@Bellabella, ik had een knutselsetje om een kerststal te maken, dat vond ze wel leuk. Ook nog kerstballen met kartonnen strips maar dat was niet zo'n succes, vond ik zelf ook nog te lastig haha. Hier ook al misselijk deze week maar de kans op een zwangerschap is hier zo erg klein, dat het eigenlijk te belachelijk is om te testen haha. Fijn dat het lukt om er anders naar te kijken! Mijn R. drinkt ook vaak, maar 't is hier ook een heerlijk kind en maak met niet zo druk om het vake drinken en het voelt dan ook niet erg zwaar ofzo. Af en toe een pittig nachtje maar over het algemeen wel goed te doen. Lekker slapen en werkse morgen! Hier pas na kerst weer dus heb nog even lekker vrij.
Leuk zeg, ene kerststal! Goed idee. Ik probeer er inderdaad ook anders naar te kijken: gewoon een gezonde baby die normaal gedrag vertoont... Daardoor ervaar ik het inderdaad minder zwaar, al worden de wallen onder mijn ogen er niet minder door.. Lekker dat je vrij hebt. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik weer vakantie zal opnemen. Ben voor mijn gevoel net pas begonnen dus zal nog wel even duren voordat ik weer eens vrij neem!
Ik ben hier ook nog maar net begonnen, heb nog maar 5 dagen gewerkt haha. Maar heb de helft van m'n uren al en kan de rest van m'n uren wel maken van 27dec-1 jan. dus ze boden aan dat ik wel vrij mocht. Prima Hier valt het wel mee met de wallen maar begin nu te gapen dus 't wordt weer bedtijd.
@Eefje Pfoe 6 uuur..das vroeg! @Ingrid Leuk, verjaardagen groot feest dus?? @Bella Fijn dat hij geen last heeft... Ons manneke wel helaas @Hier Moe moe moe Lag er super laat in en vanmorgenvroeg weer op. Dani kwam gister thuis met n make up koffer... 3 nagellakken,6lippenstiften,6oogschaduwtjes,kwastjes,mascara etc!!! Hoezo veeeeeeeeeel te jong? die pa van haar is echt niet goed snik!! Quinn heeft weer flinke honger.Hij had zo heerlijk geslapen Gister heb ik "The curious case of Benjamin Button" gekeken...janken!!! Ben zo emotioneel en snel moe de laatste tijd. Nu zit ik weer op de bank tv te koekeloeren
@jamietje:gelukkig is je hond weer snel gevonden.Als kindzijnde hadden we ook een hond (rottweiler)super eigenwijs maar zo'n trouw dier.Zij brak dus vaak uit als ik de deur uit ging met vriendinnen.Zal nooit vergeten dat ik als 14 jarige met mijn vriendinnen in het winkelcentrum liep en mijn hond eraan gerend kwam en mijn moeder maar rondjes door de buurt fietsen om haar te zoeken haha.Toen we haar moesten laten inslapen heb ik ook ontzettend moeten huilen want een aantal maanden ervoor was een dierbaar iemand overleden en toen moest ik mijn lieve hond ook nog laten gaan ivm ziekte.Vlgns mij had ik toen nog nooit zo hard gehuild(ik was net 18 jaar).Ik heb warme herinneringen aan mijn hond van toen. Gelukkig gaat Quinn beter en idd het is zo'n wereld van verschil als je weet waarom je kindje huilt.Net zoals met de prikjes.Ze zijn even flink beroerd maar je weet de oorzaak en weet dat het weer voorbij gaat.Het was idd vrij druk gisteren maar mijn schoonzus/zwager en kids komen volgende keer want die hadden met zijn vijven de buikgriep dus die wil ik ook niet in huis halen. Kan me voorstellen dat je baalt van die make-up doos en wschl wil ze zichzelf ook onder smeren pfff.Wat veranderen die kinderen toch wanneer ze groter worden.Meestal leuk maar soms ook moeilijk en ingewikkeld. @bellabella:heerlijk dat het overdag zo goed gaat met R.Kan me voorstellen dat je wallen steeds lager gaan hangen.Ik zal nooit vergeten dat toen de oudste baby was en ook iedere nacht aan het spoken was en dus een chronisch slaapgebrek.We waren toen in een winkel en hadden Thijs bij ons in de wandelwagen.Die dames in de winkel natuurlijk in de wagen en toen tegen mij van jeetje U ziet er wel ontzettend vermoeid uit.Ik kan best wat hebben maar toen voelde ik me toch wel gekwetst want ondanks de slapeloze nachten kon ik wel enorm van dat mannetje genieten.Ook stom om dat tegen een onbekende te zeggen pfff. Leuk dat je dochter zo met hem kan spelen,Genieten!!. @vivian:leuk vest voor