Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    àllemaal fijne dagen!!

@hier, kleine heeft echt last van zn ontlasting, hij is heel vaak gekomen ...nu al 3 dgn komt ie ineens om 23u weer...sinds hij 6 wkn is doet ie dat niet meer...en dan volgende ochtend harde keutels..wel heel sneu!!!..
    Maar ik laat hem gewoon steeds drinken, ookal wordt ie gewoon wakkervan mss wat kramp..dan smeert het hopelijk door!
    nou doeiii

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @vivian:veel plezier op CP!!.
    Hier is het momenteel heerlijk weer.Droog en zacht!!

@jamietje:gezellig zulke buren,maar niet heus haha.

@miis:vervelend zeg die harde ontlasting!!.
    Probeer te voorkomen dat die in een vicieuze cirkel komt met zijn ontlasting.Als het echt niet lekker gaat zou ik wel even overleggen met de huisarts.
    Jij ook gezellige dagen!!

@hier:Anouk zit al helemaal in haar feestjurk en opgemaakt haha.Thijs is met zijn vader buiten aan het voetballen.Ik word altijd een beetje onrustig van deze dagen.Eva ligt lekker te slapen.Zij krijgt vandaag ook een jurkje aan.Buren van ons waren afgelopen mei in Madrid en hebben toen die jurkje meegenomen.Donkerblauw met een matrozenkraagje en een eendje erop en 2 steekzakjes.Staat superleuk en dan een witte maillotje erbij.Ze slaapt nog steeds super maar wordt nu wel rond 5 uur wakker en gaat dan een beetje huilen maar dan geef ik een speentje en slaapt ze nog wel 1-2 uurtjes verder dus niets te klagen.
    Om 16 uur gaan we richting schoonouders.Ik ga denk ik lopend met Eva en John met de kinderen in de auto.Kan die het speelkleed ed meenemen en kunnen we vanavond met zijn allen terug rijden.Met een beetje geluk slaapt ze dan tegen die tijd dat we aankomen en kan ze even blijven liggen en zelf vind ik het wel lekker om even een frisse neus te halen.Morgen komt mijn moeder eten.Ik maak lekker een witlof schotel en voor de kinderen aardappel kroketjes,appelmoes,cocktailworstjes en fruitspiesjes.Lekker simpel allemaal.
    Anouk is nog steeds snotverkouden.Het hoesten wordt gelukkig een stuk minder.Ze is er voor de rest niet ziek van maar ze klinkt enorm vol.Ik hoop voor d'r dat het snel over zal gaan want is niet prettig.Eva is een beetje aan het niezen maar dat is ook alles en heeft verder geen verstopte neus oid,houden zo!!.

Iedereen leuke dagen en tot snel.

Gr Ingrid.

PS:vorige jaar rond deze tijd wisten we al dat ik zwanger was.Ik had een positieve test op 19 december en jullie??.

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hoi meiden, heel gezellige dagen gewenst!

Hier even snel tussen alle feestelijkheden door reageren, gisteravond hebben we hier kerstavond gevierd met mijn familie. Had quiche, salade en hapjes gemaakt, was geslaagd! Wel een puinhoop natuurlijk, maar nu weer fijn alles aan kant. Vanavond bij mijn ouders eten, doen we ook de cadeautjes. Gisteren aan de kindjes al een paar pakjes gegeven. Mijn oudste kreeg van mijn ouders een uitbreiding voor zijn duplotrein en de jongste een triptrapkinderstoel. Ben ik natuurlijk ook erg blij mee!
    Heb vanochtend al een flesje melk gekolfd zodat ik straks tijdens het eten ook lekker een wijntje kan drinken. Heerlijk, gisteravond moest ik me ook al inhouden, haha.

