Borstvoeding enzo - kletstopic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miis, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Augustusmama: Lekker toch ff niksen! Wij gaan zo op feest bij mijn Oma maar die woont in Zeeland dus we hebben zo nog een ritje voor de boeg!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Even snel.
    Hier een rot nacht gehad.
    Eva was om 3 uur wakker.Heb haar maar weer aangelegd maar ze wilde daarna echt niet meer slapen.Gillen en huilen.Ze is ook snotverkouden dus misschien wel pijn in de oren of misschien toch tanden die binnenkort gaan doorkomen.We hebben haar uiteindelijk maar tussen ons in gelegd.Ze werd direct rustig toen ze naast me lag en viel direct in slaap.Dit is niet de methode maar het moest maar even.Zelf heb ik amper een oog dicht gedaan en ik was gisteren al hondsberoerd van het verkouden zijn.Voel me vandaag ook echt klote en heb een barstende koppijn en een volle kop.Ik mag hopen dat dit een fase is want komt wel heel slecht uit nu ik weer aan het werk ga morgen.
    Voor de rest is ze wel vrolijk vandaag en nog niet ziek geworden.
    Ik moet ook nog voeding afkolven voor morgen want heb nog maar 100ml eruit gekregen.Als ik ieder geval maar 1 voeding van 150 cc kan meegeven is dat wel prima want dan ga ik morgen even op de creche voeden of wanneer ik morgen tussendoor genoeg kan afkolven breng ik even een flesje langs.Komt wel goed.
    Ik ga volgende week sowieso beginnen met het afbouwen van de BV.Ik begin met 1 voeding per week en dan langzaam afbouwen door iedere week 1 voeding weg te laten.
    Als alles dan meezit heeft ze een 1/2 jaar BV gehad en dan vind ik het welletjes.Ik vind het sowieso heel wat dat ik het zo lang heb volgehouden aangezien ik eerst geeneens van plan was om BV te geven maar ik merk aan mezelf dat het me soms begint te benauwen en dan ook de stress mbt afkolven voor mijn werkdagen is allesbehalve ideaal.
    Ik blijf natuurlijk nog wel even meeschrijven.

Kom later vandaag nog even terug.even de jongens naar school sturen.

gr Ingrid.

3. vivianbraak

Hey Meiden,

@ Ingrid: Een half jaar is toch al fantastisch! Hoe ging het vannacht? Luca werd vannacht ook wakker en hebben we lekker tussen ons ingelegd, ik kan dan gelukkig dan nog wel slapen. Vandaag je eerste werkdag toch? Werkse! Moeten we maar een nieuw topic openen straks want we blijven wel kletsen toch? :D

@ Hier: Luca werd vannacht wakker dus heeft tussen ons ingelegen de ene nacht slaapt hij wel door en de andere niet geen peil nog op te trekken dus.

Vanmiddag even lang een vriendin we hadden van het weekend elkaar ook al gezien toen zei ze het begint bij mij ook te kriebelen voor een 3e door jou hahahaha. Ben benieuwd haar man wilde nog wel iig.

Visite was gisteren gezellig en Luca deed het goed. Nou ik ga wat doen tot later!

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Pfoee
    Gister lang visite gehad, heel gezellig en super leuke shirt voor quinn gehad.
    Vandaag ist weer drama.
    Huis ligt vol zooi, krijg t niet bij gepoetst, quinn wil niet slapen dus weer brullen (adem in adem uit.. 5 min huilen,troosten,5min huilen,troosten), Dochterlief lekker aan het puberen.
    Deze methode lijkt heeeeel erg traag te gaan. Al is er wel verbetering ingekomen van 45 minuten bezig zijn in het begin naar 20 minuten bezig izjn nu om hem te laten slapen.
    Maar hij legt zich nog steeds niet neer bij dat hij moet gaan slapen. Ook een vaste bedtijd krijg ik er niet in. Maar jaaaaaaa oefening baart kunst zeggen ze dan he.
    Overdag slaapt hij nu in ieder geval wel 3 x per dag en dat was voorheen niet.

Hij is wel veeeeeel uitgeruster en vrolijker heb ik het idee :D
    Ik ga deze week echt hard werken om bij te wassen en te poetsen en straks maar eens met een vuilniszak door dochterlief haar kamer heen want die blijft rotzooi verzamelen en met haar ADD is dat niet bevorderlijk.. is ook heel goed aan haar te merken.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi meiden,

Even snel vanaf het werk.
    Lekker druk aan de telefoon.
    Allemaal griep griep griep.
    Afgelopen nacht is goed gegaan.
    Ben weer bijgekomen.
    Vanmorgen wel hectisch met wegbrengen.
    Moet er echt even inkomen.

@vivian:natuurlijk blijf ik meekletsen.
    Veels te gezellig.

