sorry haal steeds dr nicks van jouw en hummeltje doorelkaar! Maar balen zeg zo'n nacht, nou hopen dat die kleine vannacht weer goed slaapt zodat jij kan bijtanken, vroeg naar bed is het redmiddel! @hier, gezellig met de oudste koekjes gebakken en versierd, helaas iets te lang gebakken werde dus keihard HAHAH, maargoed ff dopen in de thee en lekker smikkelen... Jongste heeft lekker een half bruin bolletje met jam op en net een peer en kwart banaan...nu lekker in zn bedje.. heb em weer even vaker aangelegd, goed voor mn productie en vor zn damrpjes hij moest trouwens gister niks van de macaroni hebben hahaha oudste was wat dat betreft wel een mini containertje.. Oh en voeren vind de jogste echt een hel...houd zn lippen stijf op elkaar als ik het doe..als ie het zelf mag pakken gaat die mond wagenwijd open...heel funny
@Miis, grappig he hoe verschillend kindjes zijn! Ik mocht D. nooit voeren. R. heeft nog wat moeite met stukken dus die krijgt een combi van raplay en prakken. Die is ook erg ongeduldig en wil het bord in haar mond stoppen en graait alles er van af maar gaat haar dan eigenlijk niet snel genoeg. R. lust ook alles wat ze tot nu toe krijgt. Ik kan bij haar al niet meer rustig wat drinken met haar op schoot, dan wil ze ook een slokje. Water of thee mag ze dan wel een slokje meedrinken. Hier ook bvspuitluiers met stukjes er in. D. heeft eigenlijk altijd wel makkelijk gepoept en nu ik even nadenk heeft ze pas meer plakkaten sinds ze geen borstvoeding meer krijgt. Nadeel is hier dat R. vaak maar kort slaapt en dan ook weer snel moe is. Dan wil ze vaak eerst de borst maar ze moet eigenlijk ook wat bijvoeding en dan is ze alweer bijna moe. Hoop dat ze het toch een keer door gaat krijgen om wat langer te slapen. In het begin lukte het nog wel eens om haar weer verder te laten slapen maar nu gaat ze klagelijk huilen als ik haar de speen geef en als ik haar er uit haal is het gewoon goed. Vanmorgen was ze na 3 kwartier alweer moe dus die slaapt nu weer, hopelijk iets langer. Het uur zit er bijna op haha. Hier met D. cakejes gebakken. Zal even een broodje voor haar smeren, kan zij ook even op bed. Die heeft de hele ochtend als prinsesje rondgelopen. Kon van de wacht af met werk en wachten op m'n keuzegezin. Die is nu 38+4 dus spannend wanneer die gaat bevallen. Ben ik nog even vrij waarschijnlijk.
red, nou idd die verschillen lachen is dat! Gister had de jongste zo'n dag, 3kwartier slapen wakker en na half uur weer terug in bed om weer een uurtje te pitten...soms heeft ie van die dagen.. Toen ik net begonnen was met de bijdvoeidng bij hem deed ik bij wakker worden bv , dan bijvoeidng en dan weer voeden maar pas voordat ie gign slapen... Toen hij echt hele stukken fruit at ben ik het voedne bij wakker worden weg gaan laten en kwam er vanzelf ineens 4 uur tussen maar heb dus afgewahct tot hij wel genoeg at en dus ook niet om de borst vroeg. Maar op die manier zat hij wel echt vol om te gana slapen maarja goed eigenlijk altijd goede slaper geweest...maar wie weet krijgt jouw dochtertje dat ok op het moment dat ze meer gevuld is ofzo... Oh nou spannend dus, wie weet nog wel een tijdje vrij je weet maar nooit! of kan je ondertussen toch weer opgeroepen worden dan voor een ander gfezin?
@miis, ja zo zat ik ook te denken alleen ben ik zo'n beetje de hele dag bezig met voeden, bijvoeden, naar bed brengen en uit bed halen haha. Er blijft dan weinig tijd over tussendoor omdat ze steeds kort slaapt en ook niet zolang wakker is. maar goed dat wordt vanzelf vast wel beter. Vanmiddag heeft ze 2 uurtjes geslapen Nu even stukje brood.
red, maar bedenk dat dat echt alleen die eerste tijd van bijvoeden is...Althans zodra het zelf eten of eten uberhaupt goed gaat valt het onwijs mee... Maar ff die paar weekjes is het idd alleen maar voeden bijvoeden voeden bijvoeden hahaha Kijk nu bij mij is het zo relaxed, sochtends smeer ik brood voor beide -rond 0730- ( jongste heeft of al voeidng gehad of moet nog krijgen maar geef eerst brood dan, zodat ze samen kunnen ontbijten, voor mij is dat altijd nog wat vroeg ) Jongste eet zn brood uit zn vuistje...nou daarna mss uurtje later geef ik dan bv voordat ie dutje doet -rond 9 - ...of niet omdat ie dan bijv al rond 7u had gehad, maar dan geef ik na wakker worden wel eerst gelijk de borst en dna heeft ie dus een voeding extra ligt er maar net aan allemaal) Als ie wakker wordt zn fruit en tegelijk die oudste - 1030- ..en dna ook weer pas vordat ie gaat slapen- 12/1230- Dan brood - 14/15- en voor het dutje bv -16- Avondeten -17/1730- en fles kv -19/1930-( sindskort dus)
@ Red, hoe gaat het nu met je flesje met rijstebloem? @ hier lekker gewerkt afgelopen daagjes. Was weer vroeg mn bedje uit, 5:30 uur de wekker.
hoi meiden, Hier even een berichtje vanaf de IPod van mijn zoon dus let niet op de spelfouten.John komt maandag terug uit Amerika.Is ruim een week weggeweest.Hier erg druk met 3 kinderen maar we slaan ons er doorheen. Eva gaat alles goed,slaapt alle nachten door.Hier is de PC helaas kapot dus daarom even weggeweest.Ben momenteel wel moe en heeft ook invloed op de BV.Ik leg Eva nu iets vaker aan zodat het niet helemaal leeg raakt.Zal denk ik niet zo'n vaart lopen,hoop ik.Als ik maandag weer een laptop heb kom ik op iedereen reageren want ik krijg vierkante ogen van dit ding.Iedereen prettig weekend. groetjes ingrid
@miis, ja dat is ook zo! Denk idd dat ik straks ook de bijvoeding na het slapen geef en voor het slapen gaan de borst. Moet haar nu ook continu in de gaten houden als ze aan het eten is, ze is dan mega druk en enthousiast, is met haar handen aan het maaien, hele lijfje beweegt mee en ze kokt nog geregeld dus heb op zo'n moment ook even m'n handen vol eraan. Probeer nu gewoon wat brood en fruit te geven overdag en als dat een keer niet lukt, jammer dan. 's Avonds zit ze nu standaard bij ons aan tafel en krijgt ze ook eten. Vanavond heeft ze aardig wat bloemkool en aardappel gehad, papfles liet ze 60cc van staan en borst wilde ze ook maar heel even omdat ze vol zat. Gelukkig sliep ze wel zo. @hummeltje, ze kwam om half 12, 3u en 6u. toen bleef ze wel wakker en tegen de tijd dat ze bijna weer sliep werd de oudste wakker dus nachtje was voor mij kort en ben moe. Maar ze laat er wel wat meer tijd tussen. Wat voor werk doe je? @Ingrid, succes met de drukte!
@miis, qua werk, als het druk wordt kunnen ze me nog wel bellen voor een ander gezin. Maar dat gaat gewoon in overleg.
red, ja echt druk heb je het dan heh hahaha, had ik ook steeds, op een gegeven moment extra kussentje in zn rus zodat ie echt vast zat haha, wel grappig de oudste kokte ook vaker en schranste echt, jongste eet veel beter en netter, pincetgreep is ook aardig in gang, terwijl de oudste echt tot laat met hele vuist dingen at... Wel kort gebroken nachtje zeg, echt vermoeiend! hopelijk bevalt je gezin nog niet Ze heeft wel lekker gegeten dus, ben beneiuwd naar vannacht Ingrid, zwaai! fijn dat die kleine doorslaapt! @hier, btj rare dag, zn middagdut weer opgesplitst in 3, laatste dutje van 16 t0t 19! Normaal maak ik hem wakker maar was alleen en heb eerst de oudste naar bed gedaan.. Maarja hij was dus wel heel moe, wilde gelijk na zn flesje naar bed..maar nu alweer steeds wakker...btj onrustig! ik ga ff naar hem toe..
Hey Meiden, Hoe is het hier? Wij zijn gisteren lekker een dagje naar Maastricht geweest. Beetje shoppen, lekker gegeten, en gewandeld. Was echt even gezellig! Als het straks weer zulk mooi weer is gaan we straks ook even wandelen! Tot later!
goede morgen! viviane, haha jij blijft shoppen @hier, nou gebroken nacht! Gisteravond had zoon 20 zn fles 180ml, 2130 onrustig wilde hij borst! waar laat hij het! ( hoorde wel weer scheetjes) 0430 weer drinken pfff Maar daarvoor was e oudste gekomrn, doorgelekt dus bed en pyjama nat en moest nog meer plassen ...dus ook nog heel gedoe kom later weer!
