borstvoeding, geen menstruatie, wel zwanger willen worden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maderieke, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Wat kan het enorm veel verschillen zeg :O. Dat verbaasd me toch wel heel erg.
    Suzetje: wat een bijzonder verhaal!! En als PCO'er geeft dat me eigenlijk wel heel veel hoop dat het dus wel kan. Stiekem hoop ik dat het hier ook zo zou gaan (behalve het bitchy gedeelte :p;)), gewoon omdat ik niet uitkijk naar opnieuw de mmm in te moeten. (oooo ik wil ik wil ik wil :D)

Weet iemand dan wat de 'algemene verwachtingen' zijn? Is het nou belangrijker om veel tijd tussen de voedingen te hebben waardoor een menstruatie weer op gang kan komen, of de hoeveelheid melk over de dag gezien?

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
  3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het heeft te maken met de prolactinespiegels in je bloed. Hoog prolactine remt je eisprong. Kom je onder een bepaalde grenswaarde, dan komt je cyclus weer op gang. Die grens ligt bij elke vrouw anders, vandaar dat sommigen al na 8 weken een cyclus hebben, en anderen na meer dan een jaar. Is het eenmaal op gang, dan stopt meer voeden het niet. En zowel frequentie als hoeveelheid melk hebben invloed op je prolactine. Vooral nachtvoedingen houden je prolactine hoog, omdat in de nacht je prolactinespiegel hoger is.

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dit is bij mij niet zo. Ik heb ook veel te veel melk, vandaar dat ik ook echt extra af moet kolven naast het voeden, maar toch na drie maanden alweer feest. Bij mij moet het dan toch echt aan de nachtvoeding die eraf valt liggen.

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    aha bedankt voor de uitleg. en tingelingeling: er gaat ergens een belletje rinkelen want juist door een verhoogd prolactine gehalte ben ik in de mmm terecht gekomen, maar toen was ik nog niet bezig met bv en weer ongesteld worden ;)

6. samantha111

27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hetzelfde...zou op zich wel zwanger willen worden maar ben door bv nog nooit ongesteld geworden....geef nu 10,5 maand bv...

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    zijn er hier dan ook vrouwen die serieus overwegen om de bv af te bouwen ivm de wens voor een tweede?

8. Susanne1981

24 aug 2011
    8
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb tot 9 en een halve maand borstvoeding gegeven. Ik gaf toen nog maar 1 keer per dag, maar werd niet ongesteld. Omdat mijn zoontje hierna sowieso nog een fles moest, omdat ik niet genoeg melk meer had, ben ik maar helemaal gestopt. Ook om te kijken wanneer het allemaal weer op gang zou komen. Achteraf gezien ben ik 2 weken na het stoppen al zwanger geworden. Ik had niet verwacht dat het zooo snel zou gaan :).

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dat is inderdaad dan wel snel ja :)
    maar wel fijn dat het dus blijkbaar snel op gang was!

10. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Hey dames, hier hetzelfde verhaal.
    Ik geef nu 6 maanden borstvoeding, al 2 maanden alleen nog maar de ochtend voeding. Ik heb toen 3 x p.d. gekolfd. Sinds 1 maand kolf ik nog maar 2 x extra en af en toe zelfs 1x.'
    De nachtvoeding heb ik 1 maand gegeven en daarna nog maar af en toe. Ook ik ben nog niet ongesteld geworden.
    Ben erg benieuwd wanneer dit weer op gang komt, alleen al voor mijn gevoel dat mijn lichaam weer 'werkt'.

11. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ja. Ik :)
    Ik moet bv afbouwen ivm start hormonenbehandeling voor een tweede. Wij hebben ons wondertje gekregen via icsi. Ons volgende zullen we ook zo krijgen. Was al begonnen met afbouwen een aantal weken geleden, maar het voelde toch niet goed. Ik heb het dan maar terug opgebouwd. Toch kriebelt het nog steeds. Waarschijnlijk zal ik in juli terug afbouwen en augustus terug een poging wagen. Zo denk ik er nu toch over :p

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja, al had ik sowieso nooit gedacht mijn hele kolfrecht te gebruiken. Maar met 10 maanden de laatste twee voedingen afgebouwd. Ik wilde graag een paar maanden mijn cyclus afwachten alvorens me bij de gyn te melden.

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    nog bedankt voor de reacties!

karnijn, wat een lastig proces is het zo ook zeg. ik kan me je twijfels voorstellen, maar je wens ook :) lastige afweging! succes in elk geval.

Jessie80, wat een mooi verhaal bij jou! ik denk er ook zo over: eerst paar maanden afgebouwd afwachten, en dan pas weer gericht de mmm in.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kreeg alweer een cyclus toen mijn oudste pas 3 maanden oud was, en nog BV op verzoek kreeg. Dat viel overigens ongeveer tegelijk met het 's nachts doorslapen. Mijn cyclus was minder regelmatig dan voorheen; zat ik eerst op 27-28 dagen, nu varieerde het van 26 tot 35 (met een eenmalige uitschieter naar 42).
    Toen hij 14 mnd oud was zijn we weer zonder AC gaan vrijen omdat we een tweede kindje wilden. Gelijk zwanger, er zit dus 23 mnd leeftijdsverschil tussen.

Jongste kreeg nog wel nachtvoedingen toen ik weer ging menstrueren. In dit geval was dat na 5 maanden. (zij had overigens doorgeslapen van 2 tot 4 maanden. toen ze 's nachts weer kwam begon mijn cyclus weer, gek he?)

Ik zou ook zeggen: ga nog een tijdje door met BV. Persoonlijk vind ik het verstandiger om minstens een jaar niet-zwanger door te brengen - al moet ieder dat helemaal voor zich weten. (Mijn moeder was het er in elk geval niet mee eens; die heeft steeds zo'n 14-18 mnd leeftijdsverschil tussen haar kinderen zitten.)
    En mijn situatie is natuurlijk een heel andere; ik heb nooit MMM nodig gehad om zwanger te raken.

Sowieso kun je natuurlijk zwanger raken voordat je weer menstrueert: je hebt namelijk éérst een eisprong (en dus kans op zwangerschap) en pas daarna een bloeding. Dat lijkt me wel lastig als je onbeschermd vrijt voordat je weer ongesteld bent geweest, dan zou je zo eens per maand of zo moeten testen, omdat je niet weet waar je in je cyclus zit. Maar goed, dat is ook niet onoverkomelijk.

15. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Hier voed ik nog 1 x p.d. alleen in de ochtend.
    BV loopt wel terug, dus de vraag is hoe lang kan ik nog blijven voeden?
    Nog steeds geen ongi.

Inderdaad wat Bri zegt, regelmatig testen, best vervelend. Vorige week een nieuwe test, nu weer 6 weken afwachten.

Ik begrijp dat sommige liever langer niet zwanger willen zijn, echter heeft het bij ons eerste kindje * 1,5 jaar geduurd voordat we zwanger waren. Dus daar hou ik nu ook rekening mee. Mocht ik toch eerder zwanger raken, is dat alleen super. Ik heb ook een goede zwangerschap gehad, goede bevalling en een heel makkelijk kindje. Dat speelt natuurlijk ook allemaal mee.

Deel Deze Pagina