Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Ingrid: Vreselijk! Gisteren werd bij het CB werd gevraagd hoe het bij ons finacieel was. Wij hebben het gelukkig echt goed mijn man heeft godzijdank een zeer goed betaalde baan, nog steeds. En we hebben een flinke spaarrekening waar we op kunnen teren mocht het nodig zijn.
    Maar ze vragen het omdat het tegenwoordig zo erg is dat ze mensen willen helpen.. Kan er zo triest van worden lijkt mij vreselijk!

De arts zei er leven zoveel mensen in armoede was indd ook op het nieuws. En de schuldsanering in poehhhh dan heb je het ook niet makkelijk en hun huis ook nog kwijt... Echt erg!

Ik breng onze kinderen ook echt bij hoe goed ze het hebben. Mijn bonus-docher had iets gekregen en deed zo laconiek heb het afgepakt en ze krijgt het niet meer! Net zoals één van onze dochters zei CenterParcs? Gaan we niet naar het buitenland? :$:$
    Verwend kreng echt waar die heeft het ook te horen gekregen en hoe!! Hier hebben wij sowieso de hand op de knip ze moeten het verdienen heel veel vreindinnetjes van hun hebben het ook echt niet zo fantastisch thuis.

Ik weet niet wat ik nu wil bereiken met dit hele verhaal maar het raakt mij zo. Misschien des te meer omdat wij het gewoon goed hebben en ook vrienden van ons die banen kwijt raken etc rekeningen niet meer kunnen betalen.. Ik leef echt met ze mee alleen geld lenen of geven doen wij niet.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ellendig idd de crisis, voelen het hier al een paar jaar. Mijn man is al een paar keer ontslagen door de crisis. 1x een half jaar thuis gezeten en nu gelukkig steeds wel aan het werk. Maar als uitzendkracht verdiend hij meestal net boven het minimum en mijn inkomen is ook geen vetpot.
    Maar hier nu even goed nieuws, hij kan per januari terug naar z'n vorige werkgever en krijgt een half jaar contract bij het bedrijf zelf, dus even geen uitzendkracht meer! Daarna zien we wel weer hihi.

@bellabella, fijn dat het beter gaat!!
    @Jamietje, ben benieuwd of hij echt een kies gaat krijgen of toch eerst tandjes.
    Voel hier ook regelmatig omdat ze zo op alles zit te kauwen maar volgens mij nog niks in aantocht. D. kreeg haar 1e tandje met 7 maanden.
    @Ingrid, lekker zeg uiteten! Als het goed is krijgt mijn man volgende week z'n vakantiegeld uitbetaald van het afgelopen half jaar, ik denk dat wij dan ook maar even uiteten gaan, is hier al lang geleden en hebben sinds R er is ook nog niks samen gedaan.

Ik zal hier even het cb bellen om m'n afspraak te verzetten naar volgende maand.
    Aardig gedoe geweest om DKTP-hib vaccin op recept te krijgen, wil geen Hep B geven en zouden rond 6 maanden starten met de vaccinaties. Cb verwees me naar de huisarts, die stuurden me weer terug naar het cb, moest ik de arts daar om recept vragen maar die mag het niet doen. Uiteindelijk heeft de huisarts nu wel een recept naar de apotheek gestuurd maar zit een week levertijd op.
    Grapje kost me even 150 euro voor 3 vaccinaties (doordat we later starten heeft ze er maar 3 nodig ipv 4).
    Heb maandag een afspraak maar dan kan ze de vaccinatie nog niet krijgen, kan ik beter de afspraak naar januari verzetten.
    Ze hoest ook aardig dus dan maar liever even uitstellen.

Jullie cyclus alweer op gang? Dacht dat het er hier aan zat te komen en meende 2 weken geleden een eisprong gevoeld te hebben maar zie nog niks.
    Bij D. werd ik met 5,5 maand weer ongesteld alleen sliep die toen al een tijd s nachts door.

3. vivianbraak

@ Red: Klote dat jullie ook geraakt worden door de crisis! Maar jullie redden het verder wel? Lastig dat je van het kastje naar de muur word gestuurd. Hier gelukkig ook nog geen cyclus en ik mis hem ook totaal niet! :D

@ Hier net met Luca door de kamer gedanst hij vind het echt geweldig haha!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    #1344 Momof3, 14 dec 2012
    Laatst bewerkt: 14 dec 2012
    @Vivian
    Ja das fijn ja!

