@Eefje, ik voel me nog redelijk uitgerust maar lig s avonds wel rond een uur of 9 in bed en vanmiddag tijdens de vergadering was ik wel aan het gapen haha. Heel herkenbaar dat het lastiger is om een 2e weg te brengen, ben naar haar toe ook een stuk beschermender dan toen met de oudste. Ik ga de jongste op bed leggen. 't Ging niet zo goed bij de oppas, de oudste had haar wakker gemaakt en toen werd het brullen. Oppas belde m'n man toen hij thuis was, die zat er ook aardig doorheen. Flesje wilde ze ook niet maar 't was er ook erg druk met andere kindjes en als de jongste moe is kan ze al die prikkels niet hebben. thuis wel gedronken en geslapen en net bij mij de borst. Boven nog een slokkie en dan kan ze lekker de nacht in.
@red Pfoe klinkt hectisch! Dani is net naar bed,Quinn slaapt nu in de box maar die wordt zo wakker als papa thuis is denk ik. Ik heb n domme actie uitgehaald,ben positie mode gaan kijken op internet...en babykleding... Had ik beter niet kunnen doen. Mijn klokje zegt nu:"JAAAAAAA BABYYYYYYYSSS"
Goedemorgen meiden! @ Hier niet veel bijzonders eigenlijk... Vanavond optreden van mijn jongste dochter ze heeft de hoofdrol in de musical ik ben benieuwd! Ik ga weer even wat poetsen. Tot later!
Even snel een berichtje. Eva om half 5 wakker en erg hongerig en daarna geslapen tot kwart voor 9. Gisteren bij kapper geweest en weer helemaal een fris koppie met een kleurtje.Bij Anouk in de klas helaas weer hoofdluis en ook nog bij een vriendinnetje waar ze veel mee speelt.Dat wordt de komende 2 weken weer kammen en controleren.Ik haat die krengen en wou dat ze daar eens iets tegen uitvonden om ze voorgoed uit te roeien.Nu even lekker met Eva naar buiten en boodschappies doen. Ik kom later vandaag terug om op iedereen te reageren. Gr Ingrid.
hoi allemaal erg druk (gehad), geen tijd gehad om uitgereid te reageren, nu ook even snel Red, klote dat het niet zo lekker ging daar...lastig! Anouk, leuk kappertje is altijd fijn! vivian, ahs chattig succes en geniet ervan! jamietje, leuke foto !! cute kids! Rest, sorry ik kom er later op terug @hier, alles oke, jongste gaat goed met bijvoeding, at gister bija een halve brocolli haha Mn bv lijtk beter te gaan...slapen gata wel goed...soms ineens een nachtvoeidng of erg vroege ochtend voeding en soms klokje rond..hangt er maar net vanaf! voel me verder steeds beter! tot snel
@ Ingrid: Ook hier is de hoofdluis weer gesignaleerd op school echt om zout van te worden. Echter hebben mijn kids het gelukkig nog nooit gehad. ( Even afkloppen! ) Mijn bonus-dochter wel god wat een gedoe is dat dan allemaal ppfff. @ Miss: Lekker dat de bijvoeding zo goed gaat! @ Red: De kleine zal wel moeten wennen aan al die prikkels inderdaad, lastig lijkt mij dat. Je wilt toch horen dat alles goed gaat dan werk jij ook een stuk prettiger. Ik lig ook altijd om die tijd in bed hoor, dan ben ik echt op. Sta ook wel altijd om 07:00 uur op. Ook bij mij werkt een ritme @ Eefje: Luca heeft dat nu nog niet met dat laatste slaapje maar ik herken het van de meiden. Eigenlijk hebben ze het nodig maar het gaat lastig en daarna in de avond gaan ze weer moeilijk slapen... Welkom in de cirkel.. Maar ook dat komt uit eindelijk goed. @ Jamietje: jij bent ook echt een brabo he. "Ik zoek het niet" is zoooo brabants!
@Vivian Hahaha ja allicht! Dani kwam laatst thuis:"ik zee tegen haar da da niet waar is!" Ik zei:" de zee...daar kun je in zwemmen!!"
Moet wel lachen.. Sta op de slaapkamer te strijken en t manneke ligt op bed naast me..word hij wat bozig dus ik denk dattie honger heeft. Ga ik op bed zitten en doe mn bh omlaag en toen viel t me op dat hij vlak voor hij aangelegd word een klein babyschreeuwtje doet...WHEEEEH hahahaha Dat doet hij dus altijd
@jamietje: lief is dat, zo'n geluidje, ik herken het! Hier een Brabantse die in Friesland woont, af en toe kijken ze gek op van mijn uitspraken op het werk Hij wordt alweer wakker, ik ga vanavond alles lezen en reageren!
