hoi ik vroeg me af of het verhaal klopte van vrouwen die borst geven ook vermageren.nu ik weet wel dat je wat meer gezonde voeding en calorien nodig hebt bij het geven van bv. maar ik hoorde dat men 1000 cal. verbruikte op een dag met bv geven....klopt dit er is maar 1 manier om te ondervinden en dat is met jullie reacties. (ik hoop stiekem op racties die het verhaal waarmaken hehe) ik heb wat overgewicht nu(ben niet zwanger) en wil graag binnen een jaar een boeleke maken maar ik wou vermageren vooraleer ik zwanger werd maar nu hoor ik dat ze me tippen om daarna te vermageren omdat je dan zo vaak met je boeleke bezig bent en zelf niet echt zin in grote schotels eten hebt(of tijd ervoor) en dan met de bost het nog beter zou gaan om te vermageren. ik weet dat als ik een baby heb ik zeker veel bezig ga zijn en mijn probleem is dat ik nu (ben werkloos,maar donderdag ga ik terug beginnen) juist niet veel bezig ben ,thuis zitte tv kijken,internet,slape,enz. dit gaat gepaard met eten en ben heel wat bijgekomen(1.60 en 96 kilo) dus ik hoop dat het verhaaltje wat klopt wie niet natuurlijk moet je zelf ook nog wat karakter tonen dan. alvast bedankt groetjes amy
Borstvoeding kost ongeveerd 500 kcal. Voor vrouwen wordt altijd 2000 kcal aanbevolen en met bv dus 500 extra. Ik was snel weer op gewicht maar of dat echt door de bv kwam weet ik niet, want ik heb geen vergelijkings materiaal.
Het klopt dat veel vrouwen door de borstvoeding wat sneller op gewicht zijn. Maar dan moet je meer denken aan de zwangerschapskilo's die er in die 9 maanden aan zijn gekomen en niet in overgewicht die je voor de zwangerschap al had. Je mag overigens niet te snel afvallen, anders komen er afvalstoffen die in jouw bloed zitten in de moedermelk terecht. Ik zou gewoon nu al zo gezond mogelijk leven. Ik weet dat het bevordelijk voor het zwanger worden is om een gezonde BMI te hebben. Dus nu wat afvallen kan zeker geen kwaad. Ik geloof trouwens niet dat je 1000 kcal verbrandt met bv geven. Volgens mij is het 500 kcal, maar dat weet ik niet zeker.
hmm, afvallen, hangende borsten... Dit lijkt me nu niet de redenen waarom je borstvoeding geeft of niet. Het ene is mooi meegenomen, het andere is wat jammer, maar het zijn side effects. Overigens hier niet echt afgevallen door de borstvoeding (want ik heb ook meer trek), maar ik was na de bevalling binnen een week al weer op gewicht, dus dat maakte de nood ook niet zo hoog (hoewel ik nog wel overgewicht heb) En de borsten zijn ongeveer hetzelfde als voor de zwangerschap. Maar borstvoeding geef ik omdat het goed is voor mijn zoon, ik heb een geschiedenis met eczeem en dít is de voornaamste reden dat ik borstvoeding geef.
Ik denk dat het voor jezelf gezonder is nu wat af te vallen. Vergeet niet dat als je zwanger bent er ook wat kilo's bij komen. Ik denk niet dat je 20 kilo afvalt ofzo hoor, dus daar moet je niet op hopen.
Hoi Anais, Ik ben in de zwangerschap heel veel aangekomen, ik schat zo'n 30 misschien wel 35 kilo (gestopt met wegen). Dat kwam oa doordat ik stopte met roken, net voor de zwangerschap door ziekte 10 kilo was afgevallen en doordat ik gewoon veel, heel veel heb gegeten. Nu 10 weken na de bevalling weeg ik nog 10 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Ben dus in 10 weken 20 a 25 kilo afgevallen (wel incl de zwangerschap met baby enz.) Ik doe er niks voor, eet normaal, sport niet, het gaat vanzelf, waarcshijnlijk door de borstvoeding. Ik ken echter ook verhalen van meiden die helemaal niks afvielen door de borstvoeding, het hoeft dus niet! Bij mij gaat het iig als een tierelier. Toch is dit niet de reden om te blijven voeden, het is gewoon een heel mooi moment tussen jou en je kindje en bovendien de allerbeste voeding!