jezelf gekocht.Gaat het al de betere kant op met je menstruatie en wordt het al iets minder?.Ik zit er voorlopig ook nog niet op te wachten moet ik zeggen.Eva vindt het dansen door de kamer ook geweldig haha.Vooral als ze zichzelf in de spiegel zit begint ze te schaterlachten. @eefje:6 uur is wel heel erg vroeg en vooral in de winter pff.Hebben ze vanmorgen wat langer gelegen?. Zit jij in het basis of voortgezet onderwijs?. Mijn rosé was heerlijk moet ik zeggen maar ik voelde hem direct zitten haha.Dus heb het maar bij ééntje gelaten. Tapas eten was heerlijk!!. Ik had mijn vriendin echt gemist en ik heb het bijna niet over Eva gehad moet ik zeggen.Wel over de andere kinderen want haar kinderen zijn net zo oud als T en A maar met opzet heb ik de baby praat maar een beetje vermeden haha.We hebben het vrnl over werk en relaties ed gehad. @red:heerlijk idee om nog zo'n lange tijd vrij te zijn.Geniet er lekker van meid met je gezinnetje. @hier:Eva heeft afgelopen nacht voor het eerst in het ledikant geslapen op haar eigen kamer.Ze ging er om 9 uur in en werd vanmorgen om 8 uur wakker.Meisje heeft heerlijk geslapen en ligt nu weer te pitten in de kinderwagen(slaapkop).Overdag slaapt ze duidelijk minder maar dat maakt mij niet uit want dan kan ze beter de nachten goed benutten.Ze was gisteren ook wel erg moe want heeft ook best een poosje bij de verjaardag gezeten en stond behoorlijk in de belangstelling met haar gevleem bij de gasten met die vette glimlach en haar gebrabbel. Gisteravond was wel heel lief. Anouk stortte gisteravond helemaal in.Alle spanningen kwamen er in ene keer helemaal uit.Ze wilde iets van Lego Friends in elkaar zetten maar door de vermoeidheid lukte het niet en dat was de zogenaamde druppel.Ik was boven met Eva en hoorde dat het beneden helemaal escaleerde en ben naar beneden gegaan en heb haar naar boven genomen.Anouk ging snikkend op bed liggen en toen ben ik met Eva naar haar toe gegaan en heb haar bij Anouk neergelegd en toen ging Anouk snikkend bij Eva liggen en Eva lag alleen maar te lachen en Anouk werd helemaal rustig.Ze heeft toen een kwartiertje heerlijk met haar baby zusje liggen knuffelen en zat maar te zeggen hoe lief en schattig ze wel niet is en hoe blij ze met haar is.Ik vond het zo'n mooi momentje (smelt).Grote dochter en kleine dochter!!. Nu zijn de verjaardagen weer voorbij.Thijs nog wel trakteren komende woensdag want dan is zijn echte verjaardag maar daar doen we verder niets meer aan.Het is nu even klaar en weer over op de orde van de dag.Mama is er ook klaar mee haha. Ga even een was draaien en Eva uit de wagen halen want die ligt nog steeds te slapen en mijn ene borst staat op springen. Tot later. Gr Ingrid.
@ Jamietje: Hier mogen ze in huis wel wat make-uppen. Ze mogen er niet mee naar buiten en of school. Dat vinden ze hier geweldig! Misschien word je binnenkort ook wel ongesteld meis moe en emotioneel achtersf gezien had ik dat emotionele ook. @ Ingrid: Ja het word al minder gelukkig. Ik was liever nog even vrij van die ellende geweest. @ Bellabella: Ik lees tussen de regels door echt dat het beter met je gaat super! En zo is het zoals jij het zegt! Het eerste jaar is het zwaarst zeg ik altijd. @ Red: Ben jij ook al zo'n knutsel leuk joh! Ik doe altijd wel mee maar bak er niks van haha. @ Hier: Luca was vannacht ineens om half 4 klaar wakker . Dat is echt de eerste keer sinds hij geboren is. Hij lag te lachen en te kraaien in bed. Ik zei tegen mijn man wat moet ik nu doen? Hij ging dus echt niet slapen ik ben er maar uit gegaan en hij heeft zitten spelen tot 5 uur en daarna zijn we weer naar bed gegaan... Hoop maar dat dit geen nieuwe trend word
@Ingrid Oh wat erg van die hond! Pfoe heftig met Anouk! Wel ontzettend leuk dat ze eva zo leuk vind. Dani is ook helemaal verliefd op dr broertje @Vivian Ja binnen mag ze wel make-uppen maar niet met mascara en ze "vergeet" het altijd af te halen als ze naar buiten gaat hahahaha Ja wie weet.. Zou wel fijn zijn als ik ongesteld zou worden want dan ben ik hopelijk van mn klachtjes af.
