@Vivian, nee hoor dat is gewoon de normale ontwikkeling. Vooral met borstvoeding is 6 maanden uitsluitend borstvoeding voldoende. In mijn berichtje naar Jamietje toe heb ik een link gezet waarin wordt uitgelegd waarom je beter kunt wachten tot een maand of 6. Ik begin steeds meer m'n twijfels te krijgen bij de meeste dingen in de WIJ, zo las ik laatst wat een kindje nodig had: ritme, regelmaat en een vleugje liefde... Juist ja. Die van mij krijgt een heleboel liefde en verder is een beetje ritme en regelmaat ook fijn. Ik volg gewoon m'n kindje en 't is een heerlijk tevreden kind. Wat naar zeg 2 jongentjes zo van 7 jaar!
@ Red: Ja ik twijfel ook ... Ik zal die links eens kijken. Mooi want dan doen wij het hier ook gewoon op bv!! Ja die jongens is vreselijk... Heeft heel wat verdriet bezorgd..
Heb het helemaal door gelezen voor mij is het duidelijk hier pas bijvoeding als hij er echt aan toe is! 6 maanden is een mooi uitgangspunt! Thanks Red!
Kan ik me voorstellen dat dat voor veel verdriet heeft gezorgd! Graag gedaan! R krijgt straks a la rapley bijvoeding, is hier al bijna zover! Merk dat ze steeds gerichter dingen naar haar mond kan brengen dus dat komt vast wel goed. hier boodschappen gedaan, nu even kolven. Dames zijn bij de oppas. Draadjesvlees staat op en zo maar even flink aan de opruim.
Nou was niet echt van plan hem bij voeding te geven..voer de hele dag geen.klap uit dus kan m zo vaak voeden als hij wil @hier Vandaag naar ikea geweest met mijn vriendinnetje en Quinn. Wat kaarsen en decoratie gehaald..morgen ff naar de action. Dan kan ik weer lekker aan de knutsel! @dopen Hier niet,beide niet gelovig of gedoopt. Vraagje...als je vriendin bijna 12,5jaar getrouwd is en je weet dat ze een theepot van blond Amsterdam leuk vind (a30 euro) ,zou je dr die dan kado doen?
@ Red: Jammie draadjes vlees lekker! @ Jamietje: Als jij bijvoeding wilt geven en je denkt dat Quinn er klaar voor is moet je dat doen he! Ik word alleen gek van al die tegenstrijdig heden... Ik wacht er liever nog even mee. Blond Amsterdam doen!! Ik ben er ook gek op en heb er veel sevies van! Heel leuk kado echt! @ Hier: Gisteren een ouderavond gehad van lees 19:30 uur tot 22:00 uur!! En zit een jongen in de klas met extreme gedragsproblematiek en deze schijnt terroriseert de hele klas.. Er worden nu speciale cursussen gegeven in de klas. Echt heel top hoeveel ze er aan doen! De moeder van deze jongen was er ook en ze was helemaal in tranen dat het voor haar ook zo moeilijk is en dat ze geen grip op hem heeft. Het meest schokkende vond ik wat ze zei was ik krijg zelfs een hekel aan mijn eigen kind.. Maar goed hij moet echt geremd worden want er is met name één meisje een vriendin van mijn dochter en haar moeder is ook weer een vriendin van mij die hij contineu pest. Dat moet echt afgelopen zijn!! Maar er word dus hard aan gewerkt ze hebben er zelfs speciaal mensen voor ingehuurd. Ik kan dus niks anders dan vool lof erover praten. Dit is de avond in een notendop maar het was echt heel erg intensief.. Ben er nog steeds een beetje van onderste boven. De kinderen in de klas geven echter wel aan dat ze een leuke klas hebben en dat ze het naar hun zin hebben, gelukkig maar!
@hier:even snel!!. Over een uurtje 7 gillende meiden uit school halen.Anouk geeft d'r kinderfeestje.Alles staat klaar en vanmorgen stond ik al om 6.30 een cake te bakken haha. Het wordt een glitter/glamour party incl fotoreportage.Er komen 2 dames hier thuis die alles verzorgen.Ben zeer benieuwd.Mijn moeder komt om Eva passen.Kan ze lekker even winkelen met de kleine meid.Ik heb een flesje afgekolfde melk klaar staan.Ik zag het niet zitten om Eva naar mijn moeder te brengen.Mijn moeder woont hier een 1/2 uur rijden vandaan en dan moet ik Eva weer brengen en halen en je moet weer de hele zooi meesjouwen en het is al druk genoeg en mijn moeder vond het ook prettiger om hier te komen.Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik het heel moeilijk vind om het uit handen te geven. Komende vrijdag ga ik met mijn beste vriendin uiteten.Heb er heel veel zin in. Kom vanavond terug.Nu nog even wat laatste dingen doen. Gr Ingrid.
