@Ingrid Oh hij eet super! Totaal geen problemen Mooi dat ze omrolt! Quinn vertikt t! Hij vind zitten oefenen geweldig. Gister lekker geshopt van de kinderbijslag. Voor Dani in ieder geval. Kon voor Quinn niets vinden
@ Jamietje: Wat sneu dat de kleine zo ziek is, gelukkig eet hij we goed! Jamie miss is online kijken voor Quinn? Ik koop ook veel online omdat er voor jongens gewoon minder is. Vind ik. En dan let ik vaak op sale. Lief! vind ik bevoorbeeld leuk vooral met de sale en BFC vind ik Luca ook vaak goed staan. De sale is alles goed betaalbaar @ Ingrid: Wat leuk!! Dat terug rollen heeft ze vast ook zo door! Vind jij het niet vermoeiend al die kids de hele dagen thuis? Ik wel hoor ben blij als de school straks weer begind.. Morgen gaan we nog naar de dierentuin en dan is het weer over met de vakantie pret. Ik merk het vooral aan het huishouden als ze er de hele dag zijn.. @ Hier: We gaan bijna onze auto ophalen, spannend!! Echt fijn! Met dank aan het werk van mijn man. @ o ja Luca slaapt hier ook nog weinig overdag hoor. Maar daar tegenover is het wel zo dat hij veel en lang speelt ook heel fijn.
@Vivian:Ik vind het ook vermoeiend de kinderen de hele dagen thuis pfff.Nu is Eva druk met het rollen en wanneer ze niet terug kan rollen begint ze te pruttelen en moet ik er steeds weer bij gaan zitten en moet ik alles waar ik dan mee bezig ben laten vallen.Zal ook blij wezen als ze maandag weer naar school gaan.Weer een beetje ritme en structuur.Thijs ligt soms tot 10 uur op bed.Zal leuk worden volgende week wanneer die er gewoon weer om half 8 uit moet komen.Ze zijn nu allebei even de deur uit en ik ben met Eva een flink stuk gaan lopen.Even een frisse neus want voel mezelf ook behoorlijk gaar haha. Geniet van jullie nieuwe auto!!. Gr Ingrid.
Advies gevraagd!!! Q valt steeds op de bank in slaap aan de borst,leg ik m in bed...klaaaaaaaaarwakker. Nu dus al voor de 3e x klaarwakker op 1 avond (dit is al ruim een week zo..hij slaapt pas teven middernacht) Hij had ritme voor de feestdagen..das nu dus weg! Heb alles geprobeerd. Stilte,rumoer van de tv,borstvoeding,borstvoeding uit de fles met wat rijstebloempap maar hij wil de fles niet eens,warme douche,bad...hij ligt sneaky te lachen en blij te wezen dat hij bij me in bed ligt.zodra hij slaapt,slaapt ie ook door. Vanaf morgen ga ik om 9uur naar bed met hem..misschien krijgt ie zo weer zijn ritme terug. Ik weet t ook niet meer. Ik ben ook alleen goed genoeg en niemand anders krijgt m stil...als hij mij ziet issie meteen super blij.
@ Goedemorgen meiden op deze vroege ochtend. Luca is zo ziek... 39.8 Graden koorts en hij hoest zo dat ik er de kriebels van krijg. Hij is verder wel gewoon vrolijk en wil spelen.. Maar hij oogt zo beroerd.. Echt sneu voor het ventje. Ben er maar uit gegaan. We zouden vandaag naar de dierentuin gaan dat gaat nu niet . Misschien dat mijn man even met de kids kan gaan. @ Jamietje: Luca heeft dat ook even gehad ik denk mama behoefte. Als ik Luca dan bij mij hield sliep hij wel. Heeft ongeveer 2 weken geduurd nu gaat hij ook weer gewoon naar bed. @ Ingrid: Hahaha hier slapen ze ook elke ochtend flink uit maar ook ik vind het lekker als ze zo weer lekker naar school zijn! Luca is in slaap gevallen in de box. Ga die kleine vent maar is even bij me pakken!
@vivian:jeetje Luca zo ziek!!. Was die al aan het hoesten of is het acuut begonnen?. Houdt het wel goed in de gaten want ik vind zijn temperatuur best hoog voor de vroege ochtend. Als je je zorgen maakt kun je altijd even met de HAP bellen en kunnen ze misschien even zijn longen ed beluisteren. Ik vind het tot nu toe nog steeds een wonder dat Eva niet ziek is geworden want Anouk liep een aantal weken terug ook als een gek te hoesten en voorkomen dat ze haar besmetten is haast niet te doen in 1 huis. Heel veel beterschap voor je kleine mannetje en een dikke knuf!!. @Jamietje:Eva heeft dat ook wel gehad.Idd alleen stil te krijgen wanneer ik bij haar was.Het was een keer zo erg dat John me belde om naar huis te komen want ze lag al een uur te blerren haha.Toen was het ook een combinatie van honger oid.Nu gaat het gelukkig weer beter en is ze wel weer heel tevreden.Dat sneaky lachen herken ik wel.Ze zeggen altijd dat baby's niet manipuleren maar ik betwijfel het weleens.Eva ligt weleens op een toontje te krijsen in haar bed en als ik dan binnenkom en haar oppak dan is ze stil en gaat ze heel hard kraaien haha @hier:ik heb mijn ochtendprogramma wel weer gehad.Eerst Thijs naar de voetbal gebracht.Toen met Anouk en Eva de weekboodschappen gaan doen en nu lekker thuis.Eva ligt te slapen en vanmiddag Thijs pas weer ophalen.Nu een beetje opruimen en lekker niks doen.John zit nu in het vliegtuig naar Texas en komt volgende week zondag pas weer terug.Wordt weer een lange drukke week maar gelukkig zitten de kinderen volgende week weer op school. Tot later. Gr Ingrid.
@vivian, arme Luca! Ik zou z'n koorts wel in de gaten houden! Hopelijk knapt hij snel op! @Jamietje, hier voedde ik D. toen die een maand of 4 was in slaap op ons bed en legde haar na 20 minuten over in haar eigen bedje. Dan was ze goed diep in slaap. Overigens heel normaal hoor als ze hun ritme omgooien. @Ingrid, ik geloof niet in manipuleren van baby's. Als ik niet kon praten en ik zou me alleen voelen, zou ik ook gaan huilen en als er iemand komt die erg belangrijk voor je is, dan is het toch niet meer dan logisch dat ze gaan lachen? Hier gewerkt de afgelopen week, nu even vrij. Vandaag op verjaardagsvisite geweest en op de terugweg even bij de Mac gegeten. Ook wel eens leuk voor een keertje. Kids waren lekker moe dus die slapen lekker.
@even snel:ik ga mijn bed in want ben gesloopt.Eva wilde vandaag overdag gewoon niet slapen.Ze heeft hooguit 2x een uurtje geslapen.Continue bezig met rollen en dan boos worden dat ze niet terug kan rollen.Heb d'r vanavond maar in bad gedaan.Ook weer gillen want ze is niet gek op badderen.Bij het afdrogen werd ze eindelijk rustig.Kind was ook doodmoe.Lekker gedronken en nog een beetje gespeeld met grote broer en zus en toen naar bed en is zonder protesteren gaan slapen. @vivian:Gaat het allemaal een beetje met Luca?? Laat nog even weten hoe het met hem is?. Heel veel beterschap!!. Allemaal welterusten en een rustige nacht. Gr Ingrid.
Hey Meiden, Luca is nog steeds ziek. Het was indd ineens begonnen Ingrid. Ook al reageerd hij goed hebben wij gisteren de hap gebeld. Het is waarschijnlijk een virale infectie zoals iedereen dat wel eens heeft. Hij heeft nog steeds koorst alleen niet meer zo hoog maar hij voelt zich duidelijk beroerd. Wil alleen bij ons zijn en mijn man maakt zich zo'n zorgen ( die denkt dat hij het benauwd heeft ) die heef heel de nacht liggen waken. Hij kon er niet van slapen. Het is zo'n schat!! We houden Luca goed in de gaten want het hoesten en de piepende ademhaling neemt toe en als we het echt niet vertrouwen gaan we gewoon weer terug. Ik ben zo gek op Luca nu ook zo ziek maar nog steeds lachen wel als een boer met kiespijn dat wel hahaha! Maar huilen doet hij niet menneke! Tot later!
@vivian:wat kun je toch een zorgen hebben om zo'n kleintje!! Lief van je man dat die bij hem heeft gewaakt afgelopen nacht. Bij twijfel moet je echt weer naar de HAP.Ik ben altijd heel allert op RS virus!! Onschuldig virus maar bij kindjes zeker onder de 1 jaar erg verontrustend. Is die ook neusverkouden of is het vooral hoesten?. Als die veel slijm heeft zou ik hem na de voeding wat water laten nemen van een lepeltje.Door al het melk krijgen ze nog meer slijm en worden ze nog benauwder. Dat zijn koorts gaat zakken is ieder geval een goed teken.Je moet er wel op letten dat wanneer die straks koortsvrij is en hij krijgt binnen 24 uur weer koorts dat er dan wel degelijk een infectie in zijn lijfje aanwezig is die moet worden behandeld. Anouk is toen ze ruim 3 maanden was ook zo ziek geweest.Hoge koorts en ze zat helemaal vol met snot en lag alleen maar te kreunen.Zij heeft toen een kuurtje gekregen om d'r een beetje op weg te helpen en dat sloeg toen gelukkig snel aan.Liever heb je het niet maar toen was het echt nodig. Heel veel beterschap voor je kleintje.Komt echt weer helemaal goed met je mannetje!!. Tot later!!. Gr Ingrid.
