@ Hummeltje: Het was een verlate kraamvisite Flesje water? Ja ik zou gewoon voeden.. Maar die beslissing is natuurlijk aan jou. @ Ingrid: Lekker zo'n pittige meid ga je borst maar nat maken! @ Jamietje: Muizen bbbrrrrrr daar kan ik echt niet tegen! Kan je niet beter zo'n dienst bellen die ze komt uitroeien? Weet even niet hoe het heet. Nou hopen dat Quinn het door gaat krijgen!
hoi allemaal druk gehad gister niet heel goed bijgelezen, doe mn best vivian, jongste ook ontzettend bewegelijk...ontwikkeling gaat ook echt hard! hummetlje, tjaaaa ik vidn dat moeilijk, ik zou zulke dingen bij doen bij de leeftijd van mijn zoontje zegmaar...omdat dan de bijvoeding helemaal gestarts is.. Ik vind persoolijk water nu geven een btj raar, wnat jouw zoontje heeft het blijkbaar nodig. En ja opzich als je het snachts gaat afleren zla hij het overdag wel inhalen, maar wie weet drinkt hij het liefst deze porties per x....maagje van een babietje is zo ontzettend klein...bv is lichtverteerbaar dus ja.. en als jij zegt over je ongesteldheid..tja dan zit ie in een dip! en dan moet hij wel nachtvoeingne pakken wnat die krikken het snelst je bv omhoog.. maargoed doe wat goed voelt, dat i altijd goed @muizen, sorry alleen al denken aan die beesten val ik bijna flauw...ik heb een plaag gehad ooit in een huis waar ik woonde, brrr echt een trauma! @hier, alles goed, zoon is erg onrustig snachts, echt de tandjes...bijt heel veel.maar nog niet echt onwijs zichtbare bobbels, maar is wel herkenbaar van mn oudste die had steeds van die vlagen last echt heel zielig...kreeg uiteindelijk zn eerste tandje pas NA zn eerste verjaardag En sowieso drintk mn jongste zn laatste voeidng redleijk vroeg 1830...dus hij red het gewoon niet klokje rond, hij was onrsutig om 22u gevoed om hem even te laten relaxen enz...en heeft ie tot 0530 geslapen, gevoed en daarna werd hij 0830 wakker... achja er zit geen ritme in wat betreft de nachten is elke dag weer een verrassing dus het zal wel, ik ga er in mee!
@Jamietje, hopen dat je methode aanslaat! Hier doe ik, als verder niks werkt, ook altijd 5 minuten... is net te doen, haha. Muizenprobleem ken ik, we hebben houten plafonds dus soms hoor ik ze rennen Vind ik eigenlijk wel gezellig klinken. Tot ze een keer mijn voorraadkast geplunderd hadden, toen hebben we wel vallen gezet. @Hummeltje, ik zou ook wachten met flesjes water ect. tot je zoontje goed eet van de bijvoeding. D kwam tot die tijd ook vaak 3x per nacht. Nu nog maar een keer en vannacht zelfs geslapen van 18.30 tot 5.30! Ik heb nu wel als regel dat ik, als hij voor middenacht komt, ik eerst een beetje water probeer. Vaak gaat hij dan wel weer slapen. Zo niet, dan mag hij natuurlijk lekker drinken! @Vivian, heerlijk toch, zo'n actief kind? D ligt/zit ook geen seconde stil, nooit gedaan. Oudste was ook altijd in beweging... Nog steeds trouwens @Miis, hier denk ik ook tandjes. Ik zie nog geen bobbels, maar heb wel het idee dat ik iets wits door zijn tandvlees zie schemeren, zeg maar. Ook op alles bijten en over zijn onderkaakje wrijven. Mijn oudste kreeg zijn eerste tandjes met 7 maanden, dus vergeleken met hem is mijn jongste laat. @Ingrid, nog steeds zin om aan het werk te gaan? @Hier, vanochtend naar de tandarts geweest, ik moest voor controle dus J ook meegenomen. Tandarts mocht zowaar in zijn mond kijken We zijn allebei goedgekeurd, haha. Over een half jaar terug.
