Hi dames, Ik hoop graag advies te ontvangen. Ik heb sinds maandagmorgen een borstonsteking, plots kreeg ik koorts, hoofdpijn en een gevoelige borst. Aangezien ik praktisch in het zkh woon, kon ik langs artsen op de verloskamer. Deze hebben mij antibiotica gegeven. Verder iedere 6u 2 paracetamol. Verder regelmatig kolven, warmte compressen toepassen voor het kolven. En rust nemen! Dit doe ik zo goed als ik kan. Mijn koorts is nu verhoging 36u later na antibiotica inname. Mijn borst heeft nog wel een rode plek en blijft gevoelig. Zoiezo was dit mijn borst die het minste melk gaf. Maar lijkt nu nog veel minder. Hebben jullie enig idee wanneer die rode plek moet afnemen? En wat kan ik nog meer doen. Bij voorbaat dank.
Allereerst wat vervelend zo'n ontsteking.Ik heb er in het begin ook tegenaan gezeten maar toen nog geen koorts of rode plekken.Ik masseerde de harde plekken weg onder de warme douche.Leg je ook je kindje regelmatig aan?. Je baby kan de borst leger drinken dan dat wanneer je aan het kolven ben.Als de antibiotica aanslaat dan zou de rode plek snel minder moeten worden.Je koorts is ieder geval aan het zakken dus het zou de goede kant op moeten gaan. Ik weet er voor de rest niet zo heel veel van moet ik zeggen.Wschl zijn hier in dit topic wel een aantal dames die er meer vanaf weten. Veel beterschap meid!!. @hier:Eva erg onrustig met slapen.Gisteren lang bezig geweest om haar in slaap te krijgen.Heb d'r maar weer aangelegd en toen daarna wilde ze wel gaan slapen maar ze slaapt heel erg licht en ligt dan te kreunen ed.Ze heet ook een volle neus dus misschien komt het ook daar wel door. Vorige keer na de prikken had ze ook van die onrustige dagen dus ik vermoed dat het eea met elkaar te maken heeft. Ze ligt nu te brullen boven dus ik ga d'r maar halen.Over een uurtje komt een collega op visite.Gezellig!! Tot later, Gr Ingrid.
Weten jullie dit??? Ons manneke heeft al de 3e regeldag nu..althans dat dacht ik! Voorheen was er genoeg en elke ochtend volle voorgevel. Nu is hij veel onrustig en eet veeeeeeeel Ik weet t effe niet. Ik vind t niet erg om n regeldagje te hebben maar hij kan een kwartier in de box liggen en dan miepen en op schoot ist brullen hij heeft trouwens vrij snel weer n plat buikkie (na voeding altijd vol bol buikkie)
@jamietje:ik weet het ook niet moet ik zeggen. Eva heeft ook weleens dagen dat ze meer wil drinken en dan leg ik haar iets vaker aan en dan is ze wel weer tevreden en kan ze er weer even tegenaan. Ik vind het soms ook weleens een gepuzzel moet ik zeggen en ik vraag me dan weleens af of het altijd wijsheid is om ze direct maar de mond te snoeren door ze maar weer aan te leggen haha. Ze moeten toch ook eens een keer verzadigd raken lijkt mij??. Ik weet dus ook niet of Quinn echt regeldagen heeft of misschien even niet zo lekker in zijn velletje zit.Misschien zit er wel iets te broeden.Blijft lastig bij die ukkies. @hier:collega langsgeweest,was gezellig!! Lekker bij kunnen praten en ze heeft lekker met Eva zitten tutten.Haar kleindochter is van augustus 2011 dus ze schelen een jaartje met elkaar maar ze is helemaal verzot op baby's.Eva vond het allemaal prima en lag alleen maar te lachen en te kletsen en met haar ketting te spelen haha. Over een uurtje de kinderen uit school halen.Ze zullen wel weer iemand willen meenemen,We zien het wel even. Tot later!!
