@Red & Vivian, dank je! Ben graag creatief bezig, maar heb er niet altijd tijd voor. Zeker niet met een actieve baby @Dekilene, wat goed! Gefeliciteerd @de curve, J. zit er onder, maar ach, dat zat ik vroeger ook. Ik zie dat hij er goed uitziet en dat zien anderen ook. Kan me er dus niet zo druk om maken @hier, vannacht iets mindere nacht gehad, voel het gelijk in mijn lijf. Best frustrerend. Vanochtend weer fysio gehad, zit ein-de-lijk een beetje vooruitgang in, mede door dat ik de afgelopen week toch wat redelijke nachten heb gehad. Hoop dat het nu beetje stabiel blijft. @reflux/verborgen reflux, waar herken je dat aan? Ik lees bij jullie oa 'vaak en kleine beetjes drinken' wat is vaak bij welke leeftijd?
@ red: ik moet idd extra kolven... Aan het waterige deel heeft hij dus niet genoeg.. Wat goed dat jij al een scheutje door haar avondeten deed! Ik mocht als het goed ging zelfs 7 theelepeltjes geven op een dag.
@Augustusmama, hier vanaf een maand of 4, 10-12x per dag. Dat noem ik vaak bij deze leeftijd. Ik leg nu eigenlijk altijd voor en na het slapen aan en ze slaapt regelmatig maar een uurtje dus dan zit er ongeveer 1,5u tussen. Toevallig dat ze vandaag een keer 3 uur heeft geslapen (was lang geleden dat ze dat heeft gedaan) dus dan zit er iets meer tijd tussen. Maar 3 uur tussen de voedingen gebeurt dus niet vaak. 's Nachts drinkt ze ook vaak om de 2 a 3 uur, gaat nu iets beter. @bellabella, fijn om te weten dat je dus best wel wat olie mag geven op een dag. Wat voor olie geef jij? Ik heb hier olijfolie. Vanavond even een scheutje door haar papfles gedaan. Avondeten had ze niet zoveel van gehad, ze was moe.
@ Augustusmama, Mijnn kindje drinjt nu ook nog zeker 10 keer op een dag. Met de fles kan hij er iets langer tussen laten. Reflux herkennen in ons geval : Kleine beetjes drinken en dus vaak. Voeding die omhoog komt, je hoord het soms gewoon. Overstrekken. Hierdoor pijn in de slokdarm ( pijn is nu weg door medicatie ) . Komt nog wel steeds omhoog. Hikken, soms hoor je ook hiieeeep. Hoesten en ook verslikken. Korte slaapjes. Zitten is soms lastig, dan komt de voeding naar boven en wil hij overstrekken.
Hoi meiden Hier werd R. gisteravond om 8u huilend wakker, ze lag er al tegen half 7 in. Speentje wilde ze niet, maar even mee naar beneden genomen en nog weer de borst gegeven. Ik had nog niet gekolfd dus ze zaten nog lekker vol. Later boven nog de andere borst dus ze zat goed vol. Rond 10 uur huilde ze wat in haar slaap, die tijd wordt ze normaal vaak wakker dus denk dat dat er nog wat in zit, maar toen ik er heen ging was ze weer stil en even later nog een keertje. Om half 11 kwam de oudste bij ons, papa was zo lief om op haar kamer te slapen dus die lag gezellig bij mij. Uurtje later werd R. volgens mij wakker dus die lag aan de andere kant naast mij haha. Ik denk 2x gevoed vannacht en werd om 7.15u wakker van de oudste, maar goed ook want ze moest naar de psz. Had m'n man ook niet van bed horen gaan. Ben ook wel aardig uitgerust. Net lekker naar de psz gewandeld en R. slaapt nu. Zal even door 't huis heen vliegen.
Goede nacht Red lekker! Dat voel je zeker wel. Nu niet te hard vliegen door je huis he? Even genieten van je "fitte" gevoel .
hoi meiden, veel gekletst, ik val half binnen! @reflux: Hikken, oprispinge, verslikken, zuur ruiken, krijsen na een boer of oprisping, niet plat willen liggen, vaak willen drinken maar puur m de pijn te verzachten, dus daardr krampjes krijgen door het vele melk enz vicieus cirkeltje, overstrekken, hoofd naar achter gooien, gewoon zien aan je kind dat het pijn heeft! @hier, echt dom maar zoon had last van de kv die ik gaf, nu weer standaard nr 2, gaf friso extra , anyway...t gaat beter, vannacht om 0430 pas gedronken... Ik heb swies nu 2 nachten beter geslapen, en dat voel ik meteen, ben weer fitter...
