Hihi, ik heb 2,5 maand bv gegeven en toen overgegaan op gekolfde melk. Oh baby huilt... Even kijken...
Nee, hij krijgt alleen bv, geen bijvoeding. Ach, hij lijkt verder tevreden dus het zal wel goed zitten... Heb wel het idee dat mijn productie iets achteruit gaat. Zoontje ligt nu nog te slapen, over een uurtje komt de visite. We gaan het heerlijk in de tuin vieren, dus volgens mij komt het wel goed!
Welkom lionne! Mag ik vragen waarom je op gekolfde melk bent over gegaan? Ik was juist blij na 2 maanden niet meer te kolven! Ik loop al 2 dagen met overproductie rechts... Net gekolfd, heerlijk... De nachtelijke drinkmomenten zorgen nu echt voor volle borsten overdag, want dan is het tijd voor spelen Geen goede tips voor lege borsten behalve blijven aanleggen. En bij mij kwam het altijd weer goed, heb ook wel periodes gehad dat ik minder melk had. Een keer buikgriep, er kwam echt niks meer uit... Gelukkig na een weer wat melk en na 3 dagen had ik stuwing
@Lionne, welkom! @Eefje, heerlijk weer erbij! Nog gefeliciteerd! Ik heb ruim 400cc in de koelkast staan dus zo maar even pannenkoeken bakken voor de oudste. Heel soms wil ze een slokje gekolfde melk maar echt drinken niet. Ivm allergieën krijgt ze praktisch geen zuivel. Is dit weer mooi meegenomen.
@Mopje... Dat ken ik wel, ja! Mijn zoontje drinkt 's nachts ook het beste en als hij in de nacht een keertje vaker komt zorgt dat meteen voor extra productie! Met drinken is het hier een beetje een rommeltje, hij laat er maar zo'n 2 a 2,5 tussen. Regeldagen lijkt me sterk, want ik heb melk voldoende, hij drinkt ook maar uit een borst. En na een paar slokken weer genoeg... Maar vervolgens wel na een uurtje slapen weer willen. En voor het slapen extra aanleggen op mijn verzoek kan meneertje niet echt waarderen @Red, als ik gekolfde melk over heb geef ik dat ook vaak aan de oudste, hij vindt het gelukkig lekker! Lijkt me erg lastig, kma. Moet je dochter er veel voor laten staan? Verjaardag was leuk, was alleen wel even vergeten hoe hard werken dat ook alweer was Vooral met een baby erbij! Zoonlief wel ontzettend verwend, hij kan voorlopig weer vooruit met al het speelgoed!
Hi meiden, ben ik weer Alles goed? Hier wel! Lekker van het wekend en m'n meisje aan het genieten. Ik geniet nog steeds zo van de bv! Nog een week werken en dan wordt m'n man geopereerd en dan heb ik twee weken verlof en dan twee weken zorgverlof. Dus vier weken fulltime time bij mijn meisje!!! En dan is ze 9 Maanden als ik weer moet gaan werken, dus het einde van m'n kolfrecht. Nu kolf ik 3 keer per dag, dan denk ik één keer tijdens m'n lunchpauze ofzo? Hoe hebben de 9+ maanden voedende mama's dat aangepakt?
