welke voeding alvast halen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Lynn77, Sep 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi dames
    De bedoeling is dat ik BV ga geven, maar ik zie er zelf onwijs tegenop (heb nogal stressvolle zw.schap en zie het niet zitten om straks ook stress over de BV te hebben) en omdat ik iemand ben die liever alles teveel/overbodig in huis heeft, dan te weinig, heb ik een paar flesjes aangeschaft en wil ik graag 1 pak voeding aanschaffen, voor het geval de BV echt een ramp gaat worden.

Nu zijn mijn vriend en ik beide nergens allergisch ofzo voor, en komen aan mijn kant van de familie ook nauwelijks allergieën voor.

Kan ik dan gewoon de 'normale' standaard nr. 1 in huis halen, of is het echt noodzakelijk om hypoallergeen in huis te hebben voor pasgeborene?

Ik weet dat kraamzaorg altijd wel pakjes bij zich heeft, maar heb toch ook wel graag zelf gewoon een pak in huis...

Bovendien wil ik tegen de tijd dat ik ga werken over gaan op Fv, dus als BV wél goed lukt, ga ik toch al met een aantal weken dagelijks een flesje geven om alvast te wennen aan FV, dus het pak zal heus wel opkomen...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    hypoallergeen en BV hebben een paar dezelfde voordelen, waardoor ze vaker naast elkaar gegeven worden: ze hebben beide minder allergenen en ze vallen niet zo zwaar op de maag en darmen.
    Standaard heeft wel die allergenen en is vrij zwaar en dus risico voor krampjes. Vandaar dat als je een flesje naast de BV geeft men vaak voor hypoallergeen kiest. Als je helemaal over moet naar FV kun je ook wel standaard nemen. maar ik zou geloof ik in dit geval voor hypoallergeen kiezen..

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hm, wat hierboven staat gaat niet altijd op (what else is new :)). Mijn meisje is in het ziekenhuis gestart en kreeg gekolfde bv, bv aan de borst (2 keer per dag als we haar bezochten) en flesvoeding met de fles (heel in het begin zelfs via een sonde). daar gebruikten ze standaard Nutrilon 1. Alles door elkaar!
    Dit heb ik thuis geprobeerd voort te zetten (ook met begeleiding van verloskundige) maar was echt niet te doen (ze dronk niet effectief aan de borst maar dat is een ander verhaal) en ik ben overgestapt op volledige kunstvoeding en gebruik tot de dag van vandaag Nutrilon 1. Iedere baby heeft krampjes en moet wennen aan eten verteren, ook als je bv geeft hoor, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Het is iig niet zo dat als je hypo-allergeen geeft, dat je kindje dan geen krampjes zou krijgen, die horen er een beetje bij...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik had Albert Heijn HA in huis gehaald, dat zit in twee deelverpakkingen. De eerste week heeft hij een wat bijvoeding gekregen daarvan. Daarna weer volledig BV en sinds een week ofzo heeft hij 2 keer een beetje kunstvoeding gehad daarvan, omdat de afgekolfde voorraad op was en ik dus niets anders had toen ik een avondje weg was. Daarvoor ook wel eens geprobeerd, maar hij lustte het toen nog niet.
    Ik gebruik het ook meer als uitzondering, want de eerste 3 maanden kan je productie in de war raken of afnemen als je er kv naast gaat geven, dus dat is een risico.
    Van Friso, AH en Kruidvat zit het in 2 delen in zakken, van Nutrilon heb je gelijk een heel blik wat open binnen een maand opgemaakt moet worden. Of je moet wat kleine pakjes kant en klare Nutrilon halen, dat kan wel handig zijn, al heb je daar alleen de standaard van, maar als je geen allergiën ofzo hebt, kun je die natuurlijk ook prima gebruiken.

Share This Page