Hoi, Er gaat wel degelijk voeding verloren omdat deze kinderen niet meer willen drinken omdat soms de voeding tegen elkaar aanbotst in de slokdarm. Mijn zoontje deed dit iig. Hij viel dus af...
Na 1x 14 dagen Zantac met onvoldoende resultaat zou het verstandig zijn om naar een kinderarts te gaan voor verder onderzoek. Zantac is een maagzuurremmer, er zijn ook medicijnen die voor een snellere maaglediging zorgen en/of de sluiting van het spiertje tussen slokdarm en maag bevorderen. Zantac gaat dus wel de klachten van het maagzuur tegen, maar neemt de oorzaak niet weg. Hoe langer je kindje zuur opgeeft, des te groter de kans op een slokdarmontsteking, zoals het geval was bij mijn kindje. Ik denk dat dat voorkomen had kunnen worden als huisarts of consultatiearts eerder hadden doorverwezen naar de kinderarts. Sterkte!
Dit is ook het plan, de huisarts wilde dit eerst proberen. Ik heb helaas al veel ervaring met reflux door mijn dochter. En heb het nu ook al snel aan de bel getrokken. Mijn dochter kreeg motilium om de maag te ledigen. Ok ik zal goed opletten dat hij niet blijft overstrekken. Ben erg allert nu bij de tweede. Bij onze kinderarts wordt alleen de medicijn coctail gegeven na een PH-metrie. En op dit moment vind ik het niet ernstig genoeg om hem daar mee te plagen. Bedankt voor het advies en ik hou het in de gaten.