Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussion in 'Borstvoeding' started by miis, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Dames ik reageer straks ff.. moet ff voeden en typen met 1 hand duurt zo lang xxxxx

2. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Wat een onthullingen hier! Ik wilde zo een detective opzetten maar ik denk dat ik nog even hier blijf... Veel spannender ;) Wat leuk Ingrid, zo'n onverwacht cadeautje. Hoewel ik me voor kan stellen dat zo'n ongeplande zwangerschap flink schrikken is.... Geldt ook voor jou Vivian, vooral als je het pas met 5 maanden ontdekt! Phoe! Dan moet je aardig vaart maken om alles op tijd geregeld te hebben. Heb even heeeel diep nagedacht, maar heb geloof ik niks om jullie te onthullen, sorry :) Gezinnetje is wel compleet zo, dus manlief zal hier ook eens een knip moeten laten zetten, hoewel hij dat geloof ik erg spannend vind, aaahh!

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    ja had heel veel verdriet om verschillende redenen... mijn kind, uit huis gegooit worden etc etc etc
    Bleegh
    Het is een meid. Ik ga haar niet uitleggen wat er precies gebeurde toen maar alleen dat ik niet voor haar kon zorgen en ze veel beter af was bij haar vader die haar wel alles kon geven dat ze nodig had.
    Een k*tjeugd ja, maar heb er veel van geleerd.. heb altijd voor anderen geleefd en leef nu voor mezelf en mijn gezinnetje. Heb mijn wishlist bijna compleet :D
    Fijn dat je mag onvruchtbaar is ;):p

@Eefje
    Ik hoop het ook! :D
    Ben momenteel heel bang dat ze alleen informatie wil en me verder een stom mens vind ofzo.Als dat zo is moet ik me er bij neerleggen denk ik.
    Vervelend van de tandjes meis!

@Ingrid
    Gelukkig is die periode heeel ver achter me.

@Augustusmama
    Hier zijn de nachten niet gebroken.. alleen nog wat ellende met de kleine in bed krijgen alleen dat gaat steeds beter.. Met een beetje geluk gaan we in maart voor de volgende.. mijn nummer 4 dan al hahaha
    Wie had dat gedacht.. Bijna 28 en dan al 4 kids.

@Hier
    Bedtijd was weer drama,hij was het er niet mee eens. Dus huilen, Ik dacht honger en heb hem aangelegd.. hij viel aan de borst half in slaap en heb hem toen in bed gelegd. Dat was even miepen en vervolgens huilen. Na 2 x in bed troosten was hij stil en slaapt gelukkig nog steeds.
    Morgenvroeg grote boodschappen doen! Dus nu lekker slapen.

Tot morgen en trusteee

4. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha even na een avond werken nog even lezen. Wat een verhalen joh.

Maar Momof3, wat kan jij trots zijn op jezelf zijn hoe je je leventje op de rit hebt.
    Pittig verhaal hoor je hebt het niet makkelijk gehad.

@ Vivian en Ingrid,
    Jullie ook 2 cadeautjes.

@ Augustusmama,
    Leuk voor een tweede. Is af en toe wel druk maar ook heel leuk als ze zo dicht op elkaar zitten.

@ Eefje,
    Succes met overtuigen van je man. Fijn dat je zo goed aanvoelt of jullie compleet zijn.
    @ Hier,
    Mijn jongste jaja..... was ook een cadeautje. Weet niet of we er anders al zo snel voor gegaan waren. Twijfel nu nog behoorlijk of we compleet zijn....
    Aan de ene kant heb ik 2 gezonde knullen. Ik ben zon watje die bang is bij de gedachte, stel dat het derde kindje niet gezond is.. wat doen we ons gezin dan aan.
    Gewoon zo dankbaar met mn knullen :).

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Momenteel wakker en zojuist Eva gevoed.Die ligt nu weer te slapen en ik ga even een kopje thee drinken en zo weer mijn bed in.

@eefje:mijn man ziet er ook wel tegenop om een knip te laten zetten maar hij laat het doen.We moesten de verzekering nog omzetten zodat het vergoedt wordt haha.Nu snel een afspraak maken.Het is zeker leuk zo'n kadootje maar was inderdaad toen wel schrikken.Ik zie mezelf nog staan met die positieve test in mijn handen.Ik heb het mijn man toen pas na een aantal dagen durven vertellen want ik moest het eerst zelf nog verwerken.Het is gewoon een hele omschakeling.2 kinderen op de basisschool en dan ineens weer zo'n kleintje erbij maar we genieten er wel enorm van temeer omdat je er nu veel meer tijd voor hebt.T en A schelen krap 2 jaar en ik vond het eerste half jaar allesbehalve leuk.Ik moest enorm wennen aan ineens 2 kinderen en de kraamtijd was gewoon niet leuk.Het hele gezin ziek en ik kreeg er een longontsteking bij en Anouk was continue ziek zwak en misselijk.Was geen leuke periode als ik eraan terugdenk en daarom nu extra genieten want Eva is nu echt de laatste haha.Het is toch weer een hele zorg erbij zo'n kleintje en dat kan me weleens naar de keel vliegen moet ik zeggen.Het is immers levenslang die zorg.

