Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @Miis, sterkte, ik weet hoe je je voelt ;)
    @Pugga, wat sneu van je hond, wat heeft hij? Hier stapelt zich ook van alles op in het huishouden maar strijken doe ik nooit dus dat scheelt dan weer erg kwa werk in vergelijking met jou! Ideetje?
    @ Jamietje, jij maakt ook wel zulke lekkere nachten, ben echt jaloers op je... Heerlijk dat je zoveel energie hebt en lekker crea bezig kan zijn!

Hier: Vriend is tot vrijdag naar Italie en dochtertje zou afgelopen nacht een aankomende nacht bij oma slapen (schoonmoeder). Maar gisteren om half 9 werd ik gebeld dat het niet ging en ze haar weer naar mij kwam brengen! Dus R. lag er gelukkig al in, ik kon mooi de hond uitlaten terwijl schoonmoeder bij de kinderen bleef en toen ben ik met dochter gelijk in het bed gaan liggen. Nog wat gecomputerd en toen om half 11 gaan slapen: DRAMANACHT!!! R. kwam elke anderhalf- 2 uur! Vanmorgen om half 7 klaar wakker en toen hij weer eindelijk sliep werd T. natuurlijk wakker waardoor R. ook weer wakker werd :(. Ik ben doodmoe! Nu is T. gelukkig weer opgehaald door oma om naar het scheepvaartmuseum te gaan en heb ik paar uurtjes voor mezelf, maar R. slaapt nu al anderhalf uur in de draagdoek (ondertussen heb ik de hond uitgelaten en de gang stofgezogen en T. aangekleed) dus kan zelf nu niet lekker liggen slapen...
    Verder wil ik een konijn halen uit het asiel want mijn ram heb ik 2 weken geleden een spuitje moeten geven en nu is de voedster alleen en vind ik zoooo zielig! Alleen ben ik nogal nerveus voor het koppelen want ik kan nu echt geen extra zorgen/stress aan.
    MOrgen de hele dag werken en heb te doen met mijn moeder want die draagt R. natuurlijk niet in een draagdoek en ik zou niet weten hoe ik hem anders content kan krijgen soms...

Ik ga nu even teruglezen want loop erg achter!

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    bella, aaahh wat een nacht! hoe oud is R nu precies dan?

@hier, ben al weer wat meer mens...ga nu ff wat schoonmaken en opruimen :)

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    vivian, ja thanks...afgelopen tijd hielp het weer alleen niet mee...maar wil vanmiddag even naar de kinderboerderij...mn moeder komt ook langs ...dus das wel fijn kan ze mee..!

pugga, ach soms heb je van die periodes !! eerste maandjes zijn gewoon ff pittig...straks loopt alles veel meer smoooth :)

Bella, ah wat zielig van t konijntje, maar probeer niet teveel hoi op je vork te nemen!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Bella
    Pff wat vermoeiend!
    Succes vandaag!!!

@Miis
    Rustig aan ;)

@Hier,
    Overal gezogen en gedweild.
    Vaatwasser ingeruimd, bij n buuf een woezel en pip speelkleed overgekocht, 2 engeltjes van woezel en pip op de muur geschilderd (met daartussen een bordje :slaap zacht), tafel gepoetst etc
    Manneke slaapt nu weer en ga ik ff wasjes vouwen :D

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik weet niet wat er met hem is; hij huilt vandaag ook ontzettend vaak en wil dan geen tiet, niet liggen, niet spelen en niet slapen... Nu even rust omdat hij het behang in de kamer van zijn zusje heel erg interessant vindt (pip studio)... Wat een dag

In het asiel helaas alleen maar voedsters die buiten gehouden mogen worden en dan ook nogal bangig dus niet zo leuk helaas! De leuke rammen zaten binnen..:x

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Bella
    Vervelend zeg zo'n onrustige dag
    Geen leuke knijntjes op marktplaats?