@Ingrid
    Wat balrn voor je vrienden,hevig zo 2012 afsluiten!!!
    Ja kan inderdaad wel zijn dat het daaraan ligt. Al merk ik wel echt dat hij rustiger is na die 4 kleine hapjes die hij krijgt. En tussendoor kauwt ie er lekker op los op mijn vinger hahaha

@red ja je voelt t randje wel echt zitten.

@cyclus
    Ik zit aan de cerazette..nog niet ongesteld geweest maar wel heel veel klachten waardoor ik steeds denk dat ik ongesteld word

@hier
    Vandaag gelukkig wat in t huis kunnen doen! Bezig geweest met de was en alle kamers in huis gelucht en bedden afgehaald etc etc.
    zou met D een kerststukje maken maar kan mn snoeischaar niet vinden dus vette pech. Vandaag gaat ze weer naar der pa dus morgen en zondag flinke poetstornado met manlief

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @vivian, ja redden 't wel maar sparen zit er niet in en moeten ons huis nog grotendeels opknappen en dat duurt erg lang.
    En mochten we ooit een 3e willen, moeten we ook kijken of we dat nog wel kunnen betalen.

Mis hier m'n cyclus ook niet hoor haha, zou balen als het nu weer op gang komt, over een jaartje ofzo is vroeg zat ;)

Zo hier even een relaxed dagje, kids zijn bij de oppas. D. ging in m'n verlof steeds 2 dagen en voor R is het ook belangrijk dat ze gewend blijft dus heb hier even m'n handen vrij.
    Even online kerstkaartjes gemaakt met foto's van de meiden, cb afspraak verzet, net even gekolfd. Nu maar even door het huis gaan vliegen voor m'n man straks thuis komt en zich een ongeluk schrikt van de puinhoop haha.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Goeiemorgen
    Ik heb lekker kunnen uitslapen want Q was om uur pas wakker
    D is bij paps. Gister was vrienden over de vloer gehad en ik lag er toch op tijd in.

Vandaag lijstje maken voor kerstdiner. En wat spullen halen nog. Zon juskom kan ik nergens vinden,beetje jammer!!

7. vivianbraak

Meiden ik ben ongesteld geworden...;) Had gehoopt dat het nog wel ff zou duren piep der piep piep!!!! :(

Lekker hoor ik ga shoppen en alle sluizen staan open hier... Ik dacht dat blijft nog wel een paar maanden uit maar helaas...

@ red: Fijn dat jullie het redden! Gisteren nog gehad over onze cyclus en vandaag ben ik aan de beurt, lekker maar niet heus.

@ Jamietje: Lekker geslapen dus!

@ Hier: Zo lekker de stad in voor mezelf en voor alle kids kleren voor de doop en kerstmis kopen ben benieuwd of ik in één keer slaag!

Tot later!

8. vivianbraak

Heeft dit trouwens gevolgen voor de productie? Luca wilde gisteren ook meer drinken als normaal, houd het miss verband?

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    Das jammer!
    Bij mij nog steeds niks.

@hier
    Onze groendaeler was eruit gepiept want dochterlief had de poort niet afgesloten..ik op blote voeten in tshirt en joggingbroek in paniek buiten...manlief trok zn jas en zag zwarts voor de deur..trekt de deur open,zit ze daar mooi te kijken! Onze cocker heeft verlatingsangst dus die is waarschijnlijk heel ff de poort uitgeweest maar trg gekomen

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat n stilte!

Zo ik zit op bed..t manneke ff laten clusteren. Rond 7uur had ik m chamodent gegeven en hij wilde daarna eten maar je mag pas n half uur later voeden en hij had zon last en was zooo moe. Heb hem gewiegd,zachtjes op zn rugje geklopt,rondgelopen en wel 20x "oh ik voel me fijn" gezongen en toen viel hij in slaap..de chamodent werkt wel want hij sliep zo lekker.
    Wat een verschil..n kind dat huilt en je niet weet waarom of dat ie huilt en je weet dattie tandpijntjes heeft.