Ik lees andere keer even bij, nu alleen laatste pagina gelezen. @ladylola, ik heb bij de oudste een borstontsteking gehad. Bij mij ging toen na 4 dagen de harde plek weg. Je kolft fulltime toch? Ik denk niet dat je verder veel meer kunt doen dan je al doet. Als je productie weinig blijft aan die borst, moet je daar even wat extra aandacht aan besteden door vaker kolven/wisselkolven/clusterkolven. @Ingrid, gezellig! Succes met de kids! @Jamietje, regeldag hoeft niet 1 dag te duren he, dat kan prima bijv. een week duren. Anders misschien groeispurt, sprongetje, mamahonger, etc. R. drinkt altijd al vaak en die leg ik ook wel vaak na het slapen aan en dan voor het volgende slaapje (uurtje later) weer. Ik ga hier de oudste zo op bed doen en hopen dat de jongste nog even blijft slapen. Die ligt er nu 3 kwartier in. Even toe aan wat rust haha. Die 2 houden me aardig bezig als ik ze samen thuis heb. Ondertussen boerenkool aan het maken, staat dat alvast klaar voor vanavond. Einde van de middag misschien nog even wat boodschappen doen en moet vanavond naar ouderavond/knutselavond van de psz. Moeten wat maken voor sinterklaas
@Red wij dachten ook al aan een groeispurt. hij slaapt nu lekker in zijn bedje. @Hier Dadelijk ff proberen op ruimen en was doen zolang t manneke slaapt. D komt zo thuis met een vriendje als het goed is. Zijn mama is mijn vriendinnejte dus als die hem straks komt halen zal t wel weer theeleuten zijn hahahahaha
Hoi meiden, Ik lees mee hoor! Maar drukdrukdruk... werk, huishouden... Ook weer spruw hier dus alles aan het uitkoken, wassen, strijken.... Hoop dat ik later tijd heb om uitgebreid te reageren! @Jamietje, misschien een groeispurt? Mijn zoontje komt nu ook weer wat vaker... @Red, leuk, lekker knutselen! Mijn oudste is druk in de weer met playmais, hij vindt het geweldig. @Ingrid, gezellig, collega op visite. Leuk dat zij al oma is! Andere meiden, tot gauw! @Ingrid,
@ Ladylola: Sorry ik kan je er geen advies ingeven ik heb het 'gelukkig' zelf nog nooit gehad. Sterkte met alles zo te lezen is het allemaal niet makkelijk! Beterschap! @ ingrid: Gezellig visite gehad dus leuk! Misschien heeft Eva ook wel een regeldagje? @ Jamietje: Geen idee... Heb mij net wel laten vertellen dat jongens een snellere vertering hebben misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft? Wel vermoeiend voor je als het al 3 dagen zo is. @ Red: Jij ook al aan de knutsel ! Hier ook alleen ik ben zo niet crea bea maar ik doen mijn best... Eefje: Hey meis lange tijd niet gesproken! Ben je nog zo aan het klooien met die spruw joh ppffff! Nadat ik hier gestopt was met de nystatine was ook de spruw weg? Heb er toch een aardige tijd last van gehad. Ik trek wel standaard elke dag een schone voedings bh aan en was alles nog steeds goed uit. Ook kook is alles nog steeds uit. Uitbannen die hap' @ Hier: Vanmorgen gezellig op de koffie geweest bij mijn schoonzus kei leuk ff. We zijn vaak allemaal sociaal best druk dus afspreken komt er niet altijd van. Maar binnenkort gaan we met zijn allen naar CenterParcs dus hebben we ook weer veel bij te kletsen. Luca is bijna de hele ochtend wakker geweest dus hij ligt al twee uur te slapen. Ik heb lekker wat dingen kunnen doen zo. Tot later!
@Eefje Ja idd dacht ik ook @Vivian Dat ie een snellere vertering heeft had ik een klein vermoeden van maar wist niet of dat wel kon. En ach, alles voor het kleine manneke he Ik heb net n gedichtje geschreven,vind m niet bijzonder goed ofzo maar tis wel zo! Hulde aan de vrouw Die het allemaal maar doet, Adem halen en doorgaan, Zij die weet hoe het moet, Ze krijgt het allemaal gedaan. Die zorgt voor ieders gezondheid, Het huishouden doet en werkt, En s'avonds omvalt van vermoeidheid, En de volgende dag is aangesterkt, De eindeloze taken in huis doet, Was,stofzuigen,het koken Zij die borstvoeding geeft en achter de kids aanrent omdat het moet, Voor de kleintjes zorgt als ze door griep zijn aangestoken, Zij die de wereld in haar huis runt, Het is onwijs gesjouw, Zij verdient het middelpunt, Je bent een supervrouw!!!!!
