Hier lukte het aanleggen niet. En het kolven duurde even voor het op gang kwam. Dus de eerste 2,5 dag bijgevoed met kv, had 2 van die pakjes kant en klare kv staan gelukkig. Na die tijd kwam mn melkproductie op gang (en hoe!) en nu kolf ik alles en krijgt hij de fles. Nog gebprobeerd aan te leggen met tepelhoedjes etc maar het lukt gewoon niet. Ben nu een voorraad in de vriezer aan het maken, zodat hij zo lang mogelijk mn melk kan drinken. Want ik ga niet nog weken lang kolven. Vind het best zwaar en wil in ieder geval proberen het een maand te doen. Daarna rustig af te bouwen en mn voorraad op te maken en dan over te stappen op kunstvoeding. Ben wel blij dat Mart nu in ieder geval op mamamelk leeft en er goed van groeit! Maar zoals Glimmie snap ik echt helemaal hoor meid ik had hetzelfde gedaan in jou situatie
Wist ik het maar!!! Ik blijf twijfelen. Borstvoeding is gewoon het beste, maar bij Milan ging het totaal niet en daarnaast loopt er nu ook nog een manneke rond van 2 jaar. Dus ik twijfel nog even verder.
Ik zie twee redenen waarom je voor flesvoeding zou kiezen en één om voor borstvoeding te kiezen. Maar ik heb het idee dat dit argumenten zijn die vooral uit je hoofd komen. Wat zegt je hart? Als jij je inbeeldt dat er een baby aan je borst drinkt, geeft dat dan een fijn gevoel of juist niet? Als je dan al een gevoel krijgt van afkeer, zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Er bestaat kunstvoeding, dus als het geven van borstoeding je tegenstaat hoef je er niet aan te beginnen. Maar als het je fijn lijkt, zou ik er echt voor gaan. Dat het bij Milan niet lukte hoeft niet te betekenen dat het nu weer mis gaat. Misschien kun je nog ontdekken waar het de vorige keer mis ging en manieren vinden om te voorkomen dat hetzelfde gebeurt. Als je blijft twijfelen, zou ik toch met bv beginnen. Niet dat ik je wil pushen om bv te gaan geven hoor. In tegendeel; doe alsjeblieft niks waar jij je niet goed bij voelt. Maar als je start met bv en het valt toch tegen, kun je altijd nog overstappen op kv. Andersom is heel moeilijk, na een tijdje zelfs onmogelijk. Vandaar dat ik bij twijfel zou kiezen voor bv, omdat je dan makkelijker terug kunt als je spijt krijgt van je keuze.
is er nog een andere keuze dan? "vroeger" vond ik dat iedereen gewoon bv moest gaan proberen, maar nu weet ik dat het in het begin heel veel van je vergt en je er veel voor over moet hebben, soms moet afzien. als je er dan niet volledig van overtuigd bent dat je bv wil geven neem maar van mij aan dat je dan snel opgeeft. dus ik ben het er helemaal mee eens dat je er zelf echt volledig achter moet staan anders gaat het niet werken als er probleempjes komen. ik ben ook benieuwd hoe het straks zal gaan omdat ik dan ook nog een dreumes heb rondlopen. maar ik voel op de een of andere manier dat ik het "verplicht" ben aan onze tweede dat hij/zij ook zo lang bv krijgt. en dat wil ik ook hoor! ach, waarschijnlijk went de oudste er wel aan.
Ik wilde eerst bv gaan geven, maar door de spoedks en het feit dat mijn mannetje heel misselijk was de eerste 48 uur, fv gaan geven. Mijn zoontje pakte de borst simpelweg niet, na in het zh veel getobt te hebben besloten fv te geven. Dit pakte hij gelijk (hoewel het eerste flesje er ook weer met een noodvaart uitkwam), maar daarna ging het heel goed. Fv is mij uitstekend bevallen. Zelfs zo goed dat ik bij een (hopelijk) tweede, direct fv ga geven. Ik krijg dan zo goed als zeker een geplande ks en de kans dat het dan weer niet lekker loopt is groot. Bovendien is de fv mij zo goed bevallen, dat ik niet twijfel.
hey dames, ik zou best borstvoeding willen geven, maar helaas kan dit niet ivm medicatie. Dus dat word gewoon de fles ook voor nummer 2
ik ga voor de volle 100 % aan de flesvoeding. bij de eerste ook gedaan vanaf het begin... ik heb geen prettig gevole met bv en het zal allemaal best gezond zijn etc maar voorlopig is plurk ook nooit ziek ondanks de fv> dus net volle overtuiging hier. de fles hahaa
Meteen vanaf het begin de fles gegeven. Alleen de beslissing het niet te gaan proberen gaf me al zo veel rust van te voren! Ik voel er niks voor, geen romantische gedachten etc. Heb er geen goed gevoel bij. Zag er huizenhoog tegen op. Ik heb er nooit een seconde spuit van geweest. Kleine druif is inmiddels een grote druif geworden en is nagenoeg nooit ziek, nooit allergisch of geen eczeem. Voor mij geen redenen dus om toch bij een tweede voor BV te gaan.Tweede druif gaat ook gewoon met de fles groot gebracht worden! Naast mijn gevoel erover zag ik ook alleen maar voordelen: mannetje kon er snachts ook gewoon uit, opa en oma konden de fles ook eens geven, het gaf mij vanaf het begin af aan alle vrijheid. Hoefde niks af te bouwen, niet te kolven etc. Mn zus koos wel voor BV en bij haar ging het meteen perfect. Dat momentje samen kan ik wel begrijpen dat dat heel intiem kan zijn. Maar nee.... niet voor mij.
