Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Grr... hier weer spruw :( D. klaagde al 2 dagen over zere billen (schaamlipjes), R. gisteren 2 plekjes op haar billen en mijn ene borst jeukt weer. Bah! Ik smeerde al een tijdje regelmatig miconazol.
    Nu maar eens bedenken hoe we die spruw eens kunnen uitroeien.
    Dames beginnen wat te snotteren, de vorige keer dat ze daar mee begonnen kwam de spruw ook gelijk weer opzetten.

Hier ging de nacht goed, alleen werd R. om 5 uur wakker met een verstopte neus. Huilen, want drinken of speen zuigen lukt dan niet.
    Neusspray gepakt maar dat werd brullen. Daarna zittend gevoedt, haar ook wat rechtop gehouden en daarna zijn we weer gaan slapen tot 7.15.
    Ik ben vanmorgen even met D. weggeweest, manlief is nu even weg. Kids eindelijk op bed, hopelijk slaapt D. ook even en zal ik in huis bezig.

Nog niks gehoord van m'n werk of gezin dat moet bevallen, spannend wanneer. Dinsdag is ze uitgerekend dus kan echt elk moment.

2. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Even een kort berichtje van mij.
    Ben echt naar de kl*te.
    Vannacht was drama. Werd daardoor wakker met nog meer pijn dan anders.
    En kon ook niet rustig aan doen vandaag, want er moesten wat dingen gedaan worden.
    Pff..
    Vanavond maar vroeg mn bedje in en hopen dat J. een beetje meewerkt vannacht ;)
    Hoop dat ik me morgen weer wat beter voel.

Fijne avond verder allemaal.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nog even een foto van mijn kleine schat,

Gr Ingrid.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lief!!!!

@augustusmama, ah... sterkte!! Hopelijk een goede nacht!

Hier is R onrustig. Voor de 2e keer al aant huilen vanavond en nu beneden

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wilde ik uitgebreid reageren... Hebben we stroomstoring in de wijk! Dus maar even kort vanaf mijn telefoon. Lees veel over gebroken nachten, vervelend! Red, jullie weer spruw, balen. Dokter bellen voor dactarin orale gel! Hier al *even afkloppen* twee maanden schoon. Miis, hoe is het met je schildklier? Tot later!

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

@ Red: Balen meis die spruw! Luca en ik hebben er ook zo'n tijd last van gehad. Gelukkig hier tot nu ook nog niet..

@ Augustusmama: Hoe is het nu? Ging de nacht beter?

@ Eefje: Hey Meis! :D Met jou verder alles goed?

@ Ingrid: Wat een mopke!!!! Dat pakje geweldig!

@ Hier: Wow nou ik blijf binnen hier wat een weer! Sneeuw komt hier echt met bakken naar beneden! Wilde eigenlijk even weg gaan maar we blijven mooi binnen. :)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @spruw, ja lastig. Ik had alleen gisteren jeuk en steeds gesmeerd en voel nu niks meer. Wat gevoelige tepels maar dat heb ik al een tijdje.
    Ik blijf voorlopig wel even smeren maar moet ik R. haar mondje ook behandelen? Haar mondje is schoon, zij heeft het alleen op haar billetjes en is nu ook weggetrokken maar blijf natuurlijk ook even smeren. Ik voed met tepelhoedje en die steriliseer ik na elke voeding (behalve s nachts)

Hier nog geen sneeuw. 'mijn gezin' is aan't rommelen, spannend! Hopelijk bevalt ze niet vannacht, dan moet een collega de partusassistentie doen. Ze bevalt poliklinisch maar mag daar in bad bevallen dus hoop echt dat ik er bij kan zijn. Heb bij hun 1e gekraamd en nu dus weer, leuk!! :D