@vivian:5 mnd zwanger en dan pas ontdekken,wat erg!!.
    Dan staat je wereld ook wel even op zijn kop denk ik.Maar fijn om te horen dat ze wel helemaal gewenst was.Is jouw oudste dochter van je huidige man of van je ex-man(ex- vriend) omdat je man ook een dochter heeft van dezelfde leeftijd??
    Als je er niets over kwijt wilt is het ook prima maar ik zat ineens te rekenen en dacht hoe zou dat nu in elkaar steken haha.

@jamie:is de vader van jouw oudste kind dan een stuk ouder dan jij bent of is zij opgegroeid bij zijn ouders?.
    Een minderjarige kan niet de volledige voogdij krijgen.
    Je andere dochter is dan zeker van een andere vader?.
    Ga je het haar ook vertellen of wacht je daar nog even mee?.

@hummeltje:leuk bij jou ook een kadootje!!.
    Ik denk dan maar bij mezelf dat het dan zo heeft moeten zijn maar ik had wel angsten met mijn derde zwangerschap van Eva.Wat jij al vertelde.2 gezonde kinderen en dan nog een kind erbij dat kan nooit goed gaan.Nu soms kan ik het er benauwd bij krijgen maar dat heeft ook deels te maken met dingen die in het verleden zijn gebeurt.Bij ons komt een erfelijke ziekte in de familie voor en daar heb ik zeer dierbare mensen aan verloren en ik ben nog altijd weleens bang dat ze indertijd een foutje hebben gemaakt en ik wel drager ervan blijkt te zijn en dat mijn kinderen het ook krijgen.Het is een geslachtsgebonden ziekte die voornamelijk bij jongens voorkomt en tot nu toe is mijn zoon kerngezond maar toch blijft het altijd op de achtergrond een rol spelen.Het hoort bij mijn leven en de ene keer sta ik er wat positiever in dan een andere keer en kan ik er flink last van hebben.Ik ben dan ook enorm dankbaar voor mijn gezonde kinderen en ik ben er haast van overtuigd dat ze van boven een oogje in het zeil houden en dat het allemaal wel goed zal moeten blijven gaan.

Nu weer genoeg voor de vroege morgen en ga weer verder tukken.

Tot later.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier ook wakker! Gezellig hoor!

@ Ik wist dat ik kinderen wilde later dus ik vond het helemaal geweldig! Wel wat vroeg maar nooit spijt van gehad.

@ Hummeletje: Als jij graag nog een kindje wil is dat toch geen probleem, Ik denk maar zo we slapen voorlopig toch niet helemaal door hahaha! EN je mag ook blij zijn met de gezonde knullen!

@ Jamie: Fijn meis! Maar hoe je het haar wilt uitleggen lijkt mij prima toch ik snap dat ze er niks aan heeft om alle ins en outs te vertellen.

@ Eefje: Wat jammer dat je geen onthullingen hebt! :p

@ Hier: Nou morgen vieren we de verjaardag van mij jongste dochter dus we gaan zo lekker taart halen!

Mijn nieuwe bril is vandaag ook klaar als het goed is! Heb hem alleen nodig met autorijden en tv kijken maar heb wel een mooie iets wat duure bril uitgekozen :D Moet er wel een beetje leuk bij zitten dan he hahahah.

Nou veel te doeb vandaag dus ga zo maar is beginnen!

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Nee voogdij lag bij zijn ouders.
    Ja..klinkt heel fout maar mijn kind hebben andere vaders...vader van mn 2e dochter is ook echt n ass!
    Dus ja zo ist gewoon gekomen.
    Mijn meisje weet van dr zus en hoe se heet en hoe oud ze is.en ook dat ik toen niet voor kon zorgen en zo..ze snap zelf waarom omdat ze mijn moeder kent en hoe zij is.

@hier
    Gister gevraagd te chauffeuren voor mijn man zijn nichtje..die is de 13e uitgerekend..voel me helemaal vereerd :D

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Goeiemorgen
    Nou gister wilde t manneke niet gaan slapen.
    Hebben gisterochtend grote boodschappen gedaan en smiddags opa,oma,oom,tante op bezoek.
    Tussendoir wel geslapen. Bij opa en oma kei hard huilen. Lijkt wel eenkennigheid...
    Denk dat het allemaal teveel voor hem geweest is zo'n drukke dag.
    Ik had gisteren voor ik naar bed ging het trapgat van zolder naar beneden versierd met hartjes en n vaas tulpen en lieve briefjes voor mijn man. Hij zit op zolder achter de pc.
    Vond hij wel leuk :D
    Nu lekker weer vroege ochtend...op de bank met de kids.
    Had gedroomd dat ik nog een tweeling erbij had,super leuk

9. vivianbraak

@ Jamie: Hey rammelende eierstok een tweeling doe is even kalm aan joh!! :D

@ Hier: Luca heeft voor zijn doen lang achter elkaar geslapen. Van 20:00 tot 08:00 uur. Wat een heerlijk rustige avond!