@vivian:hier hebben ze ook nog nooit hoofdluis gehad(flink afkloppen).Ik krijg er gewoon de kriebels van en nu met kleine Eva zit ik er helemaal niet op te wachten.Ik heb wel spullen in huis gehaald want alles wat ik nog had staan uit voorzorg is allang over de datum.Mochten we iets signaleren dan kunnen we gelijk behandelen.Vorig jaar bij Anouk in de kleuterklas was het echt iedere 2 weken raak met hoofdluis in de klas en dan ook vaak bij dezelfde kinderen.Wordt je ook niet blij van als je dan weer zo'n mailtje krijgt pfff. @Red:hopelijk gaat het de volgende keer beter bij de oppas.Is natuurlijk even flink wennen voor zo'n kleintje.Ze krijgen in ene keer zoveel nieuwe prikkels dat zo'n koppie het ook niet meer kan bijhouden. @miis:leuk bijvoeding!!.Het lijkt me ook wel leuk om er over een aantal mnd mee te beginnen. @jamietje:klinkt altijd erg gezellig dat brabants!!. Wij praten hier lekker plat Westlands en mijn zoon kan er ook wat van haha.Soms corrigeer ik hem wel want dan is gewoon niet om aan te horen haha.Anouk praat gelukkig beschaafd Nederlands en heel duidelijk en zonder accent. @hier:Wat een lekker weertje vandaag.Heb al een flink stuk gelopen met de wagen.Nog even wat kadootjes voor de feestdagen gehaald en op de Markt wat lekkere nootjes en kaas gekocht.Ik kon ze niet weerstaan. Eva is momenteel een beetje raar met drinken.Ze drinkt 5 minuten en laat dan iedere keer los en is alleen maar aan het observeren en lachen en heeft gewoon genoeg want laat ook een flinke boer en heeft goede natte luiers.Ik hoop dat het een fase is want ik vind het best onrustig want heb dan voor mezelf het idee dat ze niet genoeg heeft.Zal wel weer over gaan.Ze heeft ook vieze stinkluiers.Hele dunne poep die zuur ruikt en met best veel slijm erin.Ze is voor de rest niet ziek oid,behalve een beetje verkouden dus een infectie lijkt het mij niet.Komt het iemand bekend voor??. Nu even A bij een vriendinnetje ophalen en voor de rest een beetje aanlummelen vandaag, Heerlijk!!. Gr Ingrid.
Hello, Nou na weer 2 nachten gehad te hebben waarin R. minimaal 8 x kwam heb ik huisarts gebeld en die heeft overleg gehad met kinderarts en die wilde hem zien. Dus Ik ben net thuisgekomen van de kinderarts. Maar goed, kinderarts hoorde het allemaal aan en zegt dat ze proefondervindelijk wil vaststellen of het komt door de reflux pijn of om een andere reden. Dus ik heb nu Nexium gekregen (omeprazol). Dit ga ik vanavond proberen. Alleen ik vind de dosering errug hoog, namelijk 2 x 10 mg per dag! Ik heb aan apotheker gevraagd of dit klopt en hij vond het ook te hoog en zal morgen de arts bellen voor overleg. Ik kon wel van hem vanavond gewoon 1 zakje geven (=10mg) en dan belt hij me morgen over de dosering verder. Maar eerlijk gezegd, ik ga hem vanavond iets meer dan de helft v/h zakje geven (R. weegt 6.5 kg) omdat ik zelf de dosering veel te hoog vind. Eerst wil ik kijken hoe hij hier op reageert. Wat hebben de kinderen hier als dosering van de Nexium???
@Bellabella:Jeetje schiet allemaal niet op met je zoontje.Wel goed dat jullie zo snel bij de KA terecht konden.Klinkt idd wel hoog de dosering die je hebt meegekregen.Idd voor komende nacht een 1/2 zakje proberen en kijken hoe hij erop zal reageren. Zou het dan toch reflux zijn wat die heeft??. Ik hoop echt dat jullie snel zullen horen hoe of wat en naar een oplossing kunnen zoeken. Hoe is het overdag nu met hem??. Heel veel sterkte komende nacht!!. Gr Ingrid.
