Ik zie het echt niet meer zitten.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door milika15, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb sinds vorige week donderdag borstontsteking. Op vrijdag avond begon ik met ab kuur. Ik werd helemaal beroerd door de koorts en hoofdpijn. Maandag ochtend voelde ik me beter. Maar mijn linker borst is nog steeds gevoelig en pijnlijk. Warme compres hielp wel een beetje. Aardappelschijfjes hielp ook een beetje tegen de zwelling en roodheid. Het is niet echt knalrood ofzo maar ik zie wel een beetje roze plekken op mijn linkerborst.

En sinds dag 11 na de geboorte slaapt mijn zoontje niet meer regelmatig, hij wordt soms om een uur weer wakker, hij wilt alleen maar een beetje drinken (ik kolf trouwens omdat in het begin had ik weinig productie en toen wilde hij niet aan de borst tot nu toe.) Dus hij krijgt ook flesvoeding. Meestal drinkt ie goed rond 90 tot 110cc maar nu drinkt ie per keer tussen de 40 en 70cc. Zonet had hij 90cc flesvoeding gedronken gelukkig. En natuurlijk wordt ie sneller wakker.

Met zo een ritme kan ik niet bijhouden wanner ik moet kolven, ik bedoel om te plannen 15minuten voor voeding kolven. Ik ben verdrietig terwijl de eerste week ging alles soepel met herstel enzo behalve de baby aanleggen maar was wel te doen met kolven. Maar nu zie ik het niet meer zitten. Gisteravond moest ik echt janken omdat ik weer de koorts had en hoofdpijn erbij. Ik kan hem niet tegen mijn borst laten boeren omdat het echt pijnlijk doet. Ik voel dat de depressie weer onderweg hier naartoe net als na de vorige bevalling met 10 weken onstokende hechtingen. En ik heb mijn oudste zoon amper gezien nu dat hij aan het hoesten is kan ik hem niet verzorgen. Mijn man moet mij snachts veel helpen en hij heeft het erg druk met zn eigen bedrijf. Gisteren ging hij niet naar werk en vandaag zei ik dat ik nog niet zelfstandig ben, hij zei ja gisteren ging ie al niet naar werk. Toen moest ik echt janken.

Sorry maar ik kan echt geen borstvoeding meer geven. Maar ik moet blijven leegkolven. Soms als mijn kindje huilt heb ik een gevoel van ga maar huilen ik kan het niet meer schelen want jij drinkt niet goed daarom slaap je ook korter. Ik haat mezelf. Ik heb veel last van stuwing, ik durf geen beha meer te dragen want volgens mij de te kleine voedingsbeha tijdens slaap was de oorzak, had ik eerder kunnen beseffen. Ik ga grotere beha's bestellen en mijn man is nu witte kool aan het halen. Heeft iemand hier ervaring mee? Helpt het echt tegen stuwing? Ik ga het proberen, als het niet lukt dan ben ik ten einde raad. Ik moet nog tot donderdag de ab kuur afmaken. Ik hoop echt dat dit voorbij gaat. Gaat dit echt voorbij? Ik word echt emotioneel nu, mijn oudste ging net naar school, ik had geen tijd om hem kusje te geven want ik ging snel douchen voordat de kleine wakker werd. Ik wil zsm afbouwen, ik geef de borstvoeding alleen af en toe nu, als de tijd goed uitkomt en leegkolven op een andere tijd.

Sorry voor een lange verhaal en de typfouten, mijn nederlands is niet zo goed. Help mij met jullie tips aub tegen stuwing en afbouwen borstvoeding nadat dit alles voorbij is.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 18 jun 2013
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
    Als tip wil ik je geven: bel een lactatiekundige
    die kan je helpen met een afbouwplan.
    Of wellicht jou perspectief geven om je kindje weer aan de borst te krijgen.
    Wat je beschrijft is echt heel naar.... Je schrijft dat je kindje niet aan de borst wou, je geeft kv bij, borstonsteking...wat een drama!
    Heb je uberhaupt begeleiding gehad om de problemen te verhelpen?

3. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook een lactatiekundige benaderen. Die heeft er echt het meeste verstand van. Heel veel sterkte en ik hoop dat de borstontsteking snel weg is:(

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
  5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik had rond twee weken hevige spruw en ook veel pijn en weinig melk. Samen met een lactatiekundige heb ik het weer op pijl gekregen. Dat waren een paar hele zware weken waarin ik vaak op het punt heb gestaan om te stoppen maar gelukkig heb ik dat niet gedaan! probeer vol te houden... je krijgt er heel veel voor terug :)

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ah meid als eerste even een dikke knuffel!
    Het zit je ook niet mee zeg!
    Aan de borst drinken wil helemaal niet?
    Een lactatiekundige inschakelen is idd een goed idee en als je je er helemaal in verliest dat is het geen schande om over te gaan op kv.

Sterkte meid! Hoop dat je geen depressie ontwikkelt zo!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.228
    36.003
    113
    Het klinkt alsof je er al aardig doorheen zit. Wat nu als eerste belangrijk is, is dat die borst geleegd wordt zodat de ontsteking weggaat. Kun je je kindje aanleggen of is dat geen optie? Zo niet, dan kolven, kolven, kolven. Het is belangrijk dat je borst "leeg" is. Pas als de ontsteking weg is kun je gaan denken over rustig afbouwen.

8. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Lactatiekundige is net geweest. Ze heeft vermoeden dat mijn lichaam niet goed reageert op de ab kuur en een nieuwe pijnlijke plek kreeg. Van mijn ha moet ik zometeen ff bloed laten prikken en dan hoor ik van hem of ik een nieuwe ab kuur krijgt of wat anders weet ik veel wat.

Jammer genoeg dat deze lactatiekundige van mijn kraamzorg niet vergoed door DSW, maar als dat helpt, moet dan maar. Bedankt voor jullie reacties.

9. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb al besloten en aan de LK aangegeven dat ik wil afbouwen. Ik word helemaal verdrietig want ik heb mijn oudste zoon amper gezien omdat ik zo bezig ben met de kleine. Ik kolf al heel weinig. Mijn kindje wilt niet aan de borst drinken.

10. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Ik heb dit drama ook gehad, tot 12 weken en toen 3 keer ontsteking, aanleggen wilde niet, heb zo ontzettend veel verdriet gehad toen ik ging stoppen maar tegelijkertijd was het een opluchting. Fles daarna ging prima. Maar ook met stoppen, ik had best veel voeding was het lastig. Ik heb uiteindelijk medicijnen gehad om te stoppen. Weken daarna had ik nog steeds als ik de kolf zag: de schrik, help, wanneer moet ik weer. Ik ben absoluut voor bv maar tegen de mafia die er soms is. Soms is het een drama zoals bij mij, alles gegeven maar ik kon echt niet meer. Als er dan mensen zeggen, je moet nog even volhouden... ja, vlieg naar de maan. had het nog even volgehouden, maar mijn zoon pakte echt niet en de ontstekingen zaten bij mij precies op plekken waar ik het niet goed leeg kon kolven. Wat een ellende! Heb het zo met je te doen! Je voelt je nu natuurlijk ook erg rot door de koorts, en die pijn, het zou zo schelen als je m aan kon leggen. Maar mijn zoon is inmiddels 11 maanden, de gezondheid zelve! Ik ben oprecht blij dat ik hem de eerste 12 weken helemaal heb kunnen voeden, hij heeft in elk geval bv gehad. Maar fv gaat ook goed. Heel veel sterkte, ga aub rusten en slapen als je baby ook slaapt. Ik merkte dat ik het fijner vond om voeding op voorraad te hebben, dus ik kolfde extra. Dan stond de voeding al in de koelkast en hoefde ik niet te presteren.
    Sterkte meid, ik heb het met je te doen!

Deel Deze Pagina