Wat is het rustig hier!!. Kindertjes naar school gebracht en nu met Eva naar het Cb. Ze krijgt haar voorlopig laatste prikjes.Ik zie er als een berg tegenop moet ik zeggen. Eens kijken wat ze gegroeid is de afgelopen weken. @vivian:hoe is het met Luca?. Kom later terug vandaag, Gr Ingrid.
@Vivian, sterkte met Luca! Hoe is het nu? Zo sneu als ze zo ziek zijn! @Ingrid, o bah! Hier deze maand voor het eerst prikjes, hebben ze uitgesteld. Doen 1 per keer maar dan moet ze dus het komende half jaar elke maand 1 Vindt het ook maar niks, brr... Zal even de apotheek bellen of 't vaccin al binnen is, laatst was ik er al geweest maar had de huisarts het recept niet doorgestuurd en t moet besteld worden. Geven geen Hep. B dus vandaar dat het zo even moet. Hier de oudste op de psz gebracht, jongste slaapt. Ik zal even in huis bezig. Woensdag weer wachtdienst draaien dus even zorgen dat alles weer aan kant is.
Hey Meiden, Luca voelt zich gelukkig alweer wat beter. Zijn koorts is weg, hij hoest nog wel maar hij is aan de betere hand gelukkig. Wij hebben hem deze 2 nachten wel op onze kamer gehouden. Gewoon zodat wij hem steeds konden monitoren. Hier verder alles goed de auto bevalt ook kei goed! Fijn dat we allemaal ruimte hebben nu. Ik zal vanmiddag is een foto plaatsen. @ Ingrid: Sterkte met Eva! Rot cb altijd... @ Red: Prikjes blijven nooit leuk. Mag ik vragen waarom je de heb b niet geeft? Succes met het huishouden! @ Hier: Vandaag is even rustig aan doen een paar wasjes en that's it. We hebben gisteren de zomervakntie geboekt We gaan naar Italie nu lekker met de auto want we passen er allemaal in ! In ben meer van de auto dan van het vliegtuig. Maar we gaan twee weken naar Marina di Venezia in een stacaravan lekker hoor kan er nu al naar uit kijken!
@vivian, fijn dat het beter gaat! Super zeg dat de auto goed bevalt! O lekker vakantie geboekt! Zou je zin in krijgen met dit trieste weer. Wat betreft Hep. B, in mijn ogen is het risico dat ze het oploopt zo klein dat het niet opweegt tegen de risico's van de vaccinatie. Ik ben er van overtuigd dat vaccineren ook niet zonder risico is. Daarbij gaat de besmetting via bloed-bloedcontact of seksueel contact, lijkt me dat ze als baby weinig risico loopt. Verder weet je ook niet of je kind voldoende antistoffen heeft na 4 vaccinaties, dat wordt niet gecontroleerd. Ik werk in de zorg en ben er wel voor gevaccineerd, mocht zij later een soortgelijk beroep kiezen, laat ze zich dan maar vaccineren. We starten met 6 maanden omdat dat beter voelt voor ons. Een erg jonge baby heeft veel vaccinaties nodig om voldoende antistoffen te krijgen wat dus betekend dat het lijfje het moeilijk opneemt. Rond 6 maanden is het immuunsysteem beter ontwikkeld en zijn er ook minder vaccinaties nodig. 1 cocktail per keer lijkt me ook zwaar genoeg voor zo'n lijfje dus vandaar onze keuze om 1 prik per keer te geven. Het liefst zou ik ze allemaal apart geven maar dat is een onbegonnen werk. BMR en Men C weet ik nog niet wat we doen.
