Met borstvoeding weet je nooit hoeveel ze binnen krijgen (ik althans niet; ik kolf niet) en toch vertrouw je er dan op dat ze voldoende binnenkrijgen. Maak je vooralsnog niet te druk; hij komt vanzelf als hij honger heeft, dat is hij immers zo gewend!
Ha! Sweetlakecity: We doen 's avonds al kunstvoeding... Dit is gekomen toen ik te weinig kolfde, hij slaapt er net wat beter op, al is dat waarschijnlijk tijdelijk... Tja, hij wil overdag wel slapen steeds. Gisteren wat meer wakker gehouden en vannacht heeft hij aardig geslapen. Vandaag is ie bij mijn moeder. Ik denk dat het allemaal makkelijker wordt als hij bijvoeding echt gaat nemen. Ik heb toch een schema opgesteld, waar ik flexibel mee ga zijn, maar het geeft mij rust een beetje houvast te hebben. Over dat aangeven wanneer hij wil eten: Dat doet hij niet. We hebben hem ongeveer acht weken lang voor elk slaapje ingebakerd (we konden echt niet anders, hij sliep anders helemaal niet en was helemaal de weg kwijt) en toen is hij zijn hongersignalen kwijtgeraakt. Daarom bood ik hem gewoon voor en na elk slaapje de borst aan, om te voorkomen dat hij te weinig binnenkreeg. Dat maakt nu wel onzeker. Ik heb nu een schemaatje gemaakt met 3 Rapley-momenten en 6 borstvoedingsmomenten, en ik denk dat een baby van ruim 8 kilo het daar toch wel aardig op moet doen. Wat zijn trouwens hongersignalen bij babies van 6 maanden? Vroeger kloof hij op zijn handjes, maar dat is voorbij... Misschien zie ik ze domweg wel gewoon over het hoofd... Als hij écht honger heeft huilt hij wel ('s nachts bijvoorbeeld) maar daaraan gaat eigenlijk niets vooraf...
hongersignalen worden steeds lastiger om te zien. Toen ze hier ging teigeren kwam ze al teigerd naar mij toe en duimde op me voeten met haar hoofd neergelegs. Als ik haar op schoot heb gaat ze happen naar mijn trui tegen ze hals aan of ik wordt bedolven met hapjes op me gezicht. Ik heb dus geen truien trekker. Daarbij heb ik gewoon een schema opgesteld mee van de creche. Hier gaf ze in het begin ook geen honger momenten meer aan en opeens heeel heeel veel! Eindelijk weet is dus waar ik aan toe ben. Ik zou het gewoon lekker proberen om jou schema te doen. Begin de dag. En ga lekker verder met je schema je zult merken of hij mee gaat of niet. Succes!
Hongersignalen kwijtgeraakt? Hier hebben we vanaf 7 weken tot 6 maanden ingebakerd waarvan vanaf 4,5/5 maanden met de armpjes los vanwege het omrollen, maar die hongersignalen als handjes sabbelen had hij wel zodra we hem uitbakerden. Nu doet hij dat niet meer; als hij honger heeft gaat hij op een bepaalde manier jengelen, onmiskenbaar en alleen op die manier als hij hoger heeft. Als hij heel erge honger heeft dan stopt hij zijn vuist in zijn mond en roept uuhuuhuuh, berg je dan maar, haha!