Ik kwam 20 kilo aan in de zwangerschap en was na 8 maanden na de bevalling 25 kilo afgevallen, en at echt veel en extra. Heb lang volledig bv. gegeven. Maar is dus persoonlijk.
ik ben 162cm en was 65kilo voor de zwangerschap en op de dag van de bevalling was ik 91 kilo 26 kilo aangekomen dus....ik heb 4 maanden volledige borstvoeding gegeven en was in die tijd 18 kilo afgevallen dus mijn kilo's vlogen er bast snel vanaf door alleen borstvoeding te geven grtz
Met overgewicht ben je minder vruchtbaar, je wordt dus minder snel zwanger, en je hebt meer kans op complicaties tijdens je zwangerschap en de bevalling. Ook krijg je nog veel meer honger tijdens je zwangerschap, dus als je toch al de neiging hebt te veel te eten wordt dat dan nog erger. En het is dus niet goed voor de baby om snel af te vallen na de bevalling als je borstvoeding geeft. En wie zegt dat die borstvoeding gaat lukken? Zie dan die extra zwangerschapskilo's er maar weer af te krijgen, vooral als je daar op gerekend hebt. Dus: nu afvallen, breng je lijf in conditie. Zwanger zijn en bevallen is een flinke aanslag op je lijf, daar moet je fit voor zijn. Bereid je er op voor door flink te gaan sporten, gezond te eten en foliumzuur . Overigens was ik 15 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap, 5 afgevallen na de bevalling, 5 in de 2 maanden er na en de laatste 5 is echt zwoegen om er af te krijgen. Ik eet nu minder dan voor mijn zwangerschap, geef 6x bv per dag, eet gezond voor mijn baby en sport, maar krijg toch die laatste paar kilo's er niet af .
Ik denk idd dat je er niet vanuit moet gaan dat je als je borstvoeding gaat geven je overtollige kilo's kwijt zult raken. Ik denk dat je daar echt zelf iets voor moet doen. Nu daarmee beginnen is natuurlijk prima, raak zoveel mogelijk kwijt als je kan, dus let op wat je eet, en probeer gezond te eten en te leven. Ga daarmee door als je zwanger bent en ook in de tijd dat je borstvoeding (of kunstvoeding) geeft, dan raak je misschien wat kilo's kwijt, en als je borstvoeding geeft misschien net wat meer, maar dan moet je niet extra gaan eten omdat je dat 'moet' voor de borstvoeding (of zeg ik nu iets wat helemaal verkeerd is? dames verbeter me dan maar). Ik zelf heb nooit extra gegeten omdat ik borstvoeding gaf en had toch altijd voldoende melk. Maar al met al ik ben tijdens de zwangerschap 9 kilo aangekomen (waarschijnlijk iets meer omdat ik in het begin ben afgevallen), na de zwangerschap was ik vrij snel weer op mijn oude gewicht. En ik denk niet dat dit door de borstvoeding gekomen is, maar gewoon, omdat het gewicht van de kindjes en placenta enzo uit mij was. Ik paste mijn eigen kleding ook weer gewoon aan tegen het einde van de kraamweek en in de tijd van de borstvoeding ben ik altijd gewoon ong 63 kilo gebleven. Ik sport overigens niet, alleen wat oefeningen, zou ik wel meer moeten doen . Hmmm, een lang verhaal maar dus eigenlijk bedoel ik, leef gezond en eet gezond (ookal is dat moeilijk, weet ik) dat is het beste, voor nu en later. En geef geen borstvoeding omdat je daarvan af zou gaan vallen, want dan word het waarschijnlijk een teleurstelling . Liefs, Hanneke.