Ik ben bv aan het afbouwen (wetend dat wellicht mijn voeding teveel terugloopt en niet lukt). Sinds een week begonnen met de (late) middag voeding te laten vallen. Totaal geef ik 6 voedingen om de 4 uur. Ik kom dan uit om totaal overdag 3 BV af te gaan bouwen. Ik twijfel of ik het in de goede volgorde afbouw? Ik wil nu starten met de volgende (2e) BV niet meer te geven en dus de fles. Volgens mij moet je de 2e voeding die je afbouwt niet die daarop voorgaand valt maar de voeding die daar weer voorzit volgende afbouwen. Ik heb nu dus de middagvoeding van 14.30-15.00 uur laten vallen en dan weer de avondvoeding van 18.30 de eerstvolgende. Dwz dat ik dus de late ochtend voeding van 10.300-11.00u moet laten vallen. Kan ik nu gewoon de 2e ochtendvoeding van 10.30 uur laten vallen.?Of gaat dit niet ivm met stuwing en dat er dan een te lange tijd tussen zit (tussen 11.00 en 19.00 geen BV)? En dus eerst een andere voeding moet laten vallen. Ik voed om de 4 uur, dus heb de volgende voedings tijden aangehouden. En geef 6 voedingen. 6.30-7.00 10.30-11.00 14.30-15.00 18.30-19.00 uur 23.00 03.00 uur ('snachts komt hij soms 2x) Of moet ik schuiven met tijden, zodat ik die van de vroege ook laat vervallen? Mijn zoontje is 9 weken oud.
Ik zou dan voor de 2e voeding die je laat vallen zorgen dat dat niet de voeding telijk voor of gelijk na de eerste voeding die je hebt laten vallen is. Dus dat je tussen 2 flessen in eerst nog een keer bv geeft. Zo kunnen je borsten rustig wennen dat er steeds meer tijd tussen komt te zitten
Je borsten kijken geen klok hoor, dus als je van 1 kunstvoeding naar 2 kunstvoedingen wilt, dan kun je ook gewoon een beetje schuiven met je tijden, en rond 14 uur gewoon zelf voeden en de voeding ervoor en erna je kind flessen. Of je lang borst en fles zult kunnen combineren is natuurlijk de vraag, je kind is nog erg jong, en je zit nog in de opbouwfase van borstvoeding geven (dat zijn de eerste 3 a 4 maanden). Als je graag wilt combineren, beperk je dan zo lang mogelijk tot 2, hooguit 3 flessen per dag, en hou de flessen bescheiden van inhoud, dus niet die megasloten die ze op de verpakking adviseren, maar een fles die qua inhoud meer is aangepast aan de maatinhoud van een baby. 90/3 of 120/4 is eht groot zat. Trek per voeding die je afbouwt 10-14 dagen uit.