Hooi Ingrid, leuk zo'n gezellige avond! Mss is j dochtertje echt nog niet toe aan doorslapen en heeft ze echt nog honger! Kan zijn dat j tsr erg hard is en die eerste voormelk dus erg hard binnenkomtvof ze drinkt te gulzig! Mijn oudste had vaak de hik toen ik dus btj te harde tsr had, ik legde hem aan en even afkoppelen om de ergste druk in Ern doek te laten lopen. Met name de nacht en ochtend voeding was dit zo Jamietje, Hihi lachen toch ik hou zo van Het land van je ogen dicht zo mooi liedje! @hier Van 1930 tot 0745 klokje rond geslapen Helaas ging de oudste spoken om 0430!
@ Ingrid: Gelijk heb je met die makkelijke maaltijden. Hier gaan ze elf naar het sporten daar hebben ze mij nu niet voor nodig dat is fijn. En koken doe ik hier gewoon op de dag. Luca zet ik in zijn wippertje op de eettafel in de keuken. Nu heb ik al de gehaktballen gedraaid en klaar en de peentjes zijn geschilt en gekookt, aardappels ook geschilt. Dan vanavond is het zo klaar want dan is het hier ook spits. En Eva slaapt toch verder kei goed. Zijn al heel wat uurtjes achter elkaar! @ Miis: Kleine slaapt goed dus fijn! Nu de oudste nog zover krijgen @ Jamietje: Ja ik blijf zeggen lekkere nacht Ik stop ermee Oohh ik mag niet klagen over Luca want hij vraagt maar 1 nachtvoeding en verder liggen wij hier standaard rond 21:00 uur op bed en staan altijd 07:00 uur op. Maar stiekem zou het wel heel lekker zijn als ik gewoon eens niet wakker hoef te worden!! Kei leuke ringtone hahahaa! Ik zie je al staan in de winkel en hij gaat af! Lol! @ Ik ga even strijken want die kleine boef slaapt lekker tot later!
Goede avond dames op de mooie avond!! Hoe is het met iedereen? Heb al de hele dag steekjes enzo..irritant! Lekker pannenkoeken gegeten vandaag. T manneke is weer helemaal gelukkig hahaha cluster de cluster. Hoe vaak hebben jullie tsr tijdens een voeding?
Jamietje ik had t in t begin een paar x per voeding heel gek! Maar normaal gewoon 1 x @hier, m'n bv is nog niet genoeg voor heel de dag .. Ga weer elke avond kolven .. Deed t een tijdje niet omdat k anders snachts weinig had.. Kleine slaapt wel echt heel goed, ochtend dut 1,5/2 uur ... Middag dut 2 tot 2,5 uur en laatste dutje vaak een uurtje Heel soms doet ie eerst een middag dutje van 1 uurtje omdat ie dan nog honger heeft en nog genoeg had gedronken, vaak daarna pakt ie weer 2 uur slaap En tot nu toe weer aantal dgn klokje rond snachts ... Super fijn Oudste lijkt z'n laatste 4 kiezen door te krijgen vermoed ik! Zielig! Ook weer luieruitslag enz door zure luiers!
@tsr Ik heb regelmatig 2 a 3x per voeding tsr. Was eens benieuwd of dat veel of weinig was. @miis Rot van bv zeg!!! Wel heel fijn dat ie zoveel dut/slaap. Ik kan dat niet..een uur gaan liggen, heb dr geen rust voor..eigenlijk alleen als ik hem op bed voed en we samen gaan slapen,da. Wel. Hopelijk zijn de kiezen gauw door!! @hier Schrik net wakker van n nachtmerrie, een of andere hillbilly stond in de tuin op de achterdeur te rammen en wilde ons wat aandoen. Voelde iets in mn gezicht en schok wakker,t was meneertjeQuinn die aandacht wilde hahaha Hij was na t clusteren in slaap gevallen en ik ook. Nu nog maar ff wat gegeven,hij slaapt alweerds zo zn bedje in.