@Eefje, kan me voorstellen dat het druk is! Hier duurt het gelukkig nog even. En de oudste is 5 dagen voor mij jarig en de jongste 4 dagen na mijn man. Denk dat het maar combiverjaardagen worden. Ik zei al tegen m'n man, als er ooit een 2e komt, dan komt die in de buurt van jou verjaardag. Prompt was ik na 1 ronde zwanger en 16 dagen na zijn verjaardag uitgerekend. Kon ook niet anders dan dat ze eerder zou komen. De oudste was 5 dagen eerder (was op m'n verjaardag uitgerekend), de jongste 12 dagen eerder. Hmm.. druk zo dus met voeden. Jongste heeft een aardig ritme van 1 uur wakker, 2-3 uur slapen. Meestal 2 uur dus 3 uur tussen de voedingen, 's middags vaak een keer 4 uur er tussen. Vanaf 18.00u nog een hazeslaapje in de draagzak en van 20.00-22.00u wakker en wat onrustig, daarna de nacht in. Overigens wordt ze af en toe wel wakker maar meestal krijg ik haar weer in slaap. Volgens mij deed de oudste veel kortere slaapjes. Vindt dit wel lekker zo. Thuis valt het erg mee om er rekening mee te houden, heb ook niet veel in huis wat ze niet mag. Ben zelf ook weer op dieet dus dat scheelt. Buitenshuis vind ik het wel eens lastig. Shit, bedenk me dat we nu op verjaardagsvisite gaan en ik dus niks voor haar heb. Even kijken of ik nog wat in huis heb om cakejes te bakken en dat nog even snel doen. Tegen kleine beetjes kan ze wel wat dus een snoepje ofzo is geen probleem mits het geen chocola of yoghurtsnoepje is ofzo. Koekjes enzo is lastig, daar zit toch vaak roomboter in. En ze heeft nu een leeftijd dat ik haar niet alles kan ontnemen of weer afpakken als ze wat krijgt. Daarom laat ik de snoepjes maar toe buitenshuis hoewel ik haar jong zat vindt voor snoepjes. Die halen we thuis dan ook niet in huis. Ik duik even m'n kast in en speuren op internet, heb geen eieren meer. Geloof dat je ook cake kunt bakken met banaan ofzo ipv ei, even zien hoe dat zit en of ik nog wat voor elkaar kan krijgen.
hoi ladies ( had per ongeluk weer es m abbo afgezegd via telefoon! ) @red, ah jaa miste hij je zo!! sneu is dat hihi en een papa in de stress met draagzak..achjaaaa Ja maar toch fijn dat ik weer hoe die luiers zijn! ik gebruik nu luierbroekjes van kruidvat ook erg fijn en handig! Hier ook een ritme 1 uur wakker of 1,5 soms..en dan ruim 1,5 uur slapen...in de middag een grote dut van ruim 2/2,5 uur en savonds idd vaak een hazeslaapje... @4mnd dip, had ik! @eindvandemiddag, idd altijd legere borsten, drinkt hij ooke cht kort @extraanleggen, ja het werkt, maar het lijkt op het moment zelf alsof het niet goed komt hihi @goedeborst, is mijn rechter haha, links is echt irritant..maar las laatst dat de meeste vrouwen rechts het best produceert! @eefjuh nog gefeliciteerd! @hier, mijn oudste was eergister jarig en gister zn feestje... jongste is ZO easy, my gosh..ik heb hem amper gezien,...hij gaf geen kik, ging best vaak van hand tot hand ( grote familie en ik heb zoiets van, probeer maar maar zodra hij huilt komt ie terug naar mij) Maar ik was niet nodig..zag hem moe zijn, zat ie gewoon chill bij iemand op schoot...en heb ik hem in bed gelegd, hup en weg wassie... Dus wat dat betreft wa shet relaxed! kwam vannacht wel 2x...en dat wijst wel op dat hij in de drukt eniet goed heeft gedronken blijkbaar! Hij geeft nu weer melk terug zo nu en dan, en daaraan kan ik wel zien dat ie in elk geval wel genoeg melk krijgt, want tijdens het regelen spuugde hij niks! ik ga ook weer kolven voor ik naar bed ga...vanaf morgen, vandaag ben ik moe
@chocochick, ik heb tot 1 jaar kolfrecht dus das erg fijn! Werk in de kraamzorg. Ben vanaf 10 maanden naar 1x kolven gegaan en met 13 maanden gestopt met kolven. @Miis, heerlijk zo'n relaxed kindje! Hier is ze wel snel overprikkeld als ze moe wordt en moet haar in slaap helpen. Verder loopt t prima. Haha ik zie ook aan het spugen of ze genoeg heeft gehad maar ze spuugt hier ook flink. Heb cupcakes in de oven staan, hopelijk lukken ze. Bedacht me dat mn keukenweegschaal ook overleden is dus nu gegokt. Suiker had ik niet veel meer van, gebruiken we bijna nooit. En heb een halve banaan gedaan ipv ei en wat water erbij om het vloeibaarder te krijgen. Ben erg benieuwd. Het beslag kwam qua smaak wel in de buurt van cakebeslag dus spannend! Ik ga nog even snel wat was ophangen, R. is langzaam aan het wakker worden.
