Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
  2. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Miss, kijk maar hoe de komende dagen verlopen wat je wilt.

@ Red, kort nachtje dan geweest.. ja ik ken ze ook.
    Heb je je kleine nog kunnen wegen.

@ Vivian, ja is heel fijn een eigen paard. Doe hem nu ook niet weg maar heb er eigenlijk te weinig tijd voor.

@ Ingrid, heerlijk dat je zo dichtbij je kindje bent. Zou ook wel graag dichterbij willen werken maar helaas is er weinig voor mij dichtbij.

@ Augustusmama, gezellig! Mijn verjaardag komt er ook weer aan, altijd gezellig maar eigenlijk ben je hele dag aan het vliegen.

3. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jamietje, ja was echt geweldig :D.
    Valerio die afhaakt haha dat riep ik ook, ik wil niet meer maar ze bleven komen :) .

@ FvK, welkom!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @FvK, welkom! Goed zeg dat je hebt volgehouden! De eerste weken zij n het pittigst! Ik vind het kolven onder werktijd erg meevallen. Ik kolf meestal om de 4 uur en dan een grotere hoeveelheid dan ze drinkt. Kolf s morgens nog even leeg voor ik wegga en kan de kolfopbrengst dan verdelen over 3 flesjes. Ze drinkt 2-3 flesjes bij de gastouder.

@Jamietje, haha ja geweldig he!

@Hummeltje, nee nog niet gedaan. Doe ik wel even een keer als ze in bad gaat, misschien morgenavond ofzo. Meestal is ze s avonds zo moe en redt ze het maar net na het avondeten om 't even vol te houden tot we opgeruimd hebben. Doe haar maar 1-2x per week in bad, naja tummytub ;)
    Moet de 21e ook naar 't cb. Wat weegt jou kleine?

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatste maand niet zoveel aangekomen maar weegschaal heeft ook trek in nieuwe batterijen haha maar rond de 8100 gram. Kan 50 gram meer of minder zijn.
    Wat weegt jou kindje nu?
    Mijn oudste van 23 maanden is ook al ruim 90 cm, denk nog wel stukje groter en weegt 16 kilo ongeveer.

Vandaag begonnen met groente. Tja niet gewacht voor de 6 maanden. Ik zit dan waarschijnlijk zo rond mn menstruatie en dan heb ik altijd super dip en voelde beter om al te laten wennen aan groente dan tijdens minder melkproduktie te gaan bijvoeden.
    Haha dat koppie hij vond het maar raar smaken.

Wanneer zijn jullie gaan bijvoeden met groente?
    Fruit wacht ik nog even mee.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

@ FVK: Welkom! Goed dat je het volgehouden. Ik heb het zelfde ik kijk ook altijd vol trots naar de kleine die helemaal gegroeid is op mijn melk! :D

@ Hummeltje: Ja dat geloof ik paarden verzorgen neemt dagelijks veel tijd in.

@ Jamietje: Geweldig! :D

@ Augustusmama: Fijn als de nachten zo goed gaan he!

@ Hier: Nou ik ben mijn "snor" kwijt hahaha en mijn wenkbrauwen zijn ook weer in proportie! Zo heerlijk mijn huid ziet er echt weken beter uit wanneer hij behandeld is, ik kan er dus weer tegen aan. De masseur was ook heerlijk alleen het deed zeer...;) Pas de laatste 10 min werd het lekker. Ze zei je zit wel heel erg vast, ja dat heb ik gevoeld ja ppffff. Mijn man gaat al regelmatig naar haar toe sowieso om de 8 weken en dat ga ik nu dus ook maar doen. Ik vond het altijd een beetje onnodig maar eerlijk is eerlijk het voelt heerlijk nu! En ik had geen idee dat het zo vast zat.

7. vivianbraak

@ Hummeltje: Ik wil gaan bijvoeden rond de 6 maanden. Heb ik bij de andere kids ook gedaan. Maar het verschilt denk ik ook per kind wanneer ze eraan toe zijn.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi meiden,

Gelukkig geen sneeuw meer bij gevallen.Eva heeft tot 8 uur geslapen,kinderen zijn vandaag vrij ivm studiedag.Gisteren nog even wezen winkelen met man en Eva en heerlijk gelunched.Eva was weer heel zoet.Vandaag geen plannen.Straks nog wel wat boodschappen doen maar valt niet helemaal mee met de kinderwagen.

@vivian:leuke uitnodiging!!Wanneer wordt ze 5 jaar?

Ga nu met Eva verder wat die ligt op mijn schoot te pruttelen,

Tot later.

9. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij volgt mijn eten naar mn mond en gaat mee smakken. Daarbij de motivatie die ik hierboven al zei maakt dat ik hiervoor gekozen heb. Soms vind ik het wel moeilijk waar je allemaal goed of juist niet aan doet.

