Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian

Ja bij mij ook wel wat routine maar hangt er echt vanaf wanneer Quinn wakker is want zodra hij zijn ogen open doet heeft hij honger.
    Als ik beneden kom doe ik de was (maar loop nu ontzettend achter want ik kom echt teveel ruimte te kort om al mijn was op te hangen en het droogt zoooooooooooooooo langzaam) en zet ik koffie voor mn man en zorg ik dat dochterlief alles heeft voor school.
    Dan ist Quinn verzorgen en proberen wat af te stoffen. Moet tussendoor ook nog de hondjes doen.
    Vaatwasser uitruimen,aanrecht opruimen,was proberen te doen, bezig zijn met Quinn, boodschappies doen etc hahahahahaha
    Mijn hoogtepunt van de dag tot nu toe is Quinn zijn lach natuurlijk en dat ik al halverwege de was in huis ben hahahaha

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Jamietje: Heb je geen wasdroger meis? Ik hang ook veel uit maar ik knikker ook een hoop de droger in. Wel lastig om zo bij te blijven met de was ja! :D
    Ik heb ook gewoon mazzeld dat mijn man veel mee doet en vaak zijn de meiden is huis die laat ik dan ook op Luca letten zodat ik wat kan doen, en Luca vind zijn zussen geweldig dus ik zeg win win!

@ Hier: Wij willen onze tuin vernieuwen ( is dat de juiste term? ) ik wil iig alles anders. Dinsdag komt de tuinman langs om te kijken wat het gaat kosten en na aanleiding daarvan beslissen wij of we het doen. In Januari word ook de wc vernieuwd en dan is echt alles in ons huis verbouwd en vernieuwd heerlijk! Kan me nu al helemaal verheugen op het uitkiezen van de tegels e.d.

In Januari komt ook onze nieuwe auto ego word ingeruild voor een gezinsauto :D De leas van onze audi loopt af en we hebben een volkswagen turan in het wit besteld. Kan eindelijk iedereen in dezelfde auto want nu als we met zijn allen zijn moet ik ook mee met mijn auto hahaha! We komen namelijk 1 zit plek tekort dan. :p Eindelijk ruimte!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamietje:ik zou idd ook eens een dagje poetsen overslaan.Neem een voorbeeld aan mij haha.
    Rot dat je je niet lekker voelt.

@bellabella:heerlijk dat je alweer een beetje bent opgeknapt.Ik heb vanmiddag bij de Hema ook die surprises zien staan.Morgen loop ik nog even langs de hobby winkel en anders haal ik dat pakket bij ons op het dorp.

@vivian:lekker een ruime auto.Wij willen volgend jaar ook gaan orienteren voor een nieuwer model.We rijden een Ford focus en alles past precies.We willen ook een Focus blijven rijden maar dan een jongere versie.

@hier:flink inkopen gedaan vanmiddag met mijn moeder.Het meeste heb ik nu wel.Morgen nog even met mijn schoonmoeder op stap en dan ben ik wel klaar.Wat een druktes overal in de winkels.Het leek wel een zaterdag.Eva was weer ontzettend zoet en heeft alleen maar heerlijk in de wagen gelegen.Een beetje kijken en lekker slapen haha.Kan zo genieten van dat kleine mensje met haar pinnige glimmende oogjes.Echt een kadootje die kleine meid.

Ga nu lekker chocomelk met slagroom drinken.heeft mijn moeder gemaakt,jeugdsentiment haha.

Gr Ingrid.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @droger
    Jawel maar die is crap!
    In februari krijg ik n nieuwe :D
    Whoeiii

@tuin
    Wij gaan de tuin babyproof maken

@poetsen
    Nou mn honden vlogen elkaar weer aan...zucht!
    Dus daar mee bezig geweest

@chocomel
    Ik wil OOOOK!!! Maar ja kan geen chocola eten/ drinken ivmkrampjes

5. vivianbraak

Goedemorgen meiden!

@ Ingrid: Dat is ook een kei mooie auto. Wij hebben de mazzel dan we de auto via het werk van mijn hebben. Om de twee jaar mogen wij een nieuwe auto uitzoeken. Ik heb zelf zo'n Suzuki Swift ben ik ook erg blij mee! Echt zo'n vrouwen autotje haha!
    Heerlijk dat Eva zo zoet is geweest! Dat is dubbel genieten dan! Ik ga morgen nog inkopen doen samen met schoonmoeder voor bij haar.

