Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Even snel want ben echt kapot:

R. heeft bronchiolitis, hoest erg en sinds gister weinig drinken en nauwelijks geplast. Heeeeeel veel schreeuwen en ontroostbaar, behalve in de draagdoek (thank god voor dat ding). Vrijdag bij huisarts geweest maar toen nog normale ademhaling dus aankijken. Maar ik moest laagdrempelig zijn met het contacteren van de HAP.Vannacht zo' n drama en hij gebruikte echt zijn hulpademhalingsspieren en wilde dus echt niet drinken (ook gekolfde melk uit flesje niet) dus nu doorgestuurd naar kinderarts. Gelukkig was saturatie 98% en daarom nu geen opname nodig. R. kon volgens de kinderarts ook wel wat hebben met zijn enorme gewicht (6800 gram nu en 65 cm :D).
    Maar goed ik ben dus vanaf half 2 vannacht met hem in de weer geweest en ben erg emotioneel omdat het zo duidelijk is dat hij niet lekker is en zich echt rot voelt...

Ik reageer later op jullie verhalen hoor, maar echt nu geen puf voor. :(

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @bellabella:Wat ontzettend vervelend van je zieke mannetje en ook voor jou heel zwaar en emotioneel.
    Ik zal heel hard voor jullie duimen dat het allemaal snel beter zal gaan.
    Sterkte meid!!.

@hier:hier een leuke en drukke dag gehad.Anouk heeft een leuke dag gehad.Traktaties zijn klaar dus nu even onderuit.Eva wil alleen niet slapen.Ze is de laatste dagen sowieso onrustig met slapen overdag en in de avond terwijl ze hartstikke moe is.Ik hoop maar dat het een fase is want voor haar is het ook vermoeiend.

Nu even tv show kijken en straks nog even aan de borst en dan naar bed.

Allemaal een rustige nacht en tot morgen.

Gr Ingrid.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    Ja kom nu eindelijk bij met t huishouden en dat geeft mee ook rust.
    Hij is nu veel activer dan gewend en kost dus meer energie maar ik geniet er zo van :D

@Ingrid
    Van harte gefeliciteerd!!

@bella
    Mega rot zeg!!
    Beterschap!!!!!!!! En heel veel digitale knuffels.

@hier.
    Druk weekje gehad.gister uit eten geweest omdat we elkaar 5jaar kende en n half jaar getrouwd waren...
    Vandaag geprobeerd masterchef achtig te koken hahaha
    Geglaceerde worteljes :D
    Lig nu lekker in bed met mn clusteren de mannetje
    Morgen ff wegen! Vind t wel lastig want ondanks dat ik zat melk heb komt hij al 2weken om de 1,5 a 2 uur en soms om de 3. Dus morgen ff vragen waar dat aan ligt. Misschien toch al klaar voor n hapje soms?
    Heb mn menu voor t kerstdiner klaar,5gangen.
    1: zalmrolletjes
    2: rundersoep
    3: aardappelgratinee met geglaceerde groentjes en gevulde varkenshaas
    4: rosechampagne (voor mij alcohol vrij) met citroen ijs
    5: zelfgemaakte sinasappel pavlova met kaneel

Bij de koffie lekkere boerencake en een high tea toren met lekkers :D:D

Jullie?

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Bellabella: Tjonge jonge wat heb jij een zwaare start met de kleine! Gaat het al wat beter? Hele dikke knuf voor jou want dat verdien jij echt!! Kop op en ik heb dik respect voor jou!!

@ Ingrid: Gefeliciteerd met Anouk!! Gaat het al beter met de kleine? Niet meer zo onrustig?

@ Jamietje: Ik twijfel er niet aan dat jij geniet, je wilt niet voor niks nog een baby haha! Kerst diner ziet er goed uit! Wij zitten dan op center parcs en gaan waarschijnlijk uit eten met zijn allen lekker makkelijk voor mij! :cool:

@ Hier: Moesten eigenlijk naar het CB maar die belde net af dus nu moeten we donderdag. Al om 6:15 uur opgestaan vanmorgen op de strijk te doen en de boven verdieping gezogen te hebben e.d zodat alles klaar was zodat ik alle tijd had voor Luca maar het was niet nodig geweest...:) Manneke slaapt nu lekker dus heb ik even de tijd voor koffie!