@red;gezellig met je meiden in bed.Ik kan echt niet slapen met een kind erbij in bed maar hier zijn ze natuurlijk al een groter muv Eva haha Lekker dat je zo bent uitgerust,heerlijk! @hier;helaas weer veel sneeuw in het Westen,niet goed voor het ijs.T is vanmorgen zelf naar school gelopen en À kon met een vriendinnetje meelopen.Ik zag het echt even niet zitten met de kinderwagen.Als het moet dan doe ik het gewoon maar op deze manier wel wat handiger.Gisteren op crèche geweest voor intake.Allemaal bekende gezichten en ze vonden Eva een kopietje van Anouk haha,Volgende week donderdag gaat ze een ochtendje wennen en dan nog een keer op de dinsdag en dan voor het eggie.Ik was er gisteren wel een beetje emo van moet ik zeggen want komt ineens wel erg dichtbij.Ik mag ook op de crèche voeden wanneer ik niet genoeg kan kolven dus dat is alweer een stress factor minder.Ik werk op nog geen 5 minuten fietsen van de crèche dus ideaal. Gisteren kregen we nog een mail van school dat er bij de sportvelden een verdachte man is gesignaleerd.Hij had al een jongen aangesproken die hij mee wilde nemen maar zijn moeder kwam juist aan om hem op te halen.Het wordt weer tijd voor een gesprekje met de kinderen.Er is een goede beschrijving van hem en het soort auto.Krijg er altijd de kriebels van moet ik zeggen en vooral nu ze veel buiten lopen met de slee de. Viespeuken!!! Eva weer tot 8 uur geslapen.Ze gaat niet huilen maar ligt heel blij te wachten met dat kleine koppie boven de dekens met doe pretoogjes,heerlijk meisje!! Ik ga her meisje even op bed leggen want zit in haar oogjes te wrijven. Tot later.
ingrid, heh getver wat eng zeg!!!!!!! ja kan me voorstellen dat je er em van wordt hoor, zou ik ook hebben. Toch weer dat bekende 'loslaten" komt vast goed!
@miis:gelukkig voel je je beter.Niets is zo helend als een goede nachtrust. Ik maak me er verder ook niet al te druk over.In huis houden kun je ze niet meer en ik moet er maar vertrouwen in hebben dat het goed zal gaan.Blijft idd moeilijk het loslaten.
@Miis, Red & Hummeltje, bedankt voor de uitleg En fijn van jullie goeie nachten! Hier helaas weer een spooknacht... Echt waardeloos... @Anouk, wat grappig dat ze zo'n gelijkenis zien met haar zus! Wel spannend hoor, zo'n nieuwe stap. Ik ben daar echt nog niet aan toe.. Getsie wat vervelend dat er zo'n man rondloopt, daar krijg je echt de kriebels van. @hier, volgens mij wordt vandaag een beetje hangdag, heb weer zoooo weinig energie.. pfff..
ingrid, moet je nagaan, blijft zo...ookal heb je meerdere kinderne! augmama, ach maakt tch ook niet uit
Hey Meiden, Hoe is het hier? Hier is alles goed ik heb gisteren een lekker lang ritje gehad met de nieuwe auto. Rijd ook met lange ritten erg lekker! Wat ook heel fijn is dat ik kan inloggen op het systeem van de auto en ook zelf eindelijk handsfree kan bellen. Bij de vorige auto pakte die alleen de telefoon van mijn man heel irri. Maar dat is nu opgelost en hij herkent mijn telefoon als ik in stap. fijn! Luca krijgt in de avond echt het zelfde ritme het wisselt iig al een hele tijd niet meer tussen 21:00 uur en 21:30 uur gaat hij de nacht in erg fijn om dat een beetje te weten! Vannacht wat het van 21:00 uur tot 07:15 uur prima dus! @ Ingrid: Goed dat je het in de smiezen hebt! Viezeriken! @ Augustusmama: Hoe was je nacht meis? @ Bellabella: Hoe ging de nacht helpt het? Tot later!
Haaaj Ben echt een wrak dus reageer later op jullie. Gisteravond visite gehad en rond 8uur begon Quinn met clusteren..steeds wakker als ie in bed lag..toen om half 12was hij klaaaarwakker,toen had ik m om kwart over12 in bed,om half 2 weer huilen en hij niet meer diep genoeg slapen dus hele nacht naast me gelegen en ik heeeeel licht geslapen en hij heeft incl net 4x voeding gehad vanacht... Ik ben echt op nu!