Heb ik net een heel stuk zitten schrijven en begint de laptop ineens te uploaden en alles weer weg dus even kort en kom ik straks even terug. @vivian:gelukkig zijn Luca zijn longen schoon. Maak je borst ook maar nat met zo'n beweeglijk mannetje,geweldig!! Wordt een echte rouwdouwer haha. @jamie:al beter met Q zijn slaappritme? Nog muizen gezien?. Wij hadden ze 2 jaar geleden ook en heb toen Rentokil ingeschakeld.Ze liepen op mijn aanrecht en in de kinderkamers.Zo smerig gewoon.Die beesten brengen allemaal ziektes over.Het kostte aardig wat om zo'n bedrijf in te schakelen maar ik had het er graag voor over.Nadien geen muis meer gezien. @eefje:gelukkig geen gaatjes!!. Ik moet binnenkort een nieuwe vulling laten zetten maar de tandarts wil liever geen amalgaam uitboren tijdens de BV periode. Nog even doorbijten dus!!. Hier vinden mijn oudste 2 kinderen de tandarts geweldig haha. Ze krijgen een zonnebril wanneer ze in de stoel zitten voor de felle lamp en ze doet het gewoon heel leuk.Ik moet ook zeggen dat ze nog geen gaatjes oid hebben gehad.Binnenkort met Anouk langs om haar blijvende kiezen te laten sealen. Ik heb wel zin in het werken maar nu is Eva weer wennen op de creche en ik heb het er toch even moeilijk mee moet ik zeggen maar we moeten er even doorheen. @hier:Eva slaapt weer lekker door dus gaat weer goed.Vanmorgen weer naar creche gebracht om te wennen maar ik ben er echt een beetje verdrietig over.Drukke groep,warm en rumoerig.Liep ook een kleintje rond met waterpokken dus zal me niets verbazen als ze deze straks ook zal krijgen.Ik heb toen ik thuiskwam even mijn man gebeld om te ventileren want was echt uit mijn doen om haar toch achter te laten.Volgende week dinsdag moet ze de hele dag maar ik denk dat ik haar tussendoor even ga voeden op de creche.Is vlakbij en kan ik mooi even een kijken nemen en even kroelen.Het is echt een stukje loslaten.In het werken heb ik wel zin temeer omdat het voor mijzelf wel goed is om een beetje afstand te nemen.De komende weken komt sowieso mijn moeder op de donderdag oppassen dus dat scheelt alweer. Ga nu even snel boodschappen doen en kan zij vanmiddag lekker haar bedje in want ze zal wel moe zijn als ze thuiskomt.Over 2 uurtjes mag ik haar weer halen,joepie!! Ik begin een echte moederkloek te worden whaaahh. Tot later. Gr Ingrid.
@ Ingrid: Moeilijk hoor kan me voorstellen dat je even moest ventileren lijkt mij ook zo moeilijk! Knap van je echt! Had ze het verder wel goed gedaan? @ Eefje: Ik zie het al helemaal voor me mondje even open prachtig! @ Jamietje: Hoe is het met Quinn? En de muizen? @ Hummeltje: Hoe ging je nacht? @ Miis: Hoe ging het bij jou? @ De rest: Daar ook alles ok? @ Hier: Luca gaat een nieuw ritme aannemen denk ik. Normaal als hij in de ochtend wakker is geworden gaat hij na 1,5 uur a 2 uur weer slapen maar gisteren en ook vandaag niet. Hij is helemaal vrolijk dus zal wel ok zijn. Vannacht niet doorgeslapen maar voor een voeding gekomen. Hij heeft dus als vanouds lekker tussen Papa en Mama gelegen. Gisteren was Luca ook alweer 5 maanden. Mijn man zei nog wat gaat het hard! Nou indd! Zoals Ingrid al zei op naar het half jaar! Tot later!