Tot later!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamietje:ziet er goed uit het kerstdiner,Heerlijk!!
    Wij gaan 1ste kerstdag ordinair gourmetten bij mijn schoonouders.
    Normaal gaan we ieder jaar met 1ste kerstdag uiteten met de hele familie maar nu slaan we een jaartje over ivm Eva.Voor mij had dat niet gehoeven want doorgaans slaapt ze gewoon in de kinderwagenbak.Maar gewoon lekker bij mijn schoonouders thuis is ook gezellig.
    2de kerstdag blijven we lekker thuis en komt mijn moeder eten.Dan maak ik een lekkere ovenschotel met een lekker nagerecht,Eenvoudig maar lekker!!.
    Hoe is het eingelijk met Quinn gegaan bij je schoonouders toen jullie uit eten waren?.Was het ook gezellig??.

@vivian:leuk met de kerst naar CP!!.
    Je moet het jezelf zeker makkelijk maken.
    Eva heeft weer doorgeslapen afgelopen nacht tot 6.30.
    Ze ligt nu weer te slapen in haar ledikant.
    's nachts slaapt ze nog bij ons op de kamer in haar wiegje.
    Binnenkort ook beginnen met uitbakeren.Ze slaapt nu nog steeds in een Swaddle Me inbakerzakje.Ik heb bij de Zeeman een heel nauw winterslaapzakje gekocht met wat nauwere lange mouwtjes.Eens kijken hoe ze het daarmee gaat doen.
    Wat heb jij veel gedaan al in huis.Jeetje zeg!!
    Afgelopen zaterdag was heel mijn huis aan kant maar nu is het weer chaos.Ik word er soms zo moedeloos van moet ik zeggen.Zaterdag raakte ik zo gefrustreerd dat ik van nijd een pak met vruchtenhagel door de woonkamer heb gesmeten.Had ik beter niet kunnen doen want het lag echt overal en zelfs bij Eva in de box pff.Was gewoon even een opeenstapeling van moeheid,drukte,stress van verjaardagen ed en het moest er gewoon even uit.het luchtte wel op moet ik zeggen haha maar ik doe het geen tweede keer.

@hier:Anouk vanochtend trakteren op school.Ik heb zojuist even de traktaties gebracht,Ziet er leuk uit.Spiesjes met een worstje,kaasje,komkommer en een druifje.De worst,kaas en komkommer hebben we uitgestoken met een koekjesvorm in de vorm van een hartje.Ze heeft gisteravond harstikke goed meegeholpen dus we waren allebei helemaal trots.Die meid kan altijd zo ontzettend genieten van dit soort dingen.Leuk!!.

Nu even de vaatwasser uitruimen want dan is dat ook weer gedaan,

Tot later,

Gr Ingrid.

6. vivianbraak

Even snel ik reageer later op jullie want zit nu op mijn telefoon. Maar Luca kan nu ook omrollen van rug naar buik!! Van buik naar rug kon hij al. Tis gedaan met de rust hier! Ik ben zo trots! Wilde het even delen. Tot later! :D

7. vivianbraak

@ Ingrid: Ow dat was niet zo slim hahaha! Ik heb dat 4 jaar geleden een keer met een bord boerenkool gedaan..;) Was ook niet zo slim was kei lang aan het poetsen daarna. Dat was ook meteen de laatste keer ik bedenk me nu even haha! Maar goed dat herken ik dus ook!

Fijn dat Eva weer heeft door geslapen! Luca slaapt hier in een dikke pyama hij wil absoluut niet meer in een slaapzak want hij gaat dan gewoon niet slapen? Heb maar een extra deken op het ledikant gelegd.

Tot later!