@ Jamie: leuk gedichtje! @Spruw: gelukkig nog nooit gehad (afkloppen) Sterkte Eef! @Ingrid: balen dat Eva zo aan het huilen was toen je thuis kwam, maar was ze de hele avond overstuur geweest of alleen net de laatste minuten? Fijn dat het met je oudere kinderen zo goed gaat op school! Trotse mama ben je zeker. @ vivian: heerlijk even 2 uur iets voor "jezelf" doen (lees; huishouden ) Hier komt dat echt nooit voor, ik ben blij met half uurtje... Hier: elke nacht kan ik de klok er op gelijk zetten: precies elke 2 uur komt hij. Hij lijkt echt geen pijn te hebben want is lacherig en content, hij wil gewoon bij mama zijn, denk ik. Ook overdag kan ik hem moeilijk wegleggen maar als ik hem aandacht geef is hij ontzettend vrolijk, ook als hij op zijn rug ligt. Ik ben dan ook gestopt met de Nexium; vandaag overleg gehad met kinderarts, die zei: of doorzetten, want normaal babygedrag, of laten huilen. Ik ben absoluut niet van het laten huilen, dus nog langer tanden op elkaar. Zaterdag gaat mijn vriend met de kinderen naar de dierentuin zodat ik kan bijslapen overdag: nu al zin in! Eergisternacht had ik in de nacht een hallucinatie gehad , ik wist ook dat het niet echt was, maar ik kreeg het niet weg. Ik zag allemaal rode lichtflitsen en een opblaastijger van de ESSO aan het plafond hangen . Dus heb maar even aan de bel getrokken dat ik het niet meer trek (maandag ook in huilen uitgebarsten op het werk (niet bij patiënten hoor).
@Bella Slopend zeg! Wel lekker dat je ff kan bijslapen zaterdag! Vervelend van die hallicinatie! Lijkt me eng! Hopelijk helpt t slapen! @Hier ZO drukke drukke drukke middag achter de rug. D had een vriendje over de vloer van kwart voor 1 tot 10 over 6. Maar heel gezellig D staat in de douche en ik heb net balletjes gemaakt voor in de soep. Q ligt in de box half te slapen.Dadelijk eens lekker knuffelen
Dank je wel voor jullue antwoorden. Anouk ik kolf fulltime. Maar we zijn sinds vandaag eindelijk begonneb met de borst, alleen snapt ze het nog niet. Red wat is cluster en wisselkolven? Ik kolf nu sinds vandaag al in wisselende sessies, om en om. Daardoor geeft de ontstoken iets meer. Ik hoop dat mijn dochter het snel door krijgt en gauw de kracht heeft om goed te drinken! We wachten af, ben blij dat het al minder wordt!
@ Bellabella: Is het miss een idee om in de avond een flesje te geven? Wie weet is ie dan wat langer tevreden? Fijn dat je zaterdag even wat bij kan slapen. Maar poeh je lichaam begint echt op te raken... Goed dat je aan de bel hebt getrokken meis!!! Dikke digi knuf voor jou! @ Jamietje: Leuke middag gehad dus! @ Ladylola: Je meisje zal het vast snel door hebben! @ Hier: Ik sjok nog in pyama lekker hoor! Ik ga zo de badkamer poetsen stel het nu al 2 dagen uit ik heb nu geen smoesjes meer hahaha!