@Vivian Met Quinn goed.. Gister sliep hij aan de borst, in bed gelegd en hij miepte 2 x en ging slapen. Vanmorgen heeft hij 2 hele volle borsten achter elkaar leeggemaakt.. Ik stond ff helemaal versteld! Daarna heeft hij een dik uur geslapen Hij slaapt nu 2 a 3x overdag. hij sliep vanacht van 9 tot vanmorgen 7 De muizen hoor ik niet meer.. hopelijk heeft het gif zijn werk gedaan. Iig ff prijzen opgevraagd van muizenbestrijders maar die zetten alleen doosjes neer... Ik probeer als Quinn slaapt een grote schoonmaak te houden.. heb al bijna alle muren gepoetst en de vaatwasser en wasmachine aangezet en onder en achter de vogelkooi schoongemaakt.Boven alle ramen open en straks alle bedden ff doen. Heb wel n cute foto gemaakt van de week.. ik ben dr heel trots op
@ Vivian.. Mn nacht , amper geslapen. Elk uur wakker, lachen, drinken, hikken en pretten. Oh ja met lakens spelen totdat je er helemaal inder ligt en af en toe snotneusje. Hij had geen mega honger ofzo. Probeerhet echt te accepteren en dat gaat vaak ook wel maar af en toe hebik er echt last van o dat je je vermoeidheid gaat merken in je gedrag op je werk en in je gedrag thuis en dat vind ik moeilijk. Maar bij jou kan goed hoor dat zijn wakkere momenten wat langer worden. Hier is dat ook ongeveer zo. De rest, ik reageer straks even uitgebreid.
@ Jamietje: Kei leuke foto's! Vrolijk ventje ! DIe van jullie 2 is ook echt leuk! Nou gelukkig heb je die muizen niet meer gezien bbrrr Quinn heeft goed geslapen zeg! @ Hummeltje: Drukke bezigheid in de nacht! @ Hier: luca vind dat sinds hij 5 maanden is hij minder slaap nodig heeft volgens mij hahaha! Hij is verder lief aan het spelen dus prima. Ik moet alleen weer even schakelen naar een ander ritme.
@jamie:leuke foto's!! Vrolijk mannetje!!. @vivian:ik zag jouw foto's in het andere topic voorbij komen,leuk!!. Ik heb eerlijk gezegd geen foto's dat Eva aan mijn borst ligt te drinken(schaam schaam). @hummeltje:wat een gebroken nacht zeg!! Moet je nu vandaag ook nog werken of werk je andere dagen?. Is haast niet vol te houden op deze manier. Sterkte ermee!!. @hier:Met Eva is het heel goed gegaan op de creche.Ze heeft lekker liggen brabbelen en lag net in bed toen ik haar kwam halen.Ze is nu wel helemaal op.Lag ze vanmiddag heerlijk in haar bed te slapen en ging ik even bij d'r kijken maar had ze dus een poepluier grrr.Ik kan haar dan echt niet laten liggen dus krijsen met verschonen.Lekker laten drinken en toen moesten we alweer naar school lopen en nu slaapt ze heerlijk in de kinderwagen. Thijs heeft volgens mij nu echt de griep te pakken.Vanmorgen klaagde die al over keelpijn,hoofdpijn ed maar ik heb hem wel naar school gestuurd omdat die vorige week ook al thuis was geweest en toen viel het allemaal wel mee maar nu heeft die het echt te pakken.Hij liep echt te rillen van de kou en zag lijkbleek.Nu lekker in zijn bed gestopt met een pcm.Hij is vooral verdrietig omdat die morgenavond een kinderfeestje heeft waarbij ze gaan disco zwemmen maar als die morgen nog zo is dan gaat dat natuurlijk niet door. Ik hoop niet dat ik nu ook de griep zal krijgen.Zul je zien ga ik volgende week weer werken en ben ik straks ziek.Ik vind het sowieso nog heel wat dat ik maar door blijf lopen met al die bacillen hier in huis haha. Tot later.
Goedemorgen allemaal, We zijn weer in de lucht haha. Goede nacht hier gehad. Eva was om 4 uur even wakker maar met het speentje sliep ze weer lekker verder en werd om 6 uur wakker voor de voeding. Ligt nu weer lekker te slapen. T is vandaag thuis.Heeft alle verschijnselen van de griep.Koorts wel iets minder maar klaagt over keel en buikpijn. Ik ga nu even snel A naar school brengen. Tot later, Gr Ingrid.