Miis: wat relaxed dat de kleine zo makkelijk was! Gezellig feestje gehad dus Red: en, hoe waren de cupcakes gelukt? Wel creatief hoor, zo je eigen draai aan een recept geven! Little Miss Sunshine ligt weer op bed... Normaal lezen we een boekje na de borst maar vandaag was zo druk en had ze amper geslapen dus heb ik haar al slapen van de borst in bed gelegd...
Allemaal leuke weekenden hoor ik. Wij ook een leuke middag, familiedag van mijn moeders familie, ik was met Hidde alleen mee barbecuen. Hij heeft zo genoten! Veel aandacht, spelen met mijn nichtjes en lieve tantes die hem aandacht gaven. Hij had thuis nog goed gedronken dus daar alleen zijn avondeten en veel lekkers, stukje brood, tomaatje, stukje meloen... eind van de middag zo moe dat hij in zijn oogjes zat te wrijven, maar ondertussen nog lachen bij mijn tante op schoot! Bij mijn ouders in bad en na de borst in de auto in slaap gevallen. Ik heb nog niet overlegd wat ik doe na de 9 maanden met kolven. Ik kolf in de pauzes, ik werk in het onderwijs, en dat wil ik ook blijven doen, ik kolf nooit meer dan 10 minuten, dus ik denk dat niemand daar problemen mee zal hebben. Cupcakes gelukt?
Nou echt lekker waren ze niet. Dochter vond ze ook niet zo. Hier wilde ze vanmorgen niet meer slapen terwijl ze wel moe was. Ze moet dan gewoon slapen anders wordt het weer krijsen. Uiteindelijk gaf ze wel toe en ligt ze lekker te slapen. Papa was al met de oudste naar beneden gegaan en ligt er nu weer even in, die moet nog tot 12 uur werken vanavond. Zou visite krijgen maar dat gaat niet door. Misschien maar even boodschappen doen als de jongste wakker is, heb ik dat ook maar weer gedaan voor deze week.
mopje, heerlijk dat ie zo genoot! red, ja kut weer, hier althans! @hier, beide kindjes ziek, jongste zat al te spoken vanaf 3 uur..ik dacht honger, dus laten drinken..maar voor 6 uur alweer en echt huilen....weer aangelegd..maar niet van harte... tot 8u steeds huilen en naar toe gegaan, speentje...maar ineens had ie koorts! zo zielig..is nu ehct huilerig en bloedje heet, heb al wat sinaspril gegeven ( heb hgeen zetpillen in huis gaat man straks halen in zn pauze..) oudste heeft een tandje en een hoektand die doorkomen, dus die had gister ook al koorts en mega snotterig, jongste ook snotterig en hoesten! wilde ook de deur uit, maar blijf binnen met die kleintjes...man moet even alles halen tussen de middag..want hijw erkt vandaag weer van 8 tot 01u snachts ( vanmiddag hopelijk ff thuis van 13 tot 15 ofzo)
Ik kolf sowieso maar 1x. Komende tijd een beetje een vervelend rooster, dus moet misschien wel 2x ... anders sta ik met lekborsten voor de klas, lijkt me niet zo prettig . Maar gaat prima 1x. Ik kolf dan ruim 2 voedingen. Dat is niet voldoende, maar S krijgt dan poedermelk. T idem. Bij M wilde ik dat niet (en zij ook niet trouwens, 1x geprobeerd om te kijken of ze met poedermelk wel de fles wilde) en toen had ik altijd kolfstress. Drie keer kolven hielp bij mij in ieder geval niet. Dan kolfde ik ook ruim 2 voedingen ... Overigens zou je ook kunnen overleggen met je werkgever of je 2x mag blijven kolven. Ik ben max 20 min bezig met kolven, inclusief naar receptie lopen, sleutel halen, naar ruimte lopen, kolven en weer terug naar receptie en werkplek. Bij M heb ik 12 maanden gekolft, bij T iets minder lang en bij S blijf ik het doen zolang mijn borsten het nodig hebben met een minimum van 10 maanden.