Ik ga nu weer aan het werk.

Tot vanavond.

Gr Ingrid.

6. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Goeiemorgen :)

@Ingrid, werkze! Hoop ook dat het goed gaat met Eva op de creche! En een half jaar voeden is echt super!

@Vivian, bekijk het van de positieve kant.. Ga er niet vanuit dat hij doorslaapt, dan voelt het heerlijk als hij 'per ongeluk' wel een keer doorslaapt :p
    zo kijk ik er tegenaan ;) Maakt de gebroken nachten wat draaglijker..

@momof3, balen dat het weer drama is vandaag, maar wel fijn dat je nu minder tijd nodig hebt om hem in slaap te krijgen.
    Moet zeggen dat J. hier vanaf 5 maanden ook in eens veel vrolijker gezelliger werd. Maar weet niet of dat aan de leeftijd ligt of aan de omstandigheden.

@Hier, weer een slechte nacht. Ben dus niet zo fit ;)
    Mag zo met J. naar het cb, eens kijken of ze nog wat te zeuren hebben :p

7. vivianbraak

@ Ingrid: Werkse meis! Fijn dat het vannacht goed is gegaan en je opgeladen aan de dag kon beginnen. Kan me voorstellen dat het vanmorgen even haasten en wennen was. Tot straks!

@ Jamie: Is jou dochter ook zo'n verzamelaar? De oudste van mij ook hahaha! Die wil altijd van alles bewaren! Ik ga 1x per week door haar kamer en zo houd ik het overzichtelijk. Ze wil altijd aan alles een aandenken bewaren maar dat is niet te doen. Voor alle kids hebben we wel meerdere dozen op zolder waar werkjes en rapporten etc inzitten.

@ Hier: Ik heb me toch een koppijn! Ik doe mooi ff helemaal niks meer dan nodig is vandaag!

8. vivianbraak

@ Augustusmama: Zo bekijk ik het ook hoor! Ach ja komt vanzelf! Succes zo bij het CB! Enne ik heb ook niet zoveel puf vandaag en die hoofdpijn maakt het niet beter!

9. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    @vivian, irritant dat je hoofdpijn hebt, zeker met zo'n kleintje die volop aandacht nodig heeft
    (hier tenminste ;))

Het viel gelukkig mee bij het cb :) Moest eigenlijk bij de kinderarts, en daar heb ik het niet zo op, beetje te ouderwetse opvattingen ;)
    Maar er was geen arts beschikbaar, dus zat bij de verpleegkundige. En die vallen heel erg mee hier ;)

J. weegt nu 7065 gram, bij 66,4 cm. Hij zit wel onder het gemiddelde, maar zijn lijntje loopt mooi, dus niks te klagen :)

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @ Vivian
    Ja verschrikkelijk!
    Steentjes,veren,prulletjes,make upjes etc

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Goedemorgennnnn
    Op de sneeuw na dan :p

Ik heb gedroomd dat Quinn kon lopen..dat was zo leuk..ik werd glimlachend wakker hihi
    Ben ook in een super goede bui

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    #1852 Anouk2005, 6 feb 2013
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
    Hoi meiden,

Gisteren mijn 1ste werkdag gehad en de kop is eraf.
    Collega's waren oprecht blij dat ik weer terug was en ze hadden zelfs een welkoms bloemetje.Het was ook niet al te druk en heb alleen maar wat telefoontjes en baliewerk gedaan en nog geen medische verrichtingen.Daar ga ik morgen maar weer eens mee beginnen.Heel de onderzoekskamer is veranderd dus dat wordt zoeken waar alles weer ligt,Komt goed!!.
    Ben tussendoor even thuis wezen kolven.
    Met Eva is het op zich wel goed gegaan op de creche.
    's morgens wel wat huilerig geweest en veel hazenslaapjes gedaan maar toen ik haar op kwam halen zat ze er tevreden bij.We moeten er even doorheen.Morgen komt mijn moeder hier thuis oppassen dus heeft ze voldoende tijd om weer even bij te tanken.Ik heb Eva gisteravond slapend op bed gelegd.Dit gebeurt echt nooit en ze sliep gewoon tot 7 uur vanmorgen en ligt nu weer te slapen in de kinderwagen.Ik denk dat het vandaag een echte slaapdag zal worden haha.
    T en A vonden het gisteren ook wel weer leuk om naar de BSO te gaan.Ze hadden een taekwondo(hoe je het ook schrijft) workshop gehad dus zeer geslaagd.
    Gisteravond wel heel fout pizza's besteld want ik was pas kwart voor 6 thuis en had gisteren niet de rust om eerst boodschappen te gaan doen want ik wilde direct Eva ophalen toen ik klaar was met werken.Vanavond gaan we voor gezond haha.

