Hoi, Ik zit werkelijk een beetje met mijn handen in het haar. Volgende week gaat mijn dochtertje van 3 maanden voor het eerst naar het kdv. Nu kan ze al weken niet meer slapen zonder eerst even aan de borst te hebben gelegen. We hebben vanalles geprobeerd, behalve laten huilen want daar ben ik geen voorstander van. Speentje wil ze ook niet. De enige andere manier om zonder borst te slapen is in de draagzak (heb een ergobaby, die vindt ze heerlijk). Alleen ben ik bang dat ze bij het kdv niet gaan lopen een paar uur met de ergobaby zodat ze haar slaapje doen. Daarbij weigert ze pertinent sinds 3 dagen het flesje wat ik eenmaal per dag geef (sinds de geboorte). Ze wordt boos en huilt en wil er niets van weten. Ik maak me best zorgen hoe dat moet gaan volgende week als ze daarheen gaat. Het lijkt me vreselijk als ze daar niet drinkt en slaapt. Hopelijk heb je tips en/of ervaringen voor me hoe ik dit het beste kan aanpakken? Groeten, Kim
Hoi Kim. Wat vervelend dat je je zorgen maakt. Ik begrijp het heel goed. Kindjes drinken wel vaker weinig op het KDV en dat halen ze 's avond thuis weer in, door vaker aan de borst te gaan. Eigenlijk lost zich dat dus vanzelf op. Leg je kindje dan gewoon aan wanneer ze wilt en ze zal voldoende melk binnen krijgen op een dag. Blijf de fles aanbieden zoals je deed. Je dochter heeft al bewezen dat ze goed uit het flesje kan drinken, dat pakt ze vanzelf weer op. Heb geduld hiervoor, dwing niet. Het moet een positieve ervaring blijven. Bespreek je zorgen over het slapen op het KDV, zodat zij weten dat dit speelt. Ik denk dat het een kwestie van proberen is. Jij bent nu in de buurt en dat weet ze, dus daar maakt ze "gebruik" van. Op het KDV ben je er niet en wie weet valt ze dan juist zonder al te veel problemen in slaap. De meiden op het HDV hebben vast zo kun tips&tricks om je dochtertje lekker in slaap te laten vallen. Succes. Hou je me op de hoogte hoe het is gegaan de 1e week op het KDV? Groetjes Saskia
Hoi saskia, Dank voor je snellen antwoord. Oeff...laten we het hopen! Ik houd je op de hoogte! Groetjes, Kim