@Miis... Balen zeg, kindjes ziek! Een ziek kind is al vervelend, dus twee is dubbel balen! Nou ja, gelukkig is het ook niet echt weer om naar buiten te gaan dus daar mis je niks aan. @Red, jammer van je cupcakes... Heb je ze weggegooid of toch maar opgegeten @Mopje, lief joh! Met 8 maanden worden ze echt leuk, vind ik! Kun je veel met ze doen, er lekker op uit... En hij kan binnenkort mee op de fiets! Dat vond ik hier wel een echte mijlpaal. Hier... Gisteravond tot laat allemaal foto's uitgezocht, dus nu wel een beetje moe. Een hoop werk met twee kindjes! Zo even kolven, moet echt flink oefenen met het flesje want daar is hij niet zo dol op. Hij drinkt wel wat, maar niet veel. Vannacht drie keer gevoed en hij had echt trek! Volgens mij haalt hij 's nachts de schade van overdag in Dan heeft hij vaak snel weer genoeg. Wilde gisteren voeden op een terras maar dat was niet zo'n succes, haha. Hij wilde alleen maar rond kijken... En natuurlijk net loslaten tijdens mijn tsr
eefjuh, hihi hmm das minder zo op het terras...hier heb ik bij de oudste al snel een hydrofiel nodig gehad tegen de prikkels...zag er btj sneu uit, maar anders wer dmn tepel eraf getrokken
Dat mag je vragen. Mijn dochter dronk heel erg onrustig aan de borst en groeide niet genoeg. Uit een fles drinkt ze stukken rustiger en nu kunnen we zien wat ze drinkt en kan ik genoeg aanbieden. Ze krijgt s ochtends de eerste fles kv, de rest van de dag bv, aangevuld met kv. (wat vaak niet nodig is of maar 50 cc)
Dag dames, Mag ik ook meekletsen? Ik heb dochtertje van 3.5 jaar en haar heb ik 13 mnd bv gegeven. Nu een kerngezonde zoon van 2 weken oud die ik nu ook bv op verzoek geef; wat elke 2 uur ongeveer betekent, soms een blok van 3 of heel soms 4 uur, maar meestal 2. Het gaat super goed want zijn geboortegewicht was 4180 en nu is hij al 5 kilo! Fijn gevoel geeft dat! Vandaag is het mijn eerste dag alleen thuis met dochter en zoon, mijn vriend is vandaag weer aan het werk gegaan. Ik moet zeggen dat ik er erg tegenop zag, maar het gaat eigenlijk erg goed! Boodschappen gedaan met zoon in Bondolino: alleeeeen maar geslapen, dochter in karretje. Nu slaapt hij in de box (voor de eerste keer gelukt, normaal ligt hij alleen maar bij mij, dus duidelijk verbetering al). Ook is hij sinds vandaag enorm aan het lachen! ZOOOOOO leuk!!! Heerlijk! @kolven: echt knap als je dat er bij moet doen voor alle voedingen. Ik moet nu nog steeds gaan starten met kolven maar heb er echt geen zin in, bah! Ik denk dat ik morgenochtend maar voor het eerst ga kolven om voorraad op te gaan bouwen... Ik hoop dat ik TSR krijg want op het einde van bv met dochterlief heb ik de oxytocine neusspray echt nodig gehad, anders kwam er helemaal niets!