Goedemorgen!! Ja inderdaad weer in de lucht.. joepieee @Ingrid vervelend dat je zoon ziek is! @Hier Quinn gister om 19:30 in bed gelegd, hij huilen, ik troosten etc etc. Toen viel hij rond kwart over 8 in slaap. Om 9 uur werd hij weer wakker want hij had toch nog honger. Even aangelegd en slapend terug gelegd. Hij heeft geslapen tot vanmorgen 7 uur. Heb hem net weer in bed gelegd want hij was moe aan het worden. Leg ik hem half slapend in bed, is hij klaar wakker. Dan raak ik echt twijfelend.. is hij nu toch niet moe, was het alleen een hazenslaapje?? Ik laat hem toch maar liggen. Als hij echt niet gaat slapen haal ik hem er wel uit. Vandaag maar weer zumba en yoga doen. Had maandag Zumba gedaan en t/m gister dikke spierpijn gehad dus mijn spieren maar weer even laten rusten
Hey Meiden, @ Indd gelukkig weer in de lucht! Ik had afkick verschijnselen gisteren is zo'n gewoonte om even online te komen hahaha! @ Ingrid: Thanks. Ik had gisteren met het plaatsen van de foto's wow wat is hij gegroeid! Ik kan Luca ook niet laten liggen met een vieze luier dan indd maar even huilen. Gaat zo branden op zo'n teer huidje denk ik altijd. Fijn dat Eva het zo goed heeft gedaan. Arme Thijs sneu als ze zich zo beroerd voelen. Lekker knuffelen en verwennnen maar! @ Jamie: Fijn hoor dat het slapen zo goed gaat! Ik kan ook zo twijfelen dus ik herken het. Jij gaat actief doen vandaag! @ Hier: Luca lag er gisteren rond half tien in om half elf werd hij weer wakker nog een keer aangelegd en toen heeft hij geslapen tot 7 uur vanmorgen. Wel in ons bed.. Nadat hij gegeten had om 7 uur heeft hij nog tot kwart over 8 geslapen. Hier is het wel een feit dat hij overdag een ander ritme aanmeet ik moet er even zo aan wennen! Normaal sliep hij nu weer zo'n 2 uur maar dat doet hij dus echt niet meer. Ik kan gewoon mijn dingen doen daar niet van. Nou ik ga samen met Luca op zolder de was doen
@ Ingrid: Maak even wat foto's als je borstvoeding geeft in waardevol voor later denk ik. Toch iets wat je echt geflikt hebt! Ik laat mijn man vanmiddag nog wat foto's nemen die foto's die ik zelf maak zijn niet echt zo mooi.
@ Ingrid, aah toch ziek geworden. Zo sneu altijd he? Lekker dekentje op de bank en paracetamolletje. Zou het kunnen dat als je bvgeeft je weerstand ook hoger is? @ Vivian, Ja dan heb je een ritme enben je er aangewend en dan gooien ze het weer om. Heel herkenbaar hoor! @ Jamietje, Quinnheeft lekker geslapen hoor! Net ook nog ofniet? Wilde die vanmij maar eens zo goed slapen? @ Hier, Nacht is iets rustiger verlopen. Eten om 23, 2 en 5 en tussendoor nog paar keer wakker. Dan heeft hij ook echt geen honger ofzo. Zn pamper staat op ontploffen smorgens dus te kort komt hij ook niet. Tja als hij tussendoor goed zou slapen hou je die voedingen nog wel vol. Nu wordt het echt wel zwaarder. Ik werk onregelmatig dus niet elke dag er vroeg uit. Maar na bijna een half jaar zo weinig te slapen merk je dat je echt te kort komt. Maar vol te houden of niet.. je moet . Sorry meiden voor mn geklaag !