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Nu maar wederom in de draagdoek en dat is echt het enige wat hij wil, slaapt gelijk terwijl ik nog aan het knopen was! Gek dat hij in mijn armen niet goed vindt, hij wilde niet samen met mij in bed, echt alleen maar draagdoek.. Ik heb mijn moeder gebeld en gevraagd of ze het ziet zitten om hem anders in de bondolino te doen bij haar; dat wilde ze wel proberen, gelukkig!

@Jamie: marktplaats staat vol leuke konijnen maar die zijn eigenlijk allemaal niet gecastreerd en dan kan ik ze de komende 2 maanden niet koppelen omdat mannetje dan de hele tijd gaat proberen te dekken... Bij opvangen hebben ze wel gecastreerde mannetjes maar die zijn erg klein of schuw of ze zitten ruim uur rijden hier vandaan dus dan kan ik ze moeilijker terugbrengen als het vechten wordt. Ik ga nu maar even opgebakken aardappeltjes eten en person of interest kijken die ik nog heb! Overleven, overleven, overleven, zo voelt het soms een beetje. Gelukkig wordt de woonkamer nu gezogen door de stofzuigerrobot!

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Bella
    Wel fijn dat ze dat wil proberen.
    Misschien issie ziekjes aant worden ofzo?
    Zo sneu als die kleintjes niet goed kunnen vinden wat ze willen.
    En ze kunnen het ook niet vertellen.

Toen mn dochter klein was dacht ik altijd: kon je nu maar praten.. nu is ze 9,5 en denk ik af en toe.. hield je nou maar eventjes je mond
    hahahahahaha

Bella, vind het echt rot voor je meis, ff doorbijten! Smakelijk!

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Pugga: Ik moet stiekem wel lachen om je stukje, hoe wij het doen. Bij de eerste had ik precies het zelfde als jij hoor ik was de hele dag bezig en dan bleef er nog van alles liggen. :D Ik denk de combi dat Luca gewoon makkelijk is en de handigheid inmiddels hebben en vergeet ook vooral het slapen niet! Dat het daarom gewoon goed gaat. En wat betreft de was, ik draai standaard zeker 1 was per dag. Ben je altijd redelijk bij. Ik heb iig geleerd dat ik het dan sneller heb gedaan dan dat ik zo'n bult weg moet werken haha!

@ Bellabellä: Balen dat je zo moe bent maar kan me er alles bij voorstellen! Pittig je man weg en de hond uitlaten... Dat zie ik me met Luca ook niet zo handig doen. Luca mee hond uitlaten en dat zeker 3 x per dag. Petje af!

@ Jamietje: Doe is ff niet zo actief! :p

@ Mijn man heeft voor volgend jaar de herfst vakantie Cran Canaria geboekt het duurt nog wel even maar toch lekker. Straks even bij het dansen van de meiden kijken. Boodschappen halen, koken en dan lekker de beentjes omhoog!

Trouwens kwijlen jullie kindjes ook zo? Luca kwijlt echt al een week best veel. Overdag valt het wel mee maar in de avond is het echt een kwijl kees ;)

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @Jamietje; thanks! Haha, over je dochtertje! Mijn kleine meid kan er ook wat van!
    @ Vivian: Ja, is ook wel pittig soms maar eigenlijk ook lekker omdat je eruit MOET met de kids en heerlijk frisse neus kan halen. Maar eerlijk is eerlijk, soms laat ik hem uit met de auto! We hebben hier inde buurt zo'n soort bospas zonder verkeer. Dan zit ik met de kids in de auto, banaantje te eten ofzo met de hond rennend naast ons ;) Vindt hij echt heerlijk!

Hier: R. slaapt nog steeds, gelukkig. Hopelijk wordt hij blijer wakker!

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Vivian: geen tandjes toevallig? hier geen kwijlend jongetje...