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Hoi meiden, even snel, want ook hier ziekenboeg: oudste hoest de longen uit zijn lijf en is aan het overgeven geweest, jongste heeft er nu ook een tik van en heeft koorts, is verkouden en erg hangerig. Amper geslapen vannacht... lekker dus!
    @Bella, wat naar meid, dat R zo ziek is. Denk aan jullie, sterkte!
    @Ingrid, alsnog gefeliciteerd met Anouk! Moest stiekem wel even lachen om je pak vruchtenhagel... Is de lucht nu een beetje geklaard?
    @Jamietje, haha, je bent weer lekker druk! Met het kerstdiner ben ik nog helemaal niet bezig... Eerste Kerstdag eten we bij mijn ouders dus laten we ons lekker verrassen. Wat we verder doen/ eten zien we wel.
    @Vivian, wat knap van Luca! Hij gaat echt snel zeg... D deed dat pas met 5 maanden.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Bellabella, pff zit jullie niet mee! Sterkte!
    @Ingrid, nog gefeliciteerd met Anouk! Hier word ik er soms ook gestoord van, zal hier zo verder met puinruimen.
    Maar er komt hier ook nooit een eind aan.
    @Jamietje, klinkt goed! R. drinkt ook al een hele tijd vaak, hier meestal overdag om de 2 uur als ik in beeld ben. Bij papa en oppas laat ze meer tijd tussen de flesjes. Ze heeft nu van 10-1 geslapen dus zat nu wat meer tijd tussen. Hier doorgaans ook melk zat, nu iets minder door spruw maar wel genoeg voor dr. Ik denk dat het ook gewoon mamahonger is. Gisternacht wilde ze ook heel vaak drinken en legde ik haar steeds terug. Tegen de ochtend haar bij me laten liggen met speen en toen sliep ze wel weer langer. Vannacht sliep ze lekker tegen me aan en was het ook goed.
    Bijvoeding krijgt ze hier vanaf 6 maanden maar das hier al bijna zover!
    @Vivian, wat goed zeg van Luca! R. is wat langzamer die rolt nu net van buik naar rug.
    Hier wil ze gelukkig wel een slaapzak aan, 't is hier ook maar een graad of 14 boven. Ze begint nu ook te schuiven door haar bedje.

Hier druk gehad, gewerkt en nu weer lekker vrij tot na kerst :D
    M'n moeder komt donderdag nog even helpen, is D naar psz. Misschien de zolder maar even uitmesten, is hard nodig.
    Gisteravond nog sint gevierd, was erg gezellig maar een lekkere puinhoop in huis. Zo even verder aan de opruim.
    D. slaapt nu en R speelt lekker in de box. Die vermaakt zich steeds beter en langer in de box. Ze lag meestal op haar rug in de box onder de babygum maar leggen haar nu steeds op haar buik en gaat ze de hele box uitgebreid bekijken haha en al het speelgoed.
    Kerst, nog geen idee. 2e kerstdag denk ik bij m'n ouders gourmetten. 1e kerstdag maar even kijken of we wat leuks kunnen doen.

10. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hoi lieverds, echt schaamteloos ...hoe weinig ik hier kom..
    heb het zo ongelovelijk druk gehad, en super erg de griep gehad zelf, na jaaaren!

Vandaag ook druk dus kom sowieso later pas reageren, verder alles goed, de jongens gelukkig niet aangestoken..vandaag een herdenkingsdag van mn opa ( al 11 jaar overleden) maar gewoon gezellig met hele fam koken en eten

bv gaat goed voel me goed bijvoeding gaat goed oudste heeft gister weer 2 plasjes op zn potje gedaan jeeh!

tot snel meiden, xx

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    Ook lekker hahaha zo vroeg op voor niks.. of ja niks...
    Super goed van Luca!! :D:D:D:D

@Ingrid
    Klinkt lekker die traktatie :p

@Eefje
    Vervelend zeg iedereen ziek :(

@Red
    ja net bij t cb geweest en ze hadden de indruk dat hij wel klaar was voor wat extra. Maar ben toch nog wat huiverig. In principe hoef ik nergens heen dus kan hem gewoon om de 2 uur voeden. Maar hij heeft dan ook echt flink honger. Misschien gewoon een snelle stofwisseling ofzo. Snachts slaapt hij wel door. Maar hij is ook wel erg actief!