Nou dames..slaap zacht

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @jamietje, ah wat sneu! Gelukkig ging hij lekker slapen! Beetje goede nacht gehad?
    Fijn dat ie weer terug is gekomen! Onze hond loopt ook wel eens weg, meestal komt ie ook zelf weer terug of hij is bij onze gastouder. Mijn man heeft er soms een handje van om de schuttingdeur open te laten staan en dan doe ik de hond achter het huis zonder te kijken en is ie weer foetsie. Gelukkig nu alweer even geleden.
    @Vivian, sorry de volgende keer vraag ik niks! ;) Maar 't kan idd invloed hebben op je productie. Had bij m'n oudste rond m'n eisprong even een dipje, gewoon 1 dag en een paar dagen voor ik ongesteld moest worden weer en als ik dan eenmaal goed ongesteld was (rond dag 2-3) trok het weer bij. Vond het altijd erg irritant maar goed 't daarna was 't weer over.
    Ik heb t gevoel dat het hier ook moet komen maar zie nog niks.

12. vivianbraak

@ Jamietje: Fijn dat je nu weet waar het vandaan komt! Lekker voor Quinn dat hij zich gisteren ok voelde.

@ Red: Vannacht heeft Luca ook extra gedronken.. Pppfffff ik heb echt zo'n rot humeur last van me rug.. klaagmodus *aan* :cool:

@ Hier: Vannacht is Luca 2x extra gekomen wellicht om de productie op te krikken. Hier staan de sluizen kei open bah bah. Gisteren nog wel geshopt een heel leuk goud achtig vest gekocht heeft een mooi model erg blij mee. Hier gaan ze straks even zwemmen, is maar beter ook ik ben niet zo gezellig..

Tot Later!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @vivian, o bah! Mijn man vroeg gisteren ook al of ik al ongesteld was, was volgens hem niet te genieten. Hij was gewoon irritant, pff...
    Heb 'm vanmorgen maar een ontbijtje op bed gebracht, even wat goedmaken haha.
    R. heeft hier ook een paar keer gedronken vannacht maar viel zelf steeds in slaap dus weet ook niet zo goed of ze wel goed had gedronken.
    Fijn dat het shoppen gelukt is!!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is m'n man met de oudste naar de kerk, R. slaapt en ik even niksen. Zo maar even opruimen voor ze straks thuis komen.
    Dan maar even knutselen met D, heb nog 2 knutselsetjes liggen voor de kerst.

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @red
    Hahahaha leuk he die honden :p

@hier
    Vanmiddag komt dochter trg van dr paps en hoeven wij dus geen haast te maken om op te staan..zitten lekker met t manneke in bed een boodschappenlijstje te maken voor de kerstboodschappen...duur grapje zeg!!!!!

Straks ff strijken en poetsen voordat manlief vanavond gaat gamen haha

16. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @Vivian... Blegh, vervelend voor je, ongesteld! Hier met een maand of 5 weer voor het eerst, en ja, stukken erger dan normaal! Cyclus is hier wel erg onregelmatig. Het kan zijn dat je productie wat minder is en dat Luca daarom vaker wil drinken, hoewel ik daar eigenlijk alleen een paar dagen voor mijn menstruatie last van heb.
    Leuk dat je goed geslaagd bent met winkelen. Ik ben vrijdag vrij en dan gaan de kindjes naar de creche en kan ik ook eens op mijn gemak de stad in. Dat is sinds de geboorte van Daniel niet meer gebeurd! Ik verheug me er dus ook erg op: lekker op mijn gemak rondkijken, lunchen... heerlijk!
    @Jamietje, fijn dat je hond weer terug is. Snap dat je in paniek was... Wij hebben een kat, dus die red zich wel alleen buiten. Kerstboodschappen zijn altijd een duur grapje... Vooral als je zoveel gangen kookt als jij!
    @Red, heerlijk, zo'n rustig ochtendje. Was je man blij met zijn ontbijtje?
    @Bella, hoe is het met R? Hebben de tips van Stefan Kleintjes nog iets geholpen? Met D gaat het gelukkig weer beter: geen koorts meer. Nog wel flink aan het hoesten en proesten, maar dat moet even slijten. Geef hem wel slijmoplossers van Bisolvon, hopelijk versnelt dat het proces iets.
    @Ingrid, hoe was je etentje? Genoten van je wijntje, haha?

@Crisis, man en ik hebben gelukkig een redelijk goed salaris en beiden een vast contract. In het onderwijs zit je natuurlijk altijd wel safe. Bedrijf waar manlief werkt loopt gelukkig aardig *even afkloppen* maar zekerheid heb je natuurlijk nooit. Elke maand kunnen we wel wat sparen en we hebben een lekker leventje, maar ik denk wel na bij wat ik koop. Nieuwe jassen en schoenen voor de kids betekent die maand even geen kleding voor mij.