Morning! Jamietje, nee normaal kan ik ook niet ff liggen! Maar wel tijdens extreme vermoeidheid van schildklier ! @hier Nou jongste is net pas wakker 0830!! Oudste slaapt nog!! Hij ligt er al in sinds 1830, zetpil heeft z'n werk gedaan want hij is niet wakker geworden! M'n bevestiging dat t echt dir kiezen zijn zo zielig!
@miis, fijn dat het slapen zo goed gaat! Hopelijk snel weer genoeg borstvoeding! Sneu voor je oudste! @Jamietje, ik kan het ook slecht maar laatst wel een keer gedaan toen ik echt kapot was. Helaas kon ik toen niet slapen dankzij beide dames haha. Hier volgens mij 1x tsr, met kolven soms 2. Hier is R. gisteren hele dag bij de gastouder geweest. Ging goed Met D. met bus en trein naar een binnenspeeltuin geweest, was een groot succes! R. gaat nu om 19u s avonds de nacht in, gisteravond om 18.45u de laatste voeding gehad, rond 0.00u, 3.30u en 6.45u kwam ze. Ik viel ook gelijk in slaap met voeden dus er niet veel last van gehad. Voor ons een goede nacht
Dit zijn mijn meiden, foto is van vorige maand. Samen een filmpje kijken op de laptop tijdens midweekje weg.
Red, wat een schatjessssss! Zo maar wat een nachten ik zou dat echt vermoeiend vinden Hihi Wat leuk mrt de oudste zo op pad geweest, gezellig!
Ola! (Goedemorgen is hier niet van toepassing) Ik ging om 20:45 met Quinn in bed liggen,hij sliep rond 10 uur met zn gecluster. Vervolgens werd ik wakker van een nachtmerrie maar hij lag lekker te spelen. Weer wat gevoed,toen hij sliep legde paps hem in bed maar daar was Quinn het niet mee eens. Hij had buikpijn en hebben hem weer in ons bed gelegd,weer wat gevoed(was inmiddels half 3) en toen sliep hij. Ik ben ook gaan slapen en werd rond 5uur wakker van nog meer nachtmerries en heb t manneke in bed gelegd. Toen heeft mn man me ff geknuffeld en getroost Ron toen weer gaan slapen. Quinn is net super vrolijk wakker geworden met een giga luier vol! En nu opstaan. Vanmiddag komt mn broertje fotos met zijn spiegelreflex camera van ons maken. De mooiste druk ik af en lijst ik in als kerstkado voor man lief
Jamietje, gatver nachtmerries zijn niet leuk En dus die luier zat dwars fijn dat t er nu uit is! Veel plezier straks leuk foto's! @hier jongste heeft weer normale poep! Bv poep! Jeeh, hb ook weer stuwing! Gister avond gekolfd 90 cc na 4 uur .. Niet veel dus maar ondanks dat had ik stuwing vanmorgen Jongste ging wat onrustig in slaap ik vermoedde wat krampjes oid, maar bleek ook door z'n luier vanmorgen incl restjes banaan
Hoi Dames! Ik lees gebroken nachten en veel gepoep Hier een verkouden mannetje dat tandjes krijgt Oftewel, onrustig overdag en 's avonds, gelukkig slaapt hij wel goed 's nachts (bij ons in bed) en komt alleen rond 3 of 4 uur voor een nachtvoeding. Donderdag voor het eerst na de ochtendkolfsessie van 10 uur niet meer gekolfd (was het vergeten en toen was het opeens 4 uur...). Ik wil proberen of ik dat op drukke werkdagen zo kan doen. Nou om 6 uur stonden ze op springen! En het gekke was dat Hidde voor het slapen gaan opeens 2 borsten wilde, terwijl hij normaal aan 1 genoeg heeft??? @red: schatjes! Echt een grote zus met dat armpje om de kleine heen. @jamietje: nachtmerries zijn echt niet fijn! Ik heb ze ook af en toe en je wordt er echt beroerd van wakker! Leuk idee om foto's te laten maken. @miis: goed nieuws, poep en stuwing Kiezen krijgen lijkt mij ook niet fijn. Hidde heeft eigenlijk geen last van diarree met de tandjes.