@Ingrid, wat sneu dat Eva zo verkouden is. Daniel heeft het ook weer lekker te pakken, gisterochtend was hij helemaal overstuur dat het drinken niet lukte door zijn verstopte neus. Zo zielig! Wat klinkt het schattig, dat jurkje. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ik twee knullen heb, is toch minder leuk qua kleding. Nu met kerst dragen ze allebei een spencer, dat vind ik zo stoer staan.
    @Miis, wat vervelend dat je jongste zo'n moeite heeft met zijn ontlasting... Inderdaad lekker veel laten drinken en eventueel wat extra olijfolie door zijn eten, maar dat doe je geloof ik al. En wat Ingrid zegt, als hij er echt last van krijgt gewoon even naar de huisarts!
    @Vivian, veel plezier daar!
    @Jamietje, hoe is het met je buren?
    @Red, jongste alweer opgeknapt?

@Zwangerschapstest, Daniel is natuurlijk een paar maanden ouder dan Eva, ik geloof dat ik eind augustus mijn eerste positieve test in handen had... Met de verjaardag van mijn oudste (september) was ik in ieder geval erg moe! Rond kerst vorig jaar wisten we dat we weer een zoon zouden krijgen (ik "wist" het al vanaf het begin, haha) en zat ik met een beginnend buikje aan het kerstdiner.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Allemaal gezellige dagen gewenst!

Hier vanmorgen bij de HAP geweest met R. Ze was gisteren af en toe wat aan het piepen (ademhaling) maar dat was dan zo weer weg. Vanmorgen bleef het, hele snelle korte ademhaling, ze klonk echt wat benauwd maar bleef wel vrolijk. Na getwijfeld te hebben toch maar even gebeld en mocht ik komen. Gelukkig viel het mee, arts hoorde wel een beetje een piep maar verder klonken haar longen schoon. Ze kreeg goede vette melk volgens hem haha. Hij was echt enthousiast over de borstvoeding, leuk!
    Verder rustig dagje gehad, zijn beide moe dus weinig gedaan. Appeltaart gebakken met de jongste, schoonouders zijn vanmiddag geweest en lekker gegeten.
    Ik ga morgenochtend even met de oudste naar de kerk en daarna naar mijn ouders.

@zwangerschapstest, volgens mij had ik 28 oktober een positieve test en met kerst was ik 12 weken zwanger.
    @Miis, wat sneu! Goed laten drinken idd! borstvoeding smeert goed ;)
    @Vivian, veel plezier!
    @Ingrid, wat sneu voor Anouk! Hier is R. wat minder snotterig maar hoest ze nu met slapen wel aardig.
    @Eefje, kids weer lekker verwend dus! Altijd handig een kinderstoel!

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hallo hallo
    Ik ben weer genezen van kerst!!!
    Kerstavond supergezellig bij ons 5 gangen.
    Gister gourmetten bij s-ouders maar Quinn ging gewoon niet slapen..na t eten wat afgezonderd terwijl s-familie n spelletje deed. Sliep ie eindelijk,ging iemand schreeuwen (blij schreeuwen ivm spelletje winnen en zo).
    2,5 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen!!!!!!

Vandaag dus mooi geen kerst! Ben wel klaar hahaha

@zwangerschapstest
    18 december wassie positief nadat ik bijna tegen de grond ging van duizeligheid

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook weer klaar met de Kerst.
    1ste kerstdag bij s.ouders wezen gourmetten maar ik ben bijtijds met Eva vertrokken.Ze had een krap uurtje in de kinderwagenbak geslapen en toen wilde ze niet meer.Ze was overprikkeld door al de herrie,het was een heel gezelschap en een blaffende hond dus ik had het iets voor 8 uur wel gezien en ben naar huis gegaan.John is nog gebleven met de kinderen en hebben nog spelletjes gedaan.Ik had geen zin om heel de avond met een klagende baby op mijn arm te zitten en al helemaal geen zin om krampachtig te proberen haar in slaap te krijgen terwijl iedereen lekker aan het eten en drinken is.Gisteren lekker thuis gebleven en een lekkere ovenschotel gemaakt.
    Eva heeft weer lekker doorgeslapen afgelopen nacht en werd vanmorgen om 7 uur wakker.Dus helemaal super!!.
    Nu nog Oud en Nieuw maar dat vieren we hier thuis met vrienden en hun kinderen.Wel weer druk maar ieder geval in mijn eigen huis en geen gesleep en gesjouw met een baby.
    De kinderen hebben vandaag echt een bank hangen dag.Ik vind het wel best.Kunnen ze een beetje bijkomen.Morgen heeft Thijs een zaalvoetbaltournooi van 10 tot 17 uur dus die vermaakt zich morgen wel weer.Anouk krijgt komende weekend een vriendinnetje te logeren.Wilden ze allebei zo graag dus nu maar afgesproken.