@Ingrid, dat klinkt als een leuk feestje! anouk vindt het vast super. Fijn dat alles geregeld wordt! Als mijn ouders oppassen doen ze dat ook altijd hier. Wel zo prettig voor de kinderen om in hun eigen omgeving te zijn. En inderdaad geen gesjouw met spullen! @Jamietje, lastig he, al die tegenstrijdige berichten over bijvoeding. Zelf zou ik nog even wachten, ben met D met 5 maanden begonnen, dat is ook echt een hongerlapje. Tot die tijd zat ik overdag ook om de 2,5 uur te voeden en 's nachts vaak 2 a 3 keer. @Vivian, dopen, nee, dat doen wij niet. Ik niet gedoopt/ gelovig opgevoed. Man komt net als jullie uit Brabant en is wel katholiek opgevoed maar doet daar inmiddels niks meer mee. Mooi dat jullie zoontje vernoemd is, vooral door het trieste verhaal erachter! Wat fijn dat er zo goed rereageerd wordt op gedragsproblemen op de school van jouw kinderen! Werk zelf in het basisonderwijs en heb gelukkig nog geen ervaring met zulk extreem gedrag, maar het klopt inderdaad dat er kinderen zijn die erg hun stempel kunnen drukken op de sfeer in een groep. Hier, D nog flink verkouden, vooral 's nachts veel last. Kwam vannacht ook weer drie keer om te drinken. Van het neuspeertje ging hij compleet over de rooie dus dat gebruiken we maar even niet meer... Gewoon zoutwaterspray dus.
@Eefje Idd!!! Cb zegt dat ik kan beginnen...zelf denk ik "kan hem.om de 2 uur voeden dus geen probleem". Overal lees ik wat anders. Vervelend! Bij dochter zeidsn ze gewoon "op ...maanden mag je beginnen". Ipv "jaaaa als en wanneer hij dut of dat doet of kwijlt of meehapt of veel honger heeft". Manlief denkt dat hij nu gewoon kei hard groeit en daarom zoveel eet.
@eefje,vervelend die verkoudheden.Hier zijn mijn andere 2 kinderen ook snotverkouden en aan het hoesten.Eva zal vast ook snel volgen helaas.Vanmorgen liep ik door school en de hoestbacillen vliegen rond je oren haha. @vivian:wat een vreselijk verhaal van die 2 kinderen van 7 jaar brrr.Eva sabbelt ook volop op haar handjes.Ze stopt tegenwoordig ook haar vuistjes helemaal in haar mondje tot kokhalsens toe.Dat vind ik wat minder moet ik zeggen.Gelukkig ligt ze nog ingebakerd en kan ze het niet in haar bedje doen.Ik vind dat je moet gaan bijvoeden wanneer je het idee hebt dat je eigen kind eraan toe is.Dit kan met 4 mnd zijn maar ook met 6 mnd.Alles wat er over wordt geschreven zegt mij niet zo heel veel moet ik zeggen.Met mijn andere 2 kinderen begon ik rond de 5 mnd maar weet ik ook niet meer helemaal exact.Met Eva wil ik straks wel gaan beginnen met rijstenbloempap.Ik denk dat ze het vast wel lekker zal vinden want het is een hongerlapje die kleine snoeperd haha.Goed dat ze dat op school zo goed oppakken met die jongen die zo aan het pesten is.Bij T in de klas loopt het ook allemaal niet zo lekker moet ik zeggen.In groep 5 komt ieder jaar weer het haantjes gedrag bij de jongens om de hoek kijken.Meisjes hebben vaak al meerdere vriendinnengroepjes en dat wordt doorgaans wel geaccepteerd maar bij jongens heb je echt jongens erbij die de leider willen zijn van de groep en dat geeft nogal wat problemen.T hoort dus ook bij dat groepje.Het komt uit een goed hart maar soms kwetsen ze ongemerkt andere kinderen die er net een beetje buiten vallen.Ik heb er soms ook wel moeite mee dat die