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Jaaaaaaaaa! Hij heeft gepoept!! (5 dgn geleden voor het laatst) En hij is nu vrolijk !!:D :D, fingers crossed voor vannacht!
    Hij heeft in ieder geval nu 3.5 (!!) uur in de draagdoek geslapen.. Dus misschien daarom ook vrolijk, want niet meer moe.;)

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian..
    jup enorm kwijlen!!!

@Bella
    Whoeeiiii vreugdedansje voor t poepjeeee :D

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @miis:gelukkig heeft je kindje kunnen poepen.Is vaak een hele opluchting.Idd waardeloos die nachten pfff.
    Went gewoon nooit en ik wil er ook niet aan wennen haha.

@vivian:Eva kwijlt ook veel maar kan me niet voorstellen dat ze al tandjes krijgt.Mag hopen van niet.Zou wel erg vroeg zijn.Vlgns mij doet ze het soms ook doelbewust want ze zit ook al regelmatig bellen te blazen.

@Jamietje:jij blijft ook maar poetsen haha.Vlgns mij heb je weinig rust in je kont lijkt het.Ik ben echt het tegenovergestelde want ik heb er echt een hekel aan temeer omdat ik het zulk ondankbaar werk vind.Het zou niet verkeerd zijn als je wat poetsmagie van jou mijn kant op zou sturen haha.

@pugga:hier is het ook vaak een rommeltje in huis en ik sta er iedere keer weer van te kijken hoe snel het weer een chaos is haha.Eva gaat ook niet iedere dag in bad dus daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.Hier een zoon die behoorlijke eczeem heeft gehad als baby/peuter en dan leer je het snel af om iedere dag te badderen.Die aanleg voor allergie is er gewoon en daarom wil ik de huid zo min mogelijk belasten en Eva is er ook niet heel gek op om in bad te gaan.

@Bellabella:pittig idd als je er helemaal alleen voor staat.Mijn man zit ook regelmatig in het buitenland en vanavond hoorde ik alweer over zijn nieuwe plannen.20 november gaat die voor 8 dagen naar Wit-Rusland.Ik zie er nu alweer tegenop en ook in die week is het ouderavond op school en kan ik mooi weer alleen gaan.We zijn nog nooit samen naar de verplichte ouderavond in november geweest.Ik baal er wel van want vooral bij de oudste in groep 5 zijn er wat dingen die niet helemaal lekker lopen en is dan weer niet leuk om dat in je ééntje te moeten bespreken,pfff.
    Gaat het met je kleintje alweer iets beter?.
    Lastig is dat wanneer ze huilen en je weet niet waarom ze huilen.
    Ik hoop dat het snel beter zal gaan.

@hier:hier een lekker dagje gehad.Mijn moeder was er vandaag en kon ik mooi even de boodschappen in huis halen.Voor de rest hebben we alleen maar zitten tutten met Eva haha.Zodirect komt mijn tante nog langs met haar dochter(mijn nicht) en met haar dochter(mijn achternichtje van alweer 15 jaar)
    Eva heeft vannacht wel lekker geslapen maar begon vanaf 4 uur wel een beetje te spoken maar heb het met een speentje kunnen rekken tot 6.15.Later vroeg ik me af of ze het misschien niet koud zou kunnen hebben.Het is toch behoorlijk fris 's nachts.Ik zal d'r vannacht een dikkere pyama aandoen.Ik ga nu de kleine meid uit bed halen want de visite komt immers voor haar.

Tot later,

Gr Ingrid.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @bellabella:goedzo gepoept,weer een hele opluchting.Hij zal zich zeker direct een stuk beter voelen.

Gr Ingrid.

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ jamie: :D:D
    @Ingrid: ja, echt pittig als vriend weg is, ik mis hem nu ook enorm! Hij moet volgende week weer naar italie... Blegh! 8 dgn naar wit rusland? dat is echt lang om alles alleen te doen en ook nog naar de ouderavond; niet leuk!:(
    Wel fijn dat je zo'n lekker dag hebt gehad! Heerlijk is het he als mensen uit je omgeving komen helpen!