Kom later nog even terug.

Gr Ingrid.

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zo... Nog even oud en nieuw en dan is alles weer normaal! Ben er wel aan toe eigenlijk. Blijven gewoon thuis zonder al te veel heisa. Vuurwerk houd ik toch niet van. Het is wat jij zegt Ingrid, dat gesleep met een baby vind ik maar niks. Rond bedtijd gaan wij ook altijd gewoon naar huis toe, geen gedoe met campingbedjes en dergelijke. Kerstdagen waren gelukkig wel gezellig.

Hier is de jongste op het moment redelijk veeleisend, wil van alles pakken maar kan nog nergens bij. Soms tijgert hij een stukje naar voren en al rollend komt hij ook een eind, maar blijkbaar gaat het meneer dus niet snel genoeg, haha. Hij wil ook vaak drinken dus zal wel weer een groeispurtje hebben. Ben er gewoon moe van! Oudste daarintegen eet echt heel slecht. Een paar happen en hij heeft genoeg. Hij is een lang, smal mannetje en kan juist wel wat extra calorietjes gebruiken. Geef hem dus af en toe maar een extra stukje kaas en ik smeer lekker dik roomboter op zijn brood. Fruit eet hij gelukkig wel goed.

Lekker hoor, even klagen :)

@Red, voelt R zich alweer wat beter?
    @Jamietje, vervelend dat het zo liep met Quinn... Ik houd maar in mijn achterhoofd dat de feestdagen volgend jaar veel makkelijker verlopen, met veel minder plannen en vooruit denken!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Pff... wilde vanavond even rustig hier komen kletsen maar moest werken. Net thuis en wil zo m'n bedje in.
    Vandaag 6 maand borstvoeding :D Ze heeft broccoli gehad vanavond, naja veel zal ze niet doorgeslikt hebben, het meeste werd weer naar buiten gewerkt maar ze vond het wel lekker en interessant.
    Af en toe piept ze nog iets maar verder gaat ie prima.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    red, feli hihi, ik paar dgn terug ook alweer 7!

ja dames drukke dagen heh, vooral met die kleintjes, idd volgend jaar is het een stuk makkelijker allemaal!

Deze kerst zat ik ook weer in de slaapkamer van mn tante, heel af e toe die kleine naar binnen, maar hij kon daar amper slapen, steeds super kort dus ja dan zit je veel daar..
    Was 2 jaar terug ook met mn oudste die was toen 4 mnd en kon sowieso niet in drukke toestanden verkeren..
    Vorig jaar was een stuk makkelijk, ook echt aan tafel mee kunnen eten, ook dit jaar weer staand gegeten haha, had de kleine in de draagzak..en als hij nog wakker is vind hij het niet lekker als ik zit, pas als hij slaapt doe ik dat! maarja het geeft niet hoor, het hoort er gewoon bij!

@hier, verder jongste ehct last avn verstopping, bijvoeding gaat onwijs goed, eet als een bouwvakker, bv loopt ook super..maar afgelopen nachten komt ie stuk of 3x, vannacht zelfs vaker..maar het komt er gewoon niet uit, heb ha gebeld en krijg zo'n micro clysma, hopelijk werkt het
    (ik geef al ehct van alles wat laxerend moet werken dus ja echt kut voor hem, hij huilt ook ineens snachts enz) en slaapt niet goed vast en lang meer..

Oudste afgelopen 4/5 nachten gewoon heerlijk doorgeslapen, maar nee wat heeft ie nu weer...
    Sinds hij overdag plaszindelijk is, gaat ie pas poepen in zn luier savonds bij naar bed gaan, dit resulteert in ene kin dsat duizend x uit bed komt, waarvan dan 1x gepoept te hebben..