Flesvoeding, dat heeft mijn zoontje vanaf het begin ook gehad. Eigenlijk heb ik ook nog nooit van iemand commentaar gehad, maar ik denk ook dat ze weten dat ze daar bij mij niet mee aan hoeven te komen.
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet. maar goed, heb nog even de tijd om erover na te denken. vroeger ging ik bij de gedachte van borstvoeding al half over m'n nek. alleen de gedachten al. nu heb ik even een periode gehad dat ik het toch wilde proberen omdat het toch het beste schijnt te zijn. maar wel gezegd dat ik niet koste wat het kost ermee door wilt gaan. kind heeft er ook niets aan als ik gestrest moet gaan voeden. maar hoe meer de bevalling dichterbij komt, hoe meer ik er tegen op ga zien. ALS ik al borstvoeding ga geven dan zou ik het alleen in m'n verlof doen. ik raak al in de stress bij de gedachten dat ik tijdens werk en erom heen moet gaan kolfen en dergelijke. denk dat ik het gewoon afwacht. maar zodra het niet goed voelt dan stop ik ermee. maar m'n gevoel zegt flesvoeding dus ik denk ook niet dat ik borstvoeding lang vol zal houden als ik bij voorbaat er al zo tegenop zie.
Borstvoeding. Met Izaak heb ik het 8 maanden gedaan (bedoeling was 6 maar hij vond het erg gezellig bij Mama ). Nu hoop ik weer in ieder geval 6 maanden te gaan geven. Grappig om te lezen dat de dames die bewust voor FV kiezen, dat vaak doen omdat ze er geen gevoel bij hebben. Bij mij was het juist andersom. Als Izaak zo vredig bij me lag te drinken dan gaf me dat een heerlijk gevoel! Maar moet eerlijk zeggen dat het na 8 maanden ook weer prettig was om je lichaam weer helemaal voor jezelf te hebben.
haha oke, misschien een beetje raar verwoord , maar er word tegenwoordig nog steeds zo gehamerd op borstvoeding dat het lijkt alsof dat de enige optie is.
Ik ben begonnen met borstvoeding, en de eerste week ging dat eigenlijk best goed. Ik had alleen op een gegeven moment teveel melk, waardoor m'n dochtertje zich elke keer verslikte en alles uitspuugde. Werd er enorm onzeker van, of ze wel genoeg binnen kreeg en dergelijke, dus ben na die week toch overgestapt op fv. Heb me eerst enorm schuldig gevoeld, en ik miste het bv geven ook enorm (het is een prachtig intiem moment met je kindje) maar ik werd er ook een stuk rustiger van, van fv geven. En daardoor werd zij uiteindelijk ook een stuk relaxter (stressige mama=stressig kind). Hoop bij een eventueel 2e kindje, als ons dat gegund is, toch weer bv te kunnen geven. Liefs
Mijn dochter is nu 14 maanden oud, dus is alweer even geleden. Ik ben begonnen met borstvoeding. Puur omdat het me heel gaaf leek om dat moment met mijn baby mee te maken, en uiteraard omdat alle belangrijke stoffen erin zitten. Helaas bleek na een paar weken, dat de bv niet genoeg op gang bleef, en mn dochter teveel aan het afvallen was, en niet voldaan. Toen ben ik dus noodgedwongen overgegaan op de fles. Anders had ik tot een half jaar ongeveer bv willen blijven geven.
Ik heb 4 maanden borstvoeding gegeven aan mijn eerste kind. Bij de tweede wil ik het ook zeker proberen en als het niet lukt dan gewoon flesvoeding. Ik heb daar geen moeite mee.
Ik zou graag tot de kleine ongeveer 3 maanden is borstvoeding willen geven. Nu maar hopen dat dat allemaal gaat lukken straks.
Ons zoontje krijgt nu 4 maanden borstvoeding en ik wil in principe proberen om tenminste de 6 maanden te halen. Daarna zien we wel verder hoe lang het goed blijft gaan. Het voelt voor mij goed om hem de extra antistoffen te geven ivm allergieën in de familie. Ook vind ik het wel een intiem momentje samen. Manlief en oma krijgen wel de kans als ik werk om een afgekolfd flesje te geven. Hij vind het stiekum zelfs wel lekker dat hij 's nachts niet zo wakker hoeft te worden... Het kost wat moeite om bv te geven, maar aan de andere kant kost fv dat ook ('s nachts flesje warmen op de koude keukenvloer, flesjes schoonmaken etc). Ben er van tevoren wel ingestapt met de instelling dat als het niet zou lukken de fles ook goed zou zijn, maar wilde wel wat moeite voor doen. Voor iedereen die nog twijfelt, succes met je keuze. Zorg in elk geval dat je partner achter je staat, dan kom je er wel. Je omgeving heeft jouw keuze maar te accepteren!