R. is flink verkouden. Gisteravond was ze onrustig en veel huilen. Ze wilde rond 22u niet drinken en kon haar niet neerleggen, hard huilen. Neusje zat ook erg vol. Neusspray is een ramp om er in te krijgen, uiteindelijk ook een zetpil gegeven en wat later nog de borst en viel ze lekker in slaap. Oudste was ook al huilend wakker geworden. Rond 23u lagen ze allebei weer lekker te slapen, R. al wat eerder en die kwam pas om half 4. Toen weer huilen want neus verstopt en kon ze niet drinken. Zittend wat geprobeerd maar ze had ook een poepluier dus maar even naar beneden gegaan voor D. ook wakker werd. Om half 5 sliepen we weer lekker.
    Heb een ui bij haar bedje staan, zal zo ook even weer een nieuwe op onze kamer in de cosleeper zetten. Hopelijk gaat t goed vannacht.

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, het is alweer even gelden dat ik heb gepost. Maar ik wilde t

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, het is alweer even gelden dat ik heb gepost. Maar ik wilde toch weer komen mee kletsen!

Ik hoop dat het goed vaat met jullie, jullie beebjes en de bv natuurlijk!

Afgelopen week is m'n meisje één geworden en dat houdt in dat ik nu meer dan een jaar bv geef. Ben ik best trots op :D

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super zeg!! En gewoon lekker meekletsen! Leuke 1e verjaardag gehad? Nog gefeliciteerd!

11. vivianbraak

@ Red: Rot spruw volgens mij kan je niet meer doen. Ik heb nog steeds de gewoonte om elke dag soms 2 x een schone voedings bh aan te trekken. Ik wil die spruw echt niet meer..
    En is ze bevallen of...?:D

@ Chocochick: Helemaal gezellig! Een jaar alweer respect!!

@ Hier: Luca had vanmorgen zoiets half 6 opstaan is een mooie tijd dus ach haha :D We zijn hier dus al flink in bedrijf!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @red:idd balen die spruw.In het begin ook last van gehad en zodra ik iets voel ga ik direct met Daktarin smeren.Eva had toen geen last maar ik had enorm brandende borsten tot uren na de voeding.Ik hoop voor jullie dat het snel onder controle is.

@chocochick:gezellig!!

@:vivian:Eva was ook om 6 uur wakker maar slaapt na de voeding direct weer verder.Ze ligt nog steeds te pitten haha.

@hier:problemen met de verwarming.Er lag gisteren een hele plas water naast de ketel.Hij doet het nog wel maar de thermostaat beneden doet het niet meer dus je kunt geen temp instellen.Vanmiddag komt er een cv monteur.Buren van ons hebben het hele weekend in de kou gezeten,ketel kapot en niet meer te maken.Momenteel wordt er een nieuwe geïnstalleerd.Ik zag de bui hier gisteren ook al hangen want als die hier kapot zou gaan dan zou ik met Eva wel naarijn schoonouders gaan want dan zou het voor haar echt te koud worden in huis.Kinderen veel aan het schaatsen geweest afgelopen weekend.Gisteren weer veel sneeuw gevallen.Ben die zooi wel een beetje zat.Alles nat en koud brrr.

Nu kleine meid uit bed halen.

Gr. Ingrid

13. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal, even bijgelezen.

Nog meer sneeuw bijgevallen? Van mij mogen we 4 maanden verder zijn haha.

Hier gestart met Motilium, helaas eigenlijk maar weinig verschil op te merken.

Zit er bijna aan te denken om toch alles af te kolven en in te dikken..
    Maar aan de andere kant denk ik, nog even dan eet hij zn groente en fruit en een broodkorst en wordt het wel beter hoop ik.
    Weet evenniet wat ik ermee moet..

@ Miss, hoe gaat het met je bv?

@ Red, al aan het werk? Hoe krijg je het gecombineerd, knap hoor! Werkt je baas een beetje mee wat betreft wachtsagen? En hoe doe je dat met kolven?
    Het is jou recht natuurlijk maar nog nooit gezinnen gehad die het niet fijn vonden of iets dergelijks.. zou belachelijk zijn maar af en toe kom je op plaatsen..

