Vraag na zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Blondie1980, May 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondie1980

May 26, 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    8 dec 2014 ben ik met 34 wk bevallen middels kz. Dit ivm t hellp syndroom. Bevalling ingeleid met ballon, veter en weeën opwekkers.
    Uiteindelijk keizersnede ivm niet verder vorderende ontsluiting.
    Nog voor de keizersnede is er nog een " kweekte" afgenomen bij mij om te kijken of ik niets bij me droeg wat ik mijn zoontje kon overdragen.
    Een dag later hoorde ik dat alles oke was.
    Omdat ik nu pas begin met verwerken etc vraag ik me af wat er precies gecontroleerd is toen er met een wattenstaafje wat slijm is afgenomen.
    Misschien dat ik hier antwoord op kan krijgen.
    Tijdens en voor mijn zwangerschap veel last gehad van bloedverlies. Na mijn zwangerschap de eerste drie maanden nergens last van gehad. Nu van de vorige menstruatie tot aan die van nu dagelijks een beetje bloedverlies gehad, of te zeggen : meer gekleurde afscheiding. Nu ben ik ook erg emotioneel en heb io last van de nasleep van het hellp. Mogelijk is mijn cyclus nog in de war?
    Ik denk erover nog een afspraak
    Met huisarts of gyn te maken maar dacht ik leg de vraag even hier alvast weg.
    Bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Blondie1980.

het lijkt me voor jou heel verstandig om een afspraak te maken met een gyn. Je kunt zelf contact opnemen met de gyn, maar je kunt het ook via de huisarts doen.
    Bij een kweek wordt er gekeken of er bacteriën aanwezig zijn zoals GBS. Dit is een soort bacterie die je kunt overbrengen op het kind, met name bij een premature bevalling is dit oa belangrijk. Misschien dat ze ook Syfilis kweken, maar dat weet ik niet zeker. Dit zijn echte vragen voor de gyn.
    Verder is het niet vreemd dat je emotioneel en lichamelijk nog een beetje van slag bent. Een HELLP is een ernstige zwangerschapscomplicatie en hier moet iemand vaak op alle vlakken van herstellen. Heel goed dat je het aangeeft en ik zou er zeker iets mee doen. Maar niet vervelend voelen. Wat je voelt is heel normaal en moet een plekje gaan krijgen. Laat je maar gerust hulp aanbieden.

Groetjes Brigitte

Share This Page