Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een nacht weer... 23:30-3:00-6:00 (nachtmerrie?, paar slokken) verder bij ons in bed 7:15 honger en nu slaapt meneer nog lekker verder met papa in bed, ik ga zo werken!

2. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bleh bleh bleh, hier ook een rotnacht gehad. Na al weken door te slapen van 21 tot 5 was het vannacht 20.30, 21.30, 23.00, 3.30, 6.30, 7.30 en nu niet wakker te krijgen.

Snap het wel, want ik heb al een week geen stuwing of volle borsten meer, ook 's ochtends niet, dus een regeldag (nacht) zat eraan te komen. Gisterenmiddag ook bijna heel de middag geclusterd dus ja. Nu maar hopen dat het een beetje helpt...

Heb het gevoel dat m'n 1e menstruatie niet lang op zich zal laten wachten, ben behoorlijk gestresst vanwege weer terug gaan werken over twee weekjes en voel me al een paar dagen zo slap als een vaatdoek... Vandaar die productiedip.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Volgens mij hangt het dan in de lucht. Hier kwam hij vannacht ineens twee keer in plaats van één keer. En dan na het drinken wil hij niet slapen maar naar mama lachen :).

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Gaan jullie weleens naar de sauna? Ik wil als de jongste 3,5 maanden is een dagje gaan (de kids zijn dan op het kdv, man en ik nemen vrij).
    Maar ik vraag me af hoe ik dat moet doen. Normaal zal ik zelf gaan voeden op het kdv, ik begrijp dat hij dan een flesje moet krijgen maar hoe doe ikzelf het dan? Kolven in de kleedruimte ofzo?

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Denk dat je wel zal moeten ratatosk, niets schiet zo lekker toe als warmte en ontspanning dus ik zou ze vooral zo leeg mogelijk houden :D

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Haha zie je me ineens ff wat dieper in het bubbelbad zakken..

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    @Ratatosk... Ik wil ook, maar durf niet! Ik spoot namelijk al flink in het rond toen ik alleen nog maar zwanger was, dus kan me indenken hoe het er nu aan toe gaat ;)

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik heb geen sauna ervaring en ook geen ambities, maar kolf wel regelmatig als ik op stap ben inmiddels.

Ik heb tot nu toe niet een keer meegemaakt dat er nergens een ruimte was om te kolven. Ik kolf dan ook nog elektrisch, dus dat is een extra 'handicap' haha. Doorgaans als je het vraagt is er wel ergens een plek waar je op je gemak kan kolven. Regelmatig zelfs ook nog extra drinken aangeboden gekregen daarbij :)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oei ja dat lijkt me gênant.. Zeker als het naakt is. Wij gaan btw naar sanadome. Daar is het met badkleding. Is dat niet iets? Dan zou je zelfs nog van die opvangcups of compressen kunnen gebruiken.

10. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Valt het dan trouwens heel erg op als je echt een TSR krijgt met badkleding aan? Ik heb al een aantal maal gezwommen etc, maar in mijn badkleding valt het volgens mij totaal niet op (en het is nou ook niet zo dat ik een heel spoor achter laat ofzo)

Als je natuurlijk een heel licht gekleurd badpak aan hebt...maar als je een keer gedouched hebt ofzo valt het toch niet echt meer op?

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Denk ik ook niet. Of het moet er echt uitlopen natuurlijk.
    Mij gaat het meer om mijn productie, ik ben als de dood dat ie inzakt dus ik wil geen hele dag zonder voeden of kolven maar ik zou wel graag dat dagje sauna willen.. Ik ben al jaren niet meer voor mezelf weggeweest maar het moet wel haalbaar zijn.

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Zo ik zou haast denken dat mijn kleine man een groeispurt krijgt/heeft.
    Ineens drinkt hij zoveel. Denk je dat hij uitgedronken is,valt in slaap, binnen 2 minuten is hij wakker en drinkt hij verder.
    Hij meld zich wel netjes op de uren dat hij zich hoort te melden!

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Regeldagen ! Volgens mij begint dat rond de achtste dag :)

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hij heeft zijn regeldagen al gehad.. met 7 dagen oud(geloof ik) . toen kon ik hem elk uur aanleggen. Nu slaapt hij gewoon lekker tussen de voedingen door en snachts ook. Hij drinkt alleen extra veel (lang) nu.

Dat zijn toch geen regeldagen?