@ Ingrid, hopelijk valt jullue cv wel te maken. Hopelijk wordt get niet te koud.

@ Vivian, das zeker al vroeg! Nja heb je wel een lange sag om veel te doen.

@ Chocochick, welkom ik ben hier ook nog niet zo lang ;).

@ Eefje85, alweer stroom in huis?

Zo ik ga ook even wat doen anders blijf ik duf denk ik.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Grrrr net mijn banksaldo bekeken en is de KOT niet gewijzigd.Wordt flink bij leggen omdat Eva straks naar de crèche gaat.De wijziging hebben we doorgegeven maar is op de een of andere manier niet verwerkt.Ook weer een bedrag eraf gehaald voor de Kek mama,ik had me weer iets laten aansmeren,3 nummers voor 15 euro maar ben natuurlijk vergeten op te zeggen en nu gelijk voor een heel jaar eraf gehaald gehaald,grrr ik laat me nooit meer iets aansmeren.

@hummeltje:vervelend dat duffe gevoel,lekker even naar buiten want daar knapt een mens van op.Ik word ook altijd zo duf van dat binnen zitten.Ik ga zo toch ook maar even naar
    buiten.

@eefje:alweer stroom?Vervelend zeg!!

15. vivianbraak

@ Eefje: Heb/had je geen stroom joh daar heb ik dan even over heen gelezen. Dat is balen! Is het al opgelost?

@ Ingrid: Laten we hopen dat jullie niet in de kou komen te zitten! En wat betreft de belastingdienst lekker balen! Tis daar ook altijd wat!

@ Hummeltje: Lastig indd ze zitten net in zo'n overgangs fase he. Straks eten dus wat kan je het beste doen? Ik zou het ook niet weten. Als ik duf ben ga ik ook altijd wat doen voel ik me vaak ook weer wat beter. :)

@ Hier: Nou Luca ligt natuurlijk lekker te slapen en ik heb al het huishouden gedaan, lekker hoor! Ga nu even lekker niksen :p

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Red: bedankt! Het was echt een super leuke dag!

Vivian: een lekker lange dag vandaag dus? ;) Veel plezier met niksen nog, je bent al lekker actief geweest.

Ingrid: hopelijk wordt de verwarming snel gefixt! Zul je net zien met zo'n koud weer...
    Ik zou eens proberen te bellen met de uitgeverij van Kek. Mijn nichtje heeft ooit een Grazia abonnement eerder opgezegd, dat moet volgens mij tegenwoordige kunnen omdat ze niet zomaar voor een jaar mogen verlengen.

Hummeltje: heeft je kleintje last van reflex omdat je wil gaan indikken. Hopelijk helpt het als je aan vast voedsel begint, maar aan je reactie gelezen merk ik dat je daar nog even mee wacht. Tot de 6 maanden?

Ik heb een behoorlijk beroerde nacht achter de rug. M'n meisje was heel onrustig. Bijna de hele nacht wakker veel kreunen, ik denk pijn maar weet niet waar. Tandjes misschien? Nu ligt ze samen met m'n man op de bank en wordt ze volgens mij net wakker. Ze lagen net zo schattig allebei te slapen.

17. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Chocochick, ja ukkie heeft reflux. Wel verborgen reflux maar je ziet dat het omhoog komt en dan loopt, euh halfzittend hij zo te hoesten met zn hele lijfje.
    Andere momenten hoest hij totaal niet.
    Met andere medicatie ernaast gestart maar lijkt niets te doen tot nu toe.
    Ach en dan heb je een offday en dan ga ik nadenken en peinzen naar opties.

Zonde van je meisje. Hopelijk voelt ze zich straks wat beter en heb je ook een betere nacht.

18. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zo, ben ik weer en ditmaal vanaf de laptop, haha. Hebben gelukkig weer stroom, de hele wijk zat 3 uur zonder. Gelukkig vriest het, zodat ik mijn voorraadje melk buiten kon zetten... Ik zou echt gebaald hebben als ik dat weg had moeten gooien!

@Hummeltje, wat naar van de reflux... Lijkt me zo ontzettend sneu! Geef je al een papje van JBPM voor/na de voeding?
    @Chocochick: welkom terug! Hopen op een betere nacht... Hoe is het met je man?
    @Ingrid, zou ook wat voor mij zijn, zo'n abonnement. Ben er al te vaak ingetrapt dus inmiddels zeg ik overal nee op, haha.
    Vervelend, jullie ketel. Weer een flinke uitgave.
    @Red, spruw weer onder controle? Als je met tepelhoedje voedt, denk ik niet dat het nodig is R haar mondje te behandelen... Tenzij ze last krijgt, natuurlijk.
    @Vivian, jij hebt wat aan je dag vandaag :) Gelukkig blijf je altijd vrolijk! D was ook rond die tijd wakker, maar na een voeding gelukkig weer lekker gaan slapen.

Hier sneeuwt het weer! Straks dus weer fijn met de slee naar buiten, J vindt het prachtig!

19. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Zo, ik ben er ook weer :)
    Het gaat hier de laatste dagen/nachten echt met ups en downs.
    Ene nacht slaapt J. goed, maar lig ik de halve nacht wakker en dan nét als ik slaap, wordt J. wakker met honger.. :S Dat zijn echt de ergste nachten.

@Vivian, zo je was er mooi vroeg bij! Lekker genoten van je vrije tijd ;)

@Ingrid, wat balen van je verwarming. Daar zit je echt niet op te wachten met dit weer.

@ChocoChick, Welkom & gefeliciteerd! Balen van je nacht.. Hoop dat het vannacht beter gaat. Hoe is het verder met je meisje nu? Nog steeds zo onrustig?

@Hummeltje, Wat vervelend dat je even niet weet wat je er mee aan moet. Ken het wel hoor, op zo'n offday twijfel je over de stomste dingen. Ik wel in elk geval ;)

@Eefje, Fijn dat je weer stroom hebt!

@Red, hoe is het met de spruw? En al aan het werk?

Fijne dag verder allemaal!

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou,

Nu schaam ik me dat ik er zo weinig ben en nooit kan reageren.
    Het is hier de grootste drama. Ben al sinds vanmorgen bezig met opruimen en poetsen want de rommel in huis brengt me echt in een sleur en dat wil ik niet. Ben dus ookal de hele ochtend bezig met Quinn vermaken en in bed krijgen omdat hij bekaf is. Huilen huilen huilen als ik hem wegleg.. ook als hij diep slaapt. Dit is savonds dus ook zo!

Toen ik ging stofzuigen op zijn kamer terwijl hij wakker in bed lag werd hij stil en viel bijna in slaap. Toch issie dan ineens weer heel erg wakker. Moet toch wel zeggen dat dit erg slopend is. Hij is net ook in slaap gevallen in mijn armen, zwaar k.o. en ik leg hem in bed.. na 2 minuten huilen.
    Hij ligt nu wat te miepen in bed en ik laat hem liggen tot hij echt gaat huilen maar hij kan niet eens meer functioneren, zo mega moe is hij.

Heb tegen manlief gezegd dat we de komende 2 weken geen visite krijgen, niet weggaan savonds en niks plannen. Even 2 weken alleeeeeen maar bezig met Quinn om er ritme in te krijgen.

NU hoor ik niks meer van boven komen dus denk dat hij in slaap gevallen is.Nu maar eens even mijn slaapkamer uitmesten want anders heb ik er gewoon geen tijd voor.

sorry dames, als het weer rustiger is kom ik weer meer reageren hoor :(

Deel Deze Pagina