zo enorm aan het veranderen is.Hij wordt volgende week 9 jaar en wordt al een echte bink en dat weet die maar al te goed en dat geeft thuis nogal eens wat wrijving onderling.Vanmorgen was die weer superlief en gezellig maar hij kan soms met vlagen zo ontzettend brutaal en vervelend zijn dat ik hem dan wel achter het behang kan plakken( op zijn zachts gezegd).Zal allemaal wel weer goed komen maar het wordt er niet makkelijker op naarmate ze groter worden haha.Kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen. @jamietje:gewoon je eigen gevoel volgen mbt bijvoeding.Je bent niet afhankelijk van wat ze op het CB zeggen.Het is je eigen kind en jij bepaalt wat er gebeurt. @hier:kinderfeestje Anouk was gisteren een groot suc6.Meiden hebben het onwijs naar d'r zin gehad.Ik hoefde niets te doen.Die dames kwamen hier thuis en hadden drinken,chippies en een snoepje meegenomen en ze zijn ruim 2 uur met die meiden in de weer geweest.De foto's komen volgende week en die zullen vast heel leuk zijn.Ik was wel helemaal gesloopt gisteravond pff.Kost altijd een berg energie zo'n kinderfeestje.Nu alleen komende zondag nog een huis vol mensen en volgende week T nog trakteren en zijn kinderfeestje doen we pas in het nieuwe jaar. Eva had weer doorgeslapen afgelopen nacht en ligt nu nog steeds te pitten.Ik ga d'r zo maar even wakker maken want anders slaapt ze overdag niet meer. Ik ga snel weer even verder. Gr Ingrid.
@Ingrid Leuk dat het kinderfeestje gaaf was!! @Hier Quinn blijft komen maar t lijkt wel alsof hij voortaan de hele dag aan de tiet hangt. Slapen overdag doet hij ook niet waardoor hij steeds chagerijnig en moe is. Hij slaapt gelukkig wel als hij in de wandelwagen ligt en we ergens naartoe lopen. Hij wil ook niet meer alleen in de box spelen maar huilt veel tot hij weer eet. Hij is in 3 weken 240 gram aangekomen dus we gokken dat hij gewoon veel groeit. Had vanmorgen een flinke gevulde voorgevel dus afgekolft. Haalde uit 1 borst al 50 cc voor de druk er wat af was en hij heeft nadat ik de druk eraf gehaald had, heel de borst nog leeggedronken en daarna lustte hij nog wel wat! Heb dus net n heeel ienie mienie beetje peer gekookt,gepureerd en gemengd met melk en hem daarvan een klein hapje gegeven. puur om te testen hoe zijn lijf hierop reageerd en of hij het wat vind. Hij ligt nu in bed te spelen. (hij lag .k.o. op schoot aan de tiet maar in bed meteen wakker dus heb hem ff laten liggen.) Ook lijkt het wel alsof hij steeds eenkenniger word. Hij lacht wel naar iedereen maar alleen ik ben goed genoeg voor hem ofzo. Fijn dat hij nu ff in bed speelt.. kan ik ff snel wat schoonmaken want het is hier echt zo'n mega zooi!!! xxxx
Hey Meiden, ik reageer later even op iedereen. @ Hier: Luca heeft vandaag prikjes gekregen en hij heeft er echt last van. Slaapt veel en verder alleen bij Mama willen zijn prima! Heb het bijvoeden bij ons CB besproken. Ze zeiden Nutricia zoekt de grens op omdat zij gewoon hun product willen verkopen. Gewoon geven wanneer jij denkt dat Luca eraan toe is. Dat gaan we hier dus ook doen. Jamietje las net even snel dat Quinn wat op had hoe reageerde hij? Nou tot later! O ja Luca weegt 7350 gram en is 62 cm. Ze zeiden op gewicht ziet hij er zwaarder uit dan als je hem zo ziet hahaha! Slagroooooom!
