ahh poppie toch...jaaaa t zit er mss al zo erg in, en hij een onwijze stijfkop is ahhahaha.. nee komt vast goed, maar reden dat ik dat zeg, is een vriendin van mij heeft te pas en on te pas bv gegeven en kind kan nog steeds niet zel fin slaap komen...maar ze probeert er ook niooit wat voor omdat zij zelf dan te moe is ofzo...maar meisje is bijna 3...en ja het lijkt mij gewoon zo onpractisch allemaal en buiten dat...tis veel fijner voor het kind als ze zich in eigen bedje net zo veilig voelen als bij mama... mijn kindjes slapen dus echt alleen maar zodra ze hun bedje voelen...in de armen hoe fik niet te proberen.. Oudste wel een periode van angst gehad, maar dan moest ik hem wiegen maar wel op zn kamer...allemaa tijdelijke fases... Kan hij al dingen vasthouden, ? Hier helpt het bijv soms als jongste in zn wagen moet slapen op viviste ofzo ( en dus niet in zn donkere kamertje op zn buikje kan liggen) door het een speeldoekje te geven...met knisper..dan speelt ie wat...soms ff jengelen, en dan sneak ik de kamer in, en alleen met mn hand doe ik zn speentje in zn mond en de wagen soms wat wiegen en muziekje aan of over gezicht kriebelen... maar dan ziet hioj me dus niet.... zou dat nog ene idee zijn!? ( ikd enk gewoon mee hoor, no judgements )
Slapen op de buik vind hij niet fijn, dan gaat hij rond zitten kijken. (en daarna flink brullen) hij kan al vasthouden ja dus dat kan ik wel proberen. Speentje vind ie niet echt meer leuk,dus zit te twijfelen of ik niet al een speentje vanaf 6 maanden moet proberen. Deze bijt ie alleen op. ik heb echt van alles geprobeerd maar het moeilijkste vind ik echt om hem huilend in bed te laten liggen. Het is sowieso erg moeilijk.. mijn schoonmoeder heeft haar zoon uren laten huilen. Die kreeg op vaste tijden eten en in bed moest hij maar huilen. Tegenwoordig krijg je zoooovveeeeel adviezen dat je niet meer weet waar je moet kijken. Eigenwijs is hij sowieso hahahahahaa
jamietje, jaaa maar dat is echt zielig hoe ze het toen deden, nee echt laten huilen vidn ik gewoon onmesnelijk! maar ik vind er bes veel verschil in zitten...zegmaar het soort huilen si ook anders, wannee rje iets aan het afleren bent... Als je iets echt wilt afschaffen is soms cold turkey wel het beste..wnat het duurt echt geen week...hooguit 1 dag is het erg, maar daarna niet meer... bijv mijn zoontje wieg ik altijd voor ik ze in bed leg..maa ze geven pas toe aan de slaap op hun matrasje...dus in mn armen gaan ze wel altijd lief liggen en rustig worden, maar slapen pas als ik ze wegleg....en ze huilen nooti bij slapen gaan.. maar uiteraard heb ik ze dat ook moeten lerne, alleen ik dee dhet al vanaf heel vroeg zegmaar...maar tis gewoon moeilijk.. want sommige kindjes hebben hele lastige moeheidsignalen, die gewoon niet iederene zomaar oppikt...ookal ben je de moeder...bijv mijn oudste ging pas gapen wanneer hij net in slaap viel...maar waren druk worden en rode wangen zn eerste signalen. Jongste gaat bijv jengelen bij spelen of zich naar achter gooien ( heeeeel eng haha) maar t is heel simpel...doe hetgene waar ej achter staa en wat goed voelt..natuurlijk voelde ik me ook niet op mn gemak als ik een van mn zoontjes liet jengelen of bijna overstuur leken te gaan worden... ( en dan weer naar toe speentje blabla zelfde riedeltje) mijn jongste pakt dus de 6 mnd speen niet, volgens mij is het wel slecht heh...echt zo irritant, ik probeer het iedere dag ...maar hij wordt woest
Hij heeft vandaag 2x 2uur geslapen...nu exact hetzelfde gedaan als overdag alleen gast hij echt niet slapen. Hij is aant huilen in bed...of ja meer jengelen. Dat scheelt wel...hij is iig niet aant brullen. Al word t wel ietsjes erger.
ik zou het nu dan even laten gaan...en zo nodig troosten om de zoveel min...wat voor jou prettig voelt... echt lastig, succes!! trouwens, hij clusterde toch steeds? is dat niet gewoon wat hij wilt dan?
Phoe hee, lastig hoor, Jamietje... Snap wel dat je hem niet overstuur wilt laten worden... Maar wat Miis zegt zit ook wat in. Zou hem zelf zo veel mogelijk proberen in bedje te troosten, niet eruit halen, maar wel laten merken dat je er bent. En dat blijven herhalen... En weet je zeker dat er lichamelijk niks aan de hand is? Hoe slaapt hij als je hem een zetpil geeft? @Red, lijkt me mooi, om een bevalling mee te maken! Word je daar niet emo van? Begin al te huilen als ik er een op tv zie, haha. @Vivian, jij boft maar met zo'n man! Schoonmaakrooster heb ik ook niet, doe het gewoon zoals het uitkomt... Zoveel mogelijk tussendoor. Koken doe ik vaak zelf, manlief doet het graag maar dan is de keuken weer zo'n bende @Ingrid, spannend morgen! Wel lekker ook, even voor jezelf. Is je zoon alweer opgeknapt? Mijn jongste heeft ook koorts, zit denk ik weer een verkoudheidsvirus dwars... Wilde vannacht ook weer vaak drinken. @miis, goed dat bedje verplaatsen geholpen heeft! Denk idd dat het kloofje kwam door D zijn manier van drinken, hij wil nog wel eens aan mijn tepel trekken... Of ze enthousiast vastgrijpen met die kleine scherpe nageltjes, haha. Sorry voor het ontbreken van de alinea's, maar zit nu op mijn tel... Iedereen een rustige nacht met veel slaap gewenst
jamietje, ja goede tip van eefjuh, ff testen met zetpil...bij het verschonen voor het drinken zegmaar... eefjuh, haha ja irritant is dat heh, daarom kan ik het soms niet bijhouden omdat ikd an niet op de laptop kan reageren!
@Jamietje, fijn dat het overdag al een stuk beter ging! Wil hij idd s avonds niet clusteren? @Ingrid, geen idee hoe vaak. Ik werk nu 6 jaar in de kraam. Had nu wel heel lang geen bevalling gehad, in de zwangerschap en 1e jaar borstvoeding eigenlijk niet, daarna 2x te laat geweest, toen weer zwanger en nu is de kans ook heel klein aangezien ik niet op stel en sprong weg kan. Maar dit gezin had speciaal om mij gevraagd en ze heeft mij al vroeg gesmst toen de bevalling begonnen was zodat ik voldoende tijd had voor de kids etc. Beterschap voor Thijs! Zal wel even wennen zijn als Eva naar de opvang gaat! @Miis, haha lijkt het je niks een badbevalling? Heb ik bij R. ook gehad en mocht er een 3e komen kies ik er weer voor. 2e kindje in het gezin, heb bij hun oudste ook gekraamd. @Eefje, beterschap voor je jongste! ja soms wel wat emo haha, blijft zo bijzonder! @nacht, hier half 1 en 6 uur 2x 5,5 er tussen dus. Oudste was om 12u wakker en ben 2x naar beneden gelopen en wat heen en weer dus denk dat ze daar wat wakker van is geworden. Nacht ervoor kwam ze om 2 uur. Benieuwd hoe het nu gaat. Ze krijgt bij de oppas nu aardig wat bijvoeding en het lijkt erop dat ze daardoor ook een stuk langer kan slapen. Ze vindt ook alles lekker hier lekker druk druk deze week, laat thuis, dan eten, snel wat opruimen, kids op bed, etc. Zo nog even was ophangen, morgenavond maar even wat poetsen, vloer ziet er hier niet uit.
red, haha nee, niks voor mij! maar gaaf joh dat jij t ook hebt gedaan! oh leuk voor een 2e x bij een gezin, lijkt me gezellig, dan weet je al hoe en wat daar thuis enz, althans ben je snel op je gemak enz) wat goed van die kleine, hoe gaat het bij haar met allergieen eigenlijk?
