Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    @ red dat is ook niet lekker weggaan zo...

@ mopje...die heb ik ook wel eens gehad, dan ligt ze een partijtje te rommelen en inderdaad zo'n huiltje, doe je de lamp aan slaapt ze verder :(

Volgens mij heeft mijn dame vandaag een bijslaapdag, heeft ze al eens eerder gehad. Ze heeft vandaag nog maar 3 voedingen gehad...waarvan 1 100 cc uit de fles ivm het oefenen (wat gelukkig erg goed ging) ik ga zo maar weer kolven...

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels al een keer in de sauna geweest. Beviel prima! :)
    Bovendien had ik van te voren aangegeven dat ik tussendoor wilde kolven. Geen enkel probleem. Ze hadden zelfs een ruimte waar je rustig en privé kon kolven. Er stond een stoel en er was een wastafeltje en een beetje sfeerverlichting. Echt prima geregeld. Bovendien kon die van buitenaf niet geopend worden, dus volop privacy! En de melk in de koelkast plaatsen was ook geen enkel probleem!
    Gewoon van te voren even navragen bij de sauna waar je heen wilt. (Ik ben in Geldrop Noord Brabant geweest).

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    #143 ratatosk, Sep 6, 2012
    Last edited: Sep 6, 2012
    Zijn er ook regeldagen rond zeven weken? Mijn borsten beginnen eind van de middag al super leeg te voelen en savonds rond 2100 komt er meestal gewoon niks meer uit :(. En dat terwijl ik de eerste weken juist te veel melk had! Heb ik iets verkeerd gedaan?
    Mijn linkerborst werkt ook niet erg mee. Ik ben zo bang dat ik straks weer te weinig melk ga hebben..

@sauna ik ga bellen, en dan hoop ik ook zon kolfruimte te treffen :). Het duurt nog even voor we willen gaan hoor.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @ratatosk, clustert jou kleine ook? Bij de oudste had ik ook altijd legere borsten aan het einde van de middag en s avonds zat ze door het clusteren volgens mij regelmatig droog te drinken. Ik weet nog wel dat het soms echt te zeer deed als ze steeds wilde blijven drinken en dat ik papa nog wel eens even een flesje afgekolfde melk liet geven wat ik s morgens had gekolfd. Maar dat wilde ze dan niet erg. Maar ja had ik toch even pauze.
    Rond 4 maanden ging ze bijna klokje rond slapen alleen was de avondvoeding niet genoeg, ze was dan erg gefrustreerd aan de borst en wisselvoeden hielp niet. Ik heb er toen steeds een fles afgekolfde melk achteraan gegeven. Kolfde dan s avonds voor ik ging slapen en had dan melk voor de volgende avond. Met 6 maanden kwam ze weer vaker en ben ik daarmee gestopt.

Ik heb nu geen last van lege borsten. Scheelt ook dat ze maar 1 borst per keer drinkt, dus als ze een keer wat meer wil, geef ik 2 borsten. Maar meestal krijgt ze wat teveel binnen en spuugt ze flink dus heb meer dan genoeg voor haar. Terwijl ze qua hoeveelheden minder drinkt dan de oudste. 80-100cc denk ik. Ik had net wat stuwing en heb 1 borst gekolfd en had 120cc. Daar heeft zij dus teveel aan.

Ik heb sinds gisteren wat vollere borsten maar heb ook de 2 dagen ervoor wat extra gekolfd. Naja kolf wel even 1x per dag, krijgt de oudste er pannenkoeken van.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @regeldagen, vaak rond 6 weken maar in principe krijg je gewoon regeldagen wanneer jou kleine er aan toe is en dat kan verschillen.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ja hij clustert enorm maar wordt dan ook weleens boos als hij droog drinkt.. Erg frustrerend.
    Toevallig had ik het er vanochtend met mijn man over dat ik, wanneer de kleine rond acht uur in slaap valt (dat gebeurt ook weleens) ik ga kolven voor ik ga slapen. En jij geeft me net een goed doel voor die melk :). Ik ben alleen een beetje bang om een flesje te geven ivm gewenning aan de snelheid van de melk uit een fles. Mssn toch maar eens de Breastflow fles bestellen.

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    @elmo: wat lekker dat de sauna goed ging, geen last van lekken gehad?

@ratatosk: balen als je je zo voelt, bij mij ging het eigenlijk altijd weer goed na een paar dagen. Noem het regeldagen of gewoon wat meer per keer drinken. Hidde is nu juist boos omdat de fles niet snel genoeg gaat, hij dronk tot voor het weekend nog met het 1 speentje. Nu een 2 speentje erop gezet en het is weer beter.

8. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Is het raar dat ik nog nooit regeldagen heb gehad met mijn dochter...? Of nou ja, ik heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt ;)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mopje wat grappig dat hij een grotere speen wil! Je borst krijgt toch ook geen groter gat haha!

Bloem nee heerlijk toch? Als het goed gaat, gaat het goed.

10. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    @Mopje, mijn zoontje drinkt ook al uit de 2 speen, anders gaat het hem niet snel genoeg :p

@Hier... ik weet niet wat mijn mannetje de laatste dagen heeft, misschien een sprongetje ofzo? Hij doet echt lastig met drinken. Vaak huilen, hoofd wegdraaien... en als hij drinkt heeft hij al snel genoeg. Het is geen spruw, dat herken ik inmiddels wel. 's Nachts drinkt hij trouwens wel prima. Hopelijk duurt deze fase niet te lang ;)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Zojuist gekolfd, 25 ml links (mijn 'slechte' borst) en 60 rechts. Om negen uur is de kleine in slaap gevallen na het clusteren dus dit is na twee uur.. Best weinig voor een acht weken oude baby of niet? Ik hoop maar dat ik nu vannacht genoeg heb!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hij heeft genoeg gedronken, volgend mij heb ik zelfs nog over :) Gelukkig maar!

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @ratatosk, ik kolfde s avonds laat ook maar weinig hoor, volgens mij ook rond de 80cc. Ik bedenk me dat ik toen s morgens ook vaak leegkolfde omdat ze s nachts doorsliep en 1 borst dronk terwijl de andere nog op ontploffen stond. Dus had hier altijd melk zat in voorraad haha.
    Super joh! 's Avonds nog even kolven is ook goed voor je productie, zit er niet zo'n lange ruk tussen en in rust s nachts wordt er weer flink melk aangemaakt.

Hier net weer een 1 borst gekolfd, kolf nu s morgens 120cc. Kan ze de andere straks drinken. Ze ligt nog te slapen, papa is met de oudste even op stap. Ik zal in huis bezig, heb nu m'n handen nog even vrij.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hij is vier maanden? Ik heb weleens van een viermaandendip gehoord, misschien is het dat? Of al een tandje misschien?

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Het lijkt me heerlijk om twee borsten te hebben die helemaal vollopen haha! Ik weet dat het hier ook kan want met de kolf kreeg ik er destijds ook steeds meer uit maar nu werkt links even niet zo mee.
    Hopelijk kan ik mijn productie inderdaad nog wat opkrikken met savonds kolven. Ik merk dat ik er toch altijd wat onzeker over blijf.

Werk ze in huis, ik ken het :) Nog even snel rondvliegen tot de kleine weer wakker is haha. Hier is alles wakker en papa is naar de kapper dus ik wacht tot hij terug is. Dan pakken we straks het hele gezin in en gaan we winkelen, mijn favoriete bezigheid :D.

16. Mirri

Mirri Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    4,551
    1
    38
    N.Holland
    Ik heb soms ook een borst die wat minder doet.
    N paar x baby eerst aan die kant laten drinken of eerst die kant kolven. Succes ;)

17. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    @Ratatosk Heb melk genoeg, dat is het niet. Het lijkt wel of hij gewoon geen trek heeft. Misschien gooit hij zijn schema wel om (voor zover we dat hebben...) Zitten nu meestal op 7 voedingen.

Weet je wat bij mij goed helpt? Buikslapen. Het lijkt wel of mijn borsten door de druk meer melk aanmaken oid.

Hier straks de verjaardag van mijn oudste vieren. Net de tuin versierd en papa is nu met hem de taart afhalen. Hopelijk blijft het mooi weer!

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dat doe ik inderdaad al een tijdje maar heb nog niet het idee dat het helpt. Ik moet wel eerlijk zijn, snachts gaf ik voor mijn luie gemak de goede borst, daar ben ik sinds vannacht mee opgehouden en ik had het idee dat de slechte borst vanochtend wat voller zat.
    Kolven doe ik sowieso dubbelzijdig ;).

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Krijgt hij dan al bijvoeding? Dan wil hij natuurlijk ook minder melk. Of hij wil sowieso minder melk inderdaad. Je weet het altijd pas achteraf hè.. Dat vind ik zo lastig.

Ik slaap altijd op mijn linkerzij/buik dus op mijn linkerborst maar dat helpt niet. Ik vind het wel grappig gevonden van je :p. Zal het eens proberen om plat op mijn buik te gaan liggen.

Gefeliciteerd met de oudste!! Het is heerlijk weer dit weekend dus dat wordt super. Veel plezier!

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik geef alleen gekolfde melk, mag ik dan ook nog meekletsen?

@eefje fijne verjaardag van je kindje gewenst.

Share This Page