Goeie vent!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door femkes, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Terwijl hij nu naast me ligt te snurken ;), moet ik toch even kwijt hoe zeer ik mijn man de laatste weken ben gaan waarderen. Er zijn echt zaken waarvan ik vind dat hij een stapje harder kan lopen, maar niet als het om het helpen bij de bv gaat.

Door omstandigheden is hij fulltime bij onze kindjes. Hij vindt dat best zwaar en ik kan me dat goed voorstellen, ik ben zelf ook geen goede thuisblijfouder. Ik heb bepaald geen melk in overvloed. Ik moet veel moeite doen en kom elke dag met een andere hoeveelheid melk thuis. Mijn man is echt ontzettend voorzichtig om geen druppel melk te verspillen. Kleine flesjes maken, elke keer inschatten hoeveel nog extra te maken, ruim de tijd nemen voor elke voeding. Ons manneke drinkt namelijk nog steeds vaak kleine beetjes ipv in een keer een goede fles of borst. Dit kost hem best veel tijd en moeite terwijl er ook nog een grotere knul rondloopt. Het zou makkelijker zijn als hij gewoon een vollere fles zou maken, restjes weg zou gooien en gedurende de dag een flesje kv te maken. Maar hij doet het niet. Hij is zo overtuigd van de waarde van mijn melk dat hij het er graag voor over heeft. Het reserve pak melk staat al een maand ongebruikt in de kast. Zijn vertrouwen doet mij zoveel goed dat het mij extra stimuleert om moeite te doen om dit samen te volbrengen.

Ik had nooit verwacht dat mijn man zo'n borstvoeding fan zou worden (dat hij altijd door kan slapen zal wel een positief effect hebben ;)) maar hij gaat er nu echt volledig voor. Ooit eens gelezen dat de steun van de partner een van de belangrijkste factoren is in het welslagen van bv en dat kan ik alleen maar beamen. Een pluim voor alle steungevende mannen!

2. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ah wat lief,koester wat je hebt.

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Prachtig om te lezen! :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel mooi om te lezen! Steun van de partner is inderdaad heel belangrijk.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Chapeau voor jouw man!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah lief!:)
    Ik ben ook gezegend met zo'n topper, heerlijk!;)

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wat lief! en mooi dat je het zo kan zien en waarderen. en knap dat hij het zo kan doen vanuit zijn situatie.

juiste begeleiding vanuit zkh/lacatatiedeskundigen/cb e.d. wordt veel en vaak over gesproken, terwijl de steun thuis van je partner misschien wel de belangrijkste is!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook zo'n goede man, dankzij hem ben ik door blijven zetten toen het zwaar was. En daardoor geef ik nu nog steeds met ontzettend veel plezier bv :)

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat lief.
    Ik heb ook zon lieve man. Ik heb vaak borstonstekingen gehad en daar kwam hij weer aan met spitskolen en warmtecompressen hihi.
    Hij steund me nu nog steeds fijn zo vent!

10. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Fijn!
    Hier ook zo'n top vent.

Deel Deze Pagina