10. vivianbraak

@ Ingrid: 6 Februari word ze 5 jaar, maar we vieren het de 3e. Lekker even weggeweest gisteren dus! Dubbel genieten als de kids dan zoet zijn he!

@ Hummeltje: Ja ik herken dat. Ik was er ook onzeker over maar red heeft mij toen een artikel door gegeven wat ik helemaal heb doorgelezen en daarom wil wachten tot hij ongeveer 6 maanden is. Al blijf ik erbij dat het echt per kind verschilt. Dus misschien start ik straks ook wel, ik zie het wel :) Ik ben van mening dat je het sowieso altijd goed doet zolang je het op je moeder gevoel doet!

@ Ik heb geen zin in het huishouden ... Hahahaha

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Hummeltje, hier eet ze nu 3 groentes en aardappel. Daarnaast wat brood en ze heeft qua fruit banaan en appel gehad. Maar avondeten gaat er beter in.
    Hier pakt ze het letterlijk van me af haha en ze probeert de borden van de tafel te graaien.
    Ik heb geen idee wat ze weegt, laatste keer was bijna 2 maand geleden, woog ze 8 kg. Dan zal ze nu wel tussen de 8,5-9kg wegen. Ze was toen 500 gram gegroeid in een maand tijd maar dat zal nu wel wat beginnen af te nemen.
    Oudste moet in febr. geloof ik naar 't cb, ik denk dat ze rond de 95/96 cm zit en ze weegt 14kg.

@vivian, lekker! Groot gelijk! Leuk die uitnodiging!
    Moet ook even bezig voor D. haar verjaardag.

Hier ook geen zin in het huishouden maar zal even wat doen. R. slaapt.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier de kinderen allemaal naar buiten gegooid Pffff
    De gang is ene grote puinhoop met mutsen,wanten,moonboots de,continue vriendjes aan de deur dus was er klaar mee en naar buiten met al die gasten haha

@vivian:ik ga ook een afspr maken voor een massage want ik zit ook helemaal vast in nek en schouders,ben een jaar geleden al behandeld ivm verschoven nekwervels bij de fysio.Alles is toen recht gezet maar blijft een zwakke plek en ook oiv hormonen speelt het op.

@bijvoeden:ik ga binnenkort starten.Even wachten tot de 5 mnd en dan starten.Eva kijkt nu echt het eten uit de mond.Ik herken het van mijn andere 2 kinderen en die waren er gewoon aan toe.

Als Eva zo wakker is lekker naar buiten en frisse neus halen.Vlgns mij ga ik verkouden worden want mijn hoofd zit vol.Heel mijn verlof nergens last van gehad en zul je straks zien dat wanneer ik weer ga werken ik niet in orde ben.Duurt nog een aantal weken dus zal tegen die tijd hopelijk wat fitter zijn,hoop ik.

13. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    @Hummeltje, jeetje wat een verschil in gewicht tussen jouw kindje en de mijne.. Denk dat hij nu ongeveer 6700 gram weegt (ik weeg hem af en toe op de creatieve manier: eerst alleen op de weegschaal en dan met J.)

@bijvoeden, ik wacht nog even. Ik geloof dat ik er zelf nog niet zo aan toen ben.. ;)

@hier: vannacht, ook weer 'goed' geslapen, o echt, ik voel me gelijk beter!
    J. rolde gisteren in eens van rug naar buik! Was wel even verbaast, had hem lekker op een kleed op de grond gelegd, op zijn buik, want hij ging al van buik naar rug. Vervolgens lag hij lekker een poosje op zn rug en in eens zie ik hem op zijn buik liggen, hoofd recht omhoog en mij lachend liggen aankijken! Echt geweldig :)

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hoi

@fvk welkom, goed van je!

@vivian, heerlijk lekker weer bijgewerkt haha

@ingrid, lekker aan de citroenen gaan en hopen dat het niet doorzet!