@ Jamietje: Nou gelukkig dan een nieuwe droger in aantocht!! Onze tuin is opzich wel babyproof maar er staat te veel bloemen en planten dus we gaan een stuk weg laten halen en dan betegelen en er komen weer nieuwe planten e.d in.

@ Hier: Mijn man is ziek .... Die ligt boven op bed. Maar eens zien wat de dag brengt.

Tot later!

6. vivianbraak

@ En hieper de piep Luca is 3 maanden!

7. vivianbraak

Wow wat een rust hier! Man ligt al heel de tijd op bed en ik heb me toch een humeur...! Nou dat heb ik echt zelden...

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @jamietje, leuk gedichtje! Hier valt het ook niet mee om alles goed bij te houden. Vies is het niet maar er blijft elke keer wel wat liggen of het is binnen no time weer een rommel.

@ladylola, clusterkolven is vaak achter elkaar even kort kolven. Bijv. s avonds op de bank elk kwartier even 5 minuten kolven. Je kunt je spullen dan gewoon laten staan zonder steeds schoon te maken.
    Met wisselvoeden laat je je kindje meerdere borsten drinken, bijv l,r,l,r. Met kolven kun je bijv. de mindere borst 2x stimuleren en de andere 1x. Of even 10 minuten pauzeren als je dubbelzijdig kolft en dan de minder borst nog weer even nakolven.

@Bellabella, sterkte meid!! Ik hoop voor je dat je snel wat meer rust krijgt! Hopelijk kun je morgen even bijtanken!
    Ik begin hier ook aardig gaar te raken met 2 kindjes die s nachts wakker zijn waardoor ik vaak 3-4x wakker ben en voor 6 uur zijn ze alweer wakker. Hopelijk wil m'n man er morgenvroeg met ze er uit gaan zodat ik nog even kan slapen. Kom morgen ook weer op wacht voor het eerst en moet meestal 8 dagen achter elkaar werken.

@Vivian, gefeliciteerd met Luca z'n 3 maanden! R. is alweer 5 maanden! Gaat hard!

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Zo nu de laatste pagina nog even...

@vivian, sterkte met je humeur haha! Of kan ik beter zeggen, sterkte voor je man ;)
    ik kan wel aan je berichtjes lezen dat je uit Brabant komt, 'kei leuk' etc :D Lekker een ruime auto! Ik heb sinds dit jaar een lease auto maar een Peugeot 107 haha. Is ook onze gezinsauto hihi past precies. Is het voordeligst om daar zoveel mogelijk mee te rijden, man heeft een polo voor z'n werk als ik de auto nodig heb.
    Zijn laatst zelfs een midweek weggeweest met de 107 en de gang stond behoorlijk vol met spullen maar 't paste nog net.

@jamietje, ik gebruik de droger nu ook vaker anders is er geen doorkomen aan. Heb nu boven maar een rekje neergezet, dan staat dat wat uit het zicht. Hadden lijnen boven de trap maar waardeloze muren hier dus dat liet steeds los. uit gemak had ik de rekjes beneden staan maar dan staat het hier steeds vol met was.

@ingrid, volgens mij is Eva een heel tevreden meisje? Wat fijn zeg!
    R. ook wel aardig maar heeft wel een gebruiksaanwijzing. Lastig met slapen en snel overprikkeld.
    Lekker even geshopt! Hier doe ik het meest online, hoef ik niet met de kids door de winkel te slepen. Laat R het liefst wat thuis.
    Gistermiddag nog wel even met D. naar de winkels geweest maar dat was een draakje!

Ik zou bv scholing hebben maar de lk had autopech dus kon weer naar huis. Kindjes zijn bij de gastouder. Ik zal even aan de opruim hier en straks van 3-4 naar het gemeentehuis met R. Dus R. straks eerst weer ophalen en dan gelijk door. Gemeente start een bv campagne en ik ben uitgenodigd via het cb. M'n werk maakt er ook nog deel van uit dus das wel leuk dat ik er ook bij ben.

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    zo..
    ff drukke dagen door. Huis is zo goed als schoon en ben bijna bij met de was. NU mn figuur nog hahahaha
    De honden zijn elkaar gister aangevlogen en moest dus vanmorgen met mn groenendaeler naar de dierenarts ivm flinke zwelling in de poot. Pijnstilles meegekregen.
    Vandaag voor mn schoonzus n super leuk kado gekocht bij de action!! Een leisteen met 4 glaasjes erbij. Tapas set echt super leuk.
    (en dat voor 1,99) :d:d:d

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @jamietje, das leuk shoppen! Manlief was hier met de oudste naar de Action geweest, ik volgende week nog even snel sint inkopen doen.
    Moet hier ook nodig wat aan mn figuur doen maar eerst maar aan het werk en als ik dan alles goed op de rit heb, maar wat moeite doen.