@Miis
    Ach joh ;) komt goed hahaha
    Goed man van de plasjes :D

@ Hier
    240 gram aangekomen in 3 weken. Volgens het cb mag ik dus al fruit gaan geven en groente. Omdat ze denken dat hij het nodig heeft omdat hij om de 2 uur komt en ik meer dan genoeg melk heb. Hij komt echt om de 2uur.. al 2 weken.
    Maar ja eerst nog maar lekker bv geven :D

Zo eens kijken of ik wat leuks kan maken met mn lijmpistool en takken :D (zie foto... vorige week gemaakt met takken van de action)
    Morgen ikea (vorige keer ging niet door) dus nu ff boodschappenlijstje maken hahahahaha
    Dadelijk de tafel even leeg maken en de tafelloper eroverheen.. kijken hoe dat staat (voor kerst). En vanmiddag een pavlova maken met Dani.
    Ik had een blank houten onderboard waar je kaarsen op kunt zetten.. die hebt ik gebeitst,althans de eerste laag zit erop.. nog 2 te gaan en dan heb ik weer wat gezellige decoratie voor in de woonkamer!

Q is klaaaaaaaaarwakker dus kan zo weinig doen nu.. het liefst hangt ie de hele dag in mijn armen ipv lekker in de box spelen. D was ook zo.. die moest je echt bezig houden.. rond kijken op de arm en knuffelen. Q is ook zo'n ontzettende knuffelkont.

12. vivianbraak

Aaaahhhh de verloren meiden zijn er weer gelukkig!!! ;)

@ Eefje: Beterschap meis met alles! Naar als je dan ook zo weinig slaapt he. Dikke knuf voor jullie!

@ Red: Lekker zo lang vrij, genieten dus! Fijn is dat he dat jij dan even je handen vrij hebt als ze zo lekker in de box spelen. Wij hebben ook dit weekend nog sinterklaas gevierd maar ik ben blij dat ie weer naar Spanje is ;)

@ Miis: Jij ook al ziek geweest het heerst ook wel erg sterk. Veel plezier vandaag tijdens de herdeking. ( Mag ik dat zo zeggen? ) Fijn te lezen dat de bv goed gaat!

@ Jamietje: Crea bea is weer bezig! Knap hoor, het enigste waar ik goed in ben is een vormpje vol leggen met strijkkralen en strijken maar hahahaha! :D Kei leuk echt waar!

@ Hier: Nou Luca is echt los hij blijft draaien en dan ligt ie weer vast in de box, kan ik weer komen en dan ligt ie weer vast door al zijn gedraai...;) Maar wat een ventje heerlijk!!

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    hahaha Thnx!
    Super leuk dattie al zo draait..
    Deed Quinn dat maar.. hij ontdekt nu dat hij van buik naar rug kan "rollen" hahaha

14. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    @Vivian: Wow! Echt knap dat Luca al zo aan het rollen is geslagen! R. heeft nu 2 x gerold van rug naar buik maar dat was denk ik meer toeval dan kunde ;)

@Ingrid: wat gezellig dat je samen de traktatie hebt gemaakt en dat ze helemaal trots was! Echt leuk he, om zulke dingen met je kids te doen.

@Jamie: extreme creabea dat je er bent! :) Jij steekt echt altijd je handen uit je mauwen en zoekt nieuwe dingen op; echt een leuke eigenschap!

@Red: ik herken me vaak in jouw verhalen, grappig is dat. Fijn dat R. zich nu zo goed in de box vermaakt. Dat doet "mijn R." ;) ook steeds beter. Erg leuk om te zien.

@Eefje: sterkte! Ik herken het, mijn dochter moet ook altijd overgeven als ze moet hoesten. Heel vaak bedden dan verschonen en vaak 'snachts onder de douche... Ik heb wel gemerkt dat sinaspril kauwtablet bij haar werkt :( Misschien placebo effect maar ach, wel blij mee.