@hummeltje, zo flinke jngen hihi, in vergelijking...oudste is iets van 89cm denk ik en 12kg...maar oogt totaal niet dun, slank oid...heeft zelfs ng echt dikke benen..hahah

@bijvoeding, oudste met 6 mnd
    Jongste 5,5 mnd, ook echt aantoe, maar komt ook dordat hij gewoon honger had door mn lage productie.
    Eet als een bootwerker, had de oudste ook.
    Begonnen met alles tegelijk...geef allles in stukken. gewoon gelijk fruit en groente moment gedaan ( nou niet helemaal gelijk hoor, maar na aantal dgn, omdat het eten, kauwen enz gelijk goed ging)

Vandaag heeft ie 1,5 bth met jam op, mandarijn en appeltje

@hier, alles goed, niet zo mega moe! Denk dat de jongste kramp krijgt van die kv friso extra, dus ga weer terug naar standaard2...bv loopt oke, lijkt weer meer...geef nu natuurlijkw eer paar nachtvedingen dus mss komt het toch nog goed hihihi

15. vivianbraak

@ Ingrid: Die rotzooi in de gang herken ik! Hier zijn nu ook kids aan het spelen. Allemaal snowboots aan, maar ik heb altijd een handdoek liggen op de grond dat scheelt de helft! Straks even een stofzuiger en dan de dweil en dan klaar. Maar hoe dan ook er word toch nog "rommel" mee genomen. :D

@ Augustusmama: Weer nieuwe energie dus!

@ Miis: Fijn dat je niet zo moe bent. Net even naar de winkel geweest wat een onderneming. Auto sneeuwvrij nam ook meteen een hele lading mee de auto in natuurlijk..;) Over de weg nog maar te zwijgen. Maar ow wat is die sneeuw toch een mooi gezicht!

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jngste is al heel lang bezig met prberen echt te kruipen, zit alleen maa op zn knieetjes of staat p zn benen ..en nu prbeert ie te gaan zitten..zo leuk die ontwikkeling...als je em neerzet valt ie ook niet om, maar hij moet het toch echt zelf kunnen haha...maar wilt de godganse dag alleen maar staan, trekt zich overal aan op! hele aparte volgrde hahaha

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Pfoe
    Ik krijg niet meer bijgelezen dus reageer ff op deze pagina

@Red,
    I know how you feel.. ik heb ook geen zin om te poetsen maar mijn little helper is heel lief en ze doet mee de was :D

@Ingrid
    Mijn kind is gister buiten wezen spelen maar ook zij vind het te koud hahaha

@Augustus mama
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ons manneke begint nu van rug naar zij en bijna naar buik te rollen :D

@Miis
    Ons manneke eet ook echt zooooooooooooooo veeeel

@hier
    Dani helpt me met het huishouden, echt super lief en heel fijn!!!
    We gaan zo samen een huishoudrooster maken om vaste dagen te maken voor bepaalde klussen.
    Quinn heeft echt een paar "off-days. Beetje vervelend.
    Nu even masterchef kijken en dan ff verder met het huishouden.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Jamietje, fijn zeg zo'n hulp!

@Miis, haha leuk! R. zit steeds op handen en knieën, benieuwd of ze nu wil kruipen of zitten.

@Hummeltje, ik heb haar even gewogen. Ze weegt op mijn weegschaal 8350 gram. Benieuwd wat ze op t cb weegt. Zou ze ongeveer 400 gram gegroeid zijn in 2 maanden, gaat dus ook niet zo hard meer.

Grr... mannen! Gaat ie boodschappen doen, hartstikke lief maar hij neemt vrijwel altijd wat verkeerds mee of vergeet wat.
    En zich afvragen waarom hij altijd zoveel geld kwijt is. Zucht...

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jamietje, ah das lief ..en handig :D:D

vivian, trouwens leuke uitnodiging, idd lekker makkelijk alles versturen enz!

red, haha hoe herkenbaar! :p
    Hier heeft man dus altijd dat hij denkt dat Ik bijv dat ene zoooo lekker vind en dan neemt ie het voor me mee...,maar dan is dat net het verkeerde, juist het ene merk ( oid) wat ik Niet lekker vind hahaha altijd heel sneu
    Of ik schrijf letterlijk iets op een briefje..en dan denkt hij oohh dat weet ik wel wwant dat nemen we altijd, maar dan wilde ik net ff een andere variant hebben ...
    Altijd zo'n goedbedoelde gedachtes hahaha maar LUISTER GEWOON NAAR ONS hahahahaha

20. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    @Vivian, valt toch nog redelijk tegen..
    Maar moet zeggen dat mijn energielevel wel heel erg onder nul lag hoor :(
    En nog steeds, maar wel blij met de verbetering :)

@Jamietje, Dank je! En super dat je dochter je zo goed helpt!
    Scheelt vast een hoop :)

@boodschappen doen, hou op, echt drama met die mannen :p
    Moet trouwens zeggen dat wanneer ik manlief alléén op pad stuur voor boodschappen hij meestal echt alleen thuiskomt met wat op het briefje staat, maar als we samen gaan ligt er echt van alles in mn karretje wat ik dus niet op mijn lijstje had staan.

Voor de rest, vandaag lekker creatief bezig geweest. Sleutel/tashanger gemaakt. Ben blij met het eindresultaat!
    (Heb zijn naam even weggewerkt;))

Deel Deze Pagina