Tot later!

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Oh Vivian wat fijn!!! Lekker uitgeruste baby dus
    Ja kan er niks aan doen haha
    Droom nu minstens 2x per week over babys

11. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    jihaaaaa :D.

Gisteren oudste door opa en oma eind vd middag opgehaald. Man was aan het werk dus heb heerlijk lopen tutten met de jongste.
    Die heb ik om 19:30 op bed liggen.. avondje in mn 1tje zitten niksen :) .
    Om kwart voor 12 papfles gegeven en heb hem in het campingbed op kamer van de oudste gelegd want normaal slaapt hij bij ons.
    Om 4 uur werd hij wakker, man eruit en tutje erin gedaan. Hij sliep weer lekker verder tot 6 uur.
    Toen laten drinken en nog samen beetje verder gedommeld en geslapen tot half 9 want had de luxe dat oudste er niet was.

Om uit te rusten heb ik echt meer nodig maar oh wat is dit een fijne opkikker :D.

Sorry beetje ego berichtje :p.

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hahahaha heerlijk toch ff n ego berichtje!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @hummeltje;heerlijk meid zo'n dagje!!
    Ik ga me komende dinsdag opladen op mijn werk haha,
    Ben er zo aan toe,
    Even iets anders.!!

@vivian,Luca heeft echt super geslapen.
    Fijne dag vandaag met de 5de verjaardag voor je dochter,
    Gefeliciteerd!!!

@jamie;een tweeling whhhaaa.
    Was mijn grote angst omdat ik al wat ouder was met Eva.Heb er namelijk aardig wat in mijn naaste omgeving en ik ken de verhalen van de ouders haha.

@hier:eek:nrustige nacht gehad.Eva was om 2.30 wakker en zat helemaal onder de snot.Wilde ook niet meer slapen.Maar laten drinken en toen weer terug in bed.Duurde ruim een uur voordat ze een keertje sliep omdat ze continue lag te zagen.Toen Eva sliep begon Anouk dat ze pijn in haar keel had en zich niet lekker voelde pff.Vanmorgen om 6.30 begon Eva alweer wakker te worden en ligt nu pas weer in bed.Ze is ontzettend druk.Ligt heel de tijd luid te gillen en met benen en armen te zwaaien,vlgns mij wil ze vliegen haha.
    Anouk is wel naar de handbal.Ze wilde zelf graag en voelde zich alweer iets beter.Thijs is alweer aardig fit.Hij is namelijk net zo irritant als altijd dus dat is een goed teken haha.

Kwijlen die kids bij jullie ook zo enorm??.
    Eva ligt echt met opzet hele bergen spuug naar buiten te werken.Alles is doorweekt inclusief ikzelf.Heel haar wangen zijn rood en schraal en vanmorgen werd ze ook wakker met 2 enorme krassen in haar gezicht.Ze ziet er momenteel erg charmant uit maar het boeit haar niets haha.
    Ik smeer nu maar met bepanthen zalf.Lekker vet en blijft lang zitten.Gelijk de nagels weer even geknipt dus hopelijk ook minder krassen.Geneest gelukkig altijd snel.
    Vanmiddag nog even een kinderverjaardag.Ik ga even samen met Anouk.John blijft thuis met Eva en Thijs.
    Voor de rest niet veel plannen vandaag want voel mezelf ook aardig gaar.

Nu lekker even opfrissen.

Tot later.

14. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ingrid,

Dat kwijlen is zeker herkenbaar!
    Inderdaad vaak zn truitje ook nat.

Maar die giga schrale wangen is heel sneu. Ben ook naar de apotheek geweestvoor een goede vette creme.

Pfoe flink gaar van zon nacht dat snapik. Is tijd voor voorjaar, weg met al die snottebellen haha.

15. vivianbraak

@ Jamietje: Dus als ik het goed begrijp word het de komende tijd gezellig tussen de lakens? :D

@ Hummeltje: Lekker meis!! Doet de interne mens weer goed he! :)

@ Ingrid: Dank je wel! Morgen weer werken zal wel even wennen zijn! Luca kwijlt ook veel maar dan vooral in de avond hahaha! En dan zijn Papa en vaak ook zijn 2 andere Mama's er ( De 2 oudste ;) ) en die poetsen het dan ook steeds af dus echt natte truitjes valt hier gelukkig nog mee.