@Jamietje, toch niet al zwanger meid? Heb laatst ook een testje gedaan omdat ik wat klachtjes had maar godzijdank negatief. Hoewel jullie natuurlijk graag nog een derde willen! Als kind had ik ook zo'n make-upkoffertje maar dat mocht ik alleen gebruiken met bijzondere gelegenheden... Vond ik geweldig! @Ingrid, ja, zo'n wijntje voel je nu snel, he? Heb ik ook last van. Kon er al nooit zo goed tegen maar nu helemaal niet. Heerlijk dat alle verjaardagen weer achter de rug zijn. Nu kerst nog en dan kunnen we weer over tot de orde van de dag, haha. Wat sneu voor Anouk dat het haar allemaal te veel werd. Het is ook zo'n drukke tijd voor kinderen nu, met Sinterklaas ed. En dan ook nog haar verjaardag! Gelukkig is ze helemaal dol op haar zusje. Ik merk het ook aan de kinderen in mijn klas (werk dus in het basisonderwijs): die zijn echt moe! @Bella, fijn dat het beter gaat, althans, dat jouw instelling het makkelijker maakt. Wellicht helpt het als je straks gaat bijvoeden. Hier in ieder geval wel: meestal komt D nog maar een keer per nacht, soms twee keer. De bisolvon helpt wel iets, maar D zit nog wel vol. Gelukkig heeft hij er zelf geen last van. @Vivian, jij ook eens een gebroken nachtje dus! Wel fijn dat hij vrolijk was. @Red, leuk, aan de knutsel! Probeer ook van alles met mijn zoontje maar meestal is hij het snel zat. Klei is nog geen succes, vingerverf vindt hij vies (hij wil dan mijn vinger als penseel gebruiken) alleen tekenen vindt hij leuk. En playmais. Fijn dat je lekker vakantie hebt, ik moet nog een dagje werken en dan ben ik ook weer twee weken vrij. Hier... kindjes gelukkig wat langer geslapen vanochtend: D kwam wel om 6.00 om te drinken maar viel na een paar slokken met mijn tepel nog in zijn mond in slaap... Zo lief! Zo hebben we nog heerlijk een uurtje gelegen tot ook de oudste wakker werd. Net was wasjes gedaan. Nu zit mijn draagdoek in de droger. Hopelijk kan hij ertegen!
Nouuuuuu breekt mn klomp!! Ik sta op het station hier in de buurt. Moet even naar het dorp hier vlakbij omdat daar mijn huisarts zit en mijn apotheek. Stopt de trein voor me. Naast me stonden nog wat mensen en die keken serieus waar welke deur in liep en liepen hun naar de andere deur zodat ze me niet de trein in hoefde te helpen. Ik sprak een broekkie aan die mij godzijdank hielp maar hij twijfelde wel. Toen ik aankwam in het dorp hielp NIEMAND me de trein uit. Op de terugweg was ik lekker aso en heb gewoon de deur geblokkeerd zodat ze me wel MOESTEN helpen. Pff kon wel janken. Mn witte broek naar de malle moeren omdat ik op de heenweg de buggy met Quinn erin uit de trein mocht tillen. Zo asociaal!
Hey Meiden! @ Eefje: Ook ik heb een zekerheids testje gedaan hahaha! Grappig om te lezen dat er hier meerdere zijn. Heeft er meer mee te maken omdat mijn man gesteriliseerd is en ze zeggen na 30 zaadlozingen is het echt safe. Maar ja 100% zeker weten we het pas in Januari dan word het getest. Maar goed hij zat al over die 30x heen dus ja we gaan niet meer rommelen met condooms e.d. Vandaag ook wat langer geslapen? @ Jamietje: Wat een aso volk! Ik ben echt al 9 jaar niet meer met de trein geweest maar dat heb ik toch nooit meegemaakt zulke aso's! @ Hier: Luca heeft weer gewoon geslapen vannacht gelukkig. Hij moet denk ik slaap inhalen want we gingen om 21:00 uur naar bed gingen er uit om 7:30 uur en hij ligt er nu al weer even in. Ik denk dat Luca ook een sprongetje aan het maken is, wil veel bij ons zijn is wat hangerig e.d. Mijn oudste dochter is ook niet helemaal fit had last van haar keel en hoofd. Heb er net een pcm gegeven en keelsnoepjes mee naar school. Ze vroeg me net Mama als het echt niet gaat mag ik dan alsjeblieft naar huis komen? DE SCHAT! Tuurlijk zei ik! Ik ga even wat srtijken tot later!