Ik lig nu al in bed, wederom tussen de kinderen in. Hond is uitgelaten; heb met hem gefietst toen schoonmama er nog was en ik ben zo moe dat ik nu ook ga slapen in de hoop wat uurtjes achter elkaar te kunnen pakken! truste!

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @bellabella:welterusten en hopelijk een rustige nacht.

@hier:visite is vertrokken.Eva heeft bij iedereen even op schoot gezeten.Normaal ben ik niet zo van hand naar hand maar ik zie hun zo weinig dat ik het maar heb goed gevonden.Zo direct nog even drinken en dan lekker naar bed.

Was ieder geval een gezellige avond.

Iedereen een rustige nacht.

Gr Ingrid.

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Goedemorgen Meiden!

@ Bellabella: Geeft toch niks dat je het af en toe met de auto doet, hij vind het t och heerlijk win/win zeg ik! Hoe ging je nacht?

@ Ingrid: Gezellige avond gehad dus! Petje af voor jou dat je zoveel alleen moet doen!

@ Kwijlen: mooi dat hoort er dus bij! Luca heeft gisteren overdag zoveel geslapen ik dacht o jee als hij dan maar in de nacht slaapt. Maar ja hoor heerlijk getukt hij zal het nodig hebben gehad!

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Nee heb ook geen rust in mn kont,zelfs hoog zwanger liep ik nog van alles te doen.

@hier
    Vanacht heeft ie weer van 22:45 (ofzo) tot 8:50 geslapen! Hij clustert wel elke avond voortaan maar dan geniet ik zo van hem tegen me aan (voed nog steeds rechtop) en als ik in bed ga liggen met hem clustert ie liggend en warmen we zijn bedje op met n kruik.

Ik heb me gister toch kinderachtig gedaan hahaha woezel en pip themalied als ringtone ingesteld hahaha
    Vind t zo'n vrolijk liedje!

Hoe was iedereens nacht?

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @vivian:Nu met Eva erbij vind ik het wel pittig om weer een hele week alleen te zijn maar ik zet in zo'n week gewoon mijn verstand op nul en doe alleen de hoognodige dingen.Ik maak het voor mezelf ook makkelijk.De kinderen mogen achter de tv eten wat normaal uit den bozen is haha.We eten wat makkelijker dus een tosti,gebakken ei of soep met broodjes.Ik laat ze vaak ook een keertje extra overblijven zodat ik niet continue op de klok hoef te kijken.Alleen baal ik dan weer van die sportclubjes en daar moet ik dan wel iets voor verzinnen zodat ze met iemand mee kunnen rijden want al dat gesjouw met Eva erbij vind ik niks.Ik heb nog een kleine 2 weken om me voor te bereiden haha.

@Jamietje:die kleine van jouw is wel een echte slaapkop.Heerlijk zeg!!.

@hier:Eva lag er om 22.30 in en begon rond 4 uur alweer een beetje te spoken.Ik heb het tot 6 uur kunnen rekken en toen werd ze echt nijdig want had grote honger.Daarna weer in haar wiegje gelegd en ze ligt nog steeds te slapen.Ik ga d'r zo wel wakker maken want mijn borsten doen enorm zeer momenteel.

Hebben jullie kindjes ook zo vaak de hik??.
    Eva heeft na iedere voeding wel de hik.Ze heeft er ook echt een hekel aan.Ik denk dat het wel minder zal worden als ze straks wat meer vast voedsel gaat krijgen.Lijkt me wel weer leuk om daar over een aantal maanden mee te gaan beginnen.Vlgns mij mag je tegenwoordig alweer starten met 4 mnd.Dus nog even geduld hebben.Is voor zo'n kind ook weer een keer wat anders dan alleen van die plensen melk haha.
    Nu even snel de ontbijtboel opruimen en de kleine meid een beetje plagen om wakker te worden.

Tot later.

gr Ingrid.

Deel Deze Pagina