Baby start nacht al om 18:00u

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Typicalme, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hoi,

Onze dochter (12 weken) begint de nacht tegenwoordig al om 18:00u. Ze slaapt dan tot 0:00u, dan weer tot 4:30u, en dan weer tot 8:30u. Als ik haar wakker maak tussen 21:45u en 23:00u voor een voeding drinkt ze flink en slaapt ze vervolgens tot ong 3:30u en dan weer tot 8:30u.

Is er een manier om dit moment van diepe lange slaap te verplaatsen zodat ze deze later begint ipv al om 18:00u? En wat zou het beste moment zijn om haar wakker te maken? Voordat ze in de diepe slaap terecht komt bijv rond 20:30u of pas om 22:00u - 23:00u?

Alle tips zijn welkom!

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Heel eerlijk? Klinkt zalig!

Is er een specifieke reden waarom je het anders wilt zien?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het bij allebei de kinderen een kwestie van tijd. De oudste begon ook weleens om half 5 met de lange slaap, en wakker maken werkte alleen averechts. Ik dacht dat het beide keren max 2 weken duurde. En daarna kwamen ze zelf weer in de avond,

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou wat chill zeg! Ik zou het zo houden. Ze gaat waarschijnlijk nog een paar keer haar slaapritme aanpassen (mijn zoon sliep bijv eerst savonds gewoon niet en dan pas van 23-7 toen ineens van 19-22 en van 2230-3 en dan tot 7 en nu sinds kort van 1930-6/630 en zo nog 8 varianten gehad ;)

5. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Ik heb, weliswaar vanwege een ander schema, ook geprobeerd om mn zoon om 23 uur nog wakker te maken maar echt kansloos... Zijn diepe slaap ligt ook vroeg en als ik dat verstoor komt hij alleen maar extra. Ik laat hem nu dus gewoon gaan en vannacht heeft hij van 19-6.15 geslapen. Mijn nieuwe plan is dus helemaal geen avond of nachtvoeding meer. Ik weet niet of dat lukt maar zijn schema forceren werkte in ieder geval niet en dus is accepteren de oplossing geworden.

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Zou ik geschreven kunnen hebben. Er is niets aan te doen, komt vanzelf wel goed...

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier was ik al een beetje bang voor :D
    Ik moet zeggen dat ik ook nooit heb hoeven 'sleutelen' aan haar ritme, ze is helemaal zelf van 3 nachtvoedingen naar 1 gegaan. Ze is alleen vorige week haar ritme gaan veranderen en ik merk dat we nog steeds een beetje zoekende zijn, ik ook, ik probeer echt op haar honger/slaap signaaltjes te letten maar vind dat even erg lastig te zien nu. Helaas kwam ze gister dus weer 2x voor een nachtvoeding, terwijl als ik haar nog een voeding geef rond 22u ze maar 1 keer komt (tenminste, maar 1 keer tijdens dat ik slaap) en dat is toch wel erg lekker.. We wachten maar weer af wat vannacht ons brengt, ze heeft vanavond de voeding wat later gehad (en dus ook wat later in bed) omdat we weg moesten dus ik ben benieuwd.. Nu gauw slapen zodat ik die uurtjes in elk geval alvast heb gehad. :)

8. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is rond dezelfde leeftijd en doet dit ook. Vanaf half 7 slaapt hij tot halverwege de nacht, dan een fles en weer tot 8 uur 's ochtends. Als ik hem wakker maak rond 11 uur voor een fles dan is hij daarna alleen maar onrustig en duurt het minstens een uur voor hij weer slaapt. Dus ik kies eieren voor mijn geld en profiteer ervan, ga vroeg naar bed en pak zo een vrij lange slaapronde mee.

Als ik halverwege de nacht een fles geef slaapt hij op het eind van de fles en kan ik hem, na een boertje of 2, direct terugleggen. Dat doe ik dan veel liever! Bovendien is hij dan meestal ook vroeger wakker in de ochtend i.p.v 8 uur is hij dan om 6 uur al wakker (als ik hem dus laat in de avond wakker maak).

Ik zou er nog niks aan doen, dat slaapschema (weet ik nog van mijn dochter) verandert zo vaak (en nog steeds bij dl) dat je daar nu nog niet te veel mee moet doen, vind ik. Dat gaat waarschijnlijk alleen maar onrust en stress opleveren voor beiden en daar wordt niemand beter van toch?

Lekker zo laten zou ik zeggen tenzij het echt moet om watvoor reden dan ook. Kijk wat voor je kindje werkt, dan heb je zelf ook het meeste rust.

Onze dochter is nu 16 maanden en gaat nog steeds niet elke avond stipt om een bepaalde tijd naar bed. De ene dag is het 19:15 de andere dag 20:15. Een tijdje hebben we geprobeerd om 19:30 haar op bed te leggen, maar dat gaf alleen maar stress in de vorm van krijsend kind en chagrijnige mama omdat niks werkt om haar te laten slapen. Wel is ze elke ochtend om hetzelfde tijdstip wakker.

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier een kindje die de nacht begon rond 8 uur en ik heb haar nooit wakker gemaakt. Tot 14 weken minimaal 2 nachtvoedingen gegeven en daarna sliep ze opeens klokje rond. M'n oudste deed het precies zo. Vooral niet teveel rommelen met hun natuurlijke ritme!

10. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

Vannacht heeft ons meisje heerlijk geslapen tot 4:15u, toen een voeding gehad en nu slaapt ze nog. Ze heeft gisteren om 16:30u al gedronken (gaf ze zelf ook aan) toen een 1,5uur geslapen bij mijn moeder (waar we op dat moment waren) en toen thuis om 19:30u weer gedronken (toen zat ze op 6 voedingen) en toen naar bed. Scheeld dus wel heel veel!

Ik heb alleen wel flinke stuwing s'nachts omdat het steeds zo anders is, mijn borsten snappen er natuurlijk niks meer van! ;);)

11. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi dat het al wat beter gaat! Ik herken het volledig!

Mijn kleine deed dit ook, en wat bij mij hielp was inderdaad de voeding van 18.00 steeds iets verlaten... (want bij wakker maken om 22/23u vervroeg je volgens mij de voeding van 00.00 gewoon, dus daar schiet je niet veel mee op).

Succes ermee!

Deel Deze Pagina