@ Bellabella: Ik zou niet weten wat bij kinderen een normale dosis is. Maar hoe is de nacht nu gegaan? Er moet waarschijnlijk eerst een spiegel opgebouwd worden dus wellicht merk je nog niet zoveel. Maar poeh 8 x per nacht is niet misselijk en dan nog werken pittig hoor. Petje af meis!! @ Ingrid ik krijg ook de kriebels van die rot beesten! @ Mopje: Mis jij brabant niet af en toe? @ Jamietje: Hahaha! @ Hier: Musical was echt leuk! Ik heb echt genoten, de hoofdrol en ze deed het echt goed! De meeste zijn erg verlegen of sommige gaan huilen. Maar die van mij vond het best. Echter haar tegen speler 'meneer lex' waar ze mee ging trouwen zag het ook niet zo zitten. Die liep steeds weg! Kortom heerlijk genoten en veel gelachen!
@vivian:Leuk je dochter in de musical. In welke groep zit zij?. Is altijd genieten dat soort momenten. Leuk!!. @hier:Eva 1x wakker geweest om 4.30 en daarna redelijk snel weer gaan slapen.Ik werd zelf helaas weer aan de late kant wakker pfff. Ik slaap gewoon dwars door de wekker heen lijkt het wel.Wschl heb ik hem uitgezet en ben weer gaan dutten of hij is helemaal niet afgegaan omdat ik het was vergeten. Het was wederom weer veel haasten maar we hebben het weer voor elkaar gekregen zonder rode vlekken in mijn nek haha. Vandaag krijgen de kinderen hun rapport.Voor Anouk haar 1ste rapport nu ze in groep 3 zit en bij T is het ook wel weer spannend nu in groep 5.Zijn cijfers zullen wel goed zijn maar alleen zijn gedrag in de klas laat wat te wensen over.Hij zit veel te veel te praten met zijn vriendjes.Wat dat aangaat zijn het soms net een stel oude wijven met elkaar.Hij moet dus zeker 3x per week nablijven in de klas met een groepje jongens.Met ouderavond maar eens bespreken want vlgns mij is er weinig grip op de klas.Voorgaande jaren nooit problemen gehad en ik heb die jongens hier regelmatig over de vloer en altijd zonder problemen.Nu veranderen ze rond deze leeftijd wel enorm die jongens en gaan ze echt een beetje stoer ed lopen doen.Ik kan er wel om lachen maar de Juf heeft het er maar moeilijk mee.Zijn zelf ook jongensmoeders dus ze kunnen hun borst natmaken haha. Ik ga Eva uit de wagen halen want zit hier met een enorm lekkende borst pfff. Tot later, Gr Ingrid. PSBellabella:laat even weten hoe het afgelopen nacht is gegaan!!
@ Ingrid: Mijn dochter zit in groep 2. Hier de rapporten al gehad. Allemaal een goed rapport! 10 minuten Gesprek was ook helemaal ok. Ook wel lachen die jongens niet? Ik vind het ook wel weer wat hebben!
@vivian:die jongens zijn zeker leuk!!. Onze zoon is echt zo'n voetbaljongetje maar aan de andere kant is het een zachtgekookt eitje wat lekker aan het tutten is met zijn kleine zusje.Is wel leuk om nu die 2 kanten zo duidelijk te zien.Hij was altijd al een lieverd en is doorgaans veel makkelijker dan Anouk.Altijd al geweest.Anouk kan meer drammen en Thijs vind het allemaal al snel goed en maakt zich nooit zo snel druk. Hij heeft echt het karakter van zijn vader want die is ook de nuchterheid zelve en Anouk heeft meer trekjes van mij en dat kan natuurlijk ook weleens botsen haha.Altijd erg confronterend om je eigen onhebbelijkheden bij je kind terug te zien en je daaraan te irriteren.Ik ben ook benieuwd wat Eva voor karaktertje zal krijgen.Tot nu toe is het echt een super relaxte blije baby. @hier:Eva lekker gedronken en nu lekker met de kinderwagen naar buiten.Even langs de drogist want de vitamine D druppels zijn op.De K-druppels heb ik nog net genoeg want die hoeft ze over 2 weken toch niet meer te nemen. Tot later. Gr Ingrid.