@ Red, ik ben verpleegkundige in de kinderpsychiatrie. Heb ook als verpleegkundige in de kraam gewerkt maar vond de uitdaging op een gegeven moment missen, zeker bij flesvoeding gezinnen. Bevallingen wilde ik er wel 10 per maand maar helaas dat waren er ook niet zoveel. @ Miis, hier ook de nacht onrustiger .. Wat knap dat je kindje al zindelijk is. Hoe heb je het aangepakt? @ Vivian, ik ga zo ook nog even een rondje buiten doen, ligt eraan hoe laat de jongste wakker is.
Ik heb m!!! En als vollop fotos gemaakt natuurlijk @Hier hopelijk vandaag t bos in met de doggies. Dan moet manlief oppassen en dan nogal een opgave hahahahaa
hummeltje, Ongeveer paar mnd geleden het potje gekocht, gewon verteld wat er op te doen enz.. Ging hij vaak op zitten maar begreep er nog niks van. Ik heb toen wel es paar dgn zn luier uitgelaten, maar hij was echt nog een wildplasser en besefte het nog niet. Toen een x zat hij er zo lang op, en stond op en ineens mest ie plassen, hij begon het dr te krijgen. Daarna heeft ie 2x achter elkaar een plasje op gedaan... Toen ff laten rusten want hij bleef wildplassen..maar ik deed wel soms hem ff op de wc zetten en samen wachten en kijken of er iets kwam samen psssssshhh doen haha.. Nog een heel leuk boek gekocht ( Hugo haas hoeft geen luier meer om) wilde steeds op zn potje zitten terwijl ik dat moest voorlezen, maar deed er nog niks op. Ook nam ik hem elke plas en poep van mij mee en dan ging hij op zn potje zitten en gingen we "gezellig" samen plassen, en dan nam ik boekjes mee... En ineens maandje terug wilde hij steeds zn kleren uit en luier en ging hij potje zitten om te plassen! En vlgende plassen zei hij tegen me mama wc ...ik vroeg moet je plassen, ja zei hij..en hup op het toilet.. Toen deed ik zo mega enthousiast, vanafd at moment ging hij elke 10 min!!! gelijk wc verkleiner gekocht, ook super interessant Heb direct de luier uitgelaten, hij deed steeds mini plasjes of druppel plasjes, maar was er helemaal mee bezig...paar dgn heel wat ongelukjes maar ook heel veel toilet bezoekjes.. Paar dgn binnen gebleven, daarna kort bezoekje buiten zonder luier, daarna mee op visite, dus ergens anders plassen ging ook gelijk goed. 1x langer als een uur buiten geweest zonder ergens te kunnen plassen en toen wel een ongeluk midden op straat gewoon verschoond.. Poepen deed ie uitzichzelf ineens op het toilet, maar bleek later toch eng te vinden, dus hield ie het op of deed het in zn broek.. Maar op een gegeven moment wilde hij en geen broek aan en geen luier ( ik zei je mag een luier aan als je moet poepen, maar dat wilde hij dan ook niet ) Toen werd t zo vervelend dat ie pas ging poepen als hij zn luier voor het slapen om had, maar dus ik bracht hem naar bed om te slapen en kwam ie duizend x uit bed en poepte ie soms in 3x ...3 luiers binnen een uur zegmaar...pffmaargoed Toen 1x poepte hij in zn broek, was alleen met papa...was blijkaar heel dunne poep smerig heel zn broek langs zn benen..papa vertelde ook dat ie er nog intrapte met zn voet...nou hup douche in heel gedoe natuurlijk.... Volgende dag zei hij ineens uit zichzelf mama poepie doen wc, en rende er naar toe...toen heb ik direct beloning systeem toegpast ( heeel fout ini mini stukje chocola, maar dat is iets wat hij zo geweldig vind en nooit krijgt) Dit werkte super en heb het hooguit 1x week gedaan, nu vind ie het zo normaal en vraagt niet meer naar een beloning!