Bv campagne was erg leuk! Aardig wat mama's met baby's, leuk gezicht! R. vond alles prima. Zijn nog op de foto geweest en van R. ook een paar foto's gemaakt door een kinderfotograaf.
    Een gast van de krant ging mij ook wat vragen stellen waarom ik voor bv had gekozen, voeden in het openbaar, enz.
    Nu hoop ik dat ie er geen raar verhaal van gaat maken.

Ben al gebeld door m'n werk en begin morgenochtend weer. Wel lekker dat ik gelijk weet waar ik aan toe ben en niet op wacht kom.
    In elk geval 5 dagen aan het werk dus ook niet zo erg lang.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Red:Eva is zeker een makkelijk meisje moet ik zeggen.Daar genieten we ook wel van want het kan straks wanneer ze eens een keertje 1 jaar zijn in ene keer helemaal over zijn.Mijn andere 2 kinderen waren ook erg makkelijke baby's maar toen Anouk 1 1/2 jaar was kreeg ze enorme driftbuien en hier heeft ze tot haar 4de toch wel veel last van gehad.Werd natuurlijk wel minder maar was soms erg intensief en ze kon me soms echt tot wanhoop drijven.Het waren dan echt van die driftbuien die zomaar ineens de kop opstaken en dan was er maar iets kleins voor nodig om uit te lokken.Ik hoop dat Eva wat minder temperamentvol zal zijn en dat ze net zo gemoedelijk is als haar broer toen was.Die had natuurlijk ook zijn kuren maar dan anders.
    Leuk dat je mocht spreken bij de BV campagne,
    Vond je het niet eng??.
    Wat voor werk doe jij eingelijk?.

@jamietje:bij de Action kun je idd leuk scoren maar ik wordt altijd een soort van depri in die winkel haha.Onwijs druk en rommelig.Ik loop er altijd een beetje als een kip zonder kop rond haha.

@vivian:is je slechte bui weer voorbij??.
    Is je man alweer een beetje opgeknapt??.

@hier:manlief is gisteren weer teruggekomen uit Rusland.Hij was blij weer thuis te zijn want het was enorm koud geworden.Overdag -8 met sneeuw en stormen en hij had ook niet zijn thermo ondergoed en handschoenen bij zich.Normaal is het ook nog niet zo koud rond deze tijd dus zelfs voor russische begrippen vrij extreem.Nu weer wachten op het volgende tripje.
    Eva had weer heel goed geslapen afgelopen nacht.Om 22 uur lag ze in haar bedje en om 6.45 werd ze wakker.Ik schrok ervan toen ik wakker werd en op de wekker keek maar toen hoorde ik haar al geluidjes maken.Ik hoop dat het nu zal doorzetten het doorslapen.
    Gisteren een hele berg berg van Eva haar hoofdje zitten pulken.Het is enorm opgeknapt.Het stond helemaal in de vette olie en ik kon het er makkelijk afpulken.Ze heeft er echt behoorlijk last van want het zijn gewoon hele korsten.Er zit nog wel het eea op de fontanel maar dat was te droog om weg te halen dus dat doe ik een volgende keer.Het zag wel een beetje rood allemaal maar ziet er vandaag alweer veel rustiger uit.Nu even laten rusten en volgende keer de rest weghalen en dan maar hopen dat het weg wil blijven.Het ziet er niet mooi uit en het ruikt ook een beetje muffig.Als het alleen schilfertjes waren zou ik het laten zitten maar dit zijn gewoon echt korsten en die vallen er helaas niet uit zichzelf vanaf.Op het cb adviseerde ze ook wel om het te proberen want hoe meer haartjes ze zal krijgen hoe moeilijker het wordt.Nu valt d'r haar momenteel best uit dus het zal niet zo'n vaart lopen.Eva vond dat gefriemel wel prima.Ze heeft gewoon een uur lang op mijn knieen gelegen en lag een beetje te brabbelen en te lachen haha.

Ga nu snel even douchen.Huis is al opgeruimd en dan straks boodschappen doen.

Doei,

Gr Ingrid.