@Vivian, Quinn piepte ook zo erg! Met de puffer is het weggegaan. @Ingrid, Baaaaaah rottige rotprikjes!!! @Red, Poetsen poetsen poetsen, Doe mijn huis ook ff @Hier De nachten zijn echt drama. Gister was voor mij de maat vol! Quinn sliep in ons bed vrijwel meteen maar zodra je hem trg wilt leggen vergaat de wereld in zijn ogen. heb hem afgelopen week bijna de hele week bij ons in bed gehad maar dat was voor onze nachtrust niet goed maar meneertje sliep heerlijk tegen me aan. Ik heb gister van 9 uur tot half 1 geprobeerd hem in bed te krijgen en van 12 uur tot half 1 dus met hem in mijn armen gezeten, beetje gewiegd, 500 x slaap kindje slaap gezongen en toen sliep hij! In bed gelegd en toen wij bijna sliepen begon hij weer te huilen. Heb hem even laten huilen en na 3 minuten sliep hij weer. Ik ga nu ook echt meer regelmaat in de dag brengen en zodra hij moe word overdag, in bed leggen ipv in de box. Hij krijgt nou overdag fruit of groente en dat put hem ook wel wat uit. Savonds ga ik hem voortaan rond 7 a 8 uur in bed leggen denk ik. Vaak kakt hij rond die tijd in maar leg hem nooit in bed omdat ik bang ben dat hij dan niet doorslaapt. Maar die drama van gister.. nu-uh daar begin ik niet meer aan! Normaal viel hij clusterend in bed aan de borst in slaap en legde ik hem in bed en dat was dat.. maar nu ligt ie in ons bed en als je hem wilt oppakken krijst ie de buurt bij elkaar.. ja daaaag hahaha Hij ligt nu ook heerlijk in zijn eigen bedje te slapen. dus misschien is het zo erg nog niet. Vanmiddag naar het CB om hem te wegen! (ben benieuwd)
@ Red: Ik heb die vaccinatie ook omdat ik in de zorg werkte. Het klopt wat je zegt. Maar ja daar had ik dan even eerder aan moeten denken.. @ Ingrid: Hoe is het met Eva? @ Jamietje: Ja ik heb geen tips voor je. Wij houden Luca in zulke tijden gewoon bij ons in bed. Ik denk dan altijd dat hij behoefte heeft aan contact of zo. Meestal slaapt hij de halve nacht in zijn eigen bed en dan weer de rest van de nacht bij ons. Komt ook omdat ik gewoon geen zin heb om hem terug te leggen en ik het stiekem ook fijn vind.. @ Hier: Ik doe het nog steeds rustig aan , heerlijk even zo'n luie dag!
@vivian:gelukkig is Luca aan het opknappen!! Fijn dat de auto een succes is. Lekker de vakantie al geboekt. Wij twijfelen nog heel erg.2 jaar terug zijn we in Mallorca geweest en stiekem zouden we dat nog wel een keertje willen doen.Eva mag nu nog gratis mee want anders is het helemaal niet meer te betalen.Anders gaan we lekker naar Frankrijk met de auto in een luxe caravan.Is afgelopen zomer heel erg goed bevallen. @jamietje:Eva laat ik ook nooit in de box slapen.Ze slaapt weleens in de kinderwagenbak maar over het algemeen slaapt ze altijd in haar ledikant. @hier:met Eva op Cb geweest.Ze was niet zo heel veel gegroeid.435 gram in 6 weken maar wel 3cm in lengte.Zou vlgns de wvp normaal zijn rond de 4 mnd.Ik laat haar over 2 weken nog een keertje tussendoor wegen.Ze mag natuurlijk niet gaan afbuigen maar ze ziet er kerngezond uit inclusief een onderkin haha.Ze is ook volop aan het rollen en is gewoon erg beweeglijk en daardoor zal ze nu ook wat meer gaan verbruiken dan bijvoorbeeld een maand geleden.Als ze matig aan blijft komen zal ik moeten overwegen om haar Fv te gaan geven maar eerst maar even afwachten. @red:heb jij hier misschien ervaring mee omdat jij al wat meer ervaring hebt met BV?. Nog wat infom 7,30 vanmorgen had ze gedronken en om 9.45 werd ze gewogen op het cb en had ze een behoorlijk volle plasluier.Kan dit ook nog van invloed zijn?.Ik wil niet onzeker zijn maar ik word het nu wel een beetje want ze moet wel lekker groeien. Ze heeft nu ook de prikjes gehad en ligt nu lekker te slapen.Het was even flink huilen maar niet zo hevig als de vorige keer. Ik ga de boel even opruimen en de kinderen om 15.30 uit school halen. Gr Ingrid.
@Vivian Ik normaal ook maar slapen dan niet of amper.. voor 1 nacht is dat niet zo erg maar niet voor een week.
@Jamietje, vervelend zeg! Hier slaap ik prima met R. naast me gelukkig. @Anouk, kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt. Kun je haar curve laten zien? Op borstvoeding.com kun je 'm invullen, kan ik even met je meekijken. Maar het is idd heel normaal dat ze rond 4 maanden gaan afbuigen. Als ze over 2 weken niet veel is gegroeid (100 gram per week zou wel mooi zijn), zou ik gewoon wat vaker aanleggen en goed borstcompressie toepassen zodat ze goed de vette achtermelk binnen krijgt. Kv bijgeven is vrijwel nooit nodig hoor. M'n oudste ging vanaf 7 maanden minder groeien, soms maar 100/150 gram per maand maar die werd toen van een mollige baby een slanke dreumes. @vivian, ik had gelijk al wat m'n twijfels bij de hep B toen ik hoorde dat die er bij kwam en hadden in de zwangerschap al besloten wat aangepast te gaan enten. Dus toen al wat verdiept erin. Moet die vaccins wel zelf betalen, duur grapje