Goedemorgen! Even snel, oudste is op de psz en ik moet nodig boven aan de schoonmaak. R. slaapt en kan ik dan precies even doen hoop ik. Tot woensdag gewerkt dus druk druk geweest. Gisteren met de kids wezen zwemmen. Baby van m'n gezin ligt in het ziekenhuis met RS-virus, schrikken! Laatste dag dat ik er was is ze opgenomen. @Hummeltje, ik begon het rond die tijd ook zwaar te vinden. De vermoeidheid begint dan op te breken he. Maar hier eet ze inmiddels flink bijvoeding (1 boterham, 2x pap, 1 stuk fruit, 2 rijstewafeltjes en aardappel+groente) en ze drinkt nu een stuk minder bij mij. Op werkdagen krijgt ze er ook water of thee naast, thuis leg ik gewoon even aan. Bij de oppas dronk ze om de 3 a 4 uur bv en s nachts komt ze ergens tussen 12 en 3 voor het eerst en dan s morgens vroeg. 6 voedingen dan denk ik en als ik thuis ben nog af en toe een extra slokkie. @ingrid, beterschap! @Jamietje, zo jij bent wat van plan! @vivian, ik zag ook mooie foto's! Volgens mij heb ik van R. nog geen foto's, zal m'n man ook even vragen. Wil binnenkort ook een keer een fotoshoot doen met ons gezinnetje en dan ook een bv-foto. ik zal snel aan de slag
@ Hummeltje en Red: Aan beide diep respect ik weet ook hoe het is om onregelmatig te werken en te zorgen voor zo'n kleine. Ik ben blij dat ik nu gewoon thuis ben. Het is echt pittig en zeker als je nachten dan nog zo zijn. Echt top van jullie meiden! @ Red: Schrikken dat rs virus! Ik wil ook zo'n shoot laten doen hahaa! Toevallig! Zei het van de week nog tegen mijn man! @ Hummeltje: Ja indd dat omgooien van het ritme ben ik net gewend.. Gelukkig is hij wel kei vrolijk dus mag niet klagen. We hebben gisteren een dvd gekocht van baby tv hij vind het geweldig! Hij mag 10 min kijken van ons per dag hahaha! Lekker vrolijk lalalalalalalalla
@vivian:dat is idd even wennen zo'n ander ritme.Eva gaat altijd naar bed na de ochtenvoeding en slaapt dan tot uiterlijk 10 uur.Zojuist was ze om 9.15 wakker.Lekker gedronken en nu ligt ze te spelen.Doorgaans gaan we dan weg in de ochtend en slaapt ze weer in de wagen haha.Gaan we niet weg dan leg ik haar meestal weer om 11 uur in bed maar dit gebeurt weinig.9 van de 10x gaat ze om 12 uur mee naar school om de kinderen op te halen.Ze heeft nu wel een vaste tijd in de middag.Rond 17 uur gaat ze erin en slaapt dan ruim een uurtje.Wij kunnen dan op het gemakkie eten en de boel opruimen en dan komt zij er later weer bij. Ik ga idd die foto's maken met de BV. @jamie:idd soms lastig in te schatten wanneer ze nu echt moe zijn.Eva heeft nu de gewoonte dat wanneer ze moe is om over haar hoofdje te gaan wrijven met haar handje en aan haar oortje trekken.Dan weet ik hoe laat het is en gaat ze naar bed.Ook wanneer ze gaat dreinen is ze overduidelijk moe.Ik leg haar sowieso altijd wakker in bed. @hummeltje:klinkt idd erg vermoeiend allemaal.Eva slaapt doorgaans goed door maar hier hangen mijn oogleden ook regelmatig op het nulpunt.Het vergt allemaal veel energie.Ik ben ook benieuwd hoe ik er volgende week aan toe zal zijn als ik mijn 1ste werkdag heb gehad. @red:dat is schrikken met het RS virus bij zo'n kleintje.Gelukkig houden ze er niets aan over en worden ze in het ziekenhuis goed behandeld.Maar het hakt er wel even in tijdens de kraamperiode.Op mijn werk hebben we jaarlijks toch best wat zuigelingen die we doorsturen op verdenking van RS virus en doorgaans zijn ze binnen een week weer thuis. Leuk een fotoshoot.Wij willen er straks van de kinderen ook een maken maar wachten nog even tot Eva zelf kan zitten. @hier:T lekker op de bank.Voelt zich gelukkig wel iets beter dan gisteravond maar veel is het nog niet.Ik stuur hem zo lekker naar boven zodat die een paar uurtjes kan tukken.Eva ligt lekker te kletsen op haar speelmatje dus die is helemaal blij en vrolijk. Ga de ontbijtboel nog even opruimen. Tot later.