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Anouk, ik hoefde er niet te spreken hoor. De wethouder, verloskundige en de directrice van m'n werk spraken.
    Alleen die gast van een krant ofzo die ging daarna aan een paar moeders wat vragen stellen en kwam ook bij mij zitten.
    Ik werk in de kraamzorg.
    D. is hier ook behoorlijk pittig. Die laat zich het kaas niet van haar brood eten. Als baby was ze vrij gefrustreerd, kon ze het één niet, wilde ze het volgende al.
    Hopelijk wordt het nu beter met Eva haar hoofdje!

Hier 1e werkdag er weer opzitten. Was best wel lekker om weer even te werken. Leuk gezin en weer een uitdaging.
    Kids deden het ook prima bij papa. R. heeft een keer gerold vandaag voor het eerst van haar buik op haar rug. M'n man zag het niet gebeuren dus wist niet of het per ongeluk ging.
    Ben nu wel moe dus lekker op tijd op bed.

14. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    #1274 eefje85, Dec 1, 2012
    Last edited: Dec 1, 2012
    Hoi meiden,
    Alweer veel gekletst hier!
    @Red, succes met werken, en veel plezier! Jouw kleine meid zal alweer heel groot lijken vergeleken met zo'n pasgeboren frummeltje... Leuk, die bv campagne. En goed natuurlijk,hopen dat het vrouwen stimuleert bv te gaan geven! Ik shop ook heel veel online, speelgoed, kleding... Heb nu weer een leuk winterjasje voor de jongste bij zara besteld, ik ben benieuwd!
    @Bella, lekker bijgeslapen? Goed dat je om hulp gevraagd hebt meid! Hoe is het nu?
    @Jamietje, vreselijk, zo'n huis vol was! Ik ben echt dolblij met mijn droger... Alleen de kinderkleertjes doe ik er niet in. Ik heb in onze slaapkamer twee inklapbare wasrekjes van roestvrij staal van ikea boven elkaar hangen. Ideaal!
    Hoe is het nu met de hond?
    Over mijn figuur maak ik me geen zorgen, ben nu slanker dan voor mijn zwangerschappen. Weeg ong 63 kg bij 1.73 m dus vind het wel prima zo. Heb gelukkig ook geen buikje overgehouden, behalve 's avonds dan, dan is mijn buik wel wat boller en merk ik wel dat alles wat slapper is... Maargoed, ben te lui om te sporten, haha.
    @Vivian, vervelend, een zieke man. En leuk, een nieuwe tuin! Wij hebben een oude tuin, in de zin van veel bomen enz. Wel kindvriendelijk gelukkig, met een stuk gras, houten speelhuisje met zandbak en planten die niet giftig zijn.
    @Ingrid, fijn dat je man weer thuis is. Geeft toch wel weer een stukje rust, denk ik. Daniel had ook last van berg, maar gelukkig is het al een stuk minder geworden. Ik gebruik ook regelmatig de haarlotion van zarqa, dat werkt ook wel heb ik het idee.

Hier... spruw gelukkig weer onder controle. Had zelf geen klachten, alleen een paar witte stipjes in D zijn mondje. Smeer nog wel voor de zekerheid. Vreemd dat het ineens weer de kop op kan steken, de vorige keer dat we er last van hadden is ruim twee maanden geleden!
    Ben een beetje aan het klooien met mijn tsr... Als D bij me drinkt krijg ik er wel een, al duurt het wat langer dan normaal, maar met kolven krijg ik er ineens geen druppel meer uit! Heb nu zo'n oxytocine-neusspray, dat werkt gelukkig wel.
    Vandaag sinterklaasfeest gehad op het werk van mijn man, was erg leuk, al duurde het wel wat lang. J moest niks van de sint weten, hij wilde niet bij hem in de buurt, haha. D viel zomaar bij mij op schoot in slaap, dat gebeurt echt zelden dus heb er even van genoten!

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat n stilte!?!

Ik heb zo'n druk weekend gehad...ben dr helemaal klaar mee.
    Bah!
    Blij dat t weer maandag is want pfoee ben dr moe van
    Hoe ist hier allemaal dames?
    Q heeft zn dekens afgetrapt dus maakte me wakker,was klaaaar wakker dus maar n voeding gegeven.

16. vivianbraak

Hey meiden,

Ik reageer later even. Hier is het echt een ziekenboeg... Mijn man is sinds vandaag weer beter en nu ben ik ziek. Flinke koorts en misselijk bah... De dettol regeerd hier al een paar dagen maar het heeft niet mogen baten. Ik hoop dat het geen effect heeft op de bv. Ik drink zoveel mogelijk maar eten komt er echt niet van.

Tot later.