@vivian:heeft Luca doorgeslapen afgelopen nacht en hoe was het in Zeeland?

@jamie:lijkt me ook zo leuk dat lopen maar anderzijds gaat het allemaal al zo enorm snel met onze baby's whaaa.
    Ik zat pas foto's van Anouk te kijken toen ze 1,5 jaar was en wat een moppie was dat ook met 2 van die blonde staartjes.Ik ben benieuwd of Eva ook weer zo'n figuurtje zal worden.

@augustusmama:je kleine man is toch hartstikke goed gegroeid.Ze hebben vlgns mij altijd wel iets te zeuren over het groeien van kinderen.Te groot,te klein,te dik of te dun pfff.
    Gelukkig hier nooit problemen gehad op het Cb.Ene keer had ik weleens zo'n geitenwollensok cb arts en die wilde bij de oudste zo'n ogen test doen met 3 jaar maar T vond het maar stom met zo'n brilletje en zat heel de tijd gekke bekken te trekken en toen kreeg ik ook de slappe lach.Ik weet het is heel flauw maar ik had net een beetje een melige bui en die vrouw stond daar maar met haar bergschoenen en wollen trui heel overspannen te doen dat ik het niet meer serieus kon nemen.
    Uiteindelijk was die wel geslaagd voor zijn ogentest maar ze was niet zo heel blij met het gebeuren.Ik heb haar nadien ook nooit meer gezien en kwam er weer een ander en die is er nog steeds.
    Hoe is jouw nacht eigenlijk geweest??.

@hier:ik ga snel even kolven.Dan heb ik voor morgen weer 2 flessen staan en hoef ik me daar niet druk over te maken.

Tot later.

Gr Ingrid.

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hoi allemaal!

@momof, lekker nachtje dus. wat betreft slapen, kan het zijn dat hij dan al te moe is? ik houd altijd een max wakker-zijn tijd aan, Mijn zoontjes konden met die leeftijd maar max 1,5/2 uur per x wakker zijn.. Daarna legde ik ze standaard op bed..
    Inmiddels is het 2 a 3 uur. Soms 1,5.
    Slaapsignalen zoals gapen is bij mijn beide kids namelijk een heel laat signaal, wanneer het te laat is zegmaar... en dan gaat inslapen amper goed..Rode wangen, jengelen, niet meer willen spelen, hangen, naar borst zoeken ( terwijl ze net gevoed waren, dus zochten speen zegmaar)Verder signalen als druk doen en wakker doen.

@vivan, jij hebt het maar druk met je visites haha leuk hoor!!

@ingrid, oh fijne terugkomst dus! ja eva moet denk ik echt even wennen...is allemaal anders, andere mensen, die haar ook ngo moeten leren kennen...komt vast helemaal goed! hoeveel ga je werken/?
    Ze was vast erg moe van de nacht ervoor enk je dat ze tandjes krijgt ze kwijlt toch veel? Ik merk het altijd aan dat ze dan ehct zo krijsen alsof ze een pijnscheut krijgen. echt zielig heh. Ik geef vsm druppeltjes gedurende dag en oor het slapen smeer ik dentinox. Als het echt heel erg is dan geef ik een zetpil bij het slapen savonds.

Augmama, oh joh eigen lijntje is primaaaa!!

hummeltje, hoe is het met de vermoedheid?

Red, hoe gaat het bij jullie?

@hier:

joepie zoon slaapt al 3 nachten ehct klokje rond door, vannacht hoorde ik hem, maar niet naar toe hoeven gaan. Alleen gisteravond ron 00u even een aai, ik dahct speentje maar die had ie nog in zn mond haha.
    Ik geef nu alleen nog de ochtendvoeding borst. Moet wel zeggen dat is ook de enige voeding waar ik van kan genieten en wat niet in haast of drukte gaat. Dus hopelijk kan ik deze nog lang geven. Hij krijgt verder 2 flesjes nog, het is straks toch weer afbouwen met die melk, dus ik vind het goed zo.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Ingrid
    Wat een fijne welkom terug van je werk :D:D
    En een keer pizza moet toch kunnen!

Ja de baby's gaan razendsnel!!
    nog ff en ze zitten,kruipen,lopen,rennen hahahaha

@Miis
    Ja als ik hem "te vroeg" erin leg ist brullen, te laat ook. Vandaag was de eerste keer dat ik hem weglegde en hij een beetje miepte maar verder wel lol had.Ik hou ongeveer 1,5 uur wakker voor hem aan.

Fijn dat het al 3 nachten zo gaat :D kun je een beetje bijslapen

15. vivianbraak

@ Jamie: Lekker vrolijk dus! Jamie we gaan vandaag een tassenhanger en sleutelhanger maken kei leuk! Ik ben echt niet handig maar vind het wel leuk! Ook het vogelhuisje gaan we versieren.