Hier gaat het gelukkig weer wat beter. Jeetje, wat zat ik er doorheen. Ik maakte me zoveel zorgen en hij wilde gewoon niet drinken en was zo zielig met zijn gehoest en gesnotter. Hij liep helemaal rood aan dan en piepte gewoon met ademen... Gisternacht ook nog koorts erbij gekregen wat nu is overgegaan in verhoging. Hij drinkt gelukkig nu wel weer steeds beter en langer dus heb goede hoop!
    Ik heb voor dat R. ziek was geworden nog Stephan KLeintjes gemaild over het feit dat R. zo vaak komt 's nachts. Ik zal mijn mail en zijn antwoord hierop even plaatsen. Misschien hebben jullie er wat aan?

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Beste Stephan Kleintjes,

Heel graag zou ik uw advies willen over de borstvoeding van mijn 2e kindje.
    Ik heb mijn eerste kindje (meisje, nu bijna 4 jaar), 13 maanden borstvoeding gegeven. Nu hoop ik mijn zoontje (R.) van 15 weken ook zo lang als hij wil borstvoeding te geven. Alleen, het is momenteel behoorlijk zwaar aan het worden omdat hij steeds vaker in de nacht voedingen wil. Momenteel komt hij minimaal elke 2.5 uur (maar vaak ook na anderhalf uur). Overdag wil hij niet zo vaak voeding (ongeveer elke 3 a 4 uur). Ik ben ongeveer een maand geleden weer aan het werk gegaan (nu 16 uur in de week) en hij krijgt dan gekolfde melk.
    3 weken geleden ben ik bij de kinderarts geweest om bijvoorbeeld verborgen reflux of koemelkallergie uit te sluiten. Hij heeft toen 2 weken nexium gehad en ook al dacht ik even dat dat hielp, na een tijdje viel hij weer terug in het oude patroon. Ik ben dan nu ook een week gestopt met het geven van deze medicatie. Verder misschien van belang: Ik ben vegetarier geworden toen ik ongeveer 6 maanden zwanger was. En verder valt het me op dat de vetlaag van mijn gekolfde melk soms erg dun is. Het is erg waterig en dit kan ik me van mijn dochter niet herinneren. Overdag kan ik R. eigenlijk niet wegleggen, hij wil altijd bij mij zijn of aandacht hebben. Dit herken ik wel erg van mijn dochter en accepteer ik ook. Ik draag hem dan ook elke dag een aantal uur in de draagdoek en verder is hij bij me als hij wakker is. Hij slaapt in een cosleeper, naast me, maar momenteel ook vaak bij mij in bed. Dit maakt eigenlijk geen verschil voor hem, hij komt net zo vaak. Ik laat hem nooit huilen maar denk wel dat als ik niet alles zou doen wat hij wil hij erg vaak zou huilen op een dag. Toch is hij, mits hij aandacht krijgt, een erg blije en contente baby die goed groeit en goed ontwikkelt.

Ik begrijp dat dit eigenlijk nog onder normaal fysiologisch babygedrag te scharen valt. Toch wil ik graag nog van u horen of u nog ideeen heeft wat ik zou kunnen proberen om iets minder nachtvoedingen te hoeven geven? Ik ben namelijk zelf nu erg moe en prikkelbaar.

Hartelijke groet,

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Beste Bella,

Klopt helemaal, op basis van wat ik uit je mail lees, dat Reinder geheel normaal babygedrag vertoont. En dat jij en gezonde en normale moederreactie laat zien.

Ik geef je hier bij een paar tips, en stel voor dat we, als dat op korte termijn niet helpt, na 6 januari in een persoonlijk consult wat dieper en specifieker op de situatie ingaan. Je vindt hier meer informatie over consulten, die volgend jaar overigens weer vergoed worden.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Consult - Stefan Kleintjes lactatiekundige IBCLC en kinderditist geeft borstvoeding-, voeding- en dieetadviezen

t.a.v. jou
    ga wat vetter eten, gebruik van allerlei plantaardige oliën wat meer door en over je eten, eet 2 per week een stuk vette vis en ei [als je wilt natuurlijk] en ga tussendoor snoepen: vooral gezonde zaken zoals noten, zuidvruchten

t.a.v. R.
    pas borstcompressie toe met de borstvoeding, concentreer je op de dagvoedingen dat je die wat langer maakt, en vetter [met de borstcompressie]
    en geef hem voor het slapen een uitgebreide borstvoeding: 2 borsten met borstcompressie
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie - handleiding