@Vivian Ja super leuk! Weer een bevestiging dat ik een groot gezin wil @Hier Ziek,zwak,misselijk. Knallende koppijn. Rugpijn is er overigens nog steeds. T manneke heeft wel heel lekker doorgeslapen weer
@jamietje:grappig gedichtje!!. @bellabella:dit zag ik al een beetje aankomen.Door de vermoeidheid ga je idd hallucineren omdat je hersenen niet meer in staat zijn om alles te verwerken.Dit is echt een noodsignaal van je lichaam van tot hier en niet meer verder.Neem jezelf wel in acht meid!!.Ik heb sowieso al veel bewondering voor je dat je het zo lang heb kunnen volhouden.AL die gebroken nachten en het enorme slaapgebrek en dan ook nogeens werken ernaast en dan ook nogeens werk waar je wel goed je kop bij moet houden wanneer je aan de operatietafel staat want je wilt natuurlijk geen fouten gaan maken.Heerlijk dat je komende zaterdag lekker kan gaan slapen.Wel doen hoor!!. Geef je dan afgekolfde voeding mee aan je man voor de jongste?. Mbt Eva,ze had niet de hele tijd gehuild.Ze had lekker op schoot gezeten en even in de box gespeeld maar toen was ze huilerig geworden.Kwam vlgns mij ook omdat ze nog een beetje naar was van het prikje de dag ervoor.Volgende keer beter want ze is nog zo ontzettend klein.Mijn schoonmoeder heeft ieder geval nog even lekker kunnen tutten. @spruw:idd pijnlijk.Heb het ook aan het begin gehad maar is wel weer weggegaan dmv Daktarin te smeren.Als ik het nu weer voelt jeuken of branden bij mijn borsten begin ik direct peventief te smeren.Je kunt er gewoon naar van worden tijdens het drinken en ook blijft het zo lang nazeuren. @vivian:lekker in je pyama haha.Hier alweer helemaal aangekleed en kids weer naar school gebracht.Douche schoonmaken is hier ook hoognodig maar kan het niet opbrengen om ermee te beginnen haha. @hier:straks komt mijn moeder en gaan we sint en verjaardagskadootjes kopen en Eva gaat lekker mee. Gisteren was zo zielig. Eva lag gistermiddag heerlijk in de box te slapen en T en A waren allebei de deur uit dus heerlijk rustig in huis.Kwam de buurvrouw aan de deur om te vragen of ik misschien nog wat spullen kwijt zou willen,oude kleding,speelgoed oid.Zij heeft een kennis die ieder 1/2 jaar zelf naar Polen rijdt om het daar te brengen.Ik had al 3 vuilniszakken klaarstaan op zolder dus gauw even gepakt en bij de buurvrouw gebracht.Eva lag nog steeds heerlijk te slapen.Maar goed aangezien ik een hele leuke en gezellige buurvrouw heb en als wij eenmaal beginnen te praten dan is het al snel laat.Dus ik stond bij haar in de woonkamer zo'n 10 minuten een beetje te kletsen en ze wilde nog even wat in de tuin laten zien en toen ik dus in de tuin stond hoorde ik Eva ineens hysterisch krijsen door het raam heen.Ik snel naar binnen en lag ze dus echt helemaal hysterisch en met dikke tranen en helemaal overstrekt en gespannen met haar armpjes te krijsen.Kind was echt helemaal over de rooie en ik voelde me zo ontzettend lullig erover.Ik pakte haar uit de box en ze gaf nog één grote harde snik en toen een diepe zucht en ze was stil.Ze heeft gewoon 5 minuten helemaal stil tegen me aan gelegen.Normaal ligt ze altijd te kletsen als ze bij me ligt maar nu lag ze helemaal bij te komen van de emoties.Ik vond het zo zielig.Normaal ben ik helemaal niet zo'n emo- mens maar ik kon zelf ook wel bijna janken haha.Ik heb d'r ook nog nooit zo overstuur meegemaakt.Dus weer een reden erbij om je kindje niet te lang te laten huilen. Ben ondertussen ook wel moe moet ik zeggen.Kinderen lagen gisteren ook weer laat op bed.T moest naar voetbaltraining en daarna nog eten en douchen en dan is het zo weer 9 uur.Anouk kon niet slapen want die is ontzettend bezig met haar verjaardag op 9 december en was helemaal in tranen omdat ze het allemaal zo spannend vind pff.Ben blij als mijn man weer eens een keertje thuis is want kunnen we het weer een beetje verdelen.Mijn hoofd draait ondertussen overuren met alles wat er nog moet worden gedaan.Surprise voor T moet ik ook nog verzinnen en die moet disnsdag af zijn en nog een gedicht erbij maken.Surprise mag mijn man samen met hem maken en ik doe wel het gedicht. Ga nu de boel even opruimen want mijn moeder komt zo. Gr Ingrid.
