Borstvoeding gaat met kolven achter uit kan ik ook flesvoeding gaan geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tamtam78, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Sinds een paar dagen gaat mijn borstvoeding achter uit.
    Ik kolf volledig.
    Heb het al een keer eerder gehad en heb mijn zoontje toen weer een paar keer aangelegd en dat ga ik nu ook wel proberen.
    Ben ook bang dat als ik hem aanleg hij niet genoeg eten krijgt en ik bij moet voeden.
    Ik kolf normaal op de tijd dat ik hem eten geef, want had een voorraadje.
    Nu heb ik nog 1 flesje op voorraad en die kan ik wel voor morgen bewaren als ik in het ziekenhuis ben.
    Ik heb vanmorgen om het uur gekolfd en toen kwam er maar 20 cc (beide borsten samen) en na 2 en een half uur 80 cc en dat is niet genoeg voor 1 voeding.
    Hoe kan ik dit oplossen en kan ik eventueel ook flesvoeding bij geven?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Je kan ook flesvoeding erbij geven, heb ik ook gedaan. Mij werd hypoallergeen geadviseerd. Schijnt het beste met bv gecombineerd te kunnen worden

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Waarom kolf je volledig?
    En waarom ben je bang dat je kindje niet genoeg krijgt als je hem zelf laat drinken?

Een baby krijgt veel meer uit je borst dan een kolf.

Natuurlijk kun je KV bij gaan geven maar dat is zeker niet de oplossing als je de BV prodoctie juist wilt opkrikken.

Dan is het het beste om vooral vaak aan te leggen.

Succes.

4. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Als hij aan de borst kán drinken, is dat gewoon het beste! Je weet nooit hoeveel hij binnenkrijgt maar daar moet je je niet druk om maken. Je moet erop letten dat hij goed drinkt (dat kun je zien aan de manier van drinken) en dat hij genoeg plasluiers op een dag maakt. Eventueel een paar weken zijn gewicht bijhouden. Dan leer je snel genoeg erop vertrouwen, dat het gewoon goed gaat.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Waarom kolf je inderdaad ipv van gewoon laten drinken? Een baby krijgt inderdaad veel meer uit je borsten dan een kolf...

Punten waarop je merkt dat een kindje voldoende melk krijgt:
    *voldoende plasluiers
    *goede groei
    *kindje lijkt tevreden (als een kindje om de 2 uur komt is dat vrij normaal)

Ik merk in je berichten dat er wel meer aan de hand is, je hebt het namelijk over een tongriempje... als je dit door laat klieven zal het inderdaad aan de borst beter gaan...

Ook worstel je met doorslapen? maar je kindje is nog maar 2 maanden! Het is normaal dat een kindje dan nog 's nachts minimaal 1x komt... Het kan bvb zijn dat zijn bloedsuiker erg daalt 's nachts en dan hebben ze gewoon een voeding nodig... dan moet je zeker niet proberen te rekken met een speentje!!! (Mijn zoontje is 9 maanden en drinkt ook nog weleens 's nachts)

En dan nog ff terug naar het topic: waarom he tkolven niet goed gaat, hoe staat het met je TSR? zie je er op een gegeven moment dikke stralen uit komen? Nee? Dan heb je dus geen TSR gehad en kolf je daarom zo weinig.... hiervoor is speciale neusspray te krijgen...

Verder als je fulltime kolf moet je echt om de 2 á 3 uur kolven (liefst ook 's nachts want de nachtvoedingen zijn het belangrijkste voor de productie!!!)

Je kan je kolfproductie omhoog krikken als je een regeldag inlast.... dan moet je een 2-3 dagen echt om de 2 uur kolven en het liefst ook 's nachts (min 1x kolven)

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik kolf volledig, omdat ik me daar beter bij voel.
    Ik weet dat als hij voldoende groeit en voldoende plas luiers heeft hij genoeg binnen krijgt(dit is allemaal goed), maar op een of andere manier voel ik me zekerder bij een flesje gekolfte melk.
    Gisteravond had ik hem weer aangelegd en kreeg hij idd te weinig en heb ik flesvoeding bij gegeven.
    Vannacht en vanmorgen kreeg ik voldoende uit mijn borst en heeft hij weer gekolfte melk gekregen.
    Ik hoop dat het nu weer beter gaat en leg hem weer aan.
    Over de nacht voeding.
    Hij kwam om 5 uur vannacht, dus dan kolf ik nog.
    Hij slaapt dan vanaf een uurtje of 11, dus al best lang.
    Aan het tong riempje laten we niks doen voorlopig, want de huisarts kon er bijna niks aan zien.
    Hij stak gisteren zijn tongetje ook uit, dus ik denk dat het wel meevalt.
    Mijn TSR is goed als hij aan de borst drinkt moet ik eerst iets kolven, omdat het er anders te snel uitkomt voor hem.
    Heb ook het gevoel dat het met mijn menstruatie te maken heeft, want de vorige keer was het ook rond die tijd dat het zo terug liep.
    Ik hou het de komende dagen gewoon in de gaten en probeer het in ieder geval te combineren.

Deel Deze Pagina