Ik ga vanaf morgen zn luier gewoon bij het avond eten al aan doen ( hij wilt namelijk niet poepen op de wc, potje of op dat moment een luier om, dusja)
    Aangezien hij vlak na het eten naar bed gaat ga ik het zo maar doen, vind het ook een sneu idee
    Gister had ie namelijk ook poepongelukjes in zn broek, dus het werkt gewoon nog niet voor hem

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Miis, wow die van jou alweer 7 maand, gaat hard he! D. durft ook niet op de wc te poepen maar die vraagt vaak wel om een luier.

Ik zal zo weer aan't werk, even R. nog voeden en in de kleren doen en m'n man wakker maken.

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    red, werkze!!

@hier, nou had gister nog een flesje kv gegeven ( al 2/3 wkn krijgt ie dat niet meer) maar dahct wie weet geeft dat nog een zetje...
    hij heeft van 1930 tot 5 goed geslapen, daarna gevoed e om 0630 werd hij wakker van een harde keutel, verschoond, nogmaals aangelegd en 0830 werd hij wakker met een grote harde drol...echt sneu, maargoed, smeer steeds babyolie bij zn billetje

Daarna boterhammetje met boter op daarna weer een poepluier nog steeds hard, maar had niet door dat ie het had gedaan, dus pijn ad hij denk ik niet en net sinds 0930 op bed met nogmaals borstvoeding...
    Straks geef ik lekker avocado, krijg die clysma vandaag binnen als het goed is, dat ga ik wel geven ( gewoon de helft) voor eventueel laatste restjes, want volgens mij is zn buikje nog niet leeg!

Straks weer rijles, fijn weekend allemaal!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Miis, o wat sneu! Hopelijk gaat het snel beter! Heeft hij er vaker last van of is dit de eerste keer?

Hier weer even uitgewerkt voor vandaag, vanaf maandag nog een zorgje erbij dus even 2 gezinnen op een dag voor 3 dagen. 2e gezin is t/m vrijdag dus volgende weekend weer lekker vrij.

Kids hebben het prima gedaan bij papa, die is volgende week nog thuis dus dat is wel lekker. Zal even vragen of R. een dagje naar m'n moeder kan, kan papa even met D. zwemmen en misschien dat ze vrijdag beide naar de gastouder kunnen, heeft m'n man even een dagje voor zichzelf en kan ik s middags even door het huis vliegen.

R. vanavond weer aan de broccoli, benieuwd hoe het nu gaat. D. had het vrij snel onder de knie.

13. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zo Red, dat lijkt me maar druk! Vind je het niet vervelend dat je nooit precies weet waar je aan toe bent qua werk? Moet soms best lastig zijn met je kids, denk ik.
    Leuk, dat jullie begonnen zijn met bijvoeding. Is toch een hele stap!

@Miis, hoe gaat het nu met je jongste? Hoop dat het snel beter gaat met hem en dat hij geen last meer heeft met poepen. Gek hoor, dat dat ineens zo kan komen... Daar had hij eerder toch geen problemen mee?

Hier, een lekker rustig dagje. Man is naar de verjaardag van een van zijn broers, die in Brabant woont. Ruim een uur rijden, dus dat vind ik zo'n gedoe met de kindjes. Ben dus fijn thuisgebleven. Ben al een beetje aan het bedenken waar ik morgen de kindjes zal laten slapen. Misschien dat ik de jongste met campingbedje en al in de badkamer zet, daar is denk ik de minste geluidsoverlast. Oudste haal ik als hij wakker wordt wel even naar beneden, die zal het vuurwerk wel mooi vinden.

Als ik jullie niet meer spreek... Alvast een heel fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013 gewenst!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Eefje, we hebben een vrij flexibele gastouder en in geval van nood kunnen mijn ouders wel een keer oppassen. Mijn man werkte tot nu toe in ploegendiensten, dat vond ik wel vervelend. Nu krijgt hij gewoon dagdiensten en is hij om 16.45u weer thuis en kan hij als ik laat ben de kindjes ophalen.
    Voor m'n verlof werkte ik op rooster, probeer het nu zonder. Voordeel is dat ik dan soms langer vrij ben of in overleg wat eerder of later weer aan het werk ga. Het nadeel is dat ik dus weinig voor uit kan plannen en dus echt niet weet wanneer ik moet werken. Ik werk nu t/m vrijdag, dan moet ik weer bellen en een nieuwe datum afspreken wanneer ik weer op wacht kom.

Zal even de jongste uit de box halen, die wordt het zat.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi Meiden,

In het nieuwe jaar ga ik weer op iedereen reageren.
    Is nu even te druk om alles te lezen en te reageren.
    Met Eva gaat het helemaal super!!
    Ik wens iedereen een hele gezellige jaarwisseling en een fantastisch,gezond en liefdevol 2013!!

Tot volgend jaar!!.

Groetjes Ingrid.

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey meiden, wij zijn terug vam Center Parcs is super gegaan met Luca! Hij is vandaag gedooopt zo mooi en het feest erna was ook kei leuk! Ben nu alleen ff uitgeblust. Haha! Ik reageer morgen op jullie! Liefs Vivian

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Vivian, gefeliciteerd met de doop van Luca! Fijn dat het geslaagd was in CP en 't feest!

Allemaal een goede jaarwisseling!!

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

@ Red: Gefeliciteerd met je 6 maanden borstvoeding!! Top! :D

@ Miis: Wat sneu dat ie zo'n last heeft van zijn ontlasting! Hoe gaat het nu?

@ Hier: Luca heeft al 1,5 week spuitluiers zijn geheemlte heeft ook allemaal bobbeltjes maar nog geen tandjes. Hij is verder gelukkig wel heel vrolijk!

Gisteren tijdens de doop heeft iedereen zo gelachen om hem Luca was alleen maar met zijn handen aan het spelen. Naar boven en naar beneden en volgen schijnt een hillarisch gezicht te zijn geweest zeker de gezichten die hij erbij trok. Iedereen had het er na afloop over ! :D Het feest dat we daarna hebben gegeven was ook erg geslaagd! Luca is flink verwend. Heel wat centjes voor zijn spaarpot kei veel kadotjes en veel kleertjes kado bonnen. Maar het mooiste wat hij gehad heeft is een beschermengel van mijn moeder en oma zo'n mooi beeldje! Heeft een mooi plekje gekregen.

Center Parcs was ook erg geslaagd we hebben zo genoten! Hij heeft voor het eerst gezwommen hij vond het geweldig! Ik ga hier kijken voor babyzwemmen dat vind hij vast super.

Gisteren nog een vlucht geboekt we gaan alleen met Luca een midweek naar Frankrijk!! :D:D De meiden blijven bij Oma en Opa. We gaan eind Mei dan zijn we die maand 3 weken op vakantie ;) Eerst 2 weken naar de Julianahoeve in Renesse een weekje thuis en dan gaan wij nog naar Frankrijk. Lekker hoor!!

Nou meiden ik wens jullie allemaal een onwijs mooi uiteinde! Op weer een mooi jaar met onze kids!

Wij gaan vanavond naar vrienden. Tot volgend jaar ;)

Liefs Vivian

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hoi hoi
    Hoop gemist zie ik...als hier alles wat kalm er is ga ik ff alles lezen.

@hier
    Dus super druk gehad..blij als dat voorbij is! Quinn is nu ontzettend verkouden..gister wat melk in zn neus gedruppeld maar geen verschil gemerkt..nu neusspray gekocht en die werkt wel.
    Straks s-ouders hier over de vloer voor t eten en nieuwjaar vieren en dan oliebollen bakken. Ik voel me ook niet lekker maar komt vast goed!
    Zo proberen ons manneke in bed te leggen..zat gister van half 2 tot 23:45 ongeveer met hem op schoot en op een moment lekker met kussens en een dekentje een "nestje" gemaakt voor ons 2. Was wel fijn.
    Hij werd om half 4 wakker vanacht en heeft de rest van de nacht tegen me aan geslapen.
    Ik probeer nu extra gezond te doen in de hoop dat het hem helpt.

Alvast de beste wensen meiden en heel veel geluk,liefde en gezondheid in 2013

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Gelukkigggg nieuwjaaaaaaaar

Deel Deze Pagina