Super zeg! Daar mag je trots op zijn! Die van mij vind het ook heel interresant maar nog net iets te klein denk ik. Hij verstopt zich al heel lang om te poepen. Zit met regelmaat op het potje of de wc. Laatst een keer een gelukje op de wc met een plasje. Hij laat ook scheetjes op de wc. We gaan er speels stimulerend mee om, oom een boekje over op het potje wat hij leuk vind om samen te lezen. In zn blote billen laten lopen hebben we ook een wildplasser of hij houd het op en dan als we even 1 sec niet opletten plast hij. Wil er ook niet teveel druk op leggen. Maar super goed zeg van jullie.
Welkom, nieuwe dames! Gezellig dat jullie meekletsen... Heb nog niet alles teruggelezen, maar miis, jouw zindelijkheidstraining ga ik in gedachten houden! Als het in het voorjaar weer wat beter weer wordt ga ik er ook maar eens serieus mee starten. Jouw mannetje is zeker een klein hongerlapje, als hij zo snel na zijn fles alweer trek had! @Jamietje, wat een heerlijk mannetje zeg. En prachtig scherpe foto's. @Vivian, nog wat leuks gekocht? @Red, dat herken ik van mijn jongste, dat ongeduldige met eten. Die van mij krijgt alles geprakt, hij heeft echt geen geduld omzelf te eten. En schreeuwen joh, als ik even iets te lang wacht met een volgende hap! Pas als hij zijn buikje vol heeft krijgt hij wat groente van mijn bord om mee te oefenen. Zoontje heeft overdag nog steeds geen zin om te drinken. 's Ochtends en 's avonds wisselt het. Alleen in de nacht drinkt hij echt goed! Overdag kolf ik dus maar en dat krijgt hij uit de fles. zo krijgt hij toch nog wat binnen en blijft mijn productie op pijl.
eefjuh, goh komt het omdat hij te afgeleid is? Lukt het niet om hem bijv alleen op een wat donkere kamer te voeden? Lijkt me erg lastig!! maar goed van je dat je kolft hihi hummeltje, nou das ook al goed...begin is er, maar idd lijtk dat ie er nog niet helemaal aan toe is...je merkt het gelijk denk ik, zodra je denkt van ja nu wilt hij, zou ik er echt direct op in spelen..en niet uit gemak ( voor jezelf) die luier nog aanhouden Want ik denk echt dat het kotm doordat we etegenwoordig zulke goede luiers hebben, kindjes steeds later zindelijk worden.. En ook omdat vaak ouders geen zin hebben in ongelukjes, tis ook wel echt vervelend maarja zo leert ie het tenminsre...en zolang je niet boos wordt.. Maar idd dat poepen wil je echt niet dat ie in gaat houden! zo zielig.. toen mijn zoontje dat dus 2 dgn had gedaan en dus 3e dag echt moest...toen zag ik het aan zn gezicht en vroeg, moet je poepen??? hij heel zielig kijken btj bangig en zei ja mama...ik tilde hem gewoon op naar t toilet e toen kwam het eruit, en toen dus gewoon beloont met chocola ( stickers vind hij namelijk totaal niet boeiend) en die keren ervoor had ik al gemerkt dat gewoon heel blij doen niet echt motiveerde wat poepen betreft. @hier, nou jongste doet btj raar, qua slapen en drinken...mn gezondheid is weer heel kut en heb het idee dat mn bv weer erg zakt, maandag weer mn internist bellen.. En weer zo hongerig als toen
@Miis, ik voed hem al sinds hij 4 maanden is in een donkere slaapkamer... Maar zelfs dan weet hij nog dingen te vinden die hij interessanter vindt! Kolven blijf ik maar even volhouden, hoop dat hij binnenkort weer tot inkeer komt, hihi. Wat balen zeg dat je schildklier weer opspeelt, het ging juist zo goed, toch? Hopelijk is je medicatie snel aangepast!
@ jamietje: Dan moet jij mij toch eens vertellen van gisteren dit.. Naar hem nu hebben!! Hahahahaha leuk meis! Hij maakt indd prachtige foto's ! Kei leuke foto van Quinn! Hoe heb je het voor elkaar gekregen? @ Miis: Ik versta onder shoppen ook gewoon winkels kijken ik koop niet altijd wat Wij vinden het gewoon lekker om er op uit te trekken met het gezin. Verschillende stadten bekijken etc. Uit eten doen wij dan wel weer redelijk vaak maar gisteren alleen voor de twee grote meiden wat gekocht valt mee toch? @ Eef: Luca is thuis of op visite nooit afgeleid. Echter als wij weg zijn is hij wel snel afgeleid, ik ben gisteren toen we uit eten waren op het toilet gaan voeden hahaha! Ging prima! Je had het gezicht van een vrouw moeten zien toen ik eruit kwam , om te gieren echt waar hahahaha!