Veel succes & groet, Stefan

Stefan Kleintjes, lactatiekundige ibclc, kinderdiëtist

17. vivianbraak

Hey Meiden,

@ Bellabella: Fijn te lezen dat het beter gaat! Die informatie neem ik ook even in me op, thanks!

@ Hier: Luca heeft het draaien helemaal door. Hij wil nu steeds op zijn buik liggen in de box en vanaf vanmorgen heeft denk ik de mobiel afgedaan want hij kijkt er niet meer na en draait meteen op zijn buik. :D

Gisteravond bij de pastoor geweest samen met allemaal stellen die pas bevallen zijn in de leeftijd van 2 weken tot 8 maanden. Was kei gezellig! Het was eigenlijk een opfris cursus waarom we kinderen eigenlijk laten dopen en hoe het allemaal verloopt e.d. Wij hebben echt zo'n leuke pastoor hij kent ook iedereen van naam en van vroeger etc. Ook mij al ben ik import! :)

Maar goed 30 December om 11:45 uur word luca gedoopt! Ik weet niet op ik zijn volledige naam wel eens heb genoemd maar hij heet Luca Davide Leon Johannes van de Braak. Leon is de vernoeming naar mijn man zijn overleden zoon en Johannes de doop naam van zijn vader Davide vonden wij gewoon mooi.

Als hij gedoopt is houden we nog een feestje tot 15:00 uur met een hapje en drankje in de horeca gelegenheid leuk leuk dus!

Wij leven het geloof zoals het hoort niet echt na wij zijn ook alleen te vinden in de kerk met kerst e.d maar dopen doen wij toch ik vind het ook iets moois. Doet één van jullie het hier ook?

Ik ga even wat doen Tot later!

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Eefje:zijn je kinderen alweer een beetje aan het opknappen??.Nu maar hopen dat jezelf ook niet ziek gaat worden!!.
    Beterschap!.

@red:lekker idee dat je nog even vrij bent tot na de kerstdagen.
    Zolder uitmesten zou hier ook geen overbodige luxe zijn.Ze zeggen niet voor niets dat hoe meer ruimte je hebt hoe meer rotzooi je zal bewaren.

@miis:leuk zindelijkheidstraining!!.

@Jamietje:Quinn weer goed gegroeid.Ik wil straks als Eva 4 mnd is geweest ook beginnen met wat extra's.Ik heb al een pak rijstebloempap in huis gehaald en dan eens kijken of ze dat van een lepeltje wil eten.Ze komt de laatste dagen overdag ook steeds vaker voor een voeding maar afgelopen nacht wel weer doorgeslapen.Ze groeit ieder geval goed want ze is een lekkere blozende baby.
    Lekker crea bea geweest.leuk!!.

@bellabella:gelukkig gaat het allemaal weer de goede kant op met R.Ik kan me voorstellen dat je radeloos kan worden op zo'n moment en dan ook nogeens met het slaapgebrek erbij.
    Ik vind het knap dat je er nog gewoon bij kan blijven werken.Ik weet niet of ik dat zou kunnen.Respect!!.
    Wanneer wordt je dochter 4 jaar?.
    Dan ook naar de kleuterschool,spannend!.
    Met Anouk is het altijd een feestje om dingen samen te doen.
    Afgelopen zaterdag heeft ze ook samen met mijn man de badkamer schoongemaakt.De wasbak en het toilet heeft ze gedaan haha.Het zag er hartstikke netjes uit.

