Grotere kans op vroeggeboorte?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Miertje84, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hallo,

Mijn zoontje is net 2. Ik heb geen leuke zwangerschap gehad. Met 31wk aan de weeënremmers en uiteindelijk is hij geboren met 36 weken. Mijn placenta kwam niet vanzelf, onder narcaso verwijderd en erg veel bloed verloren. Stel dat wij voor een 2e gaan, is de kans dan groter op vroeggeboorte omdat mijn zoontje 4 weken te vroeg kwam? En wat betreft mijn placenta, moet ik rekening houden qua bevallen of het anders moet?

Ik hoor het graag

Bedankt alvast.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

is er bij jouw een oorzaak gevonden, waarom je zoontje eerder is gekomen? Als er een oorzaak is gevonden, kan er vaak ook gezegd worden hoe groot de kans op herhaling is. Maar soms is er geen reden gevonden en is het gewoon pech dat je zoontje eerder geboren is. Indien dit zo is, is de kans vaak niet verhoogd bij een volgende zwangerschap. De kans op een vastzittende placenta is wel hoger nadat je dit al een keer eerder hebt meegemaakt. Wel is men er nu op voorbereid dat dit kan gebeuren en zal men proberen de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen en indien nodig sneller ingrijpen. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina