Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    PS:Eva is vandaag precies 5 mnd oud.
    De maanden zijn echt omgevlogen.
    Op naar het 1/2 jaar!!

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ingrid, agoss, ja kan dat ze dan echt even wilt drinken om weer lekker verder te slapen. Maar ik herken het met 5 mnd snachts weer willen drinken van mn oudste, was een fase...

@hier, heb straks weer lekker rijles 2 uurtjes heerlijk. Jongste ligt er sinds 1015/1030 in....
    ga even nog wat poetsen

3. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Goeiemorgen :)

@Jamietje, wat een nare buurman zeg. Daar word je niet blij van...
    En leuk dat hij bijna draait!

@hummeltje, ja hoofdpijn is gelukkig over. Maar de nachten zijn hier op het moment hopeloos :(

@Vivian, heerlijk dat hij doorgeslapen heeft! Hoop dat ie het volhoudt :D En wat een nare droom, gatsie, daar word je toch naar van.

@Ingrid, gefeliciteerd met 5 maanden :D Gaat snel he? Hier bijna een half jaar..

@miis, geen stijve spieren?
    Rijles... Manlief wil dat ik ook ga lessen. We hebben op dit moment zelf geen auto, maar kunnen er een voor weinig overnemen. Maar mijn man wil wel dat ik dan ook mijn rijbewijs haal. Hoe is het om als 'wat oudere' autorijles te hebben? Zat van de week te denken om eer een topic over te openen, maar nu vind ik hier iemand die pas later is gaan lessen, dus ben benieuwd hoe het jou bevalt!

@red, sinds het begin van deze maand is J. overdag gezellig/vrolijk/tevreden, maar de eerste 4 maanden waren op z'n zachtst gezegd niet makkelijk..

@hier, weer wat drama nachten achter de rug. Ben bekaf. Hoop dat J. straks besluit even te gaan slapen. Kan ik ook even languit ;) Voor de rest zien we wel wat vandaag ons brengt ;)

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    augustus, tja hoe is om heel jogn te lessen??? haha dat weet ik ook niet...wat ik van mijn rijinstructrice heb begrepen is dat hoe jonger je het doet hoe sneler je het haalt...
    en dus hoe ouder hoe langer je er over zal doen!

Opzich gaat het heel goed, ik heb wel het gevoel dat ik echt flink moet oefnene gewoon...theorie heb ik een theoriecursus en dat is echt een aanrader, zeker als je het al druk genoeg hebt, dan is dat ehct heel handig...want mij een boek geven en ga maar leren, dan doe ik het nooit...
    Nu heb ik even 5 weken echt aandacht ervoor 1x per weke 2 uurtjes zo'n les..dan krijg je ook wat lesstof op..en dan zul je het ehct moeten leren...Dus dat vind ik een aanrader!

Verder als je het kunt betalen zou ik echt zo vaak mogelijk 2uur achter elkaar lessen, dat wel... ik doe het niet elke week maar zo vaak mogelijk, om de week of soms om de 2 weken...

Wij hebben ook een vespa, dus zodra het beter weer is gaat man altijd op de scooter en kan ik dus de auto pakken, echt superhandig...en anders wil ik wel een mega klein goedkoop ding erbij ahahhaha...

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Miis,
    het hoeft idd niet. Hij mag het op zn gemakje doen. Ben ondanks adviezen van cb en ka al later begonnen met bijvoeding dan hun dat wilde.
    Dus nu langzaam begonnen ermee.

Zn hoofdeinde staat al omhoog voor de reflux en ik spray ook al. Maar oortjes zou wel kunnen, oudste is ook heel huilerig en hangerig.
    Ook allemaal blaasjes op zn handen. Maar niet in zn mond ofzo.

Dat rapley ga ik eens een keer nalezen. Bij de oudste nooit zo gedaan maar denk zomaar dat Ukkie dit miss wel fijner vind.

Succes met je lessen.

@ Augustusmama,
    Zouden de nachten aan de leeftijd liggen haha gezien ze even oud zijn. Komt ook weer een sprongetje aan.

@ Ingrid,
    Gefeliciteerd :D, gaat zo snel he?

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Quinn net gewogen... 8155 gram
    Rijd ik op de terugweg met 2 wielen door de poep... zucht!!
    Schijnt erg moeilijk te zijn om een hond op het gras te laten poepen

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @jamie:hier ook met grote regelmaat poep aan de wielen.zo smerig!!
    Wow ook al zo'n zware knul.
    Ik ga morgen Eva laten wegen maar ik gok op 6,5 kilo.

Tot laters,

De kinderen willen iets eten en drinken.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hummeltje, ja moet je es doen, en check wat filmpjes op youtube, tis wel aan te raden het te doen als hij zelf iets naar zn mond kan brengen en je hem echt rechtop laat zitten..
    Hopelijk gaat het vannacht beter!!

Jamietje, oh gatver!!!

@gewcht ik zou het niet weten, ik zal es voor de gein straks mezelf wegen en met hem erbij...moet de 25e pas weer

9. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jakkie honden poep.

Eigenlijk vind ik het nog niet kunnen in het gras, maar moeten ze gewoon een plastic zakje meenemen.

Gewicht van Ukje hier is, 8240 gram.
    De verdubbeling van gewicht in het eerste half jaar ga ik net niet redden. Dan moet hij 8440 halen volgende week.
    Haha wel bijna ;).

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hier is het gras een honden uitlaatstrook waar de gemeente 1 x per 3 weken opruimt en waar er geen opruimplicht is

11. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dan is het anders, zag zon groene strook voor me voor het huis en al allemaal kindjes spelen ;).

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hoi meiden,
    Ben nog niet helemaal bijgelezen, druk weekend gehad: oudste was ziek, alles ondergespuugd maar nu gelukkig weer opgeknapt. Jongste ook jengelig, vraagt veel aandacht. Gok op tandjes, hoewel ik nog niet echt iets zie/voel.
    @Gewicht, denk dat D rond de 9 kilo weegt... Over twee weken weer naar het cb!
    @Leeftijd, ben 27. Was 25 toen J geboren werd en 26 bij D. Man is 20 jaar ouder dus we hebben er even vaart achter gezet, haha.

@Ingrid, gefeliciteerd, 5 maanden alweer! Op naar de 6 mnd bv!
    @Miis, hoe was je rijles?
    @Aug mama, nog even kunnen liggen?
    @Jamietje, getver, alles goed schoon gekregen?
    @Hummeltje, leuk, bijvoeding. Rapley ook! Hier niet echt een succes, is mijn zoontje te ongeduldig voor... Hoewel zelf brood eten goed gaat, fruit gaat ook steeds beter.

Ga zo slapen, ben moe... Weltrusten!

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden.

@ Eefje: Aahhh zielig die zieke kindjes gelukkig aan de betere hand!

@ Jamietje: Onze knullen wegen bijna het zelfde :D

Ik lees straks even verder terug.

@ Hier: Luca heeft vannacht weer doorgeslapen. Ik reken nergens op maar het is toch wel heel fijn! Hij heeft ook echt een ritme zeker in de avond 21:00 uur wil hij echt gaan slapen is gewoon fijn als je een beetje weet waar je aan toe bent. Mijn man is ook blij want die ligt altijd graag tegen mij aan haha.

Hier verder geen bijzonderheden ik ga zo aan de poets tot later!

14. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Vivian,
    lekker doorgeslapen :) Goed hoor!

@ Hier,
    rustigere nacht als de nacht ervoor. Nu weer de gewone 3 voedingen.
    Maar heb ook geen papfles gegeven, voel aan mn borsten en zie op de kalender dat menstruatie er weer aankomt en dan dip ik altijd zo in voeding :) dat ikde nachtvoedingen nu wel belangrijk vind.

15. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Goodmorning ladies :D
    Ondanks een onrustige nacht voel ik me ok!
    J. ligt nu lekker op de grond te spelen.
    @gewicht, hier een lichtgewicht in vergelijking met die van jullie ;)
    Mag volgende week weer naar het CB, ben benieuwd of ze nog gaan zeuren. ;) Ze doen maar, ik (en anderen) zie(n) dat hij er goed uitziet, dus ik zie het probleem niet :D

Fijne dag allemaal!

16. vivianbraak

@ Hummeltje: Lekker voeden hoor in de nacht kan echt geen kwaad. Wie weet komt Luca straks ook weer voor een voeding. Ik reken nergens op. Heel irri je periode he. Ik heb hem hier 1x gehad maar het blijft nu weer uit?

@ Augustusmama: Spetter energie! Lekker hoor! Gewicht is toch per kind anders. Indd als hij er goed uit ziet en verder goed ontwikkelt ios er toch niks aan de hand.

@ Hier: Wij gaan zo op kraamvisite is wel ff een stukje rijden we moeten naar Rotterdam. Wel even gezellig! Tot later!

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @eefje:vevelend zeg dat spugen.Vlgns mij heerst het enorm.Op het Cb was een moeder met een baby en haar kleintje had het ook zo te pakken gehad met spugen.Bij T in de klas zijn momenteel 10 kinderen ziek van de 27,echt een enorm aantal terwijl het een klas is met weinig ziekmeldingen.
    Jouw man is idd wel een stukkie ouder dus ik kan me voorstellen dat je er dan even vaart achter wil zetten,Leuk!!

@miis:alles goed gegaan met de rijles??.
    Ik was altijd stik nerveus met lessen.Ik zat vaak met een trillende voet op het gaspedaal haha.Ik ben de 2de keer geslaagd dus is helemaal goed gekomen.

@vivian:lekker dat Luca de smaak te pakken heeft van het doorslapen.Geniet er lekker van meid!!

@hummeltje:wel pittig 3 voedingen in de nacht.Knap dat je jezelf staande houdt

@augustusmama:Eva is ook geen dikkerd.Ze woog vanmorgen 6700 gram.Ze begint nu weer te klimmen op haar lijntje.Ze was nu iets meer dan 300 gram gegroeid in 3 weken dus heel netjes.Hier doen ze nergens moeilijk over het is meer dat ik me te snel zorgen ga maken over dat ze misschien te weinig binnenkrijgt maar ze konden me heel goed geruststellen.
    Hoe zwaar is jouw zoontje?.
    Eva is wel lang.
    3 weken terug was ze 67 cm en ik denk dat ze nu richting de 70 cm aan het gaan is.

@hier:vandaag lekker dagje gehad.Eerst met Eva naar inloopsu CB geweest.Ze was 300 gram gegroeid in 3 weken dus ze is weer netjes aan het klimmen dus prima.Mag gewoon gaan starten met bijvoeding.Als zij er goed op reageert is het geen enkel probleem.Kind heeft er zo'n behoefte aan.Ze pakt het nog net niet weg wanneer ze op schoot zin en ik ben aan het eten.Dus morgen maar weer wat geven.
    Vandaag is mijn moeder geweest.Even lekker naar het dorp gelopen en een lekkere lunch gedaan,heerlijk!!.
    Moesten wel in de stortregen teruglopen,blehhh.
    Eva was afgelopen nacht wel onrustig.Een aantal keren wakker geweest.Ze accepteerde wel het speentje dus vlgns mij was het geen honger.Wel vermoeiend.Ze is sowieso enorm aan het ontwikkelen.Is heel de dag aan het gillen en wil continue op de grond.Ik houdt mijn hart vast als ze straks door zal krijgen hoe ze zich kan verplaatsten want het wordt er ééntje.Zit flink was pit in het grietje.
    Nu mijn laatste verlofweek.Volgende week dinsdag ga ik weer beginnen en ik heb er zowaar heel veel zin in.Deze week nog even heerlijk genieten.Zal wel even wennen zijn.Ben gewoon 7 maanden weggeweest.Gelukkig zitten we mijn 1ste dag met zijn drieen en kan ik op mooi op de 3de werkplek plaatsnemen om weer een beetje in te komen.

Nu snel de aardappels op het vuur zetten.

Gr Ingrid.

18. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ingrid, wat lekker zo lang verlof. Maar kan me ook voorstellen dat je er zin in hebt.

Jij ook een aardig wat wakker geweest. Ik weet niet beter. Dit is altijd al zo bij hem geweest op enkele nachtjes doorslapen van 5 uurtjes achter elkaar na.

Jij gaat ook eerder bijvoeden dan 6 maanden? Ik had voor mezelf de gedachte, het wisselt met regelmaat tussen 4 en 6 maanden, dus ik ga er gewoon tussen zitten dan is het vast goed.