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    beterschap
    Hier sinds vanmorgen ook beroerd..had t zaterdag ook al maar gister voelde ik me goed

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @vivian:meid heel snel je bed in en uitzieken!!.
    Echt vervelend om je nu zo te moeten voelen,
    Beterschap!!.

@red:leuk in de kraamzorg werken en vooral nu jezelf zo in de kleintjes zit is het natuurlijk helemaal eigen.
    Kom je ook weleens bij gezinnen waarmee het niet zo heel erg wilt klikken?.

@eefje:ik heb ook de Zarqua hoofdlotion en shampoo in huis gehaald,eens kijken wat het zal doen.
    Gelukkig gaat het de goede kant op met de spruw.Ik vond het toen knap vervelend en pijnlijk.

@jamietje:waarmee ben je zo druk geweest?.
    Nu lekker chillen meid.Ook niet ziek worden hoor!!

@hier:hier een lekker geen verplichtingen weekend gehad.Zaterdag op gemakkie de boodschappen gedaan en gisteren Anouk d'r kamer helemaal schoongemaakt en uitgemest.Leek wel een zwijnenstal.Ze heeft goed meegeholpen.Ook haar sokken la helemaal uitgeplozen.Het is altijd weer een raadsel waar al die sokken toch blijven haha.
    Surprise voor Thijs is ook klaar maar moet allleen nog een rijmpje maken.Ga ik me vandaag even op storten.Morgen moet het klaar zijn.Gaat wel lukken(hoop ik).
    Eva was afgelopen nacht om 4.30 aan het spoken.heb d'r maar gepakt en aangelegd.Nu ligt ze nog lekker te slapen.Ze is de laatste dagen sowieso wat onrustiger met slapen.Wschl heeft dat toch met de ontwikkeling te maken.
    Ga nu de ontbijtboel even opruimen.

Tot later.

19. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hoi allemaal!

ik val weer even in, zo ontzettend druk met van alles gehad joh!!

@ red, oh fijn dat het bij papa zo goed ging en joepie gerold :D...ook prettig dat z'n eerste dag gelijk ij zo'n leuk gezin is, kan je relax inkomen weer.

@eefjuh, ah ja sint en piet zijn ook eng :p gelukkgi is de spruw weg aan het gaan!

@vivian, beterschap! zolag je maar veel drinkt! meer kun je niet doen dna heh! rustig aan

@jamietje, ach meid doe rustig aan, jij neemt volgens mij altijd net iets teveel hooi op je vork! :)

@igrid, lekker zo'n weekend, ff gewoon je eigen ding! nog gelukt met het rijmpje voor t?
    Zou zomaar kunnen dat je begint met regelen heh, zie aan ej banner dat ze net 3 mnd is ! en idd die ontwikkeling vergt oook veel energie!

@hier, nou meiden ehct drukte joh, ben jarig geweest super verwend, man had een feestje georganiseerd, heb mn rijbewijs gekregen!! whoeehoee, had gelijk mn eerste les! Die avond zij we heelrijk uitgebreid uit eten geweest en nog wat geborreld, super gezellig ff met zn tweetjes, hadden we echt nodig!

Deze week ook erg druk, vandaag nog sint inkopen doen, morgen bloed prikken voor schildklier...ik heb het idee dat mn medicatie omhoog moet, ben sinds 3/4 dgn weer erg slap en moe! en mn bv lijkt ook weer wat te kwakkelen!
    Woendag rijles en sint vieren smiddags en donderdag dus naar de internist, ben benieuwd naar de bloeduitslag.
    Vrijdag op bezoek bij mn nichtje en dr kids, dus elke dag de deur uit!

Ooooohja, nou de jogste die tijgert sinds een aantal dagen! dat deed mn oudste pas met 7 mnd!
    Ook doet hij kruippogingen! hij wiebelt heel de dag op zn knieetjes en kan soms 2x zn knieetje verzetten en optillen..ou echtttt vind het zoooo goed! gossie, kindje is nog zo jong!

bijvoeding gaat ook super! maar hij kotm dus nu weer voor een nachtvoeding, maar dat lijkt me lgisch in combi met zn ontwikkeling!

Nou meiden, sorry hoor dat ik het zo slecht bij hou, jullie gaan soms zo hard!

fijen dag!

20. vivianbraak

Hey Meiden bedankt!

Het lukt wel om veel te drinken gelukkig. Ik heb Luca ingestuurd voor baby van de maand samen met mijn stief dochter. Zouden jullie willen stemmen? Enkel als jullie de foto ook leuk vinden natuurlijk ;)

Blegh ik ga weer liggen...

Share This Page