Tot nu toe nergens reactie op dus heb de hoop dat zij niet allergisch is. In het begin had ze wat krampjes als ik melkproducten gebruikte maar heb in de zwangerschap en eerste weken praktisch geen zuivel gebruikt. Langzaam opgebouwd en toen ging het goed. Wil binnenkort wat roomboter op brood proberen.
beter!!! vriendin vn mij, eerste kind mega kma, nu bijna 3, nog steeds erg 2e kindje ook kma, maar reageert nu ( 10mnd) nergens meer op...ze is zelf aan het provoceren...
Nee geen succes...flink krijsen dus troosten maar te overstuur..zo dadelijk volgende poging. Mijn succesvolle I.A.W.W (instoppem,aai,weltruste,weg) werkt alleen overdag .savonds "trapt" hij er niet in @clusteren Doet hij nog steeds,daarom snap ik t ook niet. Kan de zetpil wel proberen morgen..lichamelijk heeft hij nergens last van..hooguit alleen van zn hoektandje..kauwt ook op zn fiep enzo. maar zou hij dan niet op andere tijdstippen ook last moeten hebben?
Miis:gelukkig heeft het bedje verplaatsen geholpen.Vaak is de oplossing makkelijker dan we denken.Leuk dat staan maar vooral als ze nog zo wankel staan kun je flink de zenuwen van krijgen haha.Dat hele traject gaan we straks met Eva ook weer krijgen. @eefjuh:jij ook een zieke thuis.December en januari zijn echt van die kwakkelmaanden.Thijs is vroeg naar bed gegaan en morgenochtend laat ik hem lekker liggen en evt kan die dan morgeinmiddag nog een aantal uurtjes.De cito's hebben ze al gehad dus die hoeft die niet te missen.Jij ook beterschap voor je kindje. @red;leuk dat je dochter zo kan genieten van de bijvoeding.Gaat allemaal wel door met die ukkies. Jamietje:valt dus nog niet helemaal mee met Quinn.Eva gaat altijd wakker naar bed.Alleen de eerste paar maanden lag ik haar weleens slapend weg.Nu gaat ze liggen en soms gaat ze na 5 minuten gillen maar dan geef ik het speentje.Een week of wat geleden wilde ze die ook niet en deed continue haar tong er tegenaan,zo irritant.Ik ben toen ook gewoon weggelopen en dan ging ze liggen gillen.Ik ging dan maar stofzuigen en als ik dan klaar was was ze rustig en lag te slapen.Gelukkig gaat het nu wel goed.9 van de 10 keer is het trouwens een flinke boer die dwarszit wanneer ze aan het huilen is. Sterkte komende nacht!. @hier:tasje voor Eva staat gepakt en een flesje moedermelk met een roze naamsticker staat in de koelkast.Zal vast wel even pittig voor haar worden en ik vind het ook heel wat voor mezelf.Het scheelt wel enorm dat ik de leidsters nog ken van toen T en À gingen dus dat voelt goed.Heb ook weer zin om over 2 weken te beginnen.Het begint echt te kriebelen en ik heb er zin in om weer even mijn hersens te laten werken op een ander gebied haha Nu lekker naar bed. Rustige nacht. Gr. Ingrid
@ Eefje: Pijnlijk is dat he als ze aan je tepel trekken. @ Red: Joehooeeeeeeeeeeeeee wat lekker!!! @ Jamietje: Hoe ging het vannacht? @ Ingrid: Meis vreemd dat je zo je meisje weg brengt ! Zal vast goed komen! @ Hier: Nou Luca gaat hier nu echt al weken rond 21:00 uur slapen heel fijn! Hij werd vanmorgen om 7:30 uur wakker dus niks te klagen! Tot later meiden
Nacht ging goed..sliep lekker door maar ben wel van half 8 tot half 11gisteravond bezig geweest om hem in bed te krijgen
Eva vanmorgen om 8 uur naar de creche gebracht.Wel vreemd moet ik zeggen.Ik ga haar tegen 12 uur ophalen.Ze ging ieder geval wel lachen naar de leidster en ging niet huilen toen ik haar aan de leidster gaf. Over een uurtje bel ik even om te horen hoe het gaat.Thijs is vanochtend nog thuis maar ik denk dat die vanmiddag wel even naar school kan.We zien wel even.Straks komt mijn moeder nog een bakkie doen. @jamietje:wel fijn dat Quinn ieder geval doorslaapt maar jammer dat er zo'n strijd aan vooraf moet gaan maar gaat echt wel goed komen. @vivian:Luca is ook een goede slapen,heerlijk.Eva was vanmorgen om 6 uur wakker maar kwam wel goed uit omdat ze toch naar de creche moest.Heerlijk dat doorslapen!!. Ik ga nog even een zak met handbalshirts wassen voor Anouk haar team.Hebben komende zaterdag weer een wedstrijdje. Tot later.