Vandaag ook bij ha geweest voor mn andere zoontje. Heeft uitslag op zn handjes.
    Toen kwam ik de lk en wijkverpleegkundige van het cb tegen. Zij zitten vlakbij de ha.
    Ondanks dat ze ook lk is kreeg ik toch het advies om snachts wat harder te zijn, evt flesje water te geven omdat zn groei prima is.
    Weet niet zo goed wat ik met dit advies moet? Hij moest overdag maar meer drinken.
    Overdag drinkt hij maar 1 borst. Meerlukt niet ook niet met fles met bv bijvoorbeeld.
    In ieder geval wacht ik mooi nog even af tot mn menstruatie achter de rug is en hij zn groente eet, dan zie ik wel verder.
    Ondanks dat het vermoeiend is is aanleggen ook wel maakelijkste oplossing.

@ Vivian,
    Ja heel die maandelijkse periode, met steeds zon dip in voeding.
    Kraamvisite gezellig geweest was vast weer klein.

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Hummeltje
    Oh nee hier spelen de kids gewoon op straat (wonen op een hofje in een stukje waar amper autos komen)
    Hebben ook 3 speeltuintjes binnen 100 meter omtrek

@Eefje
    Oh vervelend dat de kindjes nie lekker zijn!
    Ja goed schoon gekregen... hoera voor de babydoekjes hahahaha

@Vivian
    Lekker dat hij doorslaapt!
    Ja we hebben maar 2 grote beren hahaha

@Augustusmama
    Lekker lak aan hebben wat ze zeggen

@Ingrid
    300 gram in 3 weken is toch kei goed... ze horen tussen de 50 en 100 gram per week aan te komen en zeker als ze actiever worden, is dat nooit zoveel.Fijn dat je zin hebt om weer te beginnen :D

@ Hier
    Muizen trekken mn huis is... zucht!
    Al 1 gevangen met een val. Gif gestrooid en vanmorgen heeft mn hond er 1 doodgebeten (natuurlijk ZWAAAAAAAAAR beloond).
    T regent hier dat het giet.. bah!!

@Baby
    Nou hier komt het!
    In bed leggen na bv en kort en bondig zijn en aanlopen heeft dus maar even geholpen. Manlief om een boek gevraagd en die gaat hij downloaden. Tot ik bedacht... misschien moet ik hem gewoon eventjes laten huilen en dan troosten etc.
    Toch maar weer eens geprobeerd dus.. maar in plaats van troosten wanneer ik het niet meer kon aanhoren heb ik mezelf gezegd dat ik om de 5 minuten even mocht gaan troosten.
    Dussss... Quinn in bedje... huilen (5minuten) en hem gaan troosten (mama houd van je en ik ben in de buurt en jij gaat nu lekker slapen, weltruste,aai). Natuurlijk meteen weer kei hard brullen. Zo heb ik het gedaan... de 5 minuten omdat dat net dragelijk was voor mij en hij niet kei overstuur raakte.
    Gisteravond was de druppel want hij wilde 4 keer uit bed en moest hem dus 4 keer aanleggen. Dit ga ik nu proberen vol te houden en ook savonds.. dus dan maar even doorbijten voor mijn dochter.
    Na 50 minuten volhouden slaapt Quinn nu wel.
    Hopelijk een goed begin van een rustig slaapritme.

20. vivianbraak

Hey Meiden,

Nou gisteren op kraamvisite geweest bij een collega van mijn man, kindje is 3 weken jonger dan Luca. Jezus wat een verschil!! Iedereen kan wel zeggen Luca is zo snel maar dat zegt dan niet zoveel als je geen vergelijkings materiaal hebt.

Dat ventje lag lekker rustig heel de tijd te kijken. Luca is altijd bezig, die ligt echt nooit stil! Viel me nu pas op. Ik had echt zoiets van ooww... Hahahhaa! :D

Ik zei tegen mijn man straks heeft Luca ADHD joh! :p Ik snap nu wel wat het CB bedoelt en de huisarts. We waren net bij de h.a omdat Luca best vol klinkt maar niks aan de hand gelukkig. Die zei ook uit het niks deze loopt binnen het jaar wat is die bewegelijk! Ja ik weet het...;)

Ik reageer straks even op iedereen!

Deel Deze Pagina