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ukkepuk, jij gaat nu de regeldagen in! waar ik dus net uit ben! heeft wel ruime week geduurd bij mij!

ratatosk, hmm maar de sauna in zit je toch geen uuuren?...je kan er voor en erna toch ergens zitten?
    (wellicht hebben ze daar voor het personeel ook wel een kolfruimte?)

@hier,
    hier was het 2230-0230-0630 ...toen hem 0845 aangelegd omdat ik weg moest met de oudste
    Vervolgens heeft ie netjes om 12u gedronken flesje bij oma, hij dronk gewoon de vriezer melk op, dus gelukkig geen problemen!

mn borsten weer goed vol aan...beter!

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hmz ik zal de sanadome eens bellen.

Jamietje, dat klinkt idd anders. Maar ik weet er niks zinnigs op te zeggen eigenlijk haha!

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    regeldagem kunnen op elk moment komen...hoeft niet standaard op die dagen dat "ze" het zeggen heh...

kan ook zijn dat jouw productie wat omlaagt gaat, bijv door vermoeieheid, ongesteld, ziekte etc..en dan krikt ie het zelf op...

18. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    waaaaah mijn mini heeft van 23.30 tot 5.50 met een voeding gedaan! Om 6.00 lag ze al eer in dr bedje... wow

nadeel is alleen dat ik nu wakker ben...mijn 'nachtprogramma' is van de leg hihi

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vannacht was het 22:30 en daarna pas om 6:00! Maar... Wel om half 2 uit zijn bedje gehaald omdat hij dwars lag en erg moest huilen. Naast mij in bed lag hij te klieren en viel gelukkig na een half uur in slaap. Rond 5 uur beetje hongerhuiltje, dus ik lampje aan, sliep hij weer... Om 6 uur wel honger.

Even terug komen op mijn "hij drinkt overal en uit alles". Gisteravond was ik weg voor mijn werk en manlief geeft hem een flesje voor het slapen. Nou dat was niet de bedoeling, huilen en wegdraaien! Hij miste denk ik toch mama's borst :D

@sauna: ik durf het nog niet hoor, veel te bang voor lekkende borsten en ik zou me niet ontspannen denk ik.

@kittekat: stom he? dan "mag" je slapen, kan je niet!

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ken ik geen regeldagen, bij de oudste 1x gehad. Misschien dat ik ze binnenkort krijg, borsten voelen wel iets leger aan en plasluiers zijn wat minder vol maar nog wel prima.

Hier gisteren weggeweest voor m'n werk. Helaas heeft R. gehuild vanaf dat ik wegging tot een kwartier voor ik thuis kwam. Was om 21.20u thuis :( Papa is een paar keer met haar wezen wandelen, was ze even stil. Ze heeft 3 flesjes van 80cc gedronken. Draagzak kreeg ie niet voor elkaar zei hij... dombo! Dan wordt ze nl. wel rustig. Ik moest overdag weg dus ze had weinig geslapen. Had haar in slaap gebracht voor ik wegging maar ze voelde het denk ik aan en werd weer wakker. Naja voorlopig blijf ik lekker bij dr.

Net de oudste naar de psz gebracht, haar 1e keer. Die had er erg zin in! Straks weer halen, ben benieuwd!
    Zal even door t huis heen vliegen, jongste slaapt lekker.
    Vanmiddag oudste naar m'n ouders brengen, blijf ik daar even en moet om half 4 weer naar de osteopaat. Daarna oudste weer ophalen.

Ik had gisteren niet gekolfd toen ik weg was, alleen leeggekolfd voor ik wegging en gisteravond heeft ze 1 borst gedronken. Vannacht was die andere lekker vol haha.

@ratatosk, ik zou idd even bellen. In zwart ofzo zie je eventueel lekken volgens mij niet.
    @miis, fijn dat ze weer vol zitten! Blijf je toch bij kruidvat luiers haha ;)
    @mopje, hier was de fles altijd goed behalve s avonds laat/s nachts, dan wilde ze mama.
    @Jamietje, kan best zijn dat hij nu langer begint te drinken. Oudste dronk in de kraamweek 10 minuten en daarna ging dat al vrij snel richting een uur. Nam na een maand of 2-3 wel weer af. Zij dronk zich ook altijd in slaap.
    Jongste is een snelle drinker en drinkt alleen puur voor de honger/dorst. Vaker wil ze niet en in slaap drinken gebeurd maar heel weinig. Per gratie pakt ze soms s avonds de leegste borst als ze onrustig is.

Deel Deze Pagina