@Ingrid Ik laat t manneke ook nooit huilen hoor! Manlief zegt dat ik hem soms ff moet laten liggen maar daar doe ik niet aan mee! T kan gebeuren! Hoef je je niet schuldig om te voelen joh @Hier Ons manneke slaapt veel nu. Ik voel me niet zo goed maar het is hier zo'n mega zooi dat ik wel ff moet opruimen. Dus maar ff een paracetamolletje slikken. Bleegh Ik baal zo van die zooi en manlief helpt me niet mee als hij thuis is
Dank voor de lieve, bemoedigende woorden. Vannacht kwam hij elke 3 uur, dus voor mij al enorme verbetering. Om kwart over 7 was hij klaarwakker, alleen ik nog echt niet. Vriendlief is met hem naar beneden gegaan (dochter sliep bij ons dus ook wakker en naar beneden) en heb ik nog heeeerlijk tot kwart over 9 geslapen! Vriend is nu wel te laat naar zijn werk gegaan maar kon wel voor een keertje vond hij . Lief he? Dus voel me steeds ietsjes beter. @Ingrid: ja, ik vond het hallucineren an sich niet eng maar vond inderdaad wel dat er nu iets moet gebeuren omdat ik het echt niet meer trek..Vriend neemt idd afgekolfde melk mee. Wat zielig van Eva! Is soms ook zo moeilijk, dan slapen ze heerlijk en denk je dat het wel even kan maar dan toch niet.... Ik kan ook echt net tegen huilen hoor, dus kan me voorstellen dat je er emo van werd! En dan ook je man nog steeds weg, blegh! Zwaar allemaal...Ik zag in de folder van de HEMA een leuk surprise idee van een paard. Misschien kan je die even bekijken en namaken? @Vivian: Flesje bedoel je afgekolfde melk? Ik heb 's nachts al snel last van stuwtieten, dus liever niet eigenlijk. En FV wil ik eigenlijk nog echt niet aan...Het huishouden, zucht.... Ik kan eigenlijk ook veel te weinig doen, R. slaapt nu namelijk alweer in de doek en heb dus wel handen vrij, maar niet echt. Hier is alles dan ook geëxplodeerd! Haha, nou ja, lekker schrobben jij! @Jamie: Beterschap! Wij zijn hier ook allemaal ziek of ziek geweest, met snotteren en hoesten en keelpijn en hoofdpijn... Jij poetst zoveel in huis, kan je echt niet dagje overslaan of alleen het broodnodige doen? Even uitzieken? Misschien doet je man dan wel wat? Ik weet niet zo goed wat ik zal doen vandaag. Dochter kijkt nu al behoorlijk lang tv dus moet iets ondernemen. Vanmiddag sowieso de paarden doen en natuurlijk de hond dus ze komt iig wel buiten! Misschien zometeen een stoomboot maken van karton ouzo? Met watten enzo. Even ideeen googlen!
@ Ingrid: Ik zou me dan ook schuldig voelen.. ! Goed idee dat jij je man die surprise laat maken. @ Jamietje: Ik heb het geloof ik al eens gezegd maar mijn man helpt godzijdank mee, en hij doet ook veel al zeg ik het zelf. Klote als je huis zo ontploft is. Ik doe alles klinkt misschien wat neurotisch volgens een vast schema. Bijvoorbeeld als ik uit bed kom leg ik Luca in de box en ruim meteen de vaatwasser uit en maak ontbijt en koffie. Dan loop ik naar boven en zet de wasmachine aan en neem ik was mee uit de droger. Dit is wat ik elke ochtend standaard doe als ik wakker ben tuurlijk heb ik wel eens geen zin maar dan doe ik het toch en dan heb je vaste dingen die altijd gedaan zijn. En iedereen MOET hier zijn eigen rommel opruimen!! @ Bellabella: Poetsen komt later wel toch. Fijn dat je even lekker hebt kunnen slapen! Ja ik bedoelde fv. Maar als je daar nog niet aan wil dan houd het op. Maar vannacht ging het dus al beter, fijn!