bv en pap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door visitor, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi,

Ik hoop dat je me kunt helpen. Ik wil graag pap gaan geven aan mijn zoontje na 6 maanden. Ik ga wel eerst beginnen met groente en daarna fruit en uiteindelijk pap.

Ik wil pap wel gaan geven obv moedermelk. Ik heb begrepen dat heel veel merken , niet goed binden aan moedermelk.

Welke merken of merk kan ik wel aanschaffen die zich binden aan moedermelk?

Ik heb gezien dat liga een koek in hun assortiment (voor babys na 6 maanden) heeft die je als pap kan gebruiken dus verkruimelen door de melk heen. Is dat wel gezond en zo ja bindt die aan moedermelk?

Veel liefs,
    Visitor

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Als de ouders willen dat er pap wordt gegeven kan het kindermeel aangemaakt worden met moedermelk. Soms wordt de pap niet dik. Dit wordt veroorzaakt door de enzymen in moedermelk. De pap kan even goed wel gegeven worden met een lepeltje of met een fles. Er kan ook een soort fruitpap gemaakt worden, een mengsel van vruchtenpuree, vers vruchtensap, moedermelk en kindermeel. Er kan ook voor gekozen worden om geen pap te geven.

Persoonlijk heb ik nooit zoveel met pap gehad. Ik heb het nooit gegeven. Het voegt weinig toe an voedingsstoffen zeg maar. Ik vond het een hoop geknoei terwijl een keer aanleggen een betere voeding opleverde (en mij minder gedoe). Als het alleen is om met een lepeltje te eten. Dat leren ze later ook wel. (Maar dat terzijde)

OP de volgende link kan je overigens veel lezen over de overgang BV naar vast voedsel. Erg leuke en leerzame info:

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Introductie van vast voedsel na zes maanden

Succes

Ilse

3. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Bedankt Ilse, ik dacht dat pap echt een bijdrage zou leveren aan zijn gezondheid. Hihi ik ga niet kliederen en geef hem gewoon BV ipv pap

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Fijn dat je het zo oppikt. Ik las later mijn reactie terug en dacht...oeps als dat maar niet te kort door de bocht is.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan........

Geniet er van!

Ilse

Deel Deze Pagina