borstvoeding/flesvoeding

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amfy, Feb 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

wat ga jij geven

1. borstvoeding

2. flesvoeding

3. weet ik nog niet/ik twijfel nog

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je er niet achter staat moet je het (denk ik) ook niet doen. Daar help je jezelf niet mee en dus ook je kindje niet...

Ik denk dat het wel pittig wordt (ik kan niet afwisselen), maar hoop dat ik ons kleintje lang borstvoeding mag geven!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik hoop heel erg dat borstvoeding zal gaan lukken :). Wel wil ik af en toe kolven, lijkt me zo fijn voor pappa en de oma's/opa's om ook eens te kunnen voeden :)

3. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    Ik wil weer borstvoeding gaan proberen, maar bij mijn zoontje is het maar 6 weken gelukt (met vooral kolven).
    Mijn zoontje is ruim 6 weken te vroeg geboren en kon daarom niet goed drinken.
    Ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
    Maar ik vind beide prima, het moet natuurlijk wel leuk blijven!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij Ayla heb ik er bewust voor gekozen om gelijk FV te gaan geven. Geen seconde spijt van gehad. Deze keer echter, wil ik tóch graag BV gaan geven. Lijkt me toch heel bijzonder enzo, dus vandaar nu deze keuze.

5. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Ik ga gewoon weer borstvoeding proberen te geven. Vorige keer wilde het niet goed met de tweeling en ben ik na 5 weken gestopt. Misschien gaat het nu beter... en anders maar flesvoeding. Zijn mijn prematuurtjes ook prima op gegroeid!

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb een week borstvoeding geprobeerd maar werd er zo gestresst van en zag het me niet doen in de toekomst, wij zijn allebei ook heel makkelijk en hebben hem al met 2 weken een keer weggebracht omdat we samen wat gingen doen (we zaten midden in een verhuizing toen hij 3 weken was, dus is er ook veel op hem gepast) mede door de stress is het ook niet gelukt.
    Maar de volgende keer (als het zo mag zijn) ga ik meteen flesvoeding geven, ik weet hoe het voelt heb het geprobeerd, maar het is gewoon niks voor mij.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik ga zeker weer voor borstvoeding.

De eerste keer ben ik na 2,5 week al gestopt. Dat kwam door verschillende factoren, niet alleen doordat het extra zwaar was om gelijk een tweeling te moeten voeden.

De meisjes werden de eerste dagen in het ziekenhuis al bijgevoed met kunstvoeding. Wist toen nog helemaal niet hoe schadelijk dat is voor het op gang brengen van de borstvoeding, dacht dat ze er in het ziekenhuis wel verstand van zouden hebben...
    Ik had binnen een dag kloven en kolven werkte helemaal voor geen meter, misschien een paar druppeltjes na een half uur kolven.
    Ik was ontzettend gestresst en had vaak moeite met aanleggen, vooral de een was erg onrustig, waardoor ik weer gespannen werd en het helemaal niet werkte.
    Elke dag huilen van de stress en onzekerheid omdat ze maar niet groeiden en onverzadigbaar leken.

Pfff..... wat was ik opgelucht toen ze eenmaal aan de fles waren en veel rustiger werden en beter sliepen.

Maar inmiddels weet ik veel meer van borstvoeding dan ik toen deed en ben ik vastbesloten om er dit keer wel een succes van te maken.
    Heb me goed ingelezen, weet door wat ik fout deed bij de tweeling al hoe het níet moet dus heb er nu echt zin in om alles op alles te zetten en het te laten werken dit keer :)

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil borstvoeding gaan geven. Voor mij is dit eigenlijk een vanzelfsprekende keuze. Het lijkt me ook heel bijzonder. Ik wil op den duur waarschijnlijk wel proberen te kolven, zodat vriend of opa/oma ook eens een voeding kunnen doen.
    Ik hoop heel erg dat de borstvoeding ook goed op gang komt!

Wat betreft flesvoeding, daar kijk ik echt niet negatief tegen aan hoor! Het is een keuze, die je kan en mag maken. En ik snap dan ook niet dat mensen negatief daar tegen aan kijken.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb mijn dochter even borstvoeding gegeven maar dit gaf enorm veel pijn en stress. Ook was mijn ex het er niet mee eens want hij vertrouwde niet op mijn lichaam en begon mij zorgen in te praten enzo.

Dit keer heeeeel erg getwijfeld. Nu wel een vriend die achter mijn keus staat. Echter het feit dat er ook al een dreumes rond loopt die veel tijd vraagt en de ervaring van de pijn en de stress heb ik besloten gelijk flesvoeding te geven. Dit is zowiezo makkelijker voor mij omdat ik gelijk kan starten met voeding vor spugertjes. Aangezien de kans enorm groot is dat ook deze goede reflux zal krijgen.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Bij de eerste heb ik 1 maand bv gegeven, de bedoeling was 6 maanden maar ik trok het niet meer, achteraf bleek mijn zoon reflux te hebben waardoor hij altijd heel erg onrustig was (en ik dus ook!).

Nu heb ik direct voor de fles gekozen en daar ben ik héél blij mee! Respect voor vrouwen die bv geven met een loslopende dreumes erbij, ik zou echt niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik weet nog van mijn zoon dat ik met een voeding zo een uur kwijt was, dat is nu (voor mij) echt niet haalbaar. Ik vind het soms al lastig als ik even rustig een flesje wil geven en ik ondertussen mijn zoon ook nog moet corrigeren/opvangen/eten geven etc.

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas heeft 7,5 maand borstvoeding gehad, dus ik hoop dat het met deze spruit ook weer gaat lukken!

12. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik ga weer eerst BV prober en als het niet lukt, of net als bij daniel spruw ofzo krijgen dan ga ik over op fles en ga niet zo lang door tobben als bij daniel

13. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft 9 maanden borstvoeding gehad en daar ben ik best trots op. ;)
    Ik wil ook deze keer weer beginnen met borstvoeding maar lukt het niet, dan lukt het niet. Ik zie wel. Ik ga in ieder geval niet weer alles op alles zetten en mezelf helemaal gek zitten te maken.
    Kindjes worden ook groot met de fles. Daar ben ik zelf een voorbeeld van. :D

14. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

Dec 13, 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Bij mijn zoontje heb ik de eerste 6 maanden BV gegeven, in het begin was het best vermoeiend, ik heb het heel vaak verwenst, maar wilde niet opgeven omdat het goed ging en ik persé de 6 maanden wilde halen. Bij de 2e ga ik het weer proberen, maar ik ga niet meer heel streng voor mezelf zijn als ik het een maandje volhoud vind ik het ook goed.

15. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik wilde bij beide heel graag borstvoeding geven, maar is bij beide niet gelukt helaas.
    de eerste lukte niet omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben en bij thuiskomst was er geen kraamzorg... die kwam pas 8 uur na thuiskomst!!
    in de tussentijd geprobeerd de kleine aan te leggen, maar ze wilde niet! (het ging tenminste niet) dus moest tussendoor 2 flesjes geven. Na aankomst kraamzorg wilde mevrouw meteen de tepel helemaal niet meer pakken!!
    bij de tweede is het mislukt door een te kort tongriempje (en niemand heeft mij verteld dat het gewoon al meteen na geboorte geklieft kon worden)
    ik ben dus bij beide op de flesvoeding gegaan...

ik merk wel dat mensen die mijn verhaal niet kennen altijd negatief zijn.. (ik hoor ze zeggen, pfft bv is toch veel beter ed!)
    ik ben van mening dat baby's heel goed groot groeien op flesvoeding, al had ik zelf heeel graag borstvoeding willen geven!

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik ga weer borstvoeding geven.
    t voelt voor mij ook een beetje als het zwanger zijn afbouwen zeg maar.
    bij jayden heb ik het ongeveer 4 maanden volgehouden omdat ik toen weer aan het werk ging en me voeding te hard terug liep.
    nu wil ik eigenlijk de 6 maanden zeker volmaken, heb een electrische kolf gekocht om op me werk makkelijker te kunnen kolfen.

als vriendinnen trouwens twijfelen zeg ik altijd probeer het gewoon, vind je t niks/ lukt t niet kan je altijd overstappen op de fles maar anders om gaat vaak niet.

17. dibbes75

dibbes75 Lid

Dec 23, 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Mijn dochter heb ik een jaar borstvoeding gegeven en bij onze aanstaande zoon ben ik weer van plan zo lang mogelijk borstvoeding te geven. Of een jaar gaat lukken is onduidelijk ivm mijn werk, maar dat ik borstvoeding ga geven staat vast.
    Het is voor mij zo natuurlijk. Ik heb die borsten niet voor niets, ze groeien niet voor niets in de zwangerschap en het is het beste wat ik mijn kindje kan bieden. Daarnaast vind ik het gewoon veel makkelijker, niet dat gedoe met flesjes opwarmen, uitkoken en dergelijke maar huppekee, gelijk op temperatuur ;)
    Overigens sta ik niet negatief tegenover vrouwen die gèèn borstvoeding willen geven hoor, beslist niet, voor mij is het alleen het meest natuurlijke.

18. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wauw! Wilde even zeggen dat ik het heel stoer vind dat je het toch weer gaat proberen deze keer!!

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Haha thnx! :)

20. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoon 16 mnd bv gegeven dus deze krijgt dat ook!

Share This Page