Pff kan me voorstellen dat je moe bent. Hier gisterenavond weer een papfles gegeven. Om 22:30 uur, toen was hij er pas om 2:30 uur. Is een lang tukkie voor hem, maar toen bleef hij elk uur komen. Dus hier ook gesloopt aangezien ik ook niet direct na de fles die ik gegeven had sliep. Heb je een drukke dag vandaag? @ de rest, nog leuke plannen vandaag?
vivian, super zo'n ritme! en heel relax van je handsfree jamietje, tsndjes??? hummeltje, wat vor papje heb je gegeven? soms kan het of door de suikers komen, dat ze dan meer wakker wrden enz... klote hoor zo'n nacht!!! @hier, nou sind sik weer ormale stadaard veding geef als laatste fles gaat het wel beter, gister 2e dag...hij sliep om 1830...kwam om 0030 en daar 0730....nou ged ik heb het idee dat we nog btj in moeten komen, want dit is ngal een wisselvallig ritme... Wel erg vervelend is dat hij vaak sncahts of direct sochtend spoept en dus van de krampjes of weet ik wat wakker wordt snachts... kon je dat moment maar verschuiven hahaha
@vivian:lekker idd zo'n ritme. Eva gaat er ook iedere avond om 22 uur in en soms iets eerder of later. @jamietje:vermoeiend!!. Niet leuk wanneer je visite hebt en je zit continue met een veeleisende baby haha. Lekker uitrusten!! @augustmama:alweer iets uitgerust?. Ik ken die dagen dat je helemaal futloos bent.Bij mij is dan toch de beste remedie om gewoon lekker naar buiten te gaan want anders wordt ik helemaal zo down en ga ik zitten malen.Hopelijk voel je je vandaag beter meid!!. @hummeltje:jij ook al een vermoeiend nacht gehad pfff.Nu maar hopen dat komende nacht beter wordt. @hier:Eva was vroeg wakker.Om 5 uur.Heb haar er snel uitgehaald en laten drinken en toen gelijk weer haar bedje in waar ze tot 9 uur heeft geslapen dus helemaal lekker. Gisteren heeft ze een paar stukjes geprakte banaan gegeten en ze vond het erg lekker.Vandaag nog een keer proberen.Ze is er gewoon aan toe om iets erbij te krijgen.Ze begon gisteren gelijk te gillen toen het niet snel genoeg ging met de banaan haha. Vandaag heeft T een kinderfeestje.Kan hem om 13 uur brengen en rond 18 uur is die weer thuis.Vandaag bij het ijs kijen of er al kan worden geschaatst.Anouk wil graag schaatsen.Nu even ontbijten en dan nog even een kadootje halen voor het kinderfeestje. Kom later even terug. Gr Ingrid.
@miis:idd vervelend dat poepen in de ochtend en kan natuurlijk zeker de reden zijn dat hij 's nachts wakker wordt.Zal vast wel een keer beter worden.
ingrid, hihi ja echt jammere timing haha ah ja lekker toch vor haar, btj proeven is toch lekker! elk kindje is anders!
@ Leuke dingen doen: Mijn man is met de kids naar Dippiedoe dus Mama is lekker rustig thuis met Luca. Vanavond komen er vrienden van ons en gaan we de colonisten van catan spelen. Heb er zin in! Lang geleden! @ Jamietje: Kan me voorstellen dat je moe bent! @ Hummeltje: Jij ook zo'n onrustige nacht! @ Ingrid: Ze heeft dus al banaan mogen proeven zoals Miis al zei elk kindje is anders. Ik wacht nog en wil beginnen met groente. Heb ik ergens gelezen door alle weer war aan adviezen.. Goed dat je kijkt naar wat Eva wil. @ Miis: Je hebt een nachtpoeper dus @ De nachten: Gelukkig gaan ze bij Luca weer goed. Luca tijgert al wel mijn god ik kan hem nergens meer neer leggen! Ook niet in het midden van het bed want hij rolt gewoon en zet zich dan af en schuift naar voren. Mijn man zei al als we niet uitkijken ligt hij er echt af één deze dagen. Hij is ook zo bewegelijk, boefje! Ik ga even genieten van de rust in huis, Luca slaapt alle kids zijn weg lekker hoor!