@ Hier: Gisteren echt een super leuke dag gehad! Ze is onwijs verwend en het was heel gezellig. Zijn er nog heel wat blijven eten dus we hebben heel wat pizza's besteld gisteren was super.

Nou Luca besloot vannacht om weer door te slapen! :D Vanmorgen om half zeven schrok ik wakker ik dacht yes hij heeft weer doorgeslapen hahaha!

We hebben gisteren al alles opgeruimd en gepoetst maar de was daar heb ik van het weekend niks aan gedaan dus ik kan aan de bak! Tot later!

16. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hoi allemaal

ik heb een hoop gemist druk gehad!!!!

ik ga vanavond porberen bij te lezen!!

@hier, nou ben nu echt gestopt met de nachtvoedingen, zoon wilt eigenlijk ook niet per se drinken, heeft gewoon moeite snachts zelf weer in slaap te vallen en wiegen is dan voldoende, maar vaak uit vermoeidheid leg ik snel aan..
    Eergiter niet gedaan,..en gewoon doorgeslapen..
    en vannacht zelfs van 1830tot 0645 ( alleen om 2330 speentje)
    Daar knapt een mama van op hihihi

@Hummeltje, aaah ook ff kunnen bijtanken, die paar uurtjes kunnen woneren doen!

@ingrid, zoon had al wat last van tandjes, heel erg bijten enz..maar sinds eergister ook echt zure luiers, dus er komt ercht wat aan, kwijlen niet extreem, wel ietsje. Oudste heeft ook amper gekwijld, is per kindje verschillend denk ik..

@vivian, was 1 van je dohcters jarig? gefeliciterd, ik moet nog ff bijlezen dus haha heb alleen je post van netgelezen...
    ook doorgeslapen, aaahh wat heerlijk heh hihiih

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    hahahaha
    dat hoop ik wel!
    Na even denken besef ik dat ik eerst eens met de pil moet stoppen en ongi moet worden voor we beginnen. Even manlief overtuigen.
    Fijn dat Luca heeft doorgeslapen!!

@Miis
    Fijn dat de nachtvoeding niet nodig is!

18. vivianbraak

@ Miis: Dank je wel! Lekker he dat door slapen ;) Al mogen we niet klagen we hoeven niet helemaal naar beneden om een flesje te maken of zo. Maar plop tiet erin maar als ze dan doorslapen is het zooooo lekker!

@ Jamie: O jee succes met overtuigen ;)

@ Nou ik heb de badkamer al helemaal gepoetst heerlijk! Doe het normaal op woensdag maar dan is het maar alvast gedaan. Was is ook al een stuk bij. Hoevaak staat bij jullie de vaatwasser aan? Bij ons zeker 2x en vaak 3x... Best veel of niet? Ga hem maar weer uitruimen, daar heb ik nu een hekel aan ! ;)

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik krijg t niet voor elkaar om te poetsen pfff.
    Leg Quinn nu bij elk vermoeidheidssignaaltje in bed en na ff miepen gaat hij slapen. Heerlijk, al slaapt hij maar een uurtje.
    Vanmiddag komt mijn man zijn nichtje langs. Die staat op knappen hahahah nog 9 dagen en dan is ze uitgerekend.

Overtuigen lukt wel.. hij weet nu alleen nog niet wanneer ik kan stoppen met de pil hahaha

20. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    @Hummeltje, Leuk ego berichtje :p Heerlijk toch? :D

@Ingrid, balen zo'n nacht. Is het afgelopen nacht beter gegaan?
    Hier inderdaad ook lekker aan het kwijlen en 'met opzet bergen naar buiten aan het werken', dus ook kletsnatte shirtjes.

@Vivian, nog gefeliciteerd! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad en nog fijner dat Luca lekker doorgeslapen heeft :)

@miis, fijn dat je nachtvoedingen niet meer nodig zijn!

@momof3, hier ook tweelingdromen ;) (maar die had ik al vóór ik zwanger werd van J.) Hier overigens niet aan de pil en allang weer (vrij regelmatig) ongesteld, dus hier even rustig aan doen ;)
    Spannend van je man zijn nichtje!!
    Mooie foto in het fototopic!

@hier, afgelopen weekend is mijn zus hier onverwacht geweest, het ging niet zo goed met haar, dus die had even wat knuffels van haar zusje en neefje nodig.
    De nachten hier liepen ook niet zo lekker. Ben dus behoorlijk moe. Maar ik heb vandaag niks, dus doe ook alleen waar ik in in heb ;)
    J. heeft net zowat een uur(!!) geslapen :$ en ligt nu gewoon nog even lekker te liggen. Heerlijk! Ben ik dus niet gewend van hem, haha.

Fijne dag verder allemaal!

Share This Page