@ Vivian Hij vond het wel lekker! Hapte ook goed! Hij heeft na t eten nog borstvoeding gehad en sliep na een half uur heel lekker. 2 x wakker geworden voor een boertje maar ligt nu al ruim een uur te slapen. Quinn moet komende woensdag weer voor zn prikkie
Hellooooo, @Eefje: Gaat het al wat beter? Als hij echt heel erg verkouden nog is kan je ook xylomethazoline vragen aan je huisarts (ook neusdruppels). Die werken als een tierelier maar mag je maar max een week gebruiken. @Vivian: wat erg van die jongen die de hele klas terroriseert! Wel inderdaad goed van de school dat ze het er zo over hebben en zelfs hulp vragen. Wat ontzettend moeilijk voor die moeder! Maar gelukkig trekt zij het zich wel aan. Je zou eigenlijk verwachten dat zo'n jongen misschien uit niet zo'n stabiel gezin komt of weinig aandacht krijgt maar dat is dus te snel geoordeeld want die moeder doet er blijkbaar ook alles aan. Wel heel erg inderdaad om dat te zeggen maar aan de andere kant wel een beetje begrijpelijk... Sterkte met Luca nu na de prikjes, wat is hij al groot! R. is vorige week woensdag geweest en weegt nu 6800 gram en is 65 cm. Wel erg lang dus! @Ingrid: wat fijn dat Eva zo goed heeft geslapen! En leuk dat je kinderfeestje zo'n succes was! @Jamie: Toch begonnen met bijvoeren? Misschien kan je beter groente doen ipv fruit; dan wennen ze niet aan de zoete smaak. Eerste hapje wat ik mijn dochter destijds had gegeven was courgette! Maar ik wacht nog even met bijvoeren. Hier: R. is stukken beter, gelukkig! weer helemaal vrolijk en lachen en huilt nog geen minuut op een dag. Hij hoest alleen wel nog, vooral 's ochtends als hij wakker wordt. Zo'n naar geluid en dan wordt hij helemaal rood.. Bah, ik hoop dat dat ook snel overgaat! Omdat hij zo slecht dronk was ik helemaal blij dat hij 's nachts nog wel kwam dus ik kijk nu toch anders naar de nachtvoedingen merk ik . Hij komt nu soms na 3 uur maar meestal eerder maar ik heb een puckabag slaapzak gekocht en daar slaapt hij heerlijk in en heeft hij geen dekens nodig, dus ik kan hem heel gemakkelijk pakken en weer gemakkelijk wegleggen. Dat scheelt enorm moet ik zeggen. De puckabag is nog wel een beetje te groot, maar zeker niet gevaarlijk want je kan hem wat kleiner maken en dan gaat het best! Maandag en dinsdag heb ik zorgverlof opgenomen om voor hem te zorgen (huilend mijn baas gebeld zondagavond door de zorgen). Morgen weer de hele dag aan de slag maar dat zie ik nu gelukkig wel weer zitten. Mijn moeder past op en die is zo lief voor hem en hij is dol op haar. Misschien kan ik tussendoor nog wel even snel naar hem toe om hem te voeden als er even geen patienten zijn.... Ik lig nu wel al in bed maar ga zo nog even serie kijken met vriendlief in bed op de laptop en dan lekker tukken: zin in!
@bella Hahaha nou je verhaal is prima te snappen hoor! Fijn dat t zo werkt met die puckabag @hier Ik voel met dat Quinn n kies je krijgt!!! Links onder. Misschien wel n goed idee..groente eerst. Ben bij dochter toen begonnen met fruit...vandaar
@vivian:sterkte met Luca!!. Wat is die enorm gegroeid!!. Gewoon al over de 7 kilo!!. Ik hoop dat die zich snel beter zal voelen. @bellabella:wat fijn dat het alweer zoveel beter gaat met je kleine mannetje. Dat hoesten zal langzaam maar zeker slijten en steeds minder worden.Puckabag heb ik ook over nagedacht maar hij lijkt me erg warm en hij is behoorlijk prijzig.We denken er nog over na.Welke maat hebben jullie?. Succes morgen met werken!!. @jamietje:een kies!!.Of bedoel je een tandje??. Dat kan toch helemaal niet want kiezen krijgen ze vlgns mij pas na hun 1ste verjaardag maar misschien gooit Quinn het hele schema wel overhoop haha. @hier:vandaag met Eva naar buiten geweest maar ik had al snel spijt met deze koude luchten.Ik was helemaal afgekoeld en ik was toch echt flink in beweging.Eva ook hele hele rode wangetjes maar die lag wel lekker warm.Wangetjes zijn nu wel behoorlijk schraal dus voortaan toch even insmeren alvorens we naar buiten gaan.Dat huidje is nog zo kwetsbaar.Vandaag is ze ook een beetje aan het pruttelen.Kan er niet helemaal achter komen wat er nu is.Het ene moment is ze vrolijk en dan ineens begint ze te huilen uit het niets.Zal morgen wel weer beter gaan. Ik zou morgen uiteten gaan maar dat wordt nu zaterdag.De man van mijn vriendin moet morgen overwerken dus de vrouwen passen zich weer aan haha.Wschl gaan we tapas eten in Delft.Heb er echt zin in.Heb vandaag ook online wat leuke kleding voor mezelf besteld dus ik hoop die morgen of overmorgen binnen te krijgen. Over een aantal weken ook een etentje met collega's.Ook weer leuk!!. Nu lekker naar bed.Eva ligt alweer lekker te slapen dus wij kruipen er ook maar in want je weet maar nooit wat de nacht zal brengen. Truste allemaal, Gr Ingrid.