Mopje ah zielig dat ie zo'n last heeft, geef j ook vsm druppeltjes? En smeer j dentinox? Voor z'n slaapje kan j ook een zetpilletje geven Ja mijn zoontje had de eerste tandjes ook geen last maar sinds z'n 4 kiesjes (20 mnd) heeft ie steeds luieruitslag .. Heeft ook alles binnen een jaar gekregen! Zo sneu Hihi eerste tandje kwam pas na 1 jaar
@miis:ik kan me het krijgen van de kiezen vooral bij Anouk nog goed herinneren.Ze was niet te genieten en was enorm aan het kwijlen en was continue ziek zwak en misselijk en last van oorontstekingen met een loopoor als gevolg.Hier deed de paracetamol het altijd goed want haalt dan net even het heftige van de pijn eraf. Fijn dat de BV de goede kant op begint te gaan. @Jamietje:vlgns mij heb ik ook meerdere malen een tsr.Soms wel 3x??. Eng is dat zo'n nachtmerrie en het is dan gewoon zo echt en wanneer je dan wakker schrikt moet je echt tegen jezelf zeggen van dit is niet echt.Niet fijn zo'n nacht en ben je echt blij als de dag is aangebroken.Veel plezier met de foto's.Wij willen als Eva straks een maand of 3/4 is bij de fotograaf foto's laten maken van de kinderen,Lijkt me wel heel leuk!!. @Red:toch nog best een pittige nacht lijkt mij.Maar je zal wel anders gewend zijn en is dit misschien een verademing haha. Eva slaapt ook nog niet door.Ze lag er gisteren om 23 uur in en werd rond 4.30 echt nijdig omdat ze wilde drinken en daarna weer tot 8.30 geslapen dus niets te klagen. Wat een leuke meiden heb je!! Schattig zo met zijn tweetjes!!. @hier:gisteren was ik niet zo heel lekker moet ik zeggen.Ik had enorme stuwing in beide borsten en echt enorme knobbels die Eva gewoon niet weg kon drinken.Als ik mijn borst masseerde spoot er gewoon melk uit.Ook ligt ze vrij onrustig te drinken omdat ze continue om zich heen aan het kijken is naar me ligt te lachen en te kraaien.Eg lief en schattig maar niet prettig voor mijn tepels.Gisteren was vooral de rechterkant enorm pijnlijk met drinken.Ben nu begonnen met daktarin te smeren want vlgns mij is het gewoon spruw wat begint te rommelen.Ik hoop dat de klachten snel minder worden want het drinken is nu ronduit pijnlijk.De borsten zijn nu gelukkig wel minder gestuwd en voelen weer wat soepeler.Gisteravond heb ik ook beide kanten gekolfd.50cc per borst en toen was de druk ook een stuk minder.Ook continue lekkende borsten.Gisteravond kwam ik bij de bieb vandaan en was mijn zoogcompres verschoven en was heel mijn shirt doorweekt van de lekkende melk.Ik voel me dan echt een beetje armoedig op zo'n moment blehhh. Eva ligt nu lekker te slapen in de kinderwagen.Straks met Anouk naar de handbal en dan kan mijn man op Eva passen.Wel even gezellig om weg te gaan en een andere omgeving. Ga de boel even opruimen en Anouk d'r handbaltas pakken. Gezellige zaterdag, Gr Ingrid
Ingrid, dat is dan de oorzaak van de hik heh, j hebt wat over productie Je zou t ook tijdelijk wat kunnen kolven en per flesje geven zodat ze dan wat rustiger kan drinken Wel goed dat j masseert anders hb j kans op borst ontstekingen ! Hoevaak gaf jij pcm dsn?