Nou! Vannacht heeft R. voor zijn doen heel goed geslapen! Hij kwam voor voeding om half 10, half 2, half 5 en toen 7 uur. Ik kon hem ook zonder problemen (zelfs een keer wakker) in zijn cosleeper leggen!!! Goed he? Ik heb dan ook heeeerlijk geslapen! Ik hoop niet dat het toeval was maar fingers crossed voor aankomende nacht! Apotheker heeft gebeld en de dosering klopt maar ik ga niet meer geven dan iets meer dan de helft van 1 zakje per dag; ik ben veels te bag voor de bijwerkingen! Hij slaapt nu ook heerlijk in zijn eigen bedje (moest hem wel in slaap wiegen), maar ik hoop dat hij even een paar uurtjes tukt en ik het huishouden kan doen en dochterlief wat aandacht kan geven.. @ Vivian: echt hoor, het werken is voor mij tot rust komen! Ik zie er naar uit! Maar de nachten waren inderdaad echt erg, ik ben ook een keer overstuur weggelopen en onder de douche gestapt omdat ik ook niet meer wist waar ik het zoeken moest! Vriendlief heeft zich toen even over R. ontfermt en dag erna ben ik naar huisarts gegaan... Leuk die musical van je dochter, je was zeker apetrots!? @ Anouk: die poep komt me niet bekend voor, R zijn poep is nu al een behoorlijke tijd oranje, stinkt wel enorm, evenals zijn scheten! Die vitamine K en D ben ik niet zo secuur mee, ik heb ook mijn twijfels of het wel nodig is. Zo te horen kom jij ook vaak genoeg buiten met je kindje (vit D aanmaak) en vit K is meer een soort voorzorgmaatregel omdat 1 op de heel veel baby's te weinig krijgt uit de BV. (heb ik althans gelezen op borstvoeding.com)
@bellabella:Super dat het afgelopen nacht zoveel beter is gegaan.Het maakt zo'n verschil een goede nachtrust.Nu maar duimen dat het komende nacht weer zo zal gaan en misschien gaat het zelfs nog beter maar een voorzichtig beginnetje lijkt er nu wel te zijn.Ik ben ook niet zo secuur met die druppels want 9 van de 10x vergeet ik ze te geven.Wij komen idd veel buiten.Eingelijk iedere dag wel zeker 2 uurtjes dus lijkt me meer dan voldoende. @hier:vanmorgen weer een heerlijk stuk gelopen maar wel ontzettend koud.Het is hier helemaal bewolkt en wat mistig maar wel een lekker weertje om goed bij wakker te worden.Eva is nu wel iets vaker wakker in de wagen en ligt dan te kijken en te luisteren maar slapen doet ze toch nog steeds het meest tijdens onze wandelritjes.Ik heb van de week wel even een winterjasje maatje 74 voor haar gekocht omdat ze wschl in febr/mrt toch wel naar het zitgedeelte zal moeten van de wagen en dan kan ik straks nergens een goedpassende jas vinden.Hij was 9.99 bij de Zeeman en helemaal met fleece en lekker warm dus een koopje.Ik ben straks wel benieuwd hoe lang ze ondertussen alweer is want ze begint echt lang te worden.Wij zijn zelf ook niet klein.Ik ben 1.76 en mijn man 1.90 en T en A zijn ook allebei lang. Nu even snel stofzuigen want over een uurtje komen de kinderen alweer uit school. Gr Ingrid.
@ Bellabella: Wat heerlijk voor je! Ik hoop ook voor je dat het geen toeval is! Ik kan begrijpen dat je werken als bijkomen ziet, de wereld omgedraaid Wel ook heerlijk dat de kleine nu lekker heeft geslapen, als het indd van reflux komt dat hij niet goed kan slapen is dit voor hem ook heerlijk natuurlijk. Helemaal goed dat je naar de h.a bent gegaan! Ja ik was natuurlijk kei trots op die kleine meid gisteren ik kan daar zo van genieten! @ Ingrid: Ik ben ook onwijs benieuwd naar het karakter van Luca. Ze zeggen dat jongens algemeen makkelijker zijn dan de meiden. Ik bemerk het nu in de babytijd zeker! Hier is het ook fris we hebben voor Luca een buikdrager gekocht hij vind het geweldig!! Ik zal nog even zo'n ski pak geval kopen tegen de kou. Ik neem de buikdrager mooi mee als we naar de stad gaan veel handiger dan de hele kinderwagen. @ Hier: luca heeft vandaag voor het eerst echt geschatert! Zo leuk een soort van slappe lach te lief echt! Ik ben nog net niet weg gesmolten! Wat is het toch een HEERLIJKE BABY!! Ritme zit er hier ook steeds duidelijker in. Wakker-spelen-eten-slapen. Nacht ritme is ook steeds het zelfde. Ik vind het wel prettig dat er nu steeds meer duidelijkheid in zit. En we gaan dit jaar nog zoveel ontwikkelingen mee maken, ik kan niet wachten heerlijk!
Die dosering is echt te hoor hoor! Goed dat je je eigen gevoel volgt! Lees anders de bijsluiter nog maar eens goed. De dosering voor zulke kleintjes is (zeker zonder onderzoek door de ka) 1x pd 10 mg. en eigenlijk is dat pas voor kinderen > 1 jaar/>10 kilo.