@Ingrid Jip een kies! Maar n vriendin van me had dat ook al met 4 maanden met haar baby en die kreeg n voelbaar kiesje en daarna voor tandjes en toen voelde ze t kies je ineens niet meer. Misschien gebeurt dat hier ook wel. Leuk van t uit eten en kleding shoppen zeg! @hier Ineens nachtvoeding! Kan niet ontdekken waarom maar wel.groooooote honger. Gister voor t slapen gepraat met man dat ik de laatste dagen zo moe ben en t huis niet schoon krijg en niet lekker in mn velletje zit. Nu moet ik verplicht overdag gaan dut ten met Quinn in de hoop dat ik wat minder moe ben/beter in mn vel zit. Dus morgen ff uitproberen en daarna een kerststukje maken met dochter.. Ben blij als ik zo weer slaap..om half 8 op voor D. Hopelijk slaapt t manneke dat nog door zodat ik ff de was gauw kan doen en zo
Hey Meiden! @ Ingrid: Anouk heeft dus een leuk feestje gehad, leuk! Die schrale huid herken ik, ik zweer bij vaseline dan! @ Jamietje: Toch lekker dat hij zo goed hapt. Een middagdutje is een goed idee dan meis, rust is ook heel belangrijk! @ Belalbela: Fijn dat ie zich weer beter voelt! @ Eefje: Hoe gaat het nu? @ Tandjes: Luca heeft ook al een bobbel dus wellicht een tandje? Geen idee hahaha! @ Hier: Luca heeft gisteren bijna de hele dag geslapen maar was vanmorgen weer zijn vrolijke zelf! Ik ga vandaag een nieuw speelkleed kopen van tiny love. Ik merk dat hij veel variatie nodig heeft. We hebben al veel maar ach mijn man krijgt een goede bonus deze maand Kan er dus vanaf. Ik ga morgen ook shoppen heerlijk! Verder hier geen bijzonderheden. Tot later meiden!
@jamietje:misschien wil Quinn nu wel meer drinken omdat die zijn kiesje krijgt.Kan me voorstellen dat het niet lekker voelt in zo'n klein mondje.Dat vermoeide gevoel herken ik helemaal.Overdag voel ik me prima maar 's avonds ben ik helemaal afgedraaid. @vivian:gelukkig is Luca weer helemaal opgeknapt.Eva is tegenwoordig ook druk op haar speelkleedje.Ze heeft door dat hoe sneller ze haar beentjes gaat bewegen dat de speeltjes gaan wiebelen.Ziet er soms erg komisch uit en vooral als ze er ook bij gaat liggen schaterlachen. @hier:afgelopen week niet zulk goed nieuws gekregen.Vrienden van ons hebben een eigen paprika kwekerij maar zijn nu failliet verklaard.Ze draaiden al 4 jaar op verlies en de bank heeft zijn handen er nu vanaf getrokken.Het bedrijf incl huis staat nu in de verkoop en ze zullen de schuldsanering ingaan voor de komende 4 jaren.Het meest droevige is dat ze 5 jaar geleden helemaal schuldenvrij waren en toen het bedrijf met 2 hectare hebben uitgebreid en toen kwam daar in ene keer de crisis de hoek om steken.Ik vind het zo triest voor zen en voor de kinderen.Het is een familie bedrijf en jarenlang hebben ze zich rotgewerkt en dan eindigt het op deze manier en er zullen er nog velen volgen in 't Westland.Ik ben altijd zo blij dat wij indertijd niet het familie bedrijf hebben overgenomen.Mijn schoonvader was ook paprika teler maar heeft jaren geleden alles verkocht aan de gemeente Den Haag ivm annexeren van het grondgebied. Enerzijds voelen ze nu wel een soort opluchting omdat het er al langere tijd zat aan te komen maar nu kom je op het punt van hoe nu verder??. Erg triest allemaal. Eva had geslapen tot half 7 maar lag wel om half 5 al een beetje te miepen.Ze ligt nu alweer te slapen en ik ga d'r zo maar even wakker maken. Morgenavond tapas eten in Delft.heb er echt zin in moet ik zeggen.Even weg uit de sleur thuis.Klinkt altijd zo negatief maar zo bedoel ik het niet. Ik ga nu even bij kleine meisje kijken. Gr Ingrid.