon niet echt denderend...ik probeer het overdag gewon wel alleen met bv te doen, maar savnds heb ik echt te weinig om de nacht in te gaan en drinkt ie wel een grote fles...maar dus als nog ies hij laatste dagen hongerig sachts..en al om 2/3 uur...dus wie weet krijgt ie overdag tch te weinig...en haalt ie het in..

binnenkort aan bijvoeding beginnen!

Deel Deze Pagina