Baby 8 weken weigert fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ange84, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dames,

Onze dochter van 8 weken krijgt volledige bv. Als mijn vriend en ik weggaan, blijft ze bij mijn moeder en krijgt ze een flesje gekolfde melk. Dit alles zonder problemen, tot nu toe! Ik wil de bv gaan afbouwen en ben begonnen met het vervangen van 1 bv voor 1 fv. De eerste dagen dronk ze maar 40cc (friso standaard). Omdat dat ons niet genoeg leek kreeg ze daarna nog borst. Maar sinds vandaag weigert ze de fles gewoon! We hebben avent flesjes en hebben ook difrax geprobeerd, maar ze wil het allebei niet. Als ik dan de borst aanbied begint ze meteen te drinken. Wat moet ik doen?

Ps mijn vriend geeft de flesjes en ik ben niet eens in de kamer.

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, als je vriend een flesje gekolfde melk aanbiedt, drinkt ze het dan wel? Zat het me ineens af te vragen. Uiteraard heb je dan nog geen oplossing maar dan weet je misschien of het aan de fles of aan de melk ligt dat ze weigert.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Waarschijnlijk vindt ze kv helemaal niet lekker, als ze tot nu zonder problemen flesjes gekolfde melk dronk. Ook zijn bv kindjes gewend aan kleine beetjes per keer, dus dan is 40 cc helemaal niet zo weinig.

Ik zou het in ieder geval heel rustig aanpakken met afbouwen, 1 voeding per week of zelfs per 2 weken, en niets forceren. Zo kan haar gestel ook wennen aan het verteren van kv.

4. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Vandaag heeft oma geprobeerd een flesje gekolfde melk te geven. Ze heeft een hele tijd met het flesje gevochten en uiteindelijk maar 25 cc gedronken :( daarna wel weer bij mij aan de borst. Op aanraden van een forumlid de weleda calma besteld. Ik hoop dat ze die wel pakt.

Ik bouw idd heel langzaam af. Zo'n 1 voeding per week is de bedoeling. Tot nu toe is er nog niets afgebouwd.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de melk iets konder of warmer aanbieden?

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn zoontje weigerde de difrax en de calma speen, maar dronk direct de tomme tippee fles helemaal leeg. Deze is verkrijgbaar bij de kruidvat. Succes!

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Kunstmatige zuigelingenvoeding werd hier ook héél lang geweigerd. Ze vindt het gewoon niet lekker.
    Advies: in het begin flink mengen, en dan langzaam over op kv.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Jaaa, ik ben 8 weken en krijg een eigen mening! Tot nu toe zoog ik op whatever ik in mijn mond kreeg (tenzij het me echt tegenstond en ik me actief verzette), dus ook op een speentje van een fles. Maar nu raakt die zuigreflex op de achtergrond en ga ik kiezen waarop ik wel en niet wil zuigen! Het is nu te laat, maar om me blijvend aan een flesje te laten wennen moet je het me tenminste een paar keer per week, liefst elke dag, aanbieden vanaf een week of vier. Nu weet ik wat lekker is (mama ;) ), en vertik ik wat ik niet lekker vind!

Het wordt nu een kwestie van de aanhouder wint. Er zijn veel trucjes die kunnen helpen, maar daar hebben we elke week wel een draadje over, gebruik de zoekfunctie even.

9. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Vandaag heeft mijn moeder haar de fles gegeven en het flesje tussendoor in een bak met warm water gezet (dus warmer aanbieden) en dit heeft ze wel goed gedronken! Van de 100cc Friso heeft ze 20cc laten staan. Ben blij! En gewoon met de avent fles. Eerst ook de calma geprobeerd, maar die weigert ze. Niks voor niks die dure speen gekocht...

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te horen!! Hopelijk zet het zich zo voort!

Deel Deze Pagina