@ Ingrid: Fijn dat het bevallen is! Zeeland was leuk. Zal indd even wennen zijn voor zowel jou als Eva maar over een tijdje weten jullie niet meer beter.

@ Miis: Lekker hoor doorgeslapen!

@ Augustusmama: Fijn dat alles ok was!

@ Hier: Luca heeft wel voor zijn doen heel lang geslapen vanaf 19:30 uur tot 06:45 uur. Maar wel met een voeding tussen door. Nou ik ga nog even wat poetsen en dan vanmiddag lekker aan de knutsel met de meiden.

Gisteren trouwens voor carnaval voor de oudste een pak gekocht ze word politie agente :D Staat leuk! Luca heeft een super baby pak incl cape hahahaha!

Wij moeten nog even van de week kijken, tot later!

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoi hoi, even snel. Moet nog even wat was opruimen en als R. zo wakker wordt gaan we even langs de AH en broodje eten bij de bakker. Dat vroeg D. dus gaan we dat even doen. Verder nemen we vandaag afscheid van haar speentjes, ben benieuwd hoe het gaat!
    Baby van 't gezin met rs gaat de goede kant op gelukkig.

@moeheidssignalen, hier werkt het dus niet haar bij de 1e signalen in bed stoppen. Pas als ze hier gaat jengelen moet ze naar bed en slaapt ze zo.
    @voeden, gaat verder goed hier maar overdag is ze zo enorm afgeleid dat ik regelmatig kolf en haar een flesje geef.

R. is druk bezig met proberen te kruipen, staat hier steeds op handen en voeten haha en neigt naar zitten.

@Ingrid, fijn dat het werken goed ging! Haha hier binnenkort ogentest, ben benieuwd of mevrouw meewerkt.

Nou ik ben eerst weer weg. Vanmiddag denk ik even proberen of D met mij wil slapen, ze wil niet meer slapen s middags maar kan eigenlijk nog niet zonder. Gisteren was ze de hele middag niet te genieten en ze is nu ook moe.
    R. slaapt al bijna 2 uur, gistermorgen ook al en gistermiddag 3 uur, ben benieuwd! Gisteravond lag ze er om 6 uur al in, kon haar niet meer ophouden.

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    momo, opzich gaat het wel steeds beter, dus wellicht heeft ie even de tijd nodig hihi

vivian wat leuk haha ik heb ook zo'n kruippakje van superman zo cute ...en tijd terug bij de wubra een pyjama gekocht : superman logo, maar dan staat erop, superbaby

red, ja hier duurde die overgangsperiode ook ff hoor, hier hielp het wel op zn erge inkak moment rustig op de bank met de ipad of filmpje, deken en kussen erbij en wat lekkers...en zo lag hij dan relax te chillen. heeft denk ik 3 wkn geduurd, daarna was hij er echt goed aangewend dat hij niet meer sliep...sliep dan wel echt 1830....nog steeds gaat hij wel rond die tijd in bed.
    Veel plezier vanmiddag, gezellig broodje eten

@hier, nou kleine was 0745 pas wakker en 0915 sliep hij alweer. Hij is nog niet wakker...

heeft nu sinds dat doorslapen wel weer 3 dutjes haha,
    steeds werd hij 0730 wakker en dan pas rtussen 10 en 11 slapen...tot uur of 14 en dan nog 1 dutje rond 16...

maar nu wilt ie steeds rond 9 naar bed schtends...en dan om 13 weer en 16 weerr...nou we zien wel..

hij gaat gewoon niet zelfstandig in zit, maar wilt wel lopen...aan 2 handjes loopt ie gewoon mee! en als ie zich aan iets optrekt, verplaatst ie zich ook met mini stapjes!
    maarja zodra hij iets vastpakt van speelgoed...valt ie keihard om..ehct zo sneu!!!! maar hij weet niet hoe hij terug naar de grond komt, us erg lastig dit hahaha

kruipen doet nog niet, nog steeds tijgeren...lijkt echt alsof hij haast heeft te willlen staan en lopen, echt meneertje ongeduld

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
  19. vivianbraak

@ Miis: Leuke foto's!

@ Red: Gaat goed zo te lezen! Luca is afgeleid als er mensen zijn dat herken ik, ik ga dan ook altijd even in een rustige ruimte zitten. Die kleine van jou is dus dtraks ineens weg! :p Geinig dat kruipen kijk er ook echt naar uit!

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Vivian
    Das wel gaaf!!
    Zat gister nog te denken.. had nog iets leuks bedacht dat je kon knutselen.. ben ik t nu vergeten *oeps

@Miis
    Komt vast wel goed.. t is al fijn zat om ff te klagen :p
    Wat een vrolijke kindjes!!
    Kijk dat lachje :D:D:D super lief

Deel Deze Pagina