@vivian:knap hoor van Luca al dat rollen.Hij is echt snel en al helemaal voor een jongetje want die zijn doorgaans wat trager is mijn ervaring haha.
    Eva rolt zo nu en dan wel van buik naar rug maar is vlgns mij meer toeval haha.Luca's volledige naam is wel een mond vol haha.Hier zijn de kinderen niet gedoopt.Mijn man is wel katholiek opgevoed maar heeft er verder nooit iets mee gedaan.Ik heb van huis uit helemaal niets van het geloof meegekregen.We zijn ook niet voor de kerk getrouwd en daarom hebben we de kinderen ook niet laten dopen omdat we er verder toch niets mee doen of hebben.De kinderen zitten overigens wel op een Katholieke basisschool en daar krijgen ze wel het eea mee.
    Wat erg dat je man een overleden zoontje heeft.Was die ziek?.Ik vind het altijd vreselijk wanneer kinderen overlijden.Op mijn werk hadden we een jongetje met een hersentumor en die is kort geleden overleden.Ik zie nog zijn moeder bij ons staan met het bericht dat ze zijn uitbehandeld.Was er toen echt ondersteboven van.Is altijd toch mijn grootste angst dat mijn kinderen ernstig ziek worden of een ongeluk krijgen.Maar dat zal voor iedere ouder wel zo wezen.

@hier:mooie dag vandaag met mooi weer.Eva weer doorgeslapen.gaat echt goed,super!!.Straks even wandelen met kleine meid.Morgen kinderfeestje Anouk.Nog even wat laatste dingen in huis halen.
    Kom later nog even terug.

Gr Ingrid.

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Jamietje, ik geloof niet zo in die adviezen van het cb als het om bijvoeden gaat. Het is normaal dat de groei nu wat af gaat buigen en groeien doen ze van melk. 4maandendip is ook heel normaal.
    Mijn redenen om te wachten tot 6 maanden:
    Die Zes Maanden | De Groene Vrouw
    Merk dat R. er langzaam klaar voor is, die kan al aardig rechtop zitten en begint nu bewust alles naar haar mond te brengen. Ze pakt ook bijna mijn eten af haha.

@Vivian, kids zijn hier ook gedoopt :D Maar wij zijn protestants en niet katholiek.
    Geven hier wel dagelijks uiting van ons geloof door bidden, muziek etc en regelmatige kerkgang.

@Bellabella, grappig dat je veel herkent! Maar ik geloof dat jij het veel zwaarder hebt hoor! R. slaapt alleen in haar bedje maar dat is nu eigenlijk wel lekker. Ze begint ook steeds wat langer te slapen.
    Nachten zijn soms wel druk maar heb er niet heel veel last van.
    Ben nu ook eerst weer lekker vrij dus weer even bijkomen. Kindjes zijn bij de oppas vandaag dus heb m'n handen lekker vrij.
    R. drinkt hier overdag wel vaak als ik in beeld ben, als ik er niet ben laat ze er veel langer tussen haha. Ze steekt haar handjes al naar me uit als ze bij papa zit en ik in beeld kom.
    Goed dat je Stefan hebt gemaild en als het niet beter gaat zou ik voor een consult gaan. Het is niet de bedoeling dat jij er aan onderdoor gaat.
    Mijn R is natuurlijk ook 2 maandjes ouder en vanaf 3,5 maand ging het hier steeds beter.

20. vivianbraak

@ Ingrid: De vader van mijn man heeft is inmiddels al heel wat jaren geleden een auto ongeluk gehad daar zat de broer is van mijn man deze was toen 7 jaar en het zoontje van zijn zus ook 7 jaar en ze zijn beide overleden... Heel erg naar.

@ Red: Leuk! Het geeft ons in ieder geval altijd een warm gevoel.

@ Hier: Ik heb jullie advies even nodig! Nu zit ik net te lezen in de WIJ jonge ouders dat als je kindje sabbelt op zijn handjes, smak geluidjes maakt en speeltjes in zijn mond stopt hij klaar is voor bijvoeding??? Luca doet dat allemaal maar ik had eigenlijk mijn zinnen gezet om echt pas met 5 maanden of zo te gaan bijvoeden.. Wat is nou de bedoeling? Ik word gek van al die tegenstrijdige adviezen!! Denk dan meteen weer dat ik het niet goed doe...

Share This Page