@Ingrid; vreselijk is dat hè, als je zoogcompress doorlekt of verschoven is!? Ik haat dat! Fijn om even de deur uit te gaan naar handbal, doen je borsten ook pijn als je niet aan het voeden bent? Ik denk idd ook dat je overproductie hebt en daarom ook die harde knobbels en de hik... @ Red: wat een leuke foto, gezelligheid! @Jamie: wat raar dat je zoveel nachtmerries had vannacht! Heb je dat vaker? Lief van je man dat hij je dan geruststelt met een knuffel! @Miis: jeeee poep! Haha, daar was ik eergister ook zo blij mee! Hier: ik word steeds somberder. Eergister nacht kwam R. weer 6 x in de nacht en afgelopen nacht 7x en dan wil hij echt de tiet en 1 x wist ik niet wat hij wilde. Hij wil in ieder geval ECHT NIET meer in de puckababy; wordt dan echt heel erg boos en hij wil NIET meer in de cosleeper. Hij wil alleen maar bij mij in bed en dan nog wordt hij dus vaak wakker. Ik snap er niets van, hij mag de hele dag bij mij in de draagdoek, ik leg hem nooit weg als hij dat niet wil en hij ligt in de cosleeper nota bene! Waarom doet hij nou zo moeilijk en is hij niet meer de contente baby van het begin? Hij huilt echt niet vaak hoor, maar wel sneller dan ik gewend ben en veel moeilijker te troosten. Hij wordt vaak ook echt boos als ik de speen aan hem wil geven, terwijl dat vroeger nooit een probleem was.. .Ik vind het allemaal maar moeilijk! Gisteren ging het gelukkig wel goed bij mijn moeder! Hij sliep steeds alleen maar 5 minuutjes want ook zij kon hem niet wegleggen.De bondolino zag ze toch niet zitten, helaas. Gelukkig had ik tijd om een uur tussen de middag naar haar te gaan zodat ik R. kon voeden en daarna heb ik hem op z'n buik weggelegd en toen heeft hij wel 35 min geslapen.. Maar mijn moeder is daarna gaan wandelen met hem en boodschappen gaan doen en toen heeft hij al die tijd wel in de wandelwagen geslapen gelukkig. Nu ook weer in de draagdoek aan het slapen, vanmorgen in de doek bij mijn vriend geslapen. Tot overmaat van ramp is mijn overgebleven konijn nu kwijt! Ze lijkt me niet ontsnapt (ze heeft de hele tuin tot haar beschikking) want ik kan geen gaten in het hek ontdekken. Wel heeft ze diepe burchten gegraven waar ze misschien in zit? Maar geen gang onder het hek met een gat bij de buren of zoiets.... Dierenambulance al gebeld maar die hebben haar ook niet gevonden en de buren zijn mee aan het zoeken in hun tuinen. Bah, bah, bah, soms zit het allemaal even niet mee. Gelukkig ging het op het werk wel allemaal goed!
Bella, hb j niet t idee dat hij pijn heeft??? Hb j al gedacht aan (verborgen) reflux? Koemelk allergie? Etc ... Hij drinkt overduidelijk om de pijn te verzachten wat dus steeds terug komt om hij steeds nieuwe melk krijgt... Bn j al naar de huisarts geweest? Denk dat inbakeren dan ook niet t dong is dat hij onrustig is ..
Hoi meiden, heb wel meegelezen hoor (tijdens het kolven op mijn telefoon, haha) maar afgelopen donderdag en vrijdag gewerkt en ik was aan het eind van die dagen echt helemaal gesloopt! 's ochtends 5.15 de wekker, werken, manlief avonddienst dus het avondritueel kwam ook alleen op mij neer. Vannacht werd mijn oudste twee keer wakker en mijn jongste dus ook meteen omdat hij bij mij in bed sliep en het dus merkte toen ik eruit ging. Maar ik klaag niet hoor! Morgen is mijn uitslaapochtend dus dan ga ik het er eens lekker van nemen. @Bella, wat vervelend van je mannetje. Denk je dat hij ergens pijn heeft? Dat zou je kunnen uitsluiten door hem een zetpilletje te geven. Misschien toch eens een bezoekje brengen aan de huisarts? En als je hem op zijn buik te slapen legt? @Miis, wat fijn dat je productie de goede kant op gaat! En dus ook met bijvoeding begonnen? Hier gaat dat echt als een trein. Mijn jongste is net als zijn broer: hij vindt alles lekker. @Red: wat een lieve meiden heb je! Heerlijk, even wat quality-time met je oudste. @Ingrid, misschien heeft Eva ook last van de spruw? Daniel dronk mijn borsten ook altijd minder goed leeg als we daar last van hadden, met als gevolg stuwing. Kun je geen nystatine-kuurtje vragen voor de zekerheid? @Jamietje, veel plezier met de foto's! Iedereen een fijne zaterdag! Hoop dat het even droog blijft, kan ik straks met de kindjes een oliebol gaan kopen, mjamjamjam....
@mopje:Eva had vorige week ook ineens een aantal keren dat ze 2 borsten wilde drinken ipv 1 borst.Nu is zij wel een stuk jonger dan jouw kleintje.Nu heeft ze gelukkig weer genoeg aan 1 borst want anders ben ik helemaal zo lang bezig. @miis:ik gaf sowieso altijd 1 paracetamol voor het slapen gaan en soms nog ééntje halverwege de nacht want vaak zijn ze met 4-6 uur wel uitgewerkt. @Eefje:mijn borsten voelen nu gelukkig al veel beter aan dan gisteren.Ze zijn niet meer helemaal gezwollen en hard.Ik had het er gisteren echt even helemaal mee gehad want ik werd er gewoon ongelukkig van.Alles gezwollen en pijnlijk en dan nogeens klets klieder nat van het lekken.Ik voel mezelf dan echt een beetje vies op de één of andere manier en niet lekker in mijn vel.Na een goede douche voelde ik me al een stuk beter!!. Lijkt mij ook weer erg vermoeiend om straks te gaan werken.Ik vraag mezelf echt weleens af hoe ik dat in godsnaam allemaal moet gaan bolwerken.Eva naar de creche brengen en dan die andere 2 nog naar de VSO brengen op een andere locatie.Mijn man is ook vaak weg in de wintermaanden.Gelukkig duurt het allemaal nog even en één dezer dagen gaan we eerst maar eens uitrekenen wat 2 dgn KDV en BSO allemaal gaat kosten en wat ik er uiteindelijk aan zal overhouden.Mijn man opperde ook al om misschien toch tijdelijk te stoppen totdat de oudste 2 oud genoeg zijn om zelf naar huis te gaan en je dan geen kosten meer hebt voor de BSO want dat loopt ook aardig op.pfff erg lastig.Nu nog even lekker genieten van mijn verlof tot februari. @bellabella:wat vervelend dat het momenteel allemaal zo moeizaam gaat met je kleintje.Je zou idd kunnen denken dat die toch ergens pijn heeft.Misschien een verborgen reflux??.Mijn man heeft een collega en die zijn zoontje huilde ook zo ontzettend en die bleek bij nader onderzoek een gebroken sleuterlbeentje te hebben en dit kwam pas aan het licht zo'n 8 weken na de geboorte.Misschien toch een idee om naar de huisarts te gaan en eens te overleggen.Ik weet nog hoe de bevalling is geweest?, Is deze snel gegaan want dan zou die misschien ook last kunnen hebben van een werveltje ook omdat die niet meer in de puckababy wil slapen.Ik vind het echt heel sneu voor je en kan me voorstellen dat je daar behoorlijk wanhopig van kan worden.Gelukkig geeft het werken nu even afleiding.En dan ook nog je konijn kwijt.Schiet allemaal niet op.Misschien komt die zelf wel weer naar huis en zit die idd ergens in een burcht. Ieder geval veel sterkte met alles en ik hoop echt dat het heel snel beter zal gaan met je kleintje.Ik voel me soms echt bijna lullig erover om dan te schrijven dat het hier met Eva zo lekker gaat want dat wil ik ook graag voor jou!!. @hier:handbal was leuk en de meiden hebben 8-3 gewonnen.Eva heeft heerlijk liggen slapen dus papa had er geen omkijken naar.De kleine meid is nu bezig om naar de zij te draaien en begint het al aardig door te krijgen.Op de bank liggen op het verschoonkussen zonder toezicht is dus nu ook voorbij want ze zou dan zomaar ineens van de bank kunnen rollen,Moet je toch ook niet aan denken. Met Anouk lekker oliebollen gehaald.Ik had echt behoefte aan een vette hap haha.Mijn borsten voel gelukkig al een stuk beter en het drinken gaat ook beter en is niet zo heel erg pijnlijk.Ik blijf nog wel even doorgaan met de daktarin. Voor de rest geen plannen meer voor vandaag,Lekker niks doen. Gr Ingrid.
Wat is het rustig hierzo.... Hier alles goed ieder geval!!. Vandaag met de kinderen naar het park geweest om samen met de neefjes en nichtjes foto's te maken.We willen een kalender maken met de familie erop en dan aan schoonouders met de Sint geven.We troffen het ieder geval met het mooie weer en Eva was ook weer erg zoet en vond het allemaal wel oke haha. Afgelopen nacht tot 5.30 geslapen maar dan is ze wel echt heel erg hongerig.Ik moet haar dan echt afentoe even eraf halen want anders drinkt ze in hele teugen heel die borst leeg.Het is wat dat aangaat wel een echte veelvraat. Voor de rest niets bijzonders gedaan vandaag.Straks lekker macaronie eten dus lekker makkelijk en voor de rest helemaal niks meer doen vandaag. Vanmorgen weer lekker onhandig.Anouk die had een tas gevonden met allemaal sinterklaaskadootjes.Ze stonden op zolder achter de vliering maar ze was op zolder naar iets aan het zoeken en toen vond ze die tas.Nu waren het vrnl schoenkadootjes en zij denkt dat het voor haar verjaardag is op 9 december.De oudste gelooft er niet meer in dus daar hoef ik niet geheimzinnig voor te doen.Komende zaterdag mogen ze hun schoen zetten en dan doe ik wel een kadootje erin wat niet in de tas zat want anders wordt het wel erg opvallend haha.Zou toch zonde zijn als ze er op deze maniet achter moet komen. Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen voor de Sint??. Wij vieren het hier thuis met schoonfamilie en kinderen.We zouden het eerst bij mijn schoonzus vieren maar ik heb voorgesteld om het hier thuis te vieren ivm Eva.Dan kan zij gewoon in haar bedje slapen in haar eigen omgeving.Ik vind het anders zo druk en rumoerig voor haar en ze heeft er toch niets aan.Het wordt in december al druk genoeg met de kinderverjaardagen.Anouk is 9 december jarig en Thijs op 19 decemder maar we vieren het gezamenlijk op 16 december.Mijn schoonzus viert de verjaardag van haar tweeling dan op 9 december want die zijn weer jarig op 6 december.We hebben het allemaal lekker gepland met al die kinderen in december maar niet heus.Gelukkig hebben we nu ook eens een zomerkindje erbij.We doen het altijd in overleg en op deze manier komt dan het beste uit en de kinderen vinden het ook prima. Ik zie altijd wel een beetje tegen die drukte op in december maar het hoort er nu eenmaal bij. Iedereen een fijne avond. gr Ingrid.