@Hier, beide kinderen waren vanochtend om 6.00 wakker... beetje jammer op zondag. D heeft een paar nachten terug voor het eerst doorgeslapen, echt klokje rond! Helaas was het een eenmalige actie... Wel biedt het hoop voor de toekomst!

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi dames,

Even snel.
    Vandaag verjaardag van de kids gevierd.
    Was gezellig!
    Manlief is nu patatjes halen(vaak patat deze maand pfff).Kinderen weer goed verwend.
    Etentje gisteren was gezellig en mijn rosé was ook heerlijk haha,Met Eva was het goed gegaan.Flesjes afgekolfde melk gedronken en mijn man had haar om 22 uur in bed gelegd en ze heeft tot 7 uur vanmorgen geslapen,Super!!.

@vivian:blehh die ongesteldheid.
    Hier nog niks.
    De 1ste keer na mijn vorige bevallingen was enorm pijnlijk.Mag nog heel lang wegblijven.

Morgen reageer ik verder.Nu alvast een beetje opruimen.

Gr Ingrid,

18. vivianbraak

@ Red: Je man heeft het dus moeten ontgelden bij je hahaha! Ik ken het ;) Al gaat het nu wel weer beter hier met mijn humeur.

@ Ingrid: Jammie patat! Rosé is goed bevallen dus ;)

@ Eefje: Het was dus vroeg voor je, ach dat vind ik ook altijd wat hebben.

@ Hier: Rustig dagje gehad even naar Intratuin geweest, man is gaan zwemmen en was ze goed bevallen.

Tot later!

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een rustig dagje gehad. Vanmiddag de geboortekaartjes van m'n oudste ingeplakt (oeps haha, de helft had ik al gedaan in m'n verlof). Met die van R. ook een begin gemaakt, binnenkort even een keer afmaken.

@ingrid, lekker patat! Hier gisteravond gehad, vanavond aardappels haha.
    Fijn dat het goed is gegaan gisteravond met Eva en dat het gezellig was!
    @vivian, haha fijn dat het weer beter gaat met je humeur! Hier redelijk mits die kerel van mij niet te irritant is. Maar hier nog niet ongi dus ben benieuwd of dat nog gaat komen of later een keer.

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @Jamie: stress als je hondje weg is! Gelukkig snel weer terug gevonden! R. heeft dezelfde dag als Q. ook een tandje gekregen, zijn rechteronderhoektandje komt door, alleen meer aan de zijkant dan aan de bovenkant. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft: hij is erg vrolijk.

@Eefje: gaat gelukkig veel beter met hem! Ik heb eigenlijk het meeste tips van Stephan al zelf toegepast dus heb niet echt iets nieuws gedaan. Hij komt nog steeds elke 2 uur 's nachts, ik heb me er bij neergelegd. Bisolvon had ik niet geprobeerd, helpt het D. denk je?

@Red: haha, ik ben ook enorm chaggie geweest richting vriendlief, maar dat komt ook omdat ik vind dat hij wel eens wat meer kan doen in het huishouden: het is hier soms echt een bende...Leuk knutselen! Wat ga je maken?

@Ingrid: haha, wij eten de laatste tijd ook best vaak patat! Ach ja, de rest van de tijd veel groente..

@Vivian: o wat balen he! Ik heb een koperen spiraal laten zetten en ben dus ook redelijk zenuwachtig hoe de eerste ongesteldheid zal zijn. Ik heb gisteren voor de zekerheid zwangerschapstest gedaan omdat ik zo misselijk ben de laatste tijd; gelukkig negatief!

Hier: R. is zo'n heerlijk mannetje! Hij kiert en lacht altijd naar zijn zusje en we hebben net een filmpje gemaakt dat hij echt in een deuk ligt als zijn zus hem zogenaamd laat schrikken. Super leuk. Verder is hij altijd vrolijk, drinkt alleen nog wel steeds erg vaak maar ben er nu dus anders naar gaan kijken. Afgelopen nacht heeft dochterlief gelogeerd bij mijn broer (heeft 3 meiden) dus ze heeft weer the time of her life gehad! Wel dood moe dus al om 6 uur naar boven gegaan. Ik ga nu ook naar bed, lekker even bijtanken; morgen weer werken.

Deel Deze Pagina