@jamietje:wat een aso volk!!. Gelukkig hoef ik niet met het OV te reizen en heb ik altijd een auto voorhanden voor langere afstanden. Kan me voorstellen dat je je hebt lopen opvreten. @vivian:hier zijn de kinderen ook niet helemaal fit.Verkouden,hoesten en keelpijn.Nog een paar dagen en dan lekker 2 weken vrij.Ben zelf ondertussen ook wel toe aan een beetje rust.Dat gehaast iedere morgen met naar school brengen. Ik hoop dat je dochter snel opknapt!!. @hier:Eva heeft weer heerlijk geslapen.Om 21.30 naar bed en tot 9 uur vanmorgen liggen slapen WoW,Ze was helemaal vrolijk toen ze wakker werd.Ga nu alvast de boodschappen doen en kan ik vanmiddag met Thijs zijn traktatie beginnen.Hij trakteert gewoon een zakje chips en daaraan doe ik een kerstkaartje met een lintje.Ze mogen op school geen kerstkaarten meer uitdelen maar op deze manier kan het wel want dan krijgt de hele klas een kaartje.Een ander meisje die vorige week jarig was heeft dat ook gedaan. Ik ga Eva inpakken en lekker naar buiten. Tot later, Gr Ingrid.
hoi allemaal! hoe gaat het met iedereen???? Hier alles goed, druk met van alles en og wat! Oudste is zindelijk aan het worden overdag! jongste doet het super, drinkt nog 5 a 6 x bij me...soms nachtvoeding, soms niet...tijgert als een gek door de kamer sinds 2/3 wkn en brabbelt erop los slaapt nog stuk of 3/4 x per dag bijvoeding gaat super het regent hier alleen maar echt vervelend! allemaal fijne dgn alvast en succes met voorbereidingen, ik ga 1 dag bij mn moeders familie gezellig groot diner en 2e kd met ons eigen gezin, alleen weet nog niet wat ga eten hihi sorry vor mn afwezigheid en dat ik niet uitgebreid reageer steeds op iedereen, na de drukte kom ik er weer lekker in!! beterschap voor alle kindjes!!!
@ Miis: Wat fin dat de oudste zindelijk word! Weer een mijlpaal! De kleine doe het ook goed heel fijn meis! @ Hier: Hier lekker bezig man heeft vanmorgen even op Luca gepast ik heb even wat gescharrelt. Morgen of overmorgen nog even de stad in kadotjesssss kopen. O ik vind de kerstdagen zo leuk die gezelligheid Luca is denk ik al aardig over zijn sprongetje erg fijn. Tot later meiden!
@Miis: klinkt allemaal super! Geniet van de komende dagen. @ Vivian: Ik hou ook altijd van de kerstdagen: al moet ik zeggen dat het verheugen erop vaak eigenlijk het grootste deel van de pret is . Gaat het alweer beter met je dochtertje? Mijn oudste is ook zo aan het hoesten nu dat ze weer afgelopen twee dagen heeft overgegeven in bed. Arme meid: zij heeft dat altijd als ze moet hoesten. Jij nog tips wat het beste werkt ertegen? Ik tot nu toe uitgevonden dat sinaspril (kauwtabletten PCM) het beste werkt. @Ingrid: jeetje wat heeft Eva goed geslapen zeg! Wat een enorm verschil toch tussen de kindjes! R. kwam vannacht elk uur...Leuk dat Thijs heeft getrakteerd. Vrijdag trakteert T. ook op de psz; we gaan samen brownies maken (dat wilde zij het liefst). Besprinkelen daarna met poedersuiker en vlaggetjes erin ouzo. Ik ga verder geen kadootjes meegeven hoor, maar dat kerstkaartje is eigenlijk best een goed idee. Ik neem vaak ook een wijntje 's avonds maar zorg dat er 2 uur tussen wijntje en voeding zit. Anders krijgt hij afgekolfde melk: heb ik standaard in de koelkast zitten. @eefje:Wat voor draagdoek heb je? Ik doe mijne ook altijd in de droger en gaat prima hoor! Lekker zacht . Hier: Moe, maar ik doe het voor een goed doel . R. slaapt nu heerlijk in zijn eigen bedje (gaat laatste tijd overdag steeds beter!) en zometeen gaan we grote zus en vriendinnetje weer wegbrengen naar streetdance. Vanmorgen kerststukjes gemaakt op de psz met dochterlief en daar was steeds een kleine jong met snotneus en 2.5 jaar die de hele tijd boven R. hing en hem wilde aaien (veels te wild) en bijna op hem ging zitten . Oma van hem was er maar die was (net als alle moeders trouwens) veel te druk bezig met het kerststukje maken :x. Dus ik de hele tijd die jongen wegsturen (op een lieve manier, terwijl ik eigenlijk wilde schreeuwen: "haal dat vieze, snotterende jong eens weg bij mijn 4 mnd oude baby!!!" Sowieso raar dat de moeders eigenlijk alles zelf gingen doen ipv het de kindjes laten doen. De leidster kwam naar mij toe om te zeggen dat ze het zo leuk vond dat ik T. alles zelf liet doen. Toen dacht ik: dat is toch de bedoeling ook????