@ Ingrid: Geniet even van de rust maar oohhh wat lijkt mij het moeilijk. Gelukkig was ze lekker vrolijk dat scheelt de helft! @ Jamietje: Uiteindelijk zal het wel goed komen, kost alleen wel erg veel energie. @ Hier: Mijn man en ik gaan zo naar het CB met Luca. Hij maakt altijd tijd vrij ik kan niet tegen die prikjes ... Tot later!
@ Vivian Succes met de prikjes! @Hier Mijn methode werkte dus 2 dagen, en vandaag voor geen meter! Ben echt internet aan het afspeuren naar tips en advies en boeken en weet ik t. Krijg steeds meer t advies : lekker laten huilen, dan komt het wel goed. Terwijl ik juist het volgende lees: "Volgens onderzoeker en psycholoog Penelope Leach beschadigen lange periodes van huilen het brein van jonge kinderen. Huilen zou veel stress met zich meebrengen, waardoor een hormonale reactie ontstaat die er uiteindelijk tot leidt dat het stresshormoon cortisol vrijkomt. En een te grote hoeveelheid cortisol werkt als gif voor het brein." Dan is de vraag.. wat te doen.. (voor mij heel simpel, niet laten huilen). Zucht, het leven van een moeder gaat niet over rozen. Gelukkig blijft mijn BV wel als een trein lopen Ik weet wel dat de volgende bij elk slaapje in zijn/haar eigen bedje gaat en we al heeeeeeeeeel vroeg beginnen met een slaaproutine.
@ Jamietje: Lastig ja. Ik leg Luca ook op bed en als hij na 10 min huilen niet slaapt pak ik hem. Maar hij slaapt vaak al na 1 a 2 minuten. Dus ja wat is wijsheid? Ik word ook altijd gek van die tegen strijdige berichten. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Ik laat Luca echt niet zolang huilen, maar even kan geen kwaad vind ik. @ Hier: Nou meneertje weegt 8100 gram Groeit als kool. Hij is erg snel in zijn ontwikkeling zeiden ze. Maar ja dat wisten we al hij kan al van alles en tijgerde ook bij het CB de arts heeft zich gek gelachen. Ze zegt ik heb nog nooit een gesprek over veiligheid moeten voeren bij deze leeftijd maar het is toch echt nodig.. Dus de traphekjes e.d. gaan hier gemonteerd worden, hij is gewoon snel tis niet anders. Arts zei ook als je hem vast hebt zit hij al recht het duurt niet lang voordat hij zelf zit. Nou we zijn wel. Iig hij heeft niet gehuild met de prikjes! En hij ligt nu lekker te slapen! Ik ga even de was doen tot later!
@vivian wat goed dat hij niet gehuild heeft!!! En hij is wel erg snel dan ja hahahha Quinn begint nu pas met wat omdraaien en hij heeft ontdekt dat hij in bed in de breedte kan gaan liggen. Als ik hem op zijn buik leg is het net een kikkertje, hoe hij beweegt!! @Quinn Ja ik google me suf... manlief gaat proberen 2 boeken te downloaden over slaap. Bedacht me net.. zou hij niet nog last kunnen hebben van zijn 19 weken sprong, lees dat dat 5 weken kan duren.. zondag is hij 22 weken. Kan natuurlijk ook zijn dat ik momenteel overal antwoorden in zoek hahahaha Straks lekker boodschappen doen als mn knulletje wakker is (jaaaaaaa hij ligt erin ). Hopelijk voel ik me dan wat fitter en vrolijker.. krijg mezelf niet vooruit gebrand nu vanwege mijn ochtendpogingen om een vermoeide baby in bed te krijgen. Zondag gaat het doooooooiieeeenn whoei yes yes yes!!!