hoeveelheid flesvoeding 10 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door frannie82, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje is net 10 maanden en we zitten al een tijdje op het volgende schema:

Ontbijt: 210+7 fles en wat over is licht volkorenpap dat gaat meestal helemaal op.

Fruit: 1 stuk of 2 als het klein fruit is en slokjes water

Lunch: 120+4 fles, als er nog wat over blijft dan toch maar weer pap van maken en ze eet 2 boterhammen met gemak.

Tussendoor: klein tussendoortje: mini rijstwafeltje, marie volkoren biscuitje, goodies koekje of een soepstengel en water of thee

Warm eten: meestal 150 gram groente, 2x per week vlees kip of gehakt en een aardappel en een scheutje zonnebloemolie.

Voor het slapen: fles 180+6 die gaat eigenlijk nooit leeg. Wanneer ze slecht heeft gegeten maak ik wat rijstebloempap van het restje dat ze tenminste een bodempje heeft om te slapen.

Vanwege de koemelkallergie krijgt ze Neocate en kan ik niks anders aan zuivel aanbieden. Ze heeft eigenlijk nog nooit gedronken wat de richtlijn is en ik ben benieuwd of het schema er zo goed uit ziet..

Soja melk lust ze niet en ik vind de soja toetjes niet zo'n goed idee die staan stijf van de suiker. Verder blijft er dan weinig over wel erg jammer.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Qua zuivel is de hoeveelheid prima hoor. Het hele voedingsschema is goed! Als je kindje nog een toetje zou willen zou je bv ook kunnen kiezen voor een smoothie of fruitfestijn, Het is niet erg om iets meer fruit te geven als je kindje het lekker vind en dit bevat ook vocht. Maar het hoeft niet. Succes
    Groeten Femke

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke fijn dat we goed bezig zijn :)! Ik geef haar om 15u ook wel eens fruit extra maar daar kan ze dan maar een half stuk van op.

Ook merk ik dat als ik dan teveel geef ze haar warme hap niet goed eet.

Tot nu toe is ze volgens mij goed verzadigd dus meer geven is niet nodig. Een toetje bijvoorbeeld hoeft echt nog niet en ik kies dan liever nog voor een laatste fles.

Ik heb pas eind juni weer een afspraak op het cb dan is ze bijna 11 maanden.

Kan ik tot die tijd deze hoeveelheid aan flesvoeding aanhouden of moet het dan weer minder zijn?

Is het vanaf 1 jaar 300 ml?

Hopelijk is ze over de kma heen als we na haar 1e jaar weer gaan provoceren.

Bedankt in ieder geval!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het advies voor flesvoeding is gemiddeld 500 ml per dag. Je geeft nu iets meer maar je kunt die hoeveelheid aanhouden tot 1 jaar. Vanaf 1 jaar mag je dochtertje inderdaad 300 ml melkproducten.

Groeten, Astrid

Deel Deze Pagina