ik wil graag na de bevalling borstvoeding gaan proberen te geven. ik heb hier totaal geen ervaring mee en totaal geen mensen in omgeving die dit hebben gedaan. wat kan ik verwachten waar moet ik me op voorbereiden? beetje grote vraag maar weet dan ook echt niks.
Lees je in, meld je aan bij een vrijwillige borstvoedingsorganisatie voor een cursus en neem contact op met een lactatiekundige! Vaak bieden lactatiekundigen (in overleg) een combinatiepakket aan zodat je zeker bent van goede zorg en begeleiding. Een pre-consult kan al helpen, zodat je je zeker voelt wanneer je van start gaat. Ook kun je dan al je vragen en onzekerheden bespreken en weet je wat je mag verwachten. Goed voorbereiden dus! Ik zie dat je in noord-brabant woont, je mag ook met mij contact opnemen? Groetjes, geniet van je zwangerschap Heidi
ik zie dat jullie ook in Oosterhout zitten dat is een dorp langs waar ik woon. bij mijn meisje was ik jong en met de hectiek 36 uur bevallen spoedkeizersnee onzekerheid en niemand met ervaring qua borstvoeding besloten om flesvoeding te geven en wil het zeker wel een kans gaan geven. dit zal onze laatste zwangerschap zijn en heb er spijt van dat ik het bij ons meisje niet geprobeerd heb. ik ben verzekerd bij fbto en heb gezinsmodule aan staan hoe zit dit met alle kosten? wat kan ik dan voor de rest nog verwachten ervan?
FBTO heeft een BBP: borstvoedings begeleidingspakket: je wordt hier volledig ondersteund door een intake gesprek (voor de bevalling), consult aan huis in of na de kraamtijd, telefonische begeleiding en nog een contact na een week of 5. Lees hier meer: Borstvoeding|De Basis Je kunt aangeven wanneer je wilt dat ik je persoonlijk begeleid. De kosten worden dan vergoed. Mocht je meer consulten aan huis willen afspreken dan kun je deze 'bijkopen'
Dat maakt op zich niet zo veel uit, kan al met 20 weken. Vanaf 34 weken is op zich prima. ook wanneer je verlof begint kan het prettig zijn je op dit soort dingen te richten. Tenzij er al vermoeden is dat je vroeger zult bevallen, dan al eerder natuurlijk. Geniet van je zwangerschap! Groetjes, Heidi
oke bedankt voor het antwoorden genieten doen we zeker ik zal tegen die tijd wel een belletje geven vorige is pas met 41 weken